/spanien/barcelona/forum/442.aspx/spanien/barcelona/forum/442.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-07-25 18:17
Shanghai Personen som skrev inlägget om Pep har tydligen ingen aning om hans tid i Barcelona B. Vårt B-lag var allt annat än bra säsongen innan Pep tog över rodret, ändå lyckades vi sluta 1:a och blev därmed uppflyttade till Segunda.
Vlom
2016-07-25 17:51
@Ribohn Fan:

"Vek ned sig", lol....

Diego Costa blev utbytt efter 16 minuters spel i första halvleken i ligafinalen mot oss. Brasse-spanjoren lämnade CL-finalen efter 8 minuter.
Barcelona Rambla~
2016-07-25 17:35
Hur många titlar har Mourinho med eh... Sunderland? Hur många titlar har Allegri med Genoa? Hur många titlar har Ancelotti med eh.. Udinese? And so on... I rest my case!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai
2016-07-25 17:14
"Pep är speciell, och jag tycker han är extremt överskattad som tränare. Han har extremt mycket att bevisa i min värld, precis som Lars Lagerbäck som verkar dela min uppfattning så har han bara ansvarat för klubbar i det yttersta toppskiktet, jag kan ändrar min uppfattning om han vinner Premier League med Sunderland eller Serie A med Genoa." Detta är från Juventus-forum. Jag vill absolut inte förnedra eller smutskasta en anrik klubb som Juventus p.g.a en okunnig person som denna. Att han ens har mage att säga så om Pep visar bara att han brister i sina kunskaper om Guardiola. 1. Många illitterata individer hävdar att Guardiola tog över ett färdigbyggt lag i FC Barcelona år 2008. Faktum är att så inte var fallet. Vi culés visste att vi inte var starka när katalanen tog kommandot. Han tog över ett lag som hade inte vunnit titlar på två år. Dessutom kom man trea i la liga, man hamnade bakom Real Madrid och Villarreal. Man präglades med interna problem, stjärnorna var usla och underpresterade (till och med 17-årige Bojan stack ut mest 2007-08 och det säger en del). Det fanns ingen framtid och inget hopp för FC Barcelona. Resten är historia när han rekryterades som manager. 2. Jag har bara en fråga till denna skribent och jag hoppas att han ser denna kommentar. Anser han Mourinho, Conte och Ancelotti som stora tränare? Då de bara har lyckats i stora klubbar och vågar ej heller ta över lag som Sunderland och Genoa. Snacka om avundsjuka när man häver ur sig sådana inskränkta utlåtanden.
Barcelona Kröjff
2016-07-25 14:59
Såg att Barcas andel av världens tre dyraste värvningar någonsin, låg på hela 30 procent. D v s: Av historiens tio dyraste spelare, har tre av dessa dragit på sig den tröja som är vår klubbs. Låt vara att Zlatan mig veterligen var den enda av denna dyra "trippel", som kysste klubbmärket per omgående vid presentationen på Camp Nou. Behöver jag nämna att Ibrahimovic också var den sista "cracken" som inte "tvingades" bära reklam för Qatar Airways på sitt bröst? Nej, jag tänkte väl det.
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-25 14:49
Barça continues to focus on Vietto despite being closer to being included in Gameiro deal for Atletico Madrid | MD | Den här Vietto är Thiago Silva all over again. Släpp sopan o värva Milik! Herregud.
2016-07-25 14:09
Vad tycker forumet om Arkadiusz Milik? Målspruta i Ajax som gjorde ett bättre EM för Polen än Lewandowski. Visst missa lite många lägen men påminner det inte om en viss Suarez ;) Hur han sätter sig själv i så många bra lägen är det viktiga. Milik väldigt bra på att hålla bollen med ryggen mot mål (likt Suarez, otroligt bra rörelser som skapar väldigt många chanser, bra skott, bra med huvudet, bra passningsspel. Även en helt ok dribblare. 1.86 CM lång, 22 år. Borde vi inte snappa upp honom nu när Gamiero o Vietto gick åt helvete? Känns som Milik hade gjort minst 15 mål som inhoppare för oss.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-07-25 13:07
Någon som kan ge en kommentar om hur ekonomin egentligen mår? Vi har värvat för otroligt mycket känns det som, med tanke på vår ekonomiska situation...
Barcelona Andresito
2016-07-25 12:55
[QUOTE=Vlom]Suárez spåddes till att bli bland en av världens allra bästa #9 (om inte den bäste) under sina succésäsonger i Ajax. Uruguayanen blev omgående en av Liverpools allra bästa spelare spelmässigt efter sin övergång från den holländska klubben. Var bara en tidsfråga innan målen skulle rassla in ordentligt för honom. Till och med uruguayanens mindre godkända målsnitt (naturligtvis utifrån hans standard) under sin fulla säsong i Liverpool var fortfarande bättre än Viettos målsnitt under sin s.k. succésäsong i Villarreal. Som sagt, ingen idé att nämna Suárez eftersom att han var onekligen mycket bättre i sina yngre dar jämfört med Vietto. Punkt. [/QUOTE] Du missar min poäng. Spelare som Huntelaar och Milik har också lyckats i Ajax, så det behöver inte betyda speciellt mycket att Suárez lyckades i Holland. Att han spåddes till en av världens bästa spelare stämmer ju inte riktigt då lag som Barça passade på honom och han istället gick till ett mindre lag i Liverpool. Luis har behövt acklimatisera sig i samtliga nya länder han flyttat till, undantag Barcelona där det endast tog några månader. Vietto är ganska ny i Spanien och gjorde en godkänd första säsong i Villarreal medan Suárez haft det tufft under sina första år i Europa. Åldrarna för dessa jämförelser skiljer visserligen då Suárez hade etablerat sig i Europa mer än Vietto vid 22-års ålder. Min poäng är att Vietto gjort både en bra och en sämre säsong i Spanien, och att han, likt Suárez, så småningom kan blomma ut. Sen att Suárez gjort fler mål i hans ålder är en annan sak. Huvudsaken är att vissa spelare blommar ut senare än andra s.k talanger. Punkt?
Barcelona Andresito
2016-07-25 12:34
[QUOTE=Shanghai]En gång i tiden värvade man världens bästa fotbollsspelare för 20 miljoner euro, idag värvar man bänknötare för skrämmande 40 miljoner euro. Snacka om att fotbollsmarknaden har förändrats drastiskt. Jag vill ärligt talat inte ha Vietto eller Gameiro. Inget illa menat båda spelare och speciellt Gameiro som är en fantastisk lirare, men jag vill gärna ha en centertank som är stor och stark. En gammal sådan som skulle acceptera bänken. Och jag identifierar två spelare; Mario Gómez och Fernando Llorente. Att ha en av dessa skulle skapa nya idéer för Lucho om det låser sig mot starkt defensivt och kompakt lag. [/QUOTE] Nackdelen med en sådan spelare är att det förändrar spelplanen väldigt mycket om Suárez saknas. Visst kan det vara bra att slänga in ett fyrtorn i straffområdet när man jagar mål, men i en vanlig match från start hade en sådan spelare gjort väldigt lite nytta.
Barcelona Lionel12
2016-07-25 12:28
Off topic. Rusta har en Barca mc-hjälm för 199. Orginalpris 899.
Barcelona DM1982
2016-07-25 12:09
[QUOTE=Shanghai]En gång i tiden värvade man världens bästa fotbollsspelare för 20 miljoner euro, idag värvar man bänknötare för skrämmande 40 miljoner euro. Snacka om att fotbollsmarknaden har förändrats drastiskt. Jag vill ärligt talat inte ha Vietto eller Gameiro. Inget illa menat båda spelare och speciellt Gameiro som är en fantastisk lirare, men jag vill gärna ha en centertank som är stor och stark. En gammal sådan som skulle acceptera bänken. Och jag identifierar två spelare; Mario Gómez och Fernando Llorente. Att ha en av dessa skulle skapa nya idéer för Lucho om det låser sig mot starkt defensivt och kompakt lag. [/QUOTE] Ser ut som vare sig Gameiro eller Vietto kommer ansluta sig till Barcelona. Cadena SER in Seville say that Gameiro will sign for ATM. 30M 5 in variables Vietto on loan. Barça: robbed. https://t.co/T183oXnxiX Barça får leta vidare.
Barcelona Shanghai
2016-07-25 11:53
En gång i tiden värvade man världens bästa fotbollsspelare för 20 miljoner euro, idag värvar man bänknötare för skrämmande 40 miljoner euro. Snacka om att fotbollsmarknaden har förändrats drastiskt.

Jag vill ärligt talat inte ha Vietto eller Gameiro. Inget illa menat båda spelare och speciellt Gameiro som är en fantastisk lirare, men jag vill gärna ha en centertank som är stor och stark. En gammal sådan som skulle acceptera bänken. Och jag identifierar två spelare; Mario Gómez och Fernando Llorente. Att ha en av dessa skulle skapa nya idéer för Lucho om det låser sig mot starkt defensivt och kompakt lag.
Barcelona neymar JR
2016-07-25 11:01
Messi tränar inte "hårt", kortar ner sin semester och beter sig som en hungrig ledare. Hoppas det skickar signaler till dem nya och även Neymar. Tror det är en sådan säsong där han vill knäcka alla rekord och ösa in mål. För egen del hoppas jag att han enbart spelar i Barcelona nu.
Barcelona san_miguel
2016-07-25 09:26
Är det bara jag som tror att Barcelona hellre vill ha Gameiro en Vietto? Allt klubben gör kan inte vara fel.
Barcelona barcagurl
2016-07-25 08:57
Gamerio som backup är ju verkligen INTE dåligt. Varför klagar ni? Vi har värvat ungt hela fönstret, spenderat pengar vi knappt har och fortfarande är många av er fruktansvärt otacksamma, vi ska väl vara glad över att ens nån vill agera backup bakom de tre bästa anfallarna i världen? Ungt har vi, vi har munir som håller samma klass som Vietto. Undervärdera inte våra egna produkter (Munir) han kan blomma ut, han är ung. Lika stor chans att han tar steget som det är med Vietto. Jag är jävligt nöjd över årets fönster.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-07-25 00:57
Skrev för nån dag sen och skriver det igen. Mario Gomez hade varit en dröm inhoppare.
2016-07-25 00:55
Gameiro affären luktar väldigt mycket som en envisa Lucho värvning. Andra lag köper värsta spelare för 40 mille och vi köper Gameiro. Alltså SKJUT MIG! mannen tänker ju för fan med arslet. Har han inte lärt sig utav Arda och Marlboro? supersubs: Gabigol Vietto Gomez Aduriz Falcao Bacca Remy Lacazette jesus Jag kan göra listan sjukt mycket längre på spelare som är billigare, gratis och bättre än Gameiro.
Barcelona Skurhink
2016-07-25 00:47
30-40 mille är inget rån! Gameiro är 29år, han är på toppen av sin karriär, kommer vara där 3-4år! Vi behöver en spelare som kan gå in och göra mål direkt! Som är villig att ligga på rulle och ständigt hota i djupled! Dom enda titlarna Gameiro har är EL så han är garanterat hungrig åxå!
2016-07-25 00:32
Lyssna på det här kära cules. Jag börjar mer och mer tro på det här scenariot. Sevilla lyckas blåsa barca på typ 38 mille eller minst 30 på Gameiro och direkt efter så köper sevilla vietto för typ 22. Alltså om detta händer haha, så kommer jag att stå och applådera Monchi. Barca och Sevilla jagar vietto, hur tror ni då att sevilla agerar? jo monchi säger till deras presi lugn jag fixar jag blåser idioterna på Gameiro och sen klipper vi vietto. alltså som vietto gratis plus 10-15 mille plus. Kom ihåg vem som sa det först haha. Jag trodde för en dag att Robert var smart vår sportchef.
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-25 00:17
Kröjff Silly är kul tycker jag! skulle vara väldigt tråkigt om samma spelare skulle år ut och år in spelade i samma lag. Klubbkänsla är också något man kan diskutera i oändlighet. Jag tror att om Puyol skulle hamna i samma situation som Bartra, hade inte han heller spelat kvar i Barca. Spelarna älskar fotboll, vill lira boll, vinna matcher och titlar. Det är känsla för dem.
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-24 23:48
Hur som helst var Vieto nu hamnar, så kan han inte vara kvar i Atletico. Det är en spelare som gör sig bäst i ett lag som har mycket bollinnehav och inte enbart är försvarsinriktad.
2016-07-24 23:36
[QUOTE=Deulofeu]Vietto vs Munir förra året rätt lika siffror dock slår Munir Vietto både på assist samt mål... Munir 26-8-7 1634 minuter ( obs 5 mål i copa del rey) Matcher-Mål-ass VIetto 28-3-5- 1425 minuter mål i alla turnerningar. Munir två år yngre borde inte bli sämre till denna säsongen...Just saying... [/QUOTE] Båda är även liknande spelartyper, nä Vietto kan gärna dra till Sevilla. Vad tycker du om Lucas Perez? 17 mål o 8 assist i ligan för Deportivo förra säsongen.
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-24 23:23
Vlom

Hmmmm! det blir han alltid när det gäller något!
Barcelona Deulofeu
2016-07-24 23:16
Vietto vs Munir förra året rätt lika siffror dock slår Munir Vietto både på assist samt mål...

Munir 26-8-7 1634 minuter ( obs 5 mål i copa del rey) Matcher-Mål-ass
VIetto 28-3-5- 1425 minuter mål i alla turnerningar.

Munir två år yngre borde inte bli sämre till denna säsongen...Just saying...
2016-07-24 23:13
[QUOTE=Ribohn Fan]Vlom Han vek ner sig både i sista matchen mot Barca och i CL finalen! [/QUOTE] Han skada sig ju...
Barcelona Kröjff
2016-07-24 23:13
Det finns speciellt utformade spel för den som nu prioriterar att få agera slipad manager och sälja respektive köpa för allt vad tygeln håller, utan att lägga någon vikt vid abstrakta saker så som klubbkänsla. Själv har jag dock min relativt höga ålder till trots, istället tillbringat ett par regniga timmar åt att bygga mig ett tredimensionellt papperspussel av Camp Nou. För att sen ställa in en liten plastfigur föreställande vår egen legendariske lagkapten Carles Puyol, mitt i slottet.

Men var och en blir väl salig på sitt, i generationsklyftan som skiljer oss sega gammelgäddor åt från unga hungriga hajar. Som svepande spanar in stimmet av spelare i hopp om att få sätta tänderna i fina fisken, bland alla tusenbröder. Hoppas silly season snart tar slut.
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-24 23:11
Vlom

Han vek ner sig både i sista matchen mot Barca och i CL finalen!
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-24 23:11
Vlom

Han vek ner sig både i sista matchen mot Barca och i CL finalen!
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-24 22:59
Gameiro (29) wants to leave Sevilla. He has to choose between Atlético Madrid and Barcelona. Barça seems closer to the player now. [@bcnFD]
Annons: