/spanien/barcelona/forum/4429.aspx/spanien/barcelona/forum/4429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2014-07-02 12:31
Har de nån plan med att värva Suàrez? Eller vill de bara värva en till crack istället för att analysera anfallsproblemet? I så fall kommer det inte leda till nånting.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-07-02 12:29
[QUOTE=neymar JR]Blaugrana91 Han åkte till Rio med och fixade inte ett skit. Han kan endast ro hem en affär om han får lov att använda hela budgeten. Han är fan än värre förhandlare än zubi. [/QUOTE] Sant, men PSG är idioter, även om spelaren själv vill lämna och vi erbjuder typ €40M så säger dem nej. Vad tycker du Sanllehi ska göra? Bjuda ännu mer?
Barcelona Andresito
2014-07-02 12:18
Samtidigt det senaste i ryktesvärlden:
Debuchy till Arsenal vilket betyder att Aurier verkar gå till PSG.
Marko Basa till Roma för €3M som sedan säljer Benatia till City.
Barcelona NoGo™
2014-07-02 12:17
Engelsk översättning på denna länk.
Barcelona Andresito
2014-07-02 12:14
Ser inte hur Suarez kommer passa in i vår taktik, speciellt i vår 4-3-3. Utesluter helt att Messi kommer placeras på högerkanten, känns inte som att vi får ut max av honom då.

Möjligtvis en 4-3-3 som blir till en 3-5-2 som ju varit så populärt under VM. Det kan då se ut såhär:

---Pique - Busquets - Bartra

Alves - Rakitic - Iniesta - Alba

--------------Messi-----------------

------Suarez ----- Neymar

Barcelona neymar JR
2014-07-02 12:13
Blaugrana91 Han åkte till Rio med och fixade inte ett skit. Han kan endast ro hem en affär om han får lov att använda hela budgeten. Han är fan än värre förhandlare än zubi.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-02 12:09
[QUOTE=Lion24]the cameroonians Jag hänger inte med riktigt. Varför har Bartomeu presskonferens helt plötsligt? Capitan \(^.^)/ Ta din tid. [/QUOTE] För att Suarez är helt klar, skämt åsido, tror man ska utvärdera förra säsongen. Men största delen lär ju domineras av frågor om värvningar.
Barcelona the cameroonians
2014-07-02 12:09
Det är kutym att presidenten har presskonferens när en ny säsong drar igång, inte minst för att sammanfatta den gångna och prata om vilken väg det är tänkt att man ska vandra framöver.
Barcelona Lion24
2014-07-02 12:03
the cameroonians

Jag hänger inte med riktigt. Varför har Bartomeu presskonferens helt plötsligt?

Capitan \(^.^)/

Ta din tid.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-02 12:01
Bartomeu lär bli pressad med frågor gällande Suarez, så känsliga Liverpool fans bör titta bort. Intressant för övrigt om det stämmer att vi skickar Sanllehi till London, åker han dit lär han fixa dealen.
2014-07-02 11:58
Bartomeus presskonferens live.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-07-02 11:51
Barcelona have principal deal with Valencia defender Jeremy Mathieu (30). Clkubs talking. Buyout 20M, offer 10M, willing to pay 12M. [sport]
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-02 11:44
Så här tycker "Nesta" om Messi.

Nesta: Why Messi tops Ronaldo

Men shit, vad gör de andra spelarna i Argentina undantag "De Maria"???
Det enda de har gjort hittills i det här VM är fylla ut startelvan.

9 st från det här forumet kunde lika gärna spela med De Maria och Messi och vi skulle komma lika långt.

Argentinska spelarna måste visa framfötterna och axla lite ansvar om de ska ta sig förbi Belgium. Tycker fan synd om De Maria och Messi.

Vad är det med Aguero och skador senaste 2 säsonger?
Hur många kilo har Higuain lagt på?? Har han blivit kär i pastan i Italien?
Vad är det för spelare Argentina har på bänken? Jag har aldrig hört talats om dem.
Jag ser inte hur Argentina ska ta sig vidare om de övriga 9 spelarna har samma löja inställning. Eller är det bara så att de håller inte den här nivån?

Det gör ont att erkänna det men jag ser bara inte hur Argentina ska ta sig vidare till Semin..
Barcelona Gabriel
2014-07-02 11:38
Spännande dag idag, Raül Sanhelli ska alltså till London för att förhandla med Liverpool gällande Luis Suarez. Är det bara jag som har magont och är sjukt orolig? Jag är rädd att vi ska ge med oss och buda enorma summor för att få Liverpool att acceptera budet, jag tror inte att vår klubb resonerar som att "vi gör ett försök och ser vad som händer", utan snarare att dem har bestämt sig för att köpa Suarez, kosta vad det kosta vill. Liverpool sägs ha satt prislappen runt 80M€ medans vi värderar honom till 60M€ efter Chellini-incidenten och hans 4-månaders avstängning. Personligen tycker jag inte ens att man ska köpa Suarez över huvud taget, inte för att han är en dålig spelare, tvärtom så är han förmodligen världens bästa målskytt atm, men jag anser helt enkelt inte att han behövs. Ett pris som jag hade kunnat acceptera, och det är maximupriset, är antingen 55M€ eller 40M€ plus Pedro (jag värderar Pedro till 25M€ men anser inte att vi har råd att lägga 65N€ i rena pengar). Alla summor utöver det hade jag tagit som en dålig affär. Och jag vill absolut inte, under några omständigheter att Sanchez erbjuds för att sänka priset, är det Liverpools krav för att ens vilja gå med på att sälja Luis Suarez så är det tack men nej tack för min del. Men jag är nästan helt övertygad och även mentalt förberedd på att så kommer att bli fallet. Jag förväntar mig 45M€ plus Sanchez till Liverpool. Det tror jag blir den slutgiltiga officiella affären för att ro hit Suarez. Hans kostnad kommer då att ligga på 85-90M€. Spännande dag, men jag är sjukt orolig.
2014-07-02 11:35
Hör och häpna, men idag skriver MD en ifrågasättande artikel om ledningen och Bartomeu där de listar 10 frågor som de anser att medlemmarna har rätt att få veta mer om;

1. Hur ligger det egentligen till med en potentiell transfer av Suárez?

2. Hur ser man på (pris)värderingen av Suárez?

3. Hur ställer ni er till att Xavi vill bryta kontraktet?

4. Ingen mittback är har värvats. Förstår man fansens oro?

5. Varför har man inte uppgett officiella siffror när det gäller Rakitic och den nya delalen med Beko?

6. Det finns 3 vakanser i styrelsen, hur tänker man ersätta dessa?

7. Hur kommer det att gå med anklagelserna mot Rosell gällande Neymar och den rättegång som eventuellt väntar?

8. När Rosell avgick och styrelsen höll ett möte om Bartomeus övertagande - var det enhälligt eller visade omröstningen att det fanns olika åsikter?

9. Det pågår en rättegång mot Laporta och anklagelser om att den förra juntan ska ha förskingrat cirka €50 miljoner. Bartomeu röstade för en rättegång 2010, hur ser han nu på saken?

10: Varför sparkades Amor som ansvarig för ungdomssektionen?

Många frågor som idag kanske kan bli besvarade när media får träffa Bartomeu.
Barcelona ElRaval
2014-07-02 11:27
manchester city ser ut att pröjsa 300 miljoner för Benatia och Roma vill eventuellt ersätta honom med Balanta från River Plate.

Orkar inte... 300 miljoner i vilket annat läge hade varit mycket, men INTE NU när marknaden ser ut som den gör. Vi borde åtminstone ha varit med i budgivningen för fan...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-02 11:19
@Cule4life:

Fast, har du Pique och Alves i den startelvan behöver de inte stoppa den där offensiven.

De behöver bara skicka långa bollar, kontra så är vi tillbaka på ruta ett igen..
Barcelona Illusionista
2014-07-02 11:19
@Cule4life:

Köper Barca Suarez så är det ju tyvärr på bekostnad av Alexis så då kommer det bli:
------------MAtS-------------
Alves -- Pique --- X -- Alba
------- Sergio ---- Rakitic
Iniesta ---- Messi ---- Neymar
-------------- Suaréz
Barcelona ElRaval
2014-07-02 11:18
@Z_Z:
Fast jag tycker det känns bättre nu ändå. Rakitic-Iniesta ----Busquets-- Känns bättre än: xavi ineista busquests Åtminstone defensivt sätt, d v s. Rakitic springer tredubbelt så mycket som Xavi och han kommer även vara otroligt viktig i press-spelet. EDIT : Jaha oj, du kommenterade cule4life's lag. Never mind then.
Barcelona Z_Z
2014-07-02 11:11
Cule4life:

Balansen i det där laget skulle jag dock vilja ifrågasätta. Sett till att det är två offensiva ytterbackar samt en offensiv mittfältare i Iniesta lär vi återigen hamna i extremt farliga kontringar med bara tre spelare bakåt av vilka ingen är riktigt snabb.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-02 11:10
Lion24 Är det ok att jag svarar dig lite senare? Måste dra till jobbet nu, så har lite bråttom.
Barcelona Cule4life
2014-07-02 10:52
Sälj bort Tello och Pedro från anfallet och behåll Alexis, Ifall Suarez kmr. Och ge Pedros nr 7 tröja till Suarez
Barcelona Cule4life
2014-07-02 10:50
-----------Ter Stegen
Alves -- Pique --- X -- Alba
------- Sergio ---- Iniesta
Alexis ---- Messi ---- Neymar
-------------- Suaréz

Vem kan stoppa den offensiven ?
Barcelona Lion24
2014-07-02 10:44
El Conejito

Du borde varnat oss att du har ändrat namn från Videxis till El Conejito. Jag ska vara ärlig, jag tar inte dina åsikter om Alexis på allvar. Jag förstår dig. Men jag ska försöka svara dig.

Man såg att Spanien började gå ner sig förra året i Confederations Cup och t.o.m i VM-kvalet. Spaniens fall var på känn från väldigt många och man ska inte heller glömma att Holland och Chile är mycket bra lag. Konkurrens är mycket viktig, naturligtvis. Jag behöver inte gå in på på saker som barn förstår sig på. Men du ska ha RÄTT konkurrens. Att du jämför Neymar och Alexis är helt otroligt då den ena spåddes bli och har blivit en MEGASTJÄRNA medans den andra var en riktigt bra talang och är rankad som en mycket bra spelare.
Barcelona Barca Barca
2014-07-02 10:39
Barclasico Mellandags rea i barca. 30€ miljoner för Alexis som gjort så bra ifrån sig i VM är rena kapet. Säljer han billigare än vad vi köpte och ändå presterat lika bra som i Udinsese.
Barcelona Barclasico
2014-07-02 10:30
Atlético, Liverpool, Arsenal, Manchester United, and Juventus are interested in Alexis Sánchez. Barça ask for 30M [as]
Barcelona El Conejito
2014-07-02 10:14
För receptet med Pedro FUNKADE ju, titlarna säger ju det. Resultaten, spelet. Just din mentalitet som fick Spanien att skämma ut sig i VM, förändringar måste ske, bara för att det funkade med Pedro förut betyder inte att det ska funka idag, problemet i Spaniens landslag och i Barca är knappast för att Alexis köptes in istället för Pedro. Det här är ingen dagisverksamhet, det är fotboll på toppnivå och konkurrens ska finnas, om dom inte pallar det så är dom inget att ha. Om det är något vårt lag har mått dåligt av så är det för lite konkurrens på vissa positioner och för lite förändring. Och angående diskussionen om lönen mellan Pedro och Alexis? Det är normalt att värvningar har högre lön än produkter? Det är så i alla klubbar i världen, inget man behöver diskutera, ta en titt på Neymars lön och kolla om han förtjänar den så mycket mer än Alexis och Pedro. Han har ju vunnit allt? lr...
Barcelona Krojf
2014-07-02 10:12
Har jag nån önskelista för egen del? Självklart. Tror jag på tomten? Nej, inte sen han visade sig vara "Zubi".
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-07-02 10:00
Drömmen skulle vara om vi säljer Pedro och köper både Suarez och Hummels.
Barcelona Lion24
2014-07-02 09:56
Capitan \(^.^)/

Jag hoppades på att du skulle läsa lite mer noggrant. Innan Alexis Sanchez köptes in till våran kära klubb FC Barcelona så hade Pedro varit startman i en VM och CL final och vunnit båda turneringarna. Finns det något större än de? Pedro var med och gjorde mål i en historisk vinst mot Real Madrid (5-0). Pedro var en startspelare och var på sin absolut högsta nivå. När Pedro var som bäst hade han Jeffren som konkurrent, man trodde alltså på Pedro. Man kunde ha värvat Alexis men TYDLIGT poängterat för Pedro att han fortfarande är första val och visa tacksamhet genom att höja hans lön. MEN samtidigt sitta under förhandlingarna och säga åt Pedro att man kommer sälja Jeffren och köpa in Alexis för att höja kvalitéen i truppen, och ska då Pedro fortsätta vara startman så ska han fortsätta prestera. Man visar tacksamhet till en egen canterano som har skrivit historia med klubben samtidigt som man sätter press på spelaren. Är detta verkligen så svårt?

Alexis kom och fick en högre lön än en lojal canterano som har vunnit VM & CL som startman, för klubblag och landslag. Då är det fullt logiskt att en fotbollsspelares självförtroende går spikrakt ner när ens konkurrent som INTE har vunnit EN titel på europeisk nivå ska komma och dela speltid med en mästare och samtidigt ha en högre lön. LÖN ÄR STATUS. Så är det idag. Om man vill ha en perfekt fotbollsklubb och nå framgång så ska nästan alla bitar vara på plats. Därifrån började Pedros självförtroende minska och än idag har man inte rättat till problemen. Medans Pedros STATUS minskas och Alexis höjs så ska det vara naturligt att Alexis ska prestera bättre och det tog honom 3 säsonger att göra det, med 2 mål mer.

Egentligen så skyller jag inte på Alexis. Stackarn har ju inget fel i detta. Jag skyller på våran dumma och vidriga ledning som inte insåg detta innan Alexis köptes in. Man borde ha satsat vidare på Pedro, höja hans status och lön och kanske kunnat köpa en mindre känd spelare för en mindre summa som kräver mindre lön. För receptet med Pedro FUNKADE ju, titlarna säger ju det. Resultaten, spelet.

Jesper

Jag vet inte. Jag ger upp. För 3535:e gången, jag vet inte vad du svarar på om jag ska vara ärlig. Jag frågade inte det, läs om frågan igen. Dessutom går du runt med fel fakta, kul va?
Annons: