/spanien/barcelona/forum/4431.aspx/spanien/barcelona/forum/4431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jeffson
2014-07-04 00:07
@Lion24:

Jag håller med dig men jag är nyfiken på speciellt en punkt som du nämner. Om nu Messi hade funnits hade då inte Ronaldo varit med i diskussionen om "en av de största genom tiderna"? Spelmässigt så är han ju som sagt inget geni, långt ifrån, men kolla på hans statistik en gång utan att blanda in Messi, där är han ganska ensam vad gäller det antalet mål. Han snittar ju trots allt över ett mål per match sett över fem säsonger i Real Madrid. Det är ju en hypotetisk fråga men räcker det för att vara med i diskussionen om "en av de största genom tiderna" eller är det Messi som har blockerat honom från den diskussionen genom att vara bättre under samma period? Intressant att höra vad andra tycker/tror. Själv tror jag att Ronaldo hade nämnt bland topp 5 i historien om det inte vore för Messi, vilket jag finner mycket roande.

Och välkommen karm...eeh SoloRobar. Hoppas du kommer trivas.
Barcelona petersays
2014-07-04 00:06
@Gabriel:

Jag tycker ärligt talat inte att det känns särskilt relevant att diskutera Stoichkov tjugo år efter hans tid när det handlar om Suarez och när det handlar om här och nu.

Såhär då: Just nu önskar jag att vi hade elva Puyol-typer på planen. Suarez är verkligen ingen Puyol-typ och jag tror att det kommer bli så sjukt mycket drama och antipatier med honom i laget. Dessutom skulle jag skämmas ögonen ur mig om han iklädd blårött fick för sig att ta en tugga av en motståndare.
Barcelona Gabriel
2014-07-03 23:56
petersays

Vad tycker du om Stoichkov? En Barça legend bara så du vet. Knappast känd för att vara sportslig heller... Just sayin'.
Barcelona petersays
2014-07-03 23:50
SoloRobar
Jag förstår inte problemet? Jag tycker inte att detta är rätt forum att sitta och recensera kvinnliga sportjournalisters utseende eller deras eventuella "sugande blick" som någon uttryckte sig. Detta för att forumet handlar om fotboll i allmänhet och Barca i synnerhet. Och också för att detta inte är omklädningsrummet för P13/14 där man får kåtslag av ett par bara ben. Det är folk här av alla åldrar och kön. Håll nivån och håll dig till ämnet, det står även i forumreglerna. Svårt att förstå?

Och så tycker jag att Suarez är en osportslig jäkel som inte passar in i en klubb som vill vara just "mer än en klubb".

Skillnaden mellan ditt och mitt inlägg är att jag använder ganska få rader medan du filat på ditt inlägg halva kvällen.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-03 23:31
Heywood Ronaldo är en duktig spelare men han är mer begränsad just för att han behöver stora ytor. Messi och Neymar på stora ytor är livsfarligt och därför möter dessa spelare alltid kompakta försvar. När det blir kompakt så lyfter Messi och Neymar sina landslag och Barca. Men man ser hur dålig tyvärr Ronaldo blir mot kompakta försvar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2014-07-03 23:30
Cristiano Ronaldo är fantastisk i spelet utan boll, kanske den bästa. Men i spelet med boll är han ganska begränsad, jämfört med hans kvalitéer utan boll. Det är svårare att spela med boll än utan boll. En spelare som har bollen har 11 ögon riktade mot sig, en spelare som inte har boll har 1 (sin närmsta försvarare). Därför kan Cristiano aldrig räknas bland de största, eftersom han är ganska begränsad i spelet med boll. Jämför det med Cruyff, Maradona, Zidane eller t.o.m Messi. Väldigt många kan göra det Cristiano gör, bara dom hittar Cristianos hemligheter och det är extremt hård träning och verkligen ta hand om sig själv. Det måste man ge han cred för. eftersom det är en fantastisk atlet som verkligen tar hand om sin kropp. Men alla kan inte vara en Zidane, Maradona o.s.v. En som läser hela spelet med boll.
Barcelona Gabriel
2014-07-03 23:27
Vill ni höra en ännu kaxigare låt? Tryck på länktips. Boca fansen till Riverplate under Superclasicon:

"River, tell me how it feels,
Having played in B Nacional,
I swear, if even spend the years,
We will never forget,
That you went to the B, you burnt the Monumental,
That spot will be never erased,
You are wimps, you even hit a player,
Those cowards and drunks in your board"

Därifrån "Brasil decime que se siente..." kommer ifrån urpsrungligen skulle jag gissa på. Lite ändring av texten bara, haha.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-07-03 23:22
Leo y Cesc.

Äntligen! Har alltid sagt så om Ronaldo. Fantastisk spelare, men han är inte kreativ och på små ytor är han extremt begränsad. Mest komplett? Aldrig varit.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-07-03 23:19
SoloRobar. Har höga förväntningar på honom. Ser honom som en viktig del i det hår nya Barcelona. Han kommer nog få oss att glömma av den förra spelaren som bar nummer 4:a. Minns när han först ryktades till Madrid och jag kände ett obehag, brukar sällan göra det med värvningar som Madrid gör. Men just Rakitic kändes som en spelare som hade varit perfekt i ett Barcelona som går igenom en mini-revolution. Han passar in i laget, men kan också bryta mönstret. Med tanke på hans presskonferens så får jag känslan av att han tänkt för startelvan. Iniesta-Busquets-Rakitic. Min fråga till dig är hur är hans status i Kroatien? Hur högt värderar man honom där? Till skillnad från Sverige finns det bara en storstjärna medan Kroatien har lite fler.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-03 23:10
@barcastuff: Del Bosque: "Cristiano is less creative than Neymar and Messi and is less confident in close-quarter dribbling. He needs room to play." Kunde inte sagt det bättre själv.
Barcelona SoloRobar
2014-07-03 23:08
Jag har lite frågor om Rakitic. Vad har ni för förväntningar på honom och vilken roll kommer han ta i laget? Blir det startelvan? Uppskattar konstruktiva svar. Läser imorgon när jag vaknat.

Laku noc! (godnatt på kroatiska)
Barcelona neymar JR
2014-07-03 22:46
Grande jw Sådär vill jag att det ska ut i lagets omklädningsrum nästa säsong! Haha fan var härliga dom var t om Sabella står och hoppar till det haha
Barcelona SoloRobar
2014-07-03 22:45
Jarod The Pretender

Argh, beat me to it!
Är också ny här. Har kroatisk bakgrund och har kikat här i forumet i ett par dagar innan jag till slut skaffade ett konto. Vem gillar man om man har min bakgrund och varför just Barca? Jo, det stavas IVAN RAKITIC ;) Ska bli kul att skriva här och följa hans turer i blaugrana.

Innan jag börjar skriva här vill jag bara markera en sak. Ser fina inlägg från många och i allmänhet god ton. Men ... det är i synnerhet två personer här som jag riktar detta mot så att vi inte tar upp det vid ett senare skede. Den första är Jeffson. Märkte att en kommentar från en användare eskalerade snabbt igår. Nu kanske ni tror att jag ska såga kommentaren (som iofs var lite onödig) men är det inte lite att "ta i" att en kommentar från X kan tolkas som ett personligt angrepp mot Y? Om jag uppfattade situationen rätt sågade X Y's transferförslag och användare Y tolkade det som att användare X hånade Y's familj och bakgrund och allt vad det heter. Tänk om alla här reagerade så starkt på minsta lilla kommentar? Då vore vi som tickande bomber i samhället. Vi hade inte ens kunnat hälsa på grannen. Det här forumet hade inte rullat på om alla vore så känsliga. Så det är min varning till Jeffson att jag inte alls kommer leka PK här i forumet och att du redan nu borde ignorera mina kommentarer då jag har en hel del skinn på näsan och vågar stå för vad jag tycker utan att dra in min familj i det hela. Jag gillar inte personer som tycker synd om sig själva. Man får lära sig att ge och ta emot då internet är en bas för yttrandefrihet. Ser man en dum kommentar är det bara att ignorera den eller anmäla till mod.

Föreställ er det här scenariot

X: "Jag vill köpa Hazard för 70 miljoner euro."
Y: "Gå och lägg dig. Du har inte sovit gott."
X: "Min pappa/mamma/farfar dog i sömnen i en flygplansolycka! Hur kan du vara så okänslig!?"

Ja, ni ser ju själva att reaktionen är helt absurd. Det var exakt vad som hände igår när jag lusläste här. Och många här var snabba med att häckla på karma som om han hade mördat någon (precis som Maradona sade om Suarez efter bettet: "Har han mördat någon eller?"). Med den inställningen som Jeffson har undrar jag hur man över huvud taget klarar sig i samhället eller i ett svenskafans-forum där det kastas skit lite här och där vilket är en del av forumkulturen. Visserligen är kommentaren från karma onödig men att jeffson reagerar på det sättet är "out of this world". Överkänsligt och obehärskat. Jag vill bara markera för Jeffson (och andra överkänsliga personer) att det här är ett fotbollsforum och inte Dr.Phils forum där man drar upp familjeproblem/tragedier.

Mig ska ni inte referera till cigaretter, högskolepoäng, cola-burkar, bilar ... och för Guds skull: ta aldrig upp linjaler. För då tamefan kommer jag dra upp en historia om hur min släkting dog i en olycka som involverade alla dessa saker (#jeffsonstyle). Ja, ni fattar poängen hoppas jag. DÅ fick jag det sagt....

Nästa användare att akta mig för går under namnet "petersays":

Dig tolkar jag som forumets moralryttare (eller hycklare som vi brukar säga i Kroatien). Varför? Du blir arg när användare gillar Brolins ben och du hurrar när forumanvändare blir avstängda. Komedi. Jag själv är jättepositiv till Sanchez transfer precis som Carles Puyol och Anna Brolin har jävligt sexiga ben. Gör det folk till mansgrisar att man tycker det? Tycker att du fokuserar för mycket på sensationen kring Suarez än hans fotbollsmässiga kunskaper. Det är därför klubben köper honom - för det fotbollsmässiga. Alla klubbar i världen vill ha Suarez inklusive Real Madrid. Men nu vet vi att du har bestämt dig att hata honom vilket du tydligt poängterade med följande inlägg:

"Han är en av de fulaste spelarna jag känner till efter Pepe. Peta folk i ögonen, sparka på spelare, bitas (ja, flera gånger), knytnävsslag i ansiktet på motspelare, filma, rädda en boll med händerna på mållinjen, stängas av åtta matcher pga rasistiska tillmälen, bråka med medspelare på träningar, ja han kan en hel del den vidriga Suarez. Hoppas han aldrig sätter sin fot på Camp Nou som hemmaplan." - petersays

"Jag hoppas att Suarez går till Real. Jag hatar Suarez och skulle älska att hata honom i Real." - petersays

Då vet vi att vi har en Suarez-hatare här i forumet som inte har rätt till att jubla när Suarez gör något fantastiskt i blaugrana-tröjan.

Ser fram emot att skriva med er (förutom dessa två som är bäst att undvika för gemene man). Då åker man på avstängning eller en moralisk oneliner.

Fortsatt trevlig kväll på er! Volim vas! :D
Barcelona Den vise mannen
2014-07-03 22:43
Su-Ney-Me Nästan som tsunami i talspråk. Hoppas att de blir lika ostoppbara.
Barcelona Deulofeu
2014-07-03 22:42
Petersays du har helt rätt i det du skriver men Halilovic kommer med största säkerhet flyttas upp och inte omöjligt att Suarez en dag kommer åter?

När det gäller just högerbackar är det vår mest sårbara position i la Masis sedan Bellerin försvann till Arsenal.

Det är därför jag verkligen tror på denna yngling från Valencienne!
Barcelona Mido
2014-07-03 22:40
har aldrig sett nån som kan rita å måla messi så GRYMT, klicka på länken å njut.
Barcelona Barclasico
2014-07-03 22:38
Arsenal are interested in Barcelona forward Bojan Krkic (23), who has also offers from Malaga and Greek team Olympiacos. [cope]
Barcelona KristoferDelija
2014-07-03 22:29
Tänkte apropå Argentina och Javier Mascherano. Han är ju fullständigt briljant som defensiv mitttfältare har ju man nästan glömt känns det som.
Och med ännu mer ansvar som defensiv mittfältare i Argentina så lyfter sig Mascherano sig ännu och Mascherano har vart tillsammans med Di Maria och Messi Argentinas bästa spelare.

Hade du frågat Mascherano utan att nån visste vem det va på frågan vad förderar du mittback eller defensiv mittfältare så hade han lätt svarat defensiv mittfältare.
För där är Masherano grymt komplett och håller världsklass.
Barca borde ge Mascherano chansen nångång att spela tillsammans med Busquets tex.
Barcelona KristoferDelija
2014-07-03 22:23
Här är ett annat klipp spelarna i Argentina som sjunger supportrar.

Ärligt talat så är Argentinas fans bättre än Brasiliens fans till och med på deras hemmaplan.
Skulle nog säga att Argentinas fans är de bästa i världen och det är jäkligt mäktigt att de bara kommer över till Brasilien och ta över.
Deras fans förtjänar nästan och med spelare som Messi, Angelito med flera.
https://www.youtube.com/watch?v=NH7tMkTwBtk
Barcelona NoGo™
2014-07-03 22:10
@petersays:

Tänkte just skriva samma sak haha. De lär ju behöva spela betydligt bättre om de ska besegra Belgien.
Barcelona petersays
2014-07-03 22:08
Stöddigt värre av det överlägset sämst spelande laget i slutspelet :P
Barcelona Gabriel
2014-07-03 22:03
"Brasil decime qué se siente, tener en casa a tu papá... Te juro que aunque pasen los años, nunca nos vamos a olvidar... Que el Diego los gambeteó, que Cani los vacunó... están llorando desde Italia hasta hoy... A Messi vas a ver, la Copa va a traer...Maradona es más grande que Pelé.... Brasil decime qué se siente..." Brasil, säg mig hur känns det, att ha eran pappa i erat hem? Jag lovar att oavsett hur många år det går, så kommer vi aldrig att glömma, att Diego (los gambeteó har jag ingen aning vad det betyder, inte heller que Cani los vacunó), dom gråter från Italien enda tills idag, Messi kommer ni att se, cupen kommer han att hämta... Maradona är större än Pelé. Skulle uppskatta om någon sydamerikan kan hjälpa med att översätta "gambeteó" och "vacunó". Någon hade skrivit översättningen på youtube sidan: " Brasil tell me how does it feel, To have your daddy in your home? I promise that even with with time passing, We Will Never Forget That Diego [Maradona] Out-Skilled You That Cani [Claudio Caniggia] Surprised You You Are Crying Since Italy [World Cup 1990] Till Today You Are Going To See Messi The World Cup Will Be Ours Maradona Is Greater Than Pelé?"
Barcelona grande jw
2014-07-03 21:54
@Lion24:
The first lyrics of the song: "Brasil, decime qué se siente, tener en casa tu papa", asks Brazilian people; “How it feels, to be bossed around in your own home?” It then goes on to state that Brazil will play Argentina and Lionel Messi later in the tournament. Ending with the statement that Diego Maradona is better than Pele.
Barcelona Lion24
2014-07-03 21:48
grande jw

Fantastisk video :D. Någon som har nå översättning på det dom sjunger? Åtminstone lite av det :).
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-03 21:41
Grande jw Hahah hade aldrig trott att Messis omklädningsrum ser ut sådär efter vinst :D
Barcelona grande jw
2014-07-03 21:31
Dom kanske inte kommer vinna VM men svårt att inte gilla detta Argentinska landslag. Bra stämning i omklädningsrummet.
Barcelona petersays
2014-07-03 21:29
@Deulofeu:
Dock detta faktum: på minst tio år har inte en enda spelare som värvats utifrån och börjat i b-laget sedan flyttats upp i a-laget. Exakt alla spelare som kommit från b-laget är egna produkter. Hoppas att Halilovic blir första undantaget. EDIT: Motbevisa mig gärna. Men jag har för mig att jag gick igenom alla uppflyttningar grundligt förra året och inte hittade en enda. Vi hör ju alltid om dessa superlöften som värvas till b-laget för att spela in sig lite i vårt spelsystem och acklimatisera sig. Men sedan hör man inget mer om dom och plötsligt så spelar de i nåt bottenlag i ligan. Det låter alltid som att "jo det är klart att spelaren ska flytta upp till a-laget, bara ett år i segundan först." - men sedan - inget.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-03 21:21
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Suarez anländer, jag känner mig neutral men samtidigt lite fundersam kring den här värvningen.
Jag är varken för eller mot att han värvas det ända som jag stör mig en aning är pris summan.
Suarez kommer säkerligen spela som ren 9 och då tror jag inte att han kommer att ta så mycket plats i spelet utan hans uppgift kommer vara att göra mål när han har chansen. Tror ni inte att det kan bli lite skönt för Messi att veta att han har en spelare där framme som kan förvalta hans delikata passningar mycket väl, utan att sumpa massa frilägen?
Även om man inte vill ha Suarez till Barca så måste man ändå på nåt sätt tycka att det är en spännande värvning ifall det blir av. Om Lucho får Neymar, Suarez och Messi att funka tillsammans ja då herrejösses vilken magi vi kan få se fram emot. Det är ingen hemlighet Messi kommer bli den stora faktorn i att få det här att fungera, Messi är inte som förut nu är han en far och har förmodligen även växt i sin mogenhet och tänkande. Han måste inse och förstå vad som är bäst för laget och Lucho måste verkligen jobba stenhårt för att sammansvetsa alltihop.
Risken finns ju självklart att han kan floppa men det tror jag kommer krävas mycket för att det ska hända, han är en för bra spelare för att kunna total floppa.
Det här är som att spela Black Jack , antingen blir Suarez det kortet som ger oss 21 och vi kan få se historiens sjukaste anfall eller så blir han ett kort för mycket och vi torskar. Lucho måste helt enkelt vinna Messis förtroende direkt så att inte Messi bara gör som han vill och blir egoistisk, hade Pep varit kvar och Suarez värvas skulle jag firat resten av sommaren för han hade hela lagets förtroende och alla lyssnade på honom. Lucho vet man inte riktigt vart man har så han har mycket att bevisa så vi får se!
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-07-03 21:06
Gabriel

När Ronaldo, Romario, Maradona, Laudrup, Stoichkov och Henry hamnar utanför, snacka om lyx :P
Barcelona Deulofeu
2014-07-03 21:04
petersays en värvning som påminner mycket om Madrids Varane värvning en riktigt stortalang med enorma fysik.Han har lätt för att kombinera sig fram i matcherna.

Godswill är ju dessvärre skadad och han kommer med stor säkerhet att flyttas upp men är inte spelklar på ett bra tag.

Vi har inga speciellt bra högerbackar då Patric kommer lämna och vi bara har Campins från Mallorca och en till skadad som inte lirat knappt något alls.

Hoppas verkligen vi får till denna värvning av yngling som mycket väl skulle kunna nå vårt a-lag inom två till tre år.

Såg att vi även var intresserad an någon mer högerback från Senegal han hade dessutom spelat för landslaget men mer än så vet jag inte om han.Samma längd som vår tänkta högerback Cuadrado hade han visst.

Spännande läsning händer en del i b-laget också en fin värvning från Villareal b också en spelare som är 180 centimeter och trivs bäst på vänster på mittfältet utsökt teknik och rätt målfarlig.Påminner lite om Bedia.

Väökommer Camara då vi förlorat hela det centrala mittfältet behövdes det även värvningar här men hoppas verkligen både Enguene samt Kaptoum flyttas upp de är våra nya Xavi och Iniesta.
Annons: