/spanien/barcelona/forum/4414.aspx/spanien/barcelona/forum/4414.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jawwa
2014-07-04 18:19
Vågar man hoppas på Hummels och Mangala?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2014-07-04 18:19
Hörni vi ska leta efter mittback för dens defensiva egenskaper och inte dem offensiva. Så lugna ner er nu en aning, gör han en tabbe nu så vänder det direkt
Barcelona Migueli
2014-07-04 18:18
Hummels har också 2 mål sammanlagt. Han gjord ett mot Portugal på nick.
Barcelona LittleLionel
2014-07-04 18:17
Hummels i Barcelona ger mig våta drömmar
Barcelona neymar JR
Mabastb Ronaldo har två mål sammanlagt Vm- syd Afrika - 1 mål Vm-Brasilien- 1 mål
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
@Deulofeu:

Bra analys, precis så hoppas jag också att vi kommer spela med det spelarna vi ryktas värva
Barcelona MabastB
2014-07-04 18:16
[QUOTE=neymar JR]Hummels har nu gjort lika många vm-mål som Ronaldo! Jag gratulerar haha [/QUOTE] Hummels har två mål nu, alltså ett mer än Ronaldo
Barcelona grande jw
2014-07-04 18:16
Hummels. Vilken kung. Han är den enda som är värdig nog att ta över Puyols nummer 5.
Barcelona MabastB
2014-07-04 18:15
Såg ni hur Hummels skakade av sig Varane som om han vore en fjäder? Han eller Benatia är min drömvärvning
Barcelona jawwa
2014-07-04 18:14
Zubi öppna ögonen och se till att få hit Hummels, mer elegant back får man leta efter. En grym huvudspelare med extremt känsliga fötter är precis vad som behövs i barcas svajiga backlinje. Påminmer i mångt och mycket om vår käre marquez.
Barcelona neymar JR
Hummels har nu gjort lika många vm-mål som Ronaldo! Jag gratulerar haha
Barcelona LeoMessi
Fan hummels får sluta göra mål och prestera för han passar mindre in den så kallade "Barca profile".
Barcelona AndreD
2014-07-04 18:13
VÄRVA HUMLAN FÖR FAN 100 GÅNGER BÄTTRE ÄN SOPAN PIQUE PÅ ALLT
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-04 18:13
1-0 Hummels. Grym på huvudet..
Barcelona SoM_Un
2014-07-04 17:58
Barcalisco

om du ska skratta elr gråta. Svaret är enkel. Gråta! Jag joinar
Barcelona SoM_Un
2014-07-04 17:57
Barcalisco

om du ska skratta elr gråta. Svaret är skit enkel gråt!!! Jag joinar
Barcelona Vampíro
2014-07-04 17:51
Frodo Men Barto sa ju att man jobbar på att värva mittbackar. ;)
Barcelona Frodo
2014-07-04 17:35
Vi behöver 2 mittbackar och 1 högerback. Istället springer ledningen efter en forward som kostar typ 80 miljoner euro. Hur motiverar ni som är för ett köp av Suarez det?

Besparar mig gärna struntpratet om att man har pengar som man kan använda för det också. Det kommer att sluta upp som förra året där man köpte Neymar för ca 80 miljoner euro och struntade i att värva en mittback. Ledningen kommer att skylla på att Enrique inte ville ha en mittback på samma sätt som man skyllde på Tito och Tata för att rädda sitt eget skinn.

Inte nog med att man är inkapabla till att värva nödvändiga spelare utan man kan heller inte göra sig av med spelare som inte ingår i tränarens planer.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-04 17:32
Centrerar man yttrarna och spelar Messi som någon sorts tia likt Sabella har gjort så är det väldigt viktigt med ett defensivt starkt mittfält. Vitalt för hela spelet då att både Busquets samt en annan mittfältare, förmodligen Rakitic eller Mascherano hjälper mittbackarna då Alba och Dani lär få väldigt mycket offensiva uppgifter på kanterna och försöka sköta det defensiva så gått det går. I praktiken skulle det bli en typ av 4-2-2-2 med Iniesta och Messi som offensiva mittfältare samt två andra mittfältare med en ganska låg utgångsposition.
Barcelona Frodo
2014-07-04 17:20
Jag förstår inte varför folk vill se ett geni som Messi på högerkanten. Han är inte lika snabb eller uthållig längre för att spela där. Dessutom begränsar man hans playmaker egenskaper genom att sätta honom på en kant. Han har de senaste åren sedan han flyttat in till mitten blivit världens bästa playmaker och man utnyttjar det bäst genom att spela honom i mitten. Med det sagt så håller jag med om att han inte behöver spela som falsk nia. Han kan spela som 10:a precis bakom en striker som ständigt löper i djupet. Eller så gör man likt "LeoMessi" nämnde tidigare idag, dvs att man centraliserar kantspelarna extremt mycket så att det i praktiken nästan blir så att man spelar med två forwards framför honom.

Problemet vi hade föregående säsong var att vi spelade med 0 forwards. Kantspelarna befann sig vid hörnflaggorna och Messi befann sig vid mittfältet. Tidigare år när vi var som bäst spelade vi med 3 forwards. Ytterforwardsen tog alltid diagonallöpningar in centralt för att ständigt befinna sig nära straffområdet samtidigt som nian också höll till där.

Jag tycker att det är viktigt att ytterbackarna håller bredden samtidigt som ytteranfallarna är nära straffområdet. Att ha de vid hörnflaggan gynnar varken de eller laget. Det gynnar inte heller Messi som blir isolerad även om Messihatarna försöker påstå att det gör det.
Barcelona ElRaval
2014-07-04 16:42
@Dinho the artist:

Tror nog inte du behöver oroa dig haha. Sååå mycket fanboys tror jag inte att han har.

Jag är förövrigt sjukt intresserad på den här värvningen och tror det är JUST det vi behöver. en KILLER i straffområdet, fyfan vad bra!

Sen om det går ut över att Messi gör 20 mål istället för 30 struntar jag i, så länge det gynnar laget!

Fyfan vad bra det kommer bli med Messi bakom och Suarez som tar djupledslöpningar.

Hade gärna sett Messi på en högerkant och att han viker in likt Robben, men jag är osäker på om det skulle hända. Robben är 100 gånger mer hungrig än Messi och har lust att springa mycket mer.

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-04 16:37
Deulofeu

Jag håller med dig att Messi behöver bästa lekkamraterna.
Jag har dragit slutsatsen att en av anledningen många blundar för varför Messi har sett loj ut på vår säsongen var att han hade spelare som inte höll samma nivå som honom. Gjorde vi två mål framåt släppte in tre.

SÅ fort en långboll kom på vår planhalva eller närheten av straffområdet var målchans för motståndarna. Lägg till också hans skada som spökade hela tiden..

En sak jag inte förstår är att värva en offensive spelare som Cuadrado och göra honom till högerback. Om han åtminstone hade lite fysik kanske jag skulle vänta med att döma ut honom . Han är för lätt i närkamperna dessutom briljerar han på den offensiva delen av planen. Man ser aldrig honom jaga honom och glidtackla för att vinna en duell. Förlåt, jag förstår bara inte logikern att värva honom som högerback. Jag vill inte ens ha honom som offensive pjäs heller.

Den här Marquinhos alltså.
Vad ser ni hos honom???
Om ni har tänkt ha som högerback stället för Alves är jag med på noterna men som mittback redan i den åldern. HAN kommer precis inte lira i den franska ligan där nivån är lägre än den spanska.

Vi ska inte ens gå in på hans pris. ..

Jag har inte sett honom leverera mot de stora spelarna ute i EU än.
Barcelona fc__Barça
2014-07-04 16:34
[Carles Puyol 5] Tycker också att Alexis är en bättre spelare än Pedro men om man nu köper Suarez så är det inte så konstigt att man säljer Sanchez. Visst har inte varit på topp hela tiden i Barca men han är alldeles för bra för att agera inhoppare i ett lag som kommer ha 3 solklara startspelare framför honom på anfallspositionerna
Barcelona jawwa
2014-07-04 16:24
I väntan på vm-matchen har jag kollat lite messi klipp på youtube och måste säga att det han gör inte är fysiskt möjligt. Han vänder ut och in på spelare som om det vore fifa 98( tider då man kunde dribbla ett helt lag). Ska dock tilläggas att spelet såg helt annorlunda ut, när barca valde att gå till anfall då var det minst 3 spelare framför messi som tog maxlöpningar. Dessa tre var allt som oftast villa, pedro och alves som klev upp som högerytter. Man får nu hoppas på att det är det spelet man kommer att återgå till, i och med suarez intåg som jag ser lite som en david villa. I ärlighetens namn så har barcas spel sett helt annorlunda ut de gånger då det funnits en renodlad målskytt på banan som utöver sin egen målproduktion även sprungit på ett sätt som öppnar upp ytor åt bl.a. messi. se villa, henry och även etoo. Priset som det däremot ryktas om för suarez är överdrivet men tyvärr det man får betala sett till spelarnas marknadsvärde och det faktum att olje pengar medfört en inflation. Går en clown som david luiz för en halv miljard kan man inte annat än acceptera suarez värde. Sen att styrelsen prioriterar konstigt och att mittbackar bör köpas in är en helt annan femma.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-07-04 16:22
Säljer vi Alexis och behåller Pedro så jag kommer hata Zubi som fan. Alla eller hela världen VET att Alexis är 10 gånget bättre än Pedro. Ber till Gud att vi behåller Alexis och säljer Pedro. Jag orkar eller vill inte se Pedro en säsong till i Barca tröjan. Han lever på sina 3 år som han var bra. Det räcker inte för att spela i Barca. Tack för allt du har gjort Pedro men vi måste bara sälja honom.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-07-04 16:22
Säljer vi Alexis och behåller Pedro så jag kommer hata Zubi som fan. Alla eller hela världen VET att Alexis är 10 gånget bättre än Pedro. Ber till Gud att vi behåller Alexis och säljer Pedro. Jag orkar eller vill inte se Pedro en säsong till i Barca tröjan. Han lever på sina 3 år som han var bra. Det räcker inte för att spela i Barca. Tack för allt du har gjort Pedro men vi måste bara sälja honom.
Barcelona Deulofeu
2014-07-04 16:08
Messi förtjänar de allra bästa lekkamraterna som finns han förtjänar att spela med anfallare som Suarez nu fattas bara att vi får till en riktigt bra mittback.

Om vi får in värvningen med Marquinhos har vi höjt varje lagdel med cirka en decimeter mer fysik i laget helt klart spännande projekt detta!

Jag är säkert rätt ensam om det men jag gillar tanken med att Alves lämnar oss också för att ersättas med Colombias Ronaldinho Cuadrado.jag vet han är knappast en högerback men alla spelare är nästan bättre än Alves förra året defensivt.

Får vi igång presspelet igen samt även en mittback Marquinhos har vi mycket bättre positionsspel och våra ytterbackar kommer vara mer yttrar en backar.

Suarez och Neymar kommer vara mycket i boxen och Cuadrado och Alba på kanten med sin oerhörda snabbhet.

Jag hoppas det blir så.
Barcelona Lion24
2014-07-04 16:05
I mina ögon så är 25M+Alexis för Suarez ett rimligt pris. Ni kanske tycker att jag överdriver men kom ihåg att Barcelona inte har någon utmaning alls från någon annan klubb. Suarez är desperat och vill BARA komma till Barcelona. Suarez bet en annan spelare ganska nyligen, Suarez är avstängd från att spela i 4 månader. Tänk er den tid en ny spelare behöver för att komma in i ligan, systemet, spelet, lära känna kamraterna på plan o.s.v. Jag värderar Suarez för 50-60M efter allt som har hänt och hur allting står sig idag.

Alexis har också en bra säsong bakom sig för klubblaget och har gjort en bra VM-turnering där hans pris sannerligen stigit. Lägg till att han har en mycket bra ålder, passar bra i Liverpools spel. Detta är enligt mig det mest logiska, men inte ens i min vildaste dröm kommer jag få se nåt sånt.
Real Madrid Kith.
2014-07-04 15:59
Minns ni den gångna säsongen? Vi spelade suveränt ända fram tills att Neymar-gate trappades upp. Behöver vi verkligen en störd individ som Suarez i Barcelona? Jag vill verkligen att Barca skall återvända till de dom en gång var, det vill säga mer än en klubb, jag hoppas innerligt att värvningen av Suarez inte blir av. Jag bara ser framför mig hur Neymar skeppas vidare till någon engelsk klubb efter att ha fått ge plats åt ÄNNU en spelare där uppe.
Barcelona grande jw
2014-07-04 15:48
Man City are monitoring situation of Alexis. They could offer more than 40M. Juventus, Liverpool, Man Utd and Arsenal also interested. [md] NOW we're talking! In med oljeklubbarna i leken! Varför skulle inte Pellegrini vara förtjust i sin landsman? In och buda!
Annons: