/spanien/barcelona/forum/4415.aspx/spanien/barcelona/forum/4415.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-07-04 11:54
DM1982

Tror du Messi klarar av en mittfältsplats? Då menar jag 1 av 2 platser så som Xavi och Iniesta huserat på de senaste säsongerna. Det tillkommer en del defensivt ansvar på de positionerna som tom Iniesta och Xavi ibland har haft svårt att klara av. Något säger mig att Messi skulle få ännu större problem med det. Möjligtvis måste man säkra upp med doble pivotes i sådana fall.
Barcelona SoloRobar
2014-07-04 11:52
@the cameroonians:
Sakta i backarna nu. Du får gärna plocka fram bevis för det du skriver där. Ska rapportera detta felaktiga påstående till mod. som de facto kan avläsa IP-adresser. Jag har sagt att jag skakat av dessa tre personer med mina inlägg. Bara fotboll är i fokus nu. När du skriver "än mindre acceptera, att det kan finnas människor som inte ens delar ens åsikt" så är det just för att det finns personer här som gaddar ihop sig så fort någon spelare kritiseras/höjs till skyarna. Nog om det. Jag hade ett inlägg om Rakitic nedan. Läs det eller läs med svarta ögon (som du precis gjorde). Nog med konspirationer för mig idag. Dobar dan :)
Barcelona the cameroonians
2014-07-04 11:50
SoloRobar

Men kan du sluta nu, bara acceptera att du blev bannad efter ditt konstanta off-topic chattande om hur andra ska vara och inte.

Det är solklart att du och Karmaisakaranka är samma person, "ni" skriver ju från samma IP-adress.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så jävla trött på detta forumet, bara en massa tjafs.
Ödmjukhet existerar inte och det märks att många lever sitt liv här inne i stället för den riktiga världen utanför.
Noll social förmåga, noll förmåga att förstå, än mindre acceptera, att det kan finnas människor som inte delar ens egen åsikt.

Sluta bete er som Zubi och dra upp huvudet ur sanden.
Barcelona DM1982
2014-07-04 11:46
@El Conejito:

En galen tanke är att flytta ner Messi till mittfältet och låta honom vara kreatör där. Kanske lite för tidigt men förr eller senare kommer han hamna där, det är jag helt övertygad om. Hans blick för spelet och hans galna passningar gör honom helt perfekt där.
Barcelona SoloRobar
2014-07-04 11:46
Nu när jag skakat av mig dessa tre så går vi över till fotboll, vettiga medlemmar och därmed ON TOPIC. Notera: kommer aldrig citera eller svara på dessa tre medlemmar åter då det är tydligt att de inte gillar andras åsikter och brister i argumentationsteknik, att vara konsekventa eller åtminstone bevisförande. Istället konspirerar de.

@Heywood Jablome - Andrés:

Tack för svaret, Heywood. Hade samma obehag som du när Rakitic ryktades till Real Madrid. Rakitic är väldigt bra på att trycka bollen framåt med sin fart vilket man borde utnyttja då Barca's spel inte varit explosivt på sistone. Cesc levde inte upp till den rollen. Xavi och Iniesta har tappat lite vilket är förståeligt. Rakitic har en salig blandning av split-vision, att kunna utmana och springa box till box. Även hans storebror (som är hans agent) sade att Barca var det självklara valet för Ivan trots att flera andra klubbar var intresserad.

Gällande Rakitic's rykte i Kroatien så är han en uppskattad spelare men med sin ödmjuka profil och det faktum att han föddes och växte upp i Schweiz så är han inte lika populär bland fansen som exempelvis Modric (Dinamo Zagreb), Mandzukic (Dinamo Zagreb) eller Srna (Split). Dessutom är moderns familjegren från Bosnien ursprungligen vilket kanske inte ger Rakitic den fullfjädrade kroatiska profilen. Rakitic är med det sagt inte alltid den som dyker upp i reklampauserna men visst ser man honom och Modric som de viktigaste mittfältarna i landslaget. Rakitic är omtyckt i allmänhet med det sagt men kanske inte fullt accepterad på alla fronter.
Barcelona SoloRobar
2014-07-04 11:44
@*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!:
Men tycker du sitter här och stödjer Suarez-hat men du kan inte ta emot en ny medlem med öppna famnar? Jag vet inte vartifrån konspirationen kommer ifrån men jag är här för Rakitic transfer och det faktum att jag är kroat. Sitter du och hånar min bakgrund? Jag har inte hånat en enda person här utan bara argumenterat för att en diskussion på forumet urartade pga en liten kommentar. Att du sitter här och konspirerar bekräftar bara att något inte är rätt ställt här. En studie i grupp-psykologi som sneglar åt lite sektliknande beteenden från medlemmar här som styr hur man ska tycka för att annars är man inte duglig för diskussion. Jag tror att du borde ta tillbaka din konspiration då den är helt utan substans och då jag är en person helt för mig själv. Förknippa mig inte med någon annan här, tack. Ta fram bevis innan du uttalar dig plumpt på det sättet. Det är snarare du som hånar mig med ditt inlägg med spydiga kommentarer som "du hånar" (vilket jag inte gör utan visar bara exempel på omvänd psykologi) och så skriver du "förutom den fullträffen" vilket är medvetet nedsättande. Då vet jag att du också är en konspiratör bland Jeffson och petersays. Tack för välkomnandet. Nu över till fotboll för att detta är ett fotbollsforum och inte Ancient Aliens. Kul förresten att du har en mätare som berättar om hur någon skriver. Skrek mätaren "90%" eller hur går det där till egentligen? Du inser själv hur sandlåde-nivå det låter? Men nu ska jag inte sjunka till din nivå. Du är inte värd det. Du fick din chans. Du tog den inte.
Barcelona Rambla~
2014-07-04 11:42
@the cameroonians:

Vänta här nu. Ska City värva både Mangala och Benatia? De avstår väl Benatia i och med värvningen av Mangala? Jag menar, hur många mittbackar behöver de egentligen?
Barcelona Rambla~
2014-07-04 11:39
@SoloRobar:
Dobro jutro! (även om det snart är lunch) En fråga. Varför Solo robar? Jag tar för givet att du vet vad det betyder? Bara nyfiken över nickvalet?
Barcelona the cameroonians
2014-07-04 11:39
Kan inte släppa tanken på att City nu i princip har gjort klart med både Mangala och Benatia för en total summa under det som sägs ska spenderas på Suárez.

Hur i helvete kan man som sportchef gå ut och säga att "inte så många mittbackar passar Barca-profilen" när man sen väljer att överkonsumera en spelare som DEFINITIVT INTE passar in i klubben.

Makes no sence.

Tro mig, vi kommer stå där i mitten med Masche och Piqué som mttbackspar. Sen kommer det bli panik och plötsligt får man slänga upp med 20 miljoner + skatt för Mathieu och har sedan inte råd med att lägga vad som krävs för att lösgöra exempelvis Marquinhos.
Då passar väl juntan på att skylla på förra ledningen och hur de fuckat upp ekonomin samtidigt som de fortsätter pissa på klubbens värderingar och slår sig för bröstet för att de vann kukmätartävlingen om Suárez.

Det är min teori. Nu ska jag ta en öl o chilla i värmen. Silly season för verkligen adrenalinet att gå i taket, haha
Barcelona SoloRobar
2014-07-04 11:35
@Jeffson:

Oväntat att du kontrar min kritik med en konspiration, Jeffson (försvarsmekanismen alltid ON?) ... antar att man lurar sig själv till vad man vill tro får att kunna klara vardagen. Kudos till dig som läste igenom mitt inlägg och nappade precis som tänkt. Eller vänta. Nu ska jag köra samma teknik som du:

"Ursäkta alla för att det här är helt OT men denne Jeffson kan inte sluta konspirera och förstör min dag! Min familj dog i en konspirationstepori! Hur kan man vara så okänslig!? Kan inte någon be mod att stänga av Jeffson? *snyft*" #jeffsonstyle

Som man bäddar får man ligga heter det. Nu kan du se dig själv ignorerad framöver för att jag behöver inte ditt välkomnande och i synnerhet inte när det är ett falskt sådant i provokationssyfte. Finns andra här som tar emot nya medlemmar med öppna armar och detta dessutom utan konspirationer. :)
Barcelona SoloRobar
2014-07-04 11:33
Dobro jutro! (godmorgon på kroatiska)
Andra dagen på forumet vilket jag ser fram emot. Ser redan ett par kinkiga inlägg från konspiratörer.

Börjar med att såga ett par så kallade ”argument” (OT) innan fotboll diskuteras:

@petersays:

Jag hade visst rätt om dig från första början. Moralryttare är vad du är och ditt mönster är lätt att avläsa. Menar du på att bara 13- och 14-åringar kan kommentera ett par kvinnoben? Det är alltså inte sannolikt att en kvinna gillar dem? Det är inte okej för en man att gilla dem? För att enligt dig så finns det folk här av olika åldrar och kön men när ett par ben kommenteras (vilket tydligen är sexism i din värld) så är du jättesnabb med att dra upp stereotyper. Cut us some slack.

Och med ”finslipat” vill du ha sagt att ... dina inlägg är bättre än mina? Är din pappa starkare än min också? Sandlådenivå är precis vad ditt så kallat argument kan kategoriseras som. Till din besvikelse så kommer ännu ett finslipat långt inlägg av mig här. Att såga dig kräver ingen finslipning. Du gör ju ett utmärkt förarbete. :)

Jag har bara börjat skriva här och mina inlägg kommer aldrig sjunka till dina nivåer i form av "Jag hatar Suarez!" eller "Vad du tycker "cuts it" och inte ger jag blanka fan i." (som du skrev till Gabriel som hade fullt god ton i sin argumentation gällande kopplingen Sanchez/Stoickhov).

Om du ens visste vad "Mes Que Un Club" står för så hade du aldrig skrivit att du hatar Suarez eller en människa över huvud taget för att sådant lär man sig inte i La Masia. I FC Barcelona får Suarez en ny chans och han blir väl omhändertagen av klubben. Men det är kanske inte tillräckligt för dig för att du har redan bestämt dig för att Suarez är "si och så" och att han aldrig kommer förändras. Med det sagt tror du inte ens på att vår klubb har makten att förändra en spelares öde och karriär. Hur var det med klubbens värden nu igen? Jättelogiskt, petersays. Jättelogiskt. Du får en applåd i länktips.
Barcelona El Conejito
2014-07-04 11:31
90 mil för att sedan spela Suarez på kanten!!! Pengarna finns i sjön!! Kan vara den mest onödiga värvningen genom tiderna, kan aldrig tänka mig att Messi går ut på kanten. Messi vill vara pichichi, om det på något sätt går bra för Suarez och om han gör fler mål än Messi, då vet vi vad som händer.
Barcelona >The Reporter<
2014-07-04 11:28
Ryktena om 90m euro stämmer knappast! Suarez har en utköpsklausul på drygt 75m euro. Lugna ner er lite. Sen så är marknaden som den är nuförtiden. David luiz 500m, självklart skulle jag som Liverpool ägare också kräva en hög summa för Suarez, men ta det Lungt med era hastiga slutsatser
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-07-04 11:21
Jag kan inte annat än älska Valencias ledning som håller hårt i Mathieu och hela tiden hänvisar till utköpsklausulen. Fortsätt så tack!

Varför fick inte Pizzi fortsätta som tränare i Valencia kan jag undra? Han gjorde det ju bra som fan under våren. Kan det ha och göra med Jorge Mendes att man nu tar in en portugis som tränare? Mendes som är polare med Lim, han som ryktas köpa upp Valencia.

Mendes förresten, det sägs att Atlético har sålt av 25% av Oliver Torres till honom. Det kan ju förklara utlåningen av Torres till Porto. Stämmer detta kan Barca nu glömma en framtida värvning av Oliver. Mendes och den här juntan som nu styr Barca, är knappast några som skickar julkort till varandra. :P

I så fall får vi drömma om en återkomst av Laporta. Han och Mendes gjorde en del affärer ihop.
Barcelona Barc6
2014-07-04 11:13
90miljoner!! Det är verkligen helt sjukt ifall det stämmer vilket jag tror de gör med den här ledningen!! Andra lag leker verkligen med Barcelona när blev vi sån!? Efter incidenten tänkte man okej nu kanske man får han billigare men icke såklart Barca ska buda högre! Barca logic!
Barcelona Danne - Culé - 26
2014-07-04 11:03
Vad tror ni, kommer busquets gå ner och spela mittback? Sen värvar i en defensiv innermitt, så e de rakitic tur att gå ner och spela mittback hahaha. Blir som en kedja!
Barcelona Rambla~
@LennyRomario:

Kan bara instämma.

Det är ju inte det att vi värvar Suarez som gör mig förbannad. Handlar inte om det alls. Det är summan vi slänger ut på en enda spelare som gör mig irriterad. Förr dessa pengar skulle vi kunna bygga en av de starkaste trupperna i Europa. Tita på klubbar som City, Chelsea, PSG och R Madrid. De har bredd, det blir knappt sämre kvalite när de gör ett byte under en match.

Det är som när vi värvade Zlatan. Han sa ju det bäst själv den gode Ibra. Varför värva en Ferrari om du tänker använda den som en Fiat?

Varför värva en spelare för 90m! När han knappast ska spela föratafiolen i laget? Eller ska han det? Jag har svårt att tro det med Messi och Neymar i laget. Förresten sa många av oss samma sak förra sommaren när Neymar hämtades in. Visserligen 1 säsong för tidigt än vad som var planerat från början av klubben.

Jag börjar ju smått misstänka att den här ledningen förbereder planer att inom någon säsong sälja av Messi. Ok, det är värsta konspirationsterorierna jag vet, men man blir ju fan nojjig med tanke på hur den här ledningen agerar och verkar resonera.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Äckliga Monaco är.

Tycker synd om Valdes trots att han lämnade oss.
Vad jag däremot inte förstår är varför Monaco spottar på Valdes trots att de vet att det var inte så längesen han skadade sig..

Borde de inte ge honom chansen att rehabiliteras och satsa på honom när han blir frisk.

Jag som hade sympatier med Monaco p.g.a att jag är anit-P.s.g.
Well, inte nu längre..

Jag skriver inte den klubben i min röda bok med.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-04 10:58
Denna ledning har kört ner oss så jävla långt ner i skiten att jag blir deprimerad. Prioriteringarna är helt åt skogen. Legendarer som Guardiola, Valdes, Puyol och snart Xavi jagas bort. Abidal, den största förebilden i fotbollens historia luras att han ska få ett nytt kontrakt, men kastas sedan ut. Vi har ett terrorist samt extremism sponsrande förtryckande diktatur land på vår tröja. Den blåröda tröjan säljs som en prostituerad för minsta lilla kapital. Det har gått så långt att jag kan konstatera att vi förvandlats till en smutsklubb. There I said it! FC Barcelona är officiellt en smutsig PLASTKLUBB! Men, trots allt detta svineri, är det fortfarande min klubb och jag kommer alltid att älska den. Däremot är jag tvärsäker på att jag inte står bakom de iglar som styr denna klubb som en gång i tiden var världens vackraste.
Barcelona LennyRomario
2014-07-04 10:41
Helt sant Rambla.

Det har gått snabbare utför för den här klubben än vad jag någonsin kunde tänka mig. Jag skulle gärna vilja skrika att vår klubb är kidnappad, men är väl svårt att få legitimitet för ett sådant påstående när klubben är medlemsstyrd.
Barcelona Rambla~
2014-07-04 10:35
Jag undrar huruvida €90m stämmer. Vi kanske ska lugna oss lite tills vi vet säkert. Fast skulle det stämma är det bedrövligt alltså. Denna klubb upphör aldrig att förvåna en, negativt sätt då alltså. Jag förundras över hur snåla de alltid verkar vara när det handlar om att värva spelare till positioner som verkligen skriker efter förstärkningar. För att helt plötsligt slänga ut hutlösa summor, överpris om vi är ärliga, på spelare som inte tvunget måste värvas in.

Hel otroligt!

Fast vi avvaktar och ser hur sanningsenliga dessa rapporter om övergångssumman är.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-04 10:13
[QUOTE=Zyzz]Realfansen är för roliga!: "Barcelona skrämmer oss inte trots Suarez-värvningen. De kommer vara lika dåliga som förra säsongen trots Suarez..." Dvs. Tillräckligt bra för att slå Real i 2 av 3 matcher.......... [/QUOTE] Låt dem intala sig det, för någon vecka sen var Suarez världens bästa anfallare och deras drömvärvning. Sen kan dem ju skylla på att dem inte ville ha honom efter bettet, skitsnack. Dessutom har man ett psykfall som Pepe i laget så ska man knappast döma ut någon annan. Så kul hur Real ständigt dem senaste åren förlorar mot oss när det kommer till spelare båda klubbarna vill ha. Låt oss ta några exempel : David Villa Sanchez Neymar Rakitic Suarez Alltid lika kul. :)
Barcelona Zyzz
2014-07-04 10:01
Realfansen är för roliga!: "Barcelona skrämmer oss inte trots Suarez-värvningen. De kommer vara lika dåliga som förra säsongen trots Suarez..." Dvs. Tillräckligt bra för att slå Real i 2 av 3 matcher..........
Barcelona Z_Z
2014-07-04 09:49
Kan bara hoppas att Lucho har en plan för hur han vill bygga spelet då han har godkänt denna värvning och att han diskuterat detta med framförallt Messi. För det får verkligen inte bli att vi bara köper en spelare för hans namn som det blev med Zlatan.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-04 09:46
[QUOTE=Dinho the artist]Någon som faktiskt kan svara på hur mycket ledningen tänkt spendera i sommar? Faktorer som spelar in och talar för en stor budget är ju den kommande transfer-bannen samt det stora behovet av förnyelse. Jag tror att Suarez går på 75m euro (670m) och att Alexis säljs för..säg 33m(300m). Alt. Suarez för 40m Sanchez. Slutsats: Vi har alltså spenderat 400m högre lön gällande Suarez. Vi har fått 15m(130) i Fabbe/rakitic-dealen. Vi har spenderat 270m kr plus en hög lön i Suarez. Vi har förmodligen gått plus i tre löneförhandlingar gällande Valdez/Ter stegen, Puyol/? och Xavi(?)/rafinha. Vi har alltså spenderat 270m kr. Kanske är för optimistisk men är det naivt att tro att vi kan ha en 80m euro kvar att shoppa för? Skriver i vargtimmen så kan ha räknat fel på en del, glömt något eller så; men man får ju ta det för vad det är egentligen, nämligen att en ev. värvning av Suarez inte skulle fördärva klubben ekonomiskt. [/QUOTE] Både Bartomeu och Faus har sagt att klubben kan investera stort och man tänker spendera så mycket som krävs för att få hit dem spelare som Enrique vill ha. €90M för Suarez är alltså inga problem. Däremot kan jag förstå att man höjer ögonbrynet för den summan, men som sagt det skadar knappast klubbens finanser.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-07-04 09:25
The move of Liverpool's Luis Suarez to Barcelona could be completed before the end of the weekend. Talks between clubs are ongoing. [sky]

Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-07-04 09:07
1.70-ligan Ja, han får träna. Solo Robar Välkommen...tillbaka KarmalsAKaranka. ;)
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-07-04 08:38
Solo Robar

"Då vet vi att vi har en Suarez-hatare här i forumet som inte har rätt till att jubla när Suarez gör något fantastiskt i blaugrana-tröjan."

20 rader tidigare skrev du:
"Är också ny här. Har kroatisk bakgrund och har kikat här i forumet i ett par dagar innan jag till slut skaffade ett konto. Vem gillar man om man har min bakgrund och varför just Barca? Jo, det stavas IVAN RAKITIC "

Förutom denna fullträffen gillar jag hur det ditt första inlägg här på forumet är ett långt inlägg där du helt oprovocerat rider in på din höga häst och kritiserar 2 skribenter varav den ena diskussionen är en gammal, uttjatad diskussion diskussion som stängdes av mod igår. Du skriver i precis samma still som Karmals där 90% av inlägget är hån mot andra personer, en skribent som lustigt nog blev spärrad på detta forumet, strax innan du skapade din nya profil. Vilket sammanträffande :)
Barcelona Messidinho_10
2014-07-04 08:38
Helt jävla sjukt det här med Suarez. Helt ärligt jag trodde aldrig vi skulle värva honom!! Men han behövs en grym centertank som kommer till avslut på alla sätt och viss. Nu behöver vi bara 1 mb av världsklass och sen har vi formerat ett helt nytt lag i princip!!! Bra jobbat utav ledningen för detta behövde vi!!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-04 08:35
Fyfan vilket pris. Och så får han inte spela förrän november.. Får han ens träna?
Annons: