/spanien/barcelona/forum/4421.aspx/spanien/barcelona/forum/4421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-07-03 17:01
Gabriel Ja, precis. Di Marias spelstil är så jäkla irrationell, du vet aldrig vad du får av honom. Det finns inget mellanting, han är antingen helt suverän eller helt värdelös. Och detta är han flera gånger under en och samma match. Vi har främst problem med tekniska spelare och inte enormt skickliga passningsspelare. För i ärlighetens namn så släpper vi inte in så många mål där motståndaren har slagit en sinnessjuk passning i djupled. För mot oss så får dom stora ytor att kontra på och då har du råd att vara mindre passningssäker men istället snabb och teknisk.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-07-03 16:57
Blaugrana91

Eller så beryder det att vi vill ha Marquinhos men att PSG vill ersätta Marquinhos med någon spelare som är kvar i VM och därför måste även vi vänta tills efter VM. Eller vad tror du?
Barcelona Gabriel
2014-07-03 16:56
LeoMessi

Håller med dig, Di Maria är riktigt jävla jobbig och så sjukt oförutsägbar. Jag tror inte ens han själv vet vad han håller på med, han bara kör liksom. Han är ett stort frågetecken och det går inte att klura ut hur han fungerar som spelare. Han är en otroligt jobbig spelare. Ser precis som du hellre att Di Maria missat ett El Clasico än Ronaldo. Vad gör Ronaldo ens? Står där framme och väntar på att bli serverad eller gör mål på straffar mot oss. Spelmässigt har han aldrig dominerat en match mot oss, varken i Madrid eller i United.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-03 16:56
Bartomeu sa ju gällande mittbackar att det kommer hända saker efter VM, det antar jag betyder att vi vill ha någon spelare som spelar i något av lagen som är kvar. Då borde man ju kunna avskriva Mathieu, hade vi verkligen varit intresserade borde han ju varit klar redan. Hoppas på det. ;)
Barcelona LeoMessi
2014-07-03 16:53
I ärlighetens namn så blir jag gladare om di Maria skulle missa ett el clasico än Ronaldo. Han är så otroligt jävlig när han börjar dribbla för han vet inte ens själv vilket håll han är på väg åt.
Barcelona Alvés - Por Que?
2014-07-03 16:51
Snart är övergången i hamn. Enligt franska L’Equipe har FC Porto accepterat Manchester Citys bud på 320 miljoner kronor för försvararen Eliaquim Mangala.
23-åringen har länge kopplats ihop med en rad storklubbar runt om i Europa och ser alltså ut att hamna i City även om han inte kommit överens med klubben om sitt personliga kontrakt.
City har under sommaren varit ute efter en mittback som kan ge Vincent Kompany, Martin Demichelis och Matija Nastasic konkurrens.

Och vi är ute efter suarez för 80M Euro.
Barcelona Gabriel
2014-07-03 16:49
jawwa Håller egentligen med dig angående Kroos, jag har förvisso tjatat om att vi bör värva honom men när jag tänker efter så tror jag att det handlar mer om ren desperation från min sida då jag anser att vårat mittfält är aningen för tunnt för att hålla hela säsongen i 3 turneringar samtidigt som jag ändå tycker att det är en bra spelare (framför allt för det priset). Men som du säger, Kroos är otroligt seg och långsam, vi hade isånnafall lika gärna kunnat behålla Cesc (och gud vet att jag inte är något fan utav honom just pga segheten). Som du säger, ibland är det nog bättre att tänka till en extra gång innan man skriker efter nyförvärv. Med det sagt innebär det inte att Kroos blir en dålig spelare för Real Madrid, han kommer säkert göra väldigt bra ifrån sig där, men just i Barça är jag inte alls lika säker på att han hade lyckats precis som du själv säger. Men jag är fortfarande av uppfattningen att vi bör köpa in en till mittfältare - även om jag tror starkt på Rafinha!
Barcelona Barclasico
2014-07-03 16:48
Bartomeu (president): "Whatever Xavi decides now, he will be back at the club in a few years and we'll have a great coach."
Barcelona jawwa
2014-07-03 16:31
I ärlighetens namn är jag inte det minsta besviken över att kroos inte värvades, anser inte honom vara något märkvärdigt. Må hända att han lyckas i madrid, vilket jag tvivlar på men i Barca hade han misslyckats totalt. Kroos har egentligen inget i sitt register som tillför något i barca, möjligtvis distansskott. Han är inte snabb, inte speciellt kvick och definitivt ingen bollvinnare av rang. Cesc framstår som iniesta i jämförelse och vi alla vet hur det gick. Jag är övertygad om att real köper ner sig om man nu väljer att ta in kroos på di marias bekostnad, han må vara extremt ojämn men den arbetskapaciteten han besitter gör få spelare i världsfotbollen. Angel var faktiskt reals bästa spelare under våren, inte minst i CL finalen.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-03 16:31
@Gabriel:

Kommer gå snabbare efter VM, inte för att spelarna vi är ute efter deltar utan snarare för att Zubi kommer hem från sin semester då :). Han tar väl säkert några välförtjänta ledighetsveckor i Brasilien nu.
Barcelona Andresito
2014-07-03 16:19
@Busquen:

Hur lång är han då?
Barcelona Gabriel
2014-07-03 16:08
westinho - Sergio #16

Haha, never gonna happen. Bartomeu sa ju att det kommer att gå snabbare efter VM men Benatia deltar inte ens i VM så om vi hade haft klart med honom så hade han förmodligen redan presenterats. Nepp, man kan önska men det där är alldeles för orealistiskt tyvärr.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-03 16:05
Barto sa att de vet vilka spelare de vill ha och att de har gjort klart med ett par redan.

City ville ha Benatia, men köper nu Mangala istället. Detta eftersom Roma och Benatia talat om för City att Barcelona redan gjort klart med Benatia för en summa på ca 32M euro.

Önsketänkande från min sida? Hade det inte varit kul om denna ledning chockar oss alla genom att presentera fantastiska nyförvärv direkt efter VM? :)
Real Madrid Kith.
2014-07-03 15:40
Skit också, Kroos klar för Real Madrid alltså. Kroos kommer förmodligen vara en rotationsspelare på mitten, Alonso har fortfarande nån säsong kvar i sig. Det är just därför jag ville ha Kroos i Barca, vill vi konkurrera på förra fronter krävs det spetsegenskaper även på bänken. Sen att Kroos har bästa passningssäkerheten samt flest antal pass i hela VM tyder bara på att det är en riktigt fin spelare man har och göra med, tyvärr.
Barcelona Gabriel
2014-07-03 15:36
Personligen tror jag att Mangala skriver på för City, Benatia går till Chelsea och Hummels till United.
Barcelona El Conejito
2014-07-03 15:36
Men snälla inte Mathieu jag ber, marqunihos är fantastiskt men inte Mathieu har hellre masken som back ett år till
Barcelona Gabriel
2014-07-03 15:32
Det kom ut information förra veckan att vi har släppt Mangala från våran backlista just pga hans 40M€ prislapp. Ett pris som jag tycker han är värd och som jag personligen hade betalat för honom utan tvekan. Hade hellre lagt 40M€ på Mangala än på Benatia men det har med åldern att göra. Men som sagt, det verkar som att vi redan har bestämt oss för Marquinhos och Mathieu, Barto sa ju igår att man visste vilka man vill ha, så jag tvekar på att vi kommer att gå för varken Mangala eller Benatia. Däremot hade väl Mangala redan tackat nej till City en gång? Har han ångrat sig nu kanske?
Barcelona LeoMessi
2014-07-03 15:19
Mangala kostar dom 32 miljoner pund. Så det är nog närmare 40 miljoner euro.
Barcelona SoM_Un
2014-07-03 15:15
ifall mangala kostar 32...lägg budet snabbt!
Barcelona Dinho the artist
2014-07-03 15:14
Sluta kasta skit på en av lagets mest proffsiga och framför allt vår klubbs bästa målvakt genom tiderna. Valdes vill ha en scenförändring i sitt liv och vill därför prova något annat; inte speciellt svårt att förstå om ni frågar mig.
Barcelona MabastB
2014-07-03 15:14
Manchester City's £32m bid for Porto's Eliaquim Mangala has been accepted. (Guardian)

Betyder det att de har gett upp om Benatia? SNÄLLA ZUBI ÖPPNA ÖGONEN! Benatia har vart min drömvärvning hela tiden och jag blev riktigt besviken när jag såg att det ryktades om att City hade gett sig in i jakten på honom men nu verkar det som om köper Mangala i stället! Jag ber att Zubi och company ser chansen att värva honom och gör det, jag bryr mig inte om vi lägger 40 millar på honom, han är värd det!
Barcelona Busquen
2014-07-03 15:06
@Andresito:

Mascherano är inte 171 cm lång...
Barcelona Barclasico
2014-07-03 15:01
Vasilyev (sports director Monaco): "Victor Valdes is injured and he won't join us." [asm]
Barcelona Barclasico
2014-07-03 15:01
Despite reports, Barcelona didn't make 88M bid for Suarez. 88M is release clause, asked by Liverpool. Barcelona could pay around 60M. [md]
Barcelona neymar JR
2014-07-03 15:00
Leomessi Nope för han ville få en påse guld av Monaco när han skrev på
Barcelona LeoMessi
2014-07-03 14:55
Neymar JR Valdes ville inte ens lyssna på klubbens kontraktsförslag.
Barcelona neymar JR
2014-07-03 14:50
Karma när den är som bäst! Ingen sign. On bonus nu nej :) Lets Face it, it's about the money! Hade han haft så mycket problem med ledningen så hade han valt att lämna så fort han kunde
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-03 14:41
LAM Nej, Monaco backade ur och han är nu kontraktlös..
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-03 14:34
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Fortfarande skadad eller? Går det att genomföra övergången ändå?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-03 14:32
@barcastuff: Goalkeeper Victor Valdes (32), whose contract at Barcelona expired end June, failed the medical tests in Monaco yesterday. [catalunya radio] Hmm..
Annons: