/spanien/barcelona/forum/4413.aspx/spanien/barcelona/forum/4413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2014-07-14 04:27
@AndreD:

Du förstår vad jag menar. Han var riktigt dålig. En startspelare i Barcelona ska göra bättre ifrån sig. Visst är han inte direkt La Ligas bästa mittback men lite högre krav får man ha på honom än att skämma ut sig rejält i VM. :)
Barcelona AndreD
2014-07-14 04:25
zick9 Hur floppade Pique? Han levde ju upp till förväntningarna om att vara en av världens sämsta mittbackar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zick9
2014-07-14 04:19
Mascherano sög genom hela turneringen men var bra de två sista matcherna. Messi var Argentinas bästa spelare. Dock håller jag med om att Muller och James var bättre överlag.

Floppade Messi? Absolut inte. Var han bäst i VM? Nej. Var han bra? Självklart.

4 raka man of the match-utmärkelser. Mascherano bättre? Tillåt mig skratta. Messi gjorde alla Argentinas mål i gruppspelet (förutom ett). Utan honom hade de inte ens tagit sig till åttondelsfinal och än mindre till kvartsfinal.

Ronaldo, Ramos, Di Maria, Piqué, Casillas, Fred... Där har vi några som floppade.
Gösta
2014-07-14 03:58
Hmmmmm, Lionel Messi är inte etta i någon av punkterna men ändå får sitt pris på bekostnad av andra..

Fuck Logic...
Bayern-fan
2014-07-14 03:50
Är det någon som, med all rätt, förtjänar epitetet som Argentinas bäste spelare så är det Mascherano som dominerat på mittfältet. Nationen har släppt in ett enda spelmål under VM och det vill jag hävda till stor del beror på Masken som den sanna härföraren.

Bayern-fan
2014-07-14 03:38
Jag gillar att vissa härinne negligerar att det fanns spelare i Tyskland gjort det bra också, mycket bättre än Messi, Muller är en t.e.x.

Jag anser Messi inte har varit bra i VM-slutspelet i överlag, han har förvisso gjort avgörande mål i gruppspelsmatcher men ska det räcka för att han ska vinna bästa spelare?

För mig är en värdig vinnare någon som gör mer än löper lite när han känner för det och gör mål i sista sekunderna. För i sådana fall kunde man lika gärna ge Götze det priset, han kom in och avgjorde finalen, det måste väl ändå vara större?
Logik
2014-07-14 03:31
@B.BOSS:

Jaså minsann, säger du det?

Mig veterligen så har vi VM-silver och VM-brons, det har inte någon av nationerna som du har exemplifierat.

Och eftersom att du hävdar att bägge länderna kan få fram bättre spelare än Sverige, säg en enda världsspelare (oavsett tidsepok) som osar i samma klass som Zlatan, Henke, Nordahl för att nämna några? :D
Logik
2014-07-14 03:24
@Rambla~:

Jag ser inte någonting fel med att lagen som Argentina inte var direkt världsklass...

Komiskt att du kallar mig dum men samtidigt stoppar du huvudet i sanden och använder alla möjliga ursäkter för att försvara Messis usla insats i en match som Argentina behövde honom som mest. Typ som att han "hade en dålig vinkel" :D

Och att dessutom pissa på Higuain och Palacio men inte ge samma skit till Messi så kan jag bära säga såhär till dig:

Gå och kamma dig!
Barcelona B.BOSS
2014-07-14 02:59
[QUOTE=Alltid en legend, Puyol .]dvärgen fick chansen att kvittera på en frispark, men slog den högt över. Lionel Messi tittade ner i marken, upp mot himlen, drog handen genom håret, sedan var drömmen över. Såhär beskrivs Messi i svensk media av Bank. [/QUOTE] Sverige kan bokstavligen suga av Messi. en liten skit nation som inte kan ett piss om fotboll. De har varken fotbollskultur eller historia. Costa Rica och Malta får fram bättre spelare och landslag. De sitter framför sina laptops och anställer outbildade åsnor som Bonnier familjen i tv4 betalar bra för ingenting. Jag minns blondinen i VM studion på tv4 när la liga gick på tv4 sport. Hon fick springa runt med en mikrofon lik Garå. Med tiden utnämns de till Spanien experter. Ingen bryr sig om Sverige, och deras åsikter når inte längre ut än hem till tv soffan på medelsvensson med en öl i handen. Det är sjukt hur många pantade människor jag stött på som omedvetet formats sina åsikter efter vad som har stått i Aftonbladet eller fotbollskanalen.
Barcelona B.BOSS
2014-07-14 02:52
[QUOTE=Corro Cnorro]Tycker Lavezzi var bäst i första halvlek av alla Argentinas offensiva spelare, dock så byttes han ut vilket var synd. Tyskland dock välförtjänta vinnare. [/QUOTE] Tänkte precis likadant under matchen. Han tog sig förbi pressen många gånger och var riktig nära att gå genom hela vägen. Besvikelsen jag kände när han hade blivit utbytt i andra halvlek var tungt. Jag tror med di Maria och lavezzi på plan hade saker kunnat hända För Argentina. Tyskland är inte oslagbara. Om du har skickliga mittfältare som kan dribbla/passa sig ur pressen och sätter bollen på djupledslöpande anfallare får de enorma problem. Vad som gör Tyskland så bra är mittfältet. Anfallet är egentligen mediokert men när man har så bra mittfältare och ständigt löpande anfallare som får precisa passningar och skapar lägen enkelt blir det farligheter till slut. Man får inte glömma Tysklands djup i truppen heller. Den påminner om Spaniens och ett topplag i Champions league.
Barcelona neymar JR
2014-07-14 02:42
Leomessi Är Messi för stor för att delta i presspel? Är han för stor för att löpa för någon annan? Ingen har påstått att han ska springa ihjäl sig, jag påstår att han ska röra sig för att skapa yta och tid för sig själva. Han gör det svårt för sig själv, han ställer sig själv i passningsskugga. Han hade 2 bra aktioner idag och bägge kom från högerkanten, där han hade hittat yta. Hur kommer det sig att han kan dyka upp i vm så otränad? Något du accepterar utav en professionell fotbollsspelare eller?
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-07-14 02:34
dvärgen fick chansen att kvittera på en frispark, men slog den högt över.
Lionel Messi tittade ner i marken, upp mot himlen, drog handen genom håret, sedan var drömmen över.

Såhär beskrivs Messi i svensk media av Bank.
Barcelona zick9
2014-07-14 02:28
Di Maria vann La Ligas assistliga överlägset och kom till VM efter att ha dominerat CL-finalen och varit Real Madrids bästa spelare efter Ronaldo. Resultat? 1 mål och inga assists på 5 matcher. Endast en bra match. Di Maria floppade riktigt hårt! Sen ska vi inte ens nämna Aguero. 3 starter och 2 inhopp utan mål och han ska tydligen vara PL:s bästa anfallare...
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 02:21
Messi: "A shame we can't offer the fans the trophy, but we leave with our head up high, we have peace of mind. I'm proud to be Argentine."

Messi: "This was a chance to give the fans some joy after all the sadness. Golden Ball is not important, all I wanted was to lift the cup"

Messi: "It was so close, we're angry to lose like that. Best player of tournament? Doesn't matter, you don't play for individual trophies."
Real Madrid Corro Cnorro
2014-07-14 02:20
@Barcelonistas:

Messi är bättre än Robben ja, skillnaden är att Robben slet mer för sitt lag under detta VM, speciellt när laget hade det motigt. Visst han misslyckades med en del dribblingar och sköt utanför men han försökte alltid att göra sig spelbar och var rörlig konstant med alla dessa maxlöpningar han tog. Han satte verkligen varenda försvar i spillror på ett sätt som få spelare lyckades göra i VM. Dessutom så gjorde han en del mål och assists också.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 02:16
Logik - Messi är ju den som står för allt i anfallsväg i stort sett i ett rätt så mediokert Argentina. Robben har knappast varit bättre än Messi det har la varit jämnt mellan dom två så tycker inte alls att det är fel att han vann priset. Sen får ju du tycka vad du vill givetvis.
Logik
2014-07-14 02:14
@Júnior.:

Eller så har du inte tänkt så långt med att Argentinas defensiv (med Masken som härförare) och även målvakten tog Argentina till VM-final? :)
Real Madrid Corro Cnorro
2014-07-14 02:13
@Logik:

Har du gratis SVT?
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 02:13
neymar JR

så svårt är det inte att hitta honom, han är där bredvid dom. Dom kan passa honom bollen och inte skjuta den på honom för då kan han göra något även om han är markerad.

Men du har rätt, låt messi löpa och stressa motståndarna så kan palacio och Gago sköta uppspelet med Herr Jag-kan-inte-ta-emot-en-passning-utan-utan-att-bollen-flyger-åt-helvete Higuain.
Logik
2014-07-14 02:12
@Vampíro:

Haha, men snälla lilla du...

Du får ha i åtanke att kanaler likt SVT/TV4 skall vara lättsamma i sitt "studiosnack" för att sådana som Agda 88 skall hänga med. Hade det varit typ Viasat Fotboll så hade jag kunnat förstå då man trots allt är en betalande kund och kan kräva högklassiga matchanalyser.

Logik
2014-07-14 02:09
@Thierry Henry:

Eh, nej? :D

Att bara göra fyra mål, varav samtliga kom mot lag som Iran, Nigeria och Bosnien bar INTE Argentina till VM final, men inte ens mäkta med att göra ett enda mål i slutspelet är knappast att bära sitt eget land... Bättre spelare i VM såg vi, det håller ju nästan varenda fotbollsfan med om. Räcker att kika runt på olika sociala medier, även på SF på diverse forum (bland annat även här) frodas kritik över att Messi ens fick MVP-priset.

Varför nämna Ronaldo, vi svenskar blev jätteglada när Portugal gjorde fiasko i turneringen.

Robben var i stort sett även Hollands offensiv, han skapade mängder med chanser, gjorde mål, hotade alltid, fixade straffar på kontroversiella sätt och gjorde faktiskt sitt jobb bättre än vad Messi gjorde sitt.
Coach Pep.
2014-07-14 02:09
Synd att det inte begav sig för Messi och Argentina; hade varit vackert att se dem vinna VM på brassarnas hemmaplan och ta med bucklan till Argentina. Detta kommer göra väldigt ont för Messi och hela Argentina då känslorna kring och vikten av fotboll är något helt annat i Argentina än vad vi kan föreställa oss i Europa.

Tyskland har varit långt ifrån övertygande detta VM och Argentina har sig själva att skylla för sina missade frilägen.. Riktigt tråkigt.

Gäller för Messi att ruska av sig landssorgen och ställa in sig på Barca igen. Hoppas detta inte tar på honom allt för hårt.
Barcelona neymar JR
2014-07-14 02:08
Leomessi Svårt att hitta någon som inte löper!
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 02:07
neymar JR

Ja det kallas lagsport, väldigt duktigt av dig! Då borde du förstå att det är mer än bara messi va? Han är väldigt duktig på att hitta ytor åt dom med sina passningar så han behöver inte vara någon maratonlöpare. Eftersom dom aldrig hittar honom med en vettig passning så kan dom istället göra maxlöpningar för att hitta ytor och dom får jättegärna ha rätt adress när dom sedan slår passningen.
Barcelona neymar JR
2014-07-14 02:03
Leomessi För det kallas för lagsport, löpa för att öppna ytor för andra :)
Real Madrid Corro Cnorro
2014-07-14 02:03
@LeoMessi:
Messi kunde mycket väl tagit en hel del maxlöpningar men gjorde så inte då han ej visade sig. Nej han hade inte världens mest kreativa mittfält bakom sig, dock har Mascherano en helt ok passningsfot och så även de båda mittbackarna. Sedan är det svårt att slå ut sina motståndare med fina passningar om inte ens medspelare rör sig, detta oavsett om man heter Sidleds-Danne eller Iniesta.
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 02:01
@Corro Cnorro:

Varför ska han ta maxlöpningar när dom inte har bollen och inte en jävel förutom messi själv kan lägga bollen till en spelare som gör en maxlöpning? För det kunde Higuain, aguero och Palacio gjort istället med tanke på att dom inte bidrog med något annat.

Real Madrid Corro Cnorro
2014-07-14 01:56
@LeoMessi:

Det har jag aldrig sagt, dock så hade jag velat se lite mer jävlar anamma från Messi i denna match, lite rejäla maxlöp som hade dragit isär Tysklands ganska så slöa backlinje. Någon som vet vart man kan se statistik från finalen kring maxlöpningar?
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 01:54
Leo y Cesc

Tyvärr så finns det något som heter orimliga krav, även för en spelare som Messi. Numera måste man springa 2 mil under match för att det ska vara godkänt.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 01:54
Argentinas stora problem var mittfältet och inget annat därav blev Messi väldigt osynlig då han knappt fick några bollar att jobba med. Man saknade en Riquelme typ som lätt hade kunnat sätta in bollarna till Messi i dom ytor som han befinner sig i. Om vi jämför med hur det ser ut i Barca så kan man se att han får bollarna på just dom ytorna för att sen driva bollen, kombinera med medspelare, elr dra skott det fick vi sällan se och det berodde som sagt på flera olika faktorer. När du har en spelare som Messi i ditt lag så måste du använda honom rätt samt försöka få ut maximalt utav hans kapacitet det lyckades inte sabella med alls. Hade man bara haft en bra mittfältare i detta rätt så mediokra Argentina så hade man slagit Tyskland idag. För dom gånger Messi kom rätt vänd mot Tysklands backlinje så hängde dom inte alls med. Inför turneringen så trodde jag försvaret var Argentinas svaghet men jag hade fel det var snarare mittfältet som var bedrövligt. Argentinas anfall kom inte heller upp till den nivån som jag förväntade mig när du har sådana spelare i anfallet så måste man få ut mer utav det.
Annons: