/spanien/barcelona/forum/4417.aspx/spanien/barcelona/forum/4417.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-07-04 01:24
Barcaclasico Hoppas verkligen inte att vi säljer Sanchez för den summan, det är på tok för lite. Vi ska ha minst 45 för honom, sen gillar jag inte Arsenal heller så dem kan gott spotta upp så mycket pengar som möjligt om dom ens ska få röra honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-07-04 01:22
Oh, snap! 90 millar för Suarez, jeez. Nåja, så länge dem har pengar till att köpa 2 bra mittbackar så skiter jag i det. Men det var en jävla summa ifall det stämmer. Vilka spanska medier är det som kommer med den informationen?
Barcelona Blaugrana91
2014-07-04 01:18
[QUOTE=Gabriel]Blaugrana91 Vi får nog avvakta och se om det där verkligen stämmer. Andra medier från Spanien säger ju att vi ska skicka tillbaka våra representanter till England först nästa vecka för att försöka avsluta affären. Gissar på att dessa rykten kommer från Engelskt håll? [/QUOTE] Ryktena ska tydligen komma från spansk media.... Min magkänsla säger att Suarez blir klar imorgon, känns så..
Barcelona Barclasico
2014-07-04 01:18
Arsenal have been in contact with Barcelona and are hoping a 32M bid might be enough to sign Alexis Sanchez (25) this summer. [mirror]
Barcelona Gabriel
2014-07-04 01:14
Blaugrana91 Vi får nog avvakta och se om det där verkligen stämmer. Andra medier från Spanien säger ju att vi ska skicka tillbaka våra representanter till England först nästa vecka för att försöka avsluta affären. Gissar på att dessa rykten kommer från Engelskt håll?
Barcelona Blaugrana91
2014-07-04 01:11
Det ryktas att Liverpool har accepterat ett megabud från Barca, budet sägs ligga på SANSLÖSA €90M!!! Affären kan bekräftas inom 48 timmar. Ingen aning om det stämmer, som sagt twitter rykten... Jag vill att vi värvar Suarez, men för €90M...herregud.
Barcelona papillon
2014-07-04 00:52
westinho - Sergio #16:

Kan tyvärr inte se klippen men då antar jag att det är caniggias mål mot Brasilien när han rundade målvakten :)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Gabriel
2014-07-04 00:38
petersays Haha, ger du blanka fan i det? Shit, låter som att jag trampade på en öm tå, sorry about that, tyckte bara att ditt argument var otroligt dåligt och du hör ju själv hur det låter. Du är liksom inte konsekvent, men fine, du anser inte att det är relevant eftersom du inte supportade klubben medans Stoichkov spelade hos oss - det kan jag ändå köpa. Samtidigt tycker jag fortfarande att det låter konstigt att du verkar ge ett intryck av att du skiter fullt blankt i spelare som spelade hos oss innan du började följa klubben. Så du har inga åsikter om några spelare som spelade hos oss innan för 10 år sen då? Intressant och bra att veta. Seså nu, var inte så sur.
Barcelona petersays
2014-07-04 00:35
@Gabriel:

Vad du tycker "cuts it" och inte ger jag blanka fan i. Jag var inte involverad när Barca värvade Stoichkov och följde heller inte Barca då så jag hag har ingen större relation till honom som Barcaspelare. Du har ju bara gett dig fan på att du ska skriva mig på näsan här nu, men du kommer inte få något svar av mig hur du än vrider och vänder på det för, som sagt, för MIG är det för avlägset både i tid och i relation till klubben för att jag ska känna mig nödgad att ha en åsikt om saken. Just nu har jag följt Barca i nästan tio år, och som jag känner det vill jag inte ha en spelare som Suarez i klubben. Om du sedan tycker att jag måste ta avstånd från Stoichkov för det, eller om du själv rättfärdigar en värvning av Suarez med hänvisning till att Stoichkov värvades hit för 20 år sedan - ja som sagt. Det skiter jag i. Suarez vara eller inte vara i Barcelona 2014/2015 har för mig ABSOLUT INGENTING att göra med Stoichkov. End discussion, end rant.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-04 00:32
De syftar på detta mål. Gabi beat me to it! :)
Barcelona Gabriel
2014-07-04 00:32
papillon

Det är Caniggia. Stycker ur låten kommer från detta målet.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-04 00:31
@papillon:

Caniggia!
Barcelona Gabriel
2014-07-04 00:30
One_LionelMessi

Du är absolut inte den enda som inte vill ha Suarez, till en början var jag lite emot det men jag har sagt det förr och jag säger det igen, hans fotbollskvalitéer är för bra för att blunda för. Han har bitit spelare 3 gånger nu, den 3:e gången var under ett VM där hela världen såg på och nu har han skämt ut sig själv tillräckligt, jag är nästan helt övertygad om att han inte kommer att begå det misstaget igen. Sen är han ingen fläckfri spelare, han har sina defekter och han kanske kommer att stå för en del osportsliga saker hos oss ändå, men ärligt talat så är jag trött på våra snälla kaniner som blir söndertrampade och ingen säger emot. Förut hade vi Marquéz som visserligen inte var någon som bet spelare men han var en ful jäkel som trampade, spämplade och höll på med sitt fulspel på ett smart sätt när domarna inte såg det. Henry gick ut efter finalen 06 och var ursinnig på Marquez som enligt honom hade spelat smutsigt under hela matchen. Även Eto'o har spottat på motståndarspelare i våran tröja, älskar jag honom mindre för det? Verkligen inte. Och Deco, där har vi en personlighet som verkligen inte tog skit från någon och tog tag om en spelares hår och drog i honom en gång. Uppskattade jag honom mindre för det? Nej för fan.

Som någon redan varit inne på, köps Luis Suarez så är det för hans fotbollskunskaper, inte för hans personlighet, och det är utifrån det jag kommer att bedömma honom. Jag stör mig på vissas dubbelmoral här inne. Som "petersays" alldeles nyss, ska man hata på osportsliga spelare så får man vara konsekvent i sitt hatande, just därför jag tog upp Stoichkov, men istället för att då stå för vad man tycker så skyller man ifrån sig på att "det där var 20 år sen". Nej, sånt håller inte för mig, då är det mer att man har en personlig agenda mot just en enda spelare.

Jag vill absolut ha hit Suarez så länge det inte påverkar köp av mittbackar för oss. Och jag vill helst inte att Sanchez drar heller, men det kanske är för mycket att begära. Men nej, du är inte ensam om att vilja ha hit honom. Tänker inte tacka nej till förra säsongens bästa spelare och världens just nu giftigaste anfallare.
Barcelona petersays
2014-07-04 00:28
@papillon:

Både Pedro och Puyol spelade 4-5 år i akademin (Barca C+B) innan de klev upp i a-laget. Vid det laget räknas de (tänker jag) som egna produkter. Tänker snarare på de värvningar som gjorts där det varit tänkt att spelaren skulle göra en eller max två säsonger i b-laget för att sedan kliva upp. Där b-laget bara var tänkt mer som en acklimatiseringsfas.
Barcelona papillon
2014-07-04 00:24
Gabriel

Diego fintade bort dom och Cani döpte dom. Vet dock inte vem Cani skulle vara?
Barcelona Gabriel
2014-07-04 00:22
petersays

Ursäkta mig, men vadå känns inte relevant? Det är ju dunder-relevant sett till din argumentation? Du snackar ju om 'seny' och mes que un club, att du bara vill ha spelare som representerar dessa egenskaper. Därför frågar jag dig vad du tycker om Stoichkov, just eftersom han knappst var känd för att en sportslig spelare. Snarare tvärtom, stämplat domare, spottat på spelare etc. Klart att det är relevant, vad spelar det för roll om det var för 20 år sen eller inte?

Otroligt dålig bortförklaring. Har man de åsikter som du har så ska man vara konsekvent. Jag förväntade mig ett svar om att du absolut inte gillade Stoichkov oavsett vad han har gjort för oss helt enkelt eftersom du avskyr sånna fotbollsspelare. Men istället kommer du med "de spelar ingen roll för det där var 20 år sen".

Sorry but that doesn't cut it!
Barcelona papillon
2014-07-04 00:21
petersays:

Pedro, Puyol? Eller menar du utlänningar som börjat i B-laget vid sen ålder?
Barcelona One_LionelMessi
2014-07-04 00:16
Många som inte vill ha suarez i laget... men är det bara jag som verkligen vill ha suarez i laget? Alltså komigen det är en målsprutare av rang vi snackar om....visst som människa är han inte världens bäste men vafan om real kan älska pepe som typ massakrerar spelare på plan(getafe) då kan vi för fan också visa kärlek till suarez!! kanske inte i början men när han väl kommer in i laget så kommer jag stötta han till 100%!!
Barcelona petersays
2014-07-04 00:14
@Jeffson:

Hade inte ens tänkt tanken men nu blir man ju lite konspiratorisk här...
Jeffson
2014-07-04 00:07
@Lion24:

Jag håller med dig men jag är nyfiken på speciellt en punkt som du nämner. Om nu Messi hade funnits hade då inte Ronaldo varit med i diskussionen om "en av de största genom tiderna"? Spelmässigt så är han ju som sagt inget geni, långt ifrån, men kolla på hans statistik en gång utan att blanda in Messi, där är han ganska ensam vad gäller det antalet mål. Han snittar ju trots allt över ett mål per match sett över fem säsonger i Real Madrid. Det är ju en hypotetisk fråga men räcker det för att vara med i diskussionen om "en av de största genom tiderna" eller är det Messi som har blockerat honom från den diskussionen genom att vara bättre under samma period? Intressant att höra vad andra tycker/tror. Själv tror jag att Ronaldo hade nämnt bland topp 5 i historien om det inte vore för Messi, vilket jag finner mycket roande.

Och välkommen karm...eeh SoloRobar. Hoppas du kommer trivas.
Barcelona petersays
2014-07-04 00:06
@Gabriel:

Jag tycker ärligt talat inte att det känns särskilt relevant att diskutera Stoichkov tjugo år efter hans tid när det handlar om Suarez och när det handlar om här och nu.

Såhär då: Just nu önskar jag att vi hade elva Puyol-typer på planen. Suarez är verkligen ingen Puyol-typ och jag tror att det kommer bli så sjukt mycket drama och antipatier med honom i laget. Dessutom skulle jag skämmas ögonen ur mig om han iklädd blårött fick för sig att ta en tugga av en motståndare.
Barcelona Gabriel
2014-07-03 23:56
petersays

Vad tycker du om Stoichkov? En Barça legend bara så du vet. Knappast känd för att vara sportslig heller... Just sayin'.
Barcelona petersays
2014-07-03 23:50
SoloRobar
Jag förstår inte problemet? Jag tycker inte att detta är rätt forum att sitta och recensera kvinnliga sportjournalisters utseende eller deras eventuella "sugande blick" som någon uttryckte sig. Detta för att forumet handlar om fotboll i allmänhet och Barca i synnerhet. Och också för att detta inte är omklädningsrummet för P13/14 där man får kåtslag av ett par bara ben. Det är folk här av alla åldrar och kön. Håll nivån och håll dig till ämnet, det står även i forumreglerna. Svårt att förstå?

Och så tycker jag att Suarez är en osportslig jäkel som inte passar in i en klubb som vill vara just "mer än en klubb".

Skillnaden mellan ditt och mitt inlägg är att jag använder ganska få rader medan du filat på ditt inlägg halva kvällen.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-03 23:31
Heywood Ronaldo är en duktig spelare men han är mer begränsad just för att han behöver stora ytor. Messi och Neymar på stora ytor är livsfarligt och därför möter dessa spelare alltid kompakta försvar. När det blir kompakt så lyfter Messi och Neymar sina landslag och Barca. Men man ser hur dålig tyvärr Ronaldo blir mot kompakta försvar.
Barcelona Lion24
2014-07-03 23:30
Cristiano Ronaldo är fantastisk i spelet utan boll, kanske den bästa. Men i spelet med boll är han ganska begränsad, jämfört med hans kvalitéer utan boll. Det är svårare att spela med boll än utan boll. En spelare som har bollen har 11 ögon riktade mot sig, en spelare som inte har boll har 1 (sin närmsta försvarare). Därför kan Cristiano aldrig räknas bland de största, eftersom han är ganska begränsad i spelet med boll. Jämför det med Cruyff, Maradona, Zidane eller t.o.m Messi. Väldigt många kan göra det Cristiano gör, bara dom hittar Cristianos hemligheter och det är extremt hård träning och verkligen ta hand om sig själv. Det måste man ge han cred för. eftersom det är en fantastisk atlet som verkligen tar hand om sin kropp. Men alla kan inte vara en Zidane, Maradona o.s.v. En som läser hela spelet med boll.
Barcelona Gabriel
2014-07-03 23:27
Vill ni höra en ännu kaxigare låt? Tryck på länktips. Boca fansen till Riverplate under Superclasicon:

"River, tell me how it feels,
Having played in B Nacional,
I swear, if even spend the years,
We will never forget,
That you went to the B, you burnt the Monumental,
That spot will be never erased,
You are wimps, you even hit a player,
Those cowards and drunks in your board"

Därifrån "Brasil decime que se siente..." kommer ifrån urpsrungligen skulle jag gissa på. Lite ändring av texten bara, haha.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-07-03 23:22
Leo y Cesc.

Äntligen! Har alltid sagt så om Ronaldo. Fantastisk spelare, men han är inte kreativ och på små ytor är han extremt begränsad. Mest komplett? Aldrig varit.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-07-03 23:19
SoloRobar. Har höga förväntningar på honom. Ser honom som en viktig del i det hår nya Barcelona. Han kommer nog få oss att glömma av den förra spelaren som bar nummer 4:a. Minns när han först ryktades till Madrid och jag kände ett obehag, brukar sällan göra det med värvningar som Madrid gör. Men just Rakitic kändes som en spelare som hade varit perfekt i ett Barcelona som går igenom en mini-revolution. Han passar in i laget, men kan också bryta mönstret. Med tanke på hans presskonferens så får jag känslan av att han tänkt för startelvan. Iniesta-Busquets-Rakitic. Min fråga till dig är hur är hans status i Kroatien? Hur högt värderar man honom där? Till skillnad från Sverige finns det bara en storstjärna medan Kroatien har lite fler.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-03 23:10
@barcastuff: Del Bosque: "Cristiano is less creative than Neymar and Messi and is less confident in close-quarter dribbling. He needs room to play." Kunde inte sagt det bättre själv.
Barcelona SoloRobar
2014-07-03 23:08
Jag har lite frågor om Rakitic. Vad har ni för förväntningar på honom och vilken roll kommer han ta i laget? Blir det startelvan? Uppskattar konstruktiva svar. Läser imorgon när jag vaknat.

Laku noc! (godnatt på kroatiska)
Annons: