/spanien/barcelona/forum/4418.aspx/spanien/barcelona/forum/4418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2014-07-04 13:54
@SoM_Un:

Fast du har ju missat poängen. Vi behöver en Puyol. En stor mittbacksgeneral som kan leda hela försvaret. En mittback som osar trygghet och klass. Inte någon osäker talang som ska kriga om en plats. Vi behöver ett cementerat mittbackspar som kan spela alla de stora matcherna, där vi roterat bland 7-8 olika kombinationer de senaste säsongerna. Vi har mittbackar på väg upp i leden så köper vi en mittback ska det vara en klasspelare som går rätt in i startelvan.
Barcelona SoM_Un
2014-07-04 13:49
25 milj får vi båda tror jag. Max 30
Barcelona Barclasico
2014-07-04 13:48
Barcelona want to announce the transfer of Luis Suarez in coming days. They expect to finalise the deal over next 48 hours. [as dailymail]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona SoM_Un
2014-07-04 13:48
Skullr faktiskt tänka mig ba köpa doria o balanta. Hade varit nice vill inte
Stoppa bartras utveckling. Doria, bartra o balanta kriga om en plats. Dröm!
Barcelona LeoMessi
2014-07-04 13:47
Jag förstå att man förbjuder en spelare att delta i matcher i 4 månader. Men att inte ens få träna fotboll är att gå i överkant. För det kommer att ta ytterligare någon månad om inte mer att träna upp sig och det kan ju leda till att en spelare kan förlora en hel del av sin teknik och bollkänsla och det är även ett stenhårt straff mot klubben som spelaren spelar för.
Barcelona grande jw
FIFA vet nog inte ens själva vad dom har beslutat. Finns det någon större skämtorganisation?
Barcelona Gabriel
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Ja, alltså min rankning är precis som din, Mangala först, Hummels efter och sist Benatia. Jag bara skrev de tre spelarna jag hade som först, utan att ranka dem. Men njaaa, jag tror faktiskt inte det. Det sista jag läste från vårat håll var att vi hade släppt intresset för Mangala just pga hans 40M€'s prislapp.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-04 13:43
@Gabriel:

Läste i forumet att Mangala inte vill till City riktigt.
Kan det vara att vår ledning har på gång nånting där eftersom det ryktas att de är intresserade av Tello?

Föresten, jag har samma rankning också när det gäller mittbackar.

Fast i min lista är Benatia sist ner i min 3 lista.

Mangala
HUMMELS
BENATIA

Barcelona el Flaco
2014-07-04 13:41
@DM1982:

Är du säker på den informationen? För jag läste att FIFA:s disciplinnämnd hade gått ut och sagt att Suárez får lov att träna.
Barcelona grande jw
2014-07-04 13:39
@B.BOSS:

Till Pique's försvar har han faktiskt semester. Vill du att han ska ta flyget från Rio raka vägen till träningsanläggningen bara för att visa att han har ambitioner och barcahjärta?

Tro fan att spelarna försöker koppla bort och bara njuta av annat som livet har att erbjuda efter den här katastrofsäsongen. Snart börjar försäsongen med Lucho och då är inte livet lika glamoröst längre.

Sedan kan jag tycka att man ska kritisera den som bör kritiseras. Pique var en av få spelare som faktiskt var riktigt bra under stora delar av föregående säsong. Det känns som man legat under en sten sedan 2012/2013 när man ständigt ska hacka på honom.
Barcelona Gabriel
2014-07-04 13:31
Framför allt borde man ju försöka få ihop en deal med Porto när dem nu verkar vara så intresserade av Tello. Säg 30M€ plus Tello för Mangala, alla nöjda och glada. Förstår mig på att klubben inte utnyttjar intresset dem har för Tello.
Barcelona B.BOSS
2014-07-04 13:26
När city och psg som är två nyblivna klubbar inser att de har svagheter i backlinjen tar de hand om den direkt nästa säsong. Vår klubb förhandlar med suarez som inte för spela fotboll.

Pique har varit på semester sedan waka waka. Förluster, förnedring och tappa ansiktet betyder inget för den snubben längre. Han spelar av det med poker och Shakira. När man ser han på semester är han helt oberörd. Längtar tills Bartra och Jeremy som oundvikligen är vår spelare för eller senare betar honom.
Barcelona Gabriel
2014-07-04 13:20
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Jag håller med dig, jag skulle visserligen inte bli missnöjd om Marquinhos tillslut värvas, han har självklart talang, men jag håller ändå Mangala högre och Marquinhos ligger inte på min topp 3 lista till nya mittbackar den här säsongen.

Mangala
Benatia
Hummels

Dessa tre tar jag utan tvekan före Marquinhos, det roliga är att jag tror att det blir enklare att lösa alla dem tre än vad det blir att lösa Marquinhos från jobbiga PSG.
Dema
2014-07-04 13:20
SoloRobar ... Du kommer gå till historien som detta forums största pajas. Ser du hela vägen till skåne från din höga häst? Killen går på droger eller någonting. Språkkurser i serbokroatiska. Man skäms ju för fan! Jeba ti pas mater i da ti je malo.
Barcelona NoGo™
2014-07-04 13:19
@DM1982:
Fyfan om vi värvar han nu..Katastrof!
2014-07-04 13:17
@Gabriel:

Jag förstår inte vad folk ser hos Marquinhos heller.
Visst, han har talangen men han har inte bevisat för mig jack shiit..

Däremot är Mangala en spelare som håller minst 10 år till med hans fysik och karaktär. Vi får fortsätta drömma..
Barcelona Gabriel
2014-07-04 13:11
Vi borde snappa upp Mangala, 40M€ för honom är utan tvekan värt priset. Han är ett monster. Föredrar utan tvekan honom före Marquinhos. Dessutom gillar jag att han gav fingret till City, visar att han besitter karaktär och att pengar inte är allt för alla spelare.
Barcelona the cameroonians
2014-07-04 13:07
SoloRobar

"Sakta i backarna nu. Du får gärna plocka fram bevis för det du skriver där. Ska rapportera detta felaktiga påstående till mod. som de facto kan avläsa IP-adresser."

Jag väntar på ditt mail till redaktionen, råkar nämligen vara medlem där själv.
Just därför jag vet att du skapat nytt nick och skriver från samma IP-adress.

Behöver du mer bevis eller vill du att jag ska spärra dig också så att du fattar???

Men för all del, fortsätt med ditt beteende - ingen tar dig på allvar ändå.
Barcelona DM1982
2014-07-04 13:06
Clarification from Fifa, confirming that, contrary to impression given by #uru FA, #Suarez will not be allowed to train until ban is up #lfc Kul med en småfet, helt otränad Suarez i november.
2014-07-04 13:03
@el Flaco:

Håller med dig.
Det som förstör för oss och alla andra klubbar att de har hur mycket pengar som helst för att spendera om och om igen säsong efter säsong.
Ekonomisk dopning när den är som bäst..

Jag har fortfarande inte kommit över att Thiago S gick till PSG. Jag kan inte sluta vara bitter. Dessa klubbar kan roffa åt sig vilka spelare de vi utan att deras kassa blir lidande..

För 12 år sen.
Vilka var PSG, Man City, Chelsea, Monaco o.s.v??

Vår ledningen är som de är.
Jag orka verkligen inte lägga mer energi på dem efter tre år av besvikelser.
Jag försöker verkligen radera dem från mitt minne..
Barcelona Gabriel
2014-07-04 12:57
Ska City verkligen köpa både Mangala och Benatia? Jag tvivlar på det, vem av dessa ska acceptera att sitta på bänken? För Kompany flyttar ingen av dem på, han är dessutom deras kapten. Tror snarare att det handlar om en utav dem. I Benatias fall ryktas det att City har allt klart med spelaren, i Mangalas fall är det Porto som accepterat men ännu har inte Mangala accepterat (han har ju tidigare nobbat chansen att spela för City då han inte velat gå dit).
Barcelona el Flaco
2014-07-04 12:53
Jag kan inte bli arg på rika klubbar som City för att köpa upp alla tillgängliga mittbackar på marknaden. det är snarare Barças ledning som förtjänar en spark i röven för deras oförmåga att ta itu med problemen i försvaret. Kan inte förstå hur det kan ryktas om att någon som Hummels kan vara på väg till United bara så där utan att vi blandar oss i och försöker värva tysken.
Barcelona LeoMessi
2014-07-04 12:32
Jag är säker på att rakitic kommer att få en mycket offensivare roll i Barca än i landslaget. Han ska inte agera städgumma i mittfältet. Jag tror att han kommer få en roll likt den han hade i Sevilla, dvs Box to Box.
2014-07-04 12:27
Vänta lite.

Ska City värva Mangala och Benatia???

Dessa jävla oljeklubbar alltså.
Det dammsuger alla mittbackar i hela globen.

Angående om Rakitic.
Jag tyckte att han användes helt fel i det Kroatiska landslaget.
Jag tycker att hans spelstil påminner om Laundrup, d.v.s. box to box spelare som springer fram och tillbaka på mittfältet. Stället fick han spela defensiv mittfältare medan Modric var den offensiva. Tränaren kanske tyckte att Rakiticäs fysik kom till nytta längre ner.

Dock så föredrar Rakitic framför Pogba, Vidal och Kroos.

Jag har skrikit efter Rakitic hela säsongen medan majoriteten av forumet drömde om Vidal, Pogba och dylika spelare..

Anledningen Rakitic är var så offensiv i Sevilla var att han hade bredvid sig Stéphane Mbia som är en diamant som håller på att slippas. Mbia påminner mig om Yaya toure. Ok han kanske inte har samma elegans men han imponerade på mig föra säsongen. En hård jobbande mittfältare som inte tar fångar och när chansen ges så är han i boxen och nickar in ett och annat mål.

Busquets saknar den egenskapen. Alltså springa in boxen när spelet står till eller det vankas inlägg..

Jag hoppas att Busquets hjälper Rakitic lika mycket som Mbia gjorde i Sevilla.

..
Barcelona Vampíro
2014-07-04 12:13
Det jag tycker är mest intressant med Rakitic är hans utveckling som spelare när det gäller olika positioner.

Första gången jag såg honom spela var i Schalke hösten 2007 i CL. De hade ett väldigt intressant lag det året med bl.a. Manuel Neuer i mål. Rakitic spelade då mycket högre upp i banan, som en offensiv mittfältare/nr. 10 likt Özil eller David Silva. Minns att Schalke även stötte på Barça den säsongen i kvartsfinal.

Det var först på slutet av hans karriär i Tyskland där han fick spela allt mer centralt på ett tvåmannamittfält. Sen nu i Sevilla har han ibland nästan spelat ännu längre bak i banan. Ungefär som en spelförande regista(Guardiola, Pirlo etc.). Även i landslaget i VM var han den som tog mest degensivt ansvar när han spelade bredvid Modric.

Han kommer som sagt bli väldigt nyttig, är övertygad om att han kan spela på Busquets position, kanske i de lite "enklare" hemmamatcherna. Dock vill jag se honom som en av två centrala mittfältare till att börja med, Rakitic har så mycket play i sig att han måste få fria tyglar. Det kan bli en fantastisk värvning.

Förresten tycker jag man åtminstone ska ge en ny användare benefit of the doubt innan man dömer ut de. SoloRobar, välkommen brate!
Barcelona LennyRomario
2014-07-04 12:10
@Cule4life:
Jag aldrig förstått det där argumentet som används när framförallt Real Madrid (Och nu även Barca) köper stjärnor. "Pengarna är snart tillbaka". Om det verkligen vore sant så borde väl fler klubbar blanda sig i? Då borde väl tex Manchester United också bjuda på alla dessa spelare? Deras ägare är ju slipade amerikanska affärsman. Varför skulle de tacka nej till en spelare i världsklass som de dessutom kommer att tjäna pengar på inom ett år? Jag är absolut ingen ekonom, men det är någonting i hela det där resonemanget som jag aldrig förstått. Den som förstår får gärna förklara.
Barcelona LeoMessi
2014-07-04 12:10
Man behöver inte flytta ner Messi till någon mittfältsplats med tanke på att han vanligtvis inte är så högt upp i plan. Det man ska göra är att försöka centrera våra yttrar lite mer och på så sätt blir vi farligare centralt. Messi är ingen anfallare som försöker ligga på gränsen till offside och peta in någon djupledsboll. Alla hans mål kommer genom dribblingsräder eller kombinationsspel med dom andra. Detta såg vi mindre av förra säsongen då våra yttrar blev kantslickare. Och detta missgynnade alla! Messi drog inte fördel av detta, han hade färre spelare att vägga med och han är inte en sån som hugger på inlägg från kanten. Det jag vill säg att är att vi kan centrera våra yttrar utan att sätta Messi på en kant.
Barcelona Rambla~
2014-07-04 12:04
DM1982 och SoloRobar

Jag är inte det minsta orolig över Messis bollkänsla, split-visioon eller kreativa förmåga. Där har han ingen överman i världen. Hur man än vänder och vrider på det, de olika system de flesta lagen spelar idag kräver en del defensivt ansvar oavsett man gillar det eller ej. Fast det kan vara så som DM1982 är inne på, man kan säkert "övertala" vissa spelare att även täcka upp för Messi eventuella brister i närkampsspelet, täcka ytor och jobba hemmåt.
Barcelona Cule4life
2014-07-04 12:03
Fan va folk tjötar om suarez prislapp. Han är ett affisch namn, pengarna är tillbaka på en säsong. Barca kmr hosta upp ytterligare 40-45 för en mittback av klass vänta bara. Suarez passar Barca perfekt, en hungrig .nr 9 av världsklass
Barcelona DM1982
2014-07-04 11:59
@Rambla~:

Jo, jag är säker (hur man nu kan vara det) på att Messi fixar mittfältsplatsen galant. Visst kanske det blir lite tunnare bakåt men med vettiga mittbackar och ett lag som jobbar kollektivt med presspelet så bör det inte vara några problem.

Det är kanske inget alternativ för kommande säsong men som sagt, förr eller senare kommer han kliva ner och vara på mittfältet.
Annons: