/spanien/barcelona/forum/4425.aspx/spanien/barcelona/forum/4425.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dinho the artist
2014-07-03 15:14
Sluta kasta skit på en av lagets mest proffsiga och framför allt vår klubbs bästa målvakt genom tiderna. Valdes vill ha en scenförändring i sitt liv och vill därför prova något annat; inte speciellt svårt att förstå om ni frågar mig.
Barcelona MabastB
2014-07-03 15:14
Manchester City's £32m bid for Porto's Eliaquim Mangala has been accepted. (Guardian)

Betyder det att de har gett upp om Benatia? SNÄLLA ZUBI ÖPPNA ÖGONEN! Benatia har vart min drömvärvning hela tiden och jag blev riktigt besviken när jag såg att det ryktades om att City hade gett sig in i jakten på honom men nu verkar det som om köper Mangala i stället! Jag ber att Zubi och company ser chansen att värva honom och gör det, jag bryr mig inte om vi lägger 40 millar på honom, han är värd det!
Barcelona Busquen
2014-07-03 15:06
@Andresito:

Mascherano är inte 171 cm lång...
Barcelona Barclasico
2014-07-03 15:01
Vasilyev (sports director Monaco): "Victor Valdes is injured and he won't join us." [asm]
Barcelona Barclasico
2014-07-03 15:01
Despite reports, Barcelona didn't make 88M bid for Suarez. 88M is release clause, asked by Liverpool. Barcelona could pay around 60M. [md]
Barcelona neymar JR
2014-07-03 15:00
Leomessi Nope för han ville få en påse guld av Monaco när han skrev på
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-07-03 14:55
Neymar JR Valdes ville inte ens lyssna på klubbens kontraktsförslag.
Barcelona neymar JR
2014-07-03 14:50
Karma när den är som bäst! Ingen sign. On bonus nu nej :) Lets Face it, it's about the money! Hade han haft så mycket problem med ledningen så hade han valt att lämna så fort han kunde
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-03 14:41
LAM Nej, Monaco backade ur och han är nu kontraktlös..
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-03 14:34
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Fortfarande skadad eller? Går det att genomföra övergången ändå?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-03 14:32
@barcastuff: Goalkeeper Victor Valdes (32), whose contract at Barcelona expired end June, failed the medical tests in Monaco yesterday. [catalunya radio] Hmm..
Barcelona Andresito
2014-07-03 14:26
Vet inte om detta nämnts här inne:

Barcelona will sign Senegalese centre back Diawandou Diagne (19), who plays at Belgian second division team Eupen, for the B-team. [rac1]

Aldrig hört talas om honom. Verkar som att hans kontrakt gick ut 30 juni enligt transfermarkt. Han debuterade i Senegals landslag för drygt en månad sen. Dock är han bara 176 cm lång, alltså bara 5 cm längre än Mascherano.
Barcelona jawwa
2014-07-03 14:25
Enda positiva med att alves stannar är väl att en offensivt skicklig cuadrado inte värvas för massa pengar och skolas om till högerback. Att inte lyckas fynda en högerback ser jag som en katastrof. Tänk att behöva se alves eviga duttande med bollen en hel säsong till för att inte nämna hans bedrövliga inläggsspel. Aurier finns tillgänglig för en billig peng och även om det visar sig vara misslyckat så svider inte några 8 miljoner euro.... aja det ligger väl i sittande styrelses värvningspolitik att vänta tills en spelare kostar 20-30 miljoner euro innan man får upp ögonen.
Barcelona Bàckis
2014-07-03 14:19
För 800 miljoner hade vi fått både Hummels och Thiago Silva. Och sanna mina ord, då hade vi utan problem gått från titellösa till utmanare på alla fronter i alla slags turneringar.

Men nej, bättre att lägga det på en 27-åring och blunda för det alla redan konstaterat angående vårar försvar.

Luktar Zlatan-gate 2.0 lååååååååååång väg.
Barcelona Dinho the artist
Gabriel
Instämmer. När jag själv spelade mycket fotboll spelade jag i en 4-3-3-uppställning och fick lära mig att det var så Barca spelade, från pojklag till seniorer. Att ha kvar uppställningen som i sig bara är siffror är viktigt, tycker jag.

Sen självklart, att snurra på triangeln och använda två sittande mittfältare vid behov är en annan sak, men vi är Barcelona och spelar:
- - - -
-
- -
- - -
Barcelona L.A.M Nr 10
Gabriel

Jag förstår hur du tänker. Jag är lika lite fan av Mourinhofotbollen som de flesta andra härinne. Men det behöver inte vara svart och vitt utan det finns alltid ett mellanting. Barcelona kommer alltid att vara ett lag som själva vill ha initiativet, själva skapa chanser och inte förlita sig på motståndarnas misstag. Det jag vill är att vi utöver detta även ska in någon form utav stabilitet på mittfältet som på s sätt hjälper backlinjen, något det varit allt för lite av de senaste åren. Man en mix av bra bollvinnare, positionsspel och naturligtvis även offensiv skicklighet.

Skillnaderna med exempelvis Chelsea är enorma. Till en början kan man ju titta på mittfältet. Ramires är ett träben till och med i PL, och Matic är duktig defensivt men ingen sambalirare. Nu iofs flyttade spelare som David Luíz är egentligen mittback, och Lampard är seg som en sköldpadda. Medan vi har Mascherano som är underskattat tekniskt, han har framförallt ett bra längre passningsspel. Busquets har teknik som en gud, han kan ta sig ur det mest trånga situationerna, har mottagningar i världsklass och ett mycket bra passningsspel. Kolla sedan på den offensiva mittfältsplatsen, där vi skulle ha kanske världens mest tekniska spelare, i alla fall på små ytor i Iniesta och Chelsea förra säsongen hade hårt jobbande, men för att vara brasse lite småtrubbiga Oscar.

Det bästa exemplet är väl Cesc, som i Barcelona var för otekniskt men som i Chelsea kommer behandlas som en gud i allt som har med spelet med boll att göra. Han kommer bli deras självklara spelmotor, en roll han aldrig var nära av att klara av hos oss. Så visst, det hade blivit ett mindre bollinehav med den formationen, men det tycker jag man kan offra med vetskapen om att vi kommer bli ruskigt bättre och mindre sårbara defensivt samt snabbare i omställningsspelet. Och jag tror både du och jag vet att vi aldrig kommer skrota vår spelfilosofi, utan den kommer leva kvar, framförallt under Lucho som har spelat i klubben och verkligen inte kommer vilja gå över till en helt annan spelidé.
Barcelona the cameroonians
2014-07-03 14:16
City överens med Porto om Mangala - inga problem att hosta upp €40 mille där inte. Källa: L´equipe

(Sen att spelaren själv vill till London är en annan femma)
Barcelona neymar JR
2014-07-03 14:16
Gabriel 4-2-3-1 Kan funka men istället för masche så använder man Rakitic där. Och spela likt hur Brasilien spelar Rakitic-Sergio Messi- Iniesta - neymar Suarez Jag själv orkar inte spekulera längre, utan detta är nog första säsongen på länge som jag går in med utan några förväntningar. Bara det känns spännande, Lucho har 100% av mitt stöd trots att jag var skeptisk till att han blev tränaren
Barcelona Barca Barca
2014-07-03 14:12
@Barclasico:
Självklart ska en underpresterande Alves stanna med skyhög lön, det är så det funkar i denna klubb, välgörenhet, spelare spelar av sitt kontrakt och sticker gratis ditt dom vill. Alves är smart, han väntar tills kontraktet är går ut med klubben så när han ska välja en klubb, självklart blir det någon klubb som en arab, ryss, amerikansk ägd miljardär klubb, så kan han få en FET sign on bonus. Ska vi sälja han nu kommer köpande klubben att lägga dessa pengar på att få Barcelona acceptera budet som verkar ligga på 10-15€ miljoner. Skulle inte förvåna mig ett dugg om han har i smyg förkontrakt med PSG, där han har en fet sign on bonus.
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2014-07-03 14:11
Men Hummels har ju gång efter annan sagt att han inte lämnar den här sommaren. Så han kan ni sluta diskutera kring.

Barcelona Gabriel
2014-07-03 14:04
För de som funderar kring en 4-2-3-1 uppställning med Mascherano och Busquets som doble pivote så tycker jag att ni ska fundera kring en sak. Vill ni spela så, så får ni förvänta er en helt annan typ av fotboll. Sådär kan man ofta se Chelsea spela under Mourinho, även Inter under Mourinho, det är förmodligen hans favorituppställning, men den uppställningen med 2 städare där bak får också med sig konsekvenser; för lite kreativitet. Han är villig att offra kreativiteten pga hur han väljer att spela sin fotboll, en snabb kontringsfotboll med 2 snabba yttrar, en nr 10 i mitten och en anfallare som ska hugga på allt. Det är den perfekta kontringsuppställningen. Att spela med både Mascherano och Busquets är absolut inget jag hade föredragit så jag vet att kreativiteten på mittfältet hade blivit sjukt för dålig, jag hade kunnat tänka mig att spela med den 11:an vid något enstaka tillfälle i en CL retur om vi vann det första mötet och spelade returmötet borta och ville försvara en ledning eller något. Men att spela så som våran ordinarie uppställning och 11:a hade fört med sig alldeles för stora konsekvenser sett till vårat sätt att spela fotboll på. Och nu anser även jag att vi behöver bli mer rakare och snabbare i vårat spel men vi behöver trots det inte göra en extreme makeover och gå från Pep till Mourinho på en säsong. Nej till Busquets och Mascherano i en 4-2-3-1 uppställning.
Barcelona Barca Barca
2014-07-03 14:01
@el Flaco:
Den summan som kommer slängas på Suarez kunde vi ha fått in två bra mittbackar. 80€ miljoner ? Låt oss ta i lite nu, Marquinhos som Luis Enrique vill ha kommer kosta MAX 40€ och jag kan inte tänka mig att Hummels kostar mer än 40 heller. Där har vi två mittbackar. Sen att vi går efter Suarez, som i mina ögon är en av dom bästa anfallarna i världen, men är det verkligen den typen vi behöver ? Suarez söker mycket boll han med, visst springer även i djupet och pressar men är mycket bollkär anfallare, hur blir det med Messi och Neymar, dom är också väldigt bollkära. Tror att Cavani, Falcao eller Diego Costa hade varit bättre alternativ som även kan vara med den box spelaren och löper mycket. Jag är inte helt emot Suarez eftersom jag inte vet hur LE tänkt använda honom, tror att det blir mycket rotation i anfallet under matchens gång med dessa tre uppe på topp, det ända som talar så enormt emot en värvnigen är summan, runt 80€ miljoner ? njaa..
Barcelona Barcelonistas
2014-07-03 14:01
Haha falcao... Flaco menar ja. Ber om ursäkt men blir rå Bake av inläggen här inne...
Barcelona Barcelonistas
2014-07-03 13:54
Falcao - den här juntan håller på att värva in Suarez din landsman och även 2 MB. Vad mer vill du ha? All inclusive o fotmassage kanske?
Barcelona Barclasico
2014-07-03 13:47
Alves is now more likely to stay than he was in May. If he in the end leaves, Fiorentina's Juan Cuadrado is first option to replace him [md]
Barcelona el Flaco
2014-07-03 13:46
Den här juntan lär sig aldrig. Man åkte på storstryk mot Bayern för ett år sen och lösningen till våra defensiva problem var att köpa in endast en spelare under sommaren: en anfallare. Denna säsongen har vårt försvar återigen läckt som ett såll och ännu en gång jagar vi efter en anfallare som kommer, likt Neymar, kosta en astronomisk summa. Man bara fortsätter att snubbla över samma sten och vägrar att lära sig av sina misstag. Det känns som att det kommer bli en fiaskosäsong.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-03 13:39
Rambla

Åtminstonde jag har enorma förhoppningar på Rafinha. Han har både dominerat Segundan med Barca B samt varit en av överpresterande Celtas bästa spelare som 20-åring. Det är klart att det ska till en väldigt bra spelare för att prestera i Barcelona, och speciellt som mittfältare men steget som Rafinha förväntas ta är inte så överdrivet stort om man tänker efter, inte minst när han redan bevisat att han är något alldeles extra. När det gäller åldern så spelade väl brorsan Thiago redan riktigt bra säsongen 11-12, då ett år yngre än Rafinha är nu. Titos säsong var då han på riktigt skulle blomma ut men han fick inte den speltiden han behövde. Om Rafinha är en lika stor talang som storebrorsan vilket han av tidigare spel att döma verkar vara så är jag övertygad om att han kommer leva upp till vissas högt ställda förväntingar samt överraska en del andra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-03 13:29
Vad säger ni om 4-2-3-1 med Mascherano och Busquets på mitten? Kanske något trubbigt mittfält(för att vara Barcelona) men man säkrar defensivt och kan på så sätt ge frihet till ytterbackarna där de inte behöver tänka på att någon alltid måste stanna hemma. Antingen detta eller att man satsar på ett mer defensivt alternativ till Dani Alves. Om det är något jag förstått så är det att det inte funkar med två megaoffensiva ytterbackar och enbart en pivote. Särskilt inte med en seg Piqué och en positionssvag Mascherano i mittlåset.

Med Mascherano på mitten blir det fler spelare där, trängre för motståndarna med en bulldog till bollvinnare och ett positionssäkert geni som understöd. Den offensiva mittfältsrollen lär då i första hand ockuperas av Don Andrés men där han även kan lira till vänster, Rakitic kan ta över som tia, Neymar kan gå upp som anfallare och Messi kan ta klivet ner. Detta förutsatt att Alexis stannar och kan vara ordinarie som högerytter. Tycker detta känns väldigt bra, åtminstonde på pappret, där vi har fyra extremt kreativa spelare på sina rätta positioner med en bra blandning av spetsegenskaper i offensiven. Dessutom två säkra defensiva mittfältare, där Busquets får ta över rollen som Xavi åtminstonde till en viss del, men där även Mascherano har bra crossbollar och Iniesta kan komma ner och möta. Icke att glömma vad vi skulle ha på bänken att sätta in. En snabb Deulofeu som river upp försvar, en teknisk Rafinha och en löpvillig samt målfarlig och direkt Rakitic. Allt detta med spelare vi redan har. Behöver vi bara fixa mittbacksproblemet sen.

Barcelona El Conejito
2014-07-03 13:22
@Jeffson:

Väldigt sant, i min dröm värld skulle jag önska att Messi gick ner på mittfältet om en sådan nödsituation skulle uppstå, förutsatt att Suarez skulle komma,

Neymar Suarez Pedro
Rakitic Messi
Bus

Eller att man skulle värva in en mittfältare som kommit sig lite till åren, leverera när han spelar men inte gnälla om han fick sitta på bänken :)
Barcelona Rambla~
2014-07-03 13:20
Jag kan tycka att de tar en chansning med mittfältet. Det är mycket om och om, OM ni förstår vad jag menar? :P

De räknar med att Rakitic ska gå in och leverera direkt, och det ska han väl kunna iofs med tanke på att han har rutin nu av ligan sen tiden i Sevilla. Fast de kan inte räkna med att Rafinha genast blir en hit. Han är fortfarande ung och det är fan mycket ansvar att lägga på en så ung spelares axlar att ersätta både Cesch och Xavi. De får gärna leta upp en ny Keite kan jag tycka. En rutinerad räv som vet vad det handlar om och som heller inte räknar med att starta varje match.
Annons: