/spanien/barcelona/forum/4403.aspx/spanien/barcelona/forum/4403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2014-08-27 12:22
Om man kollar på Alves och vart han tillbringar sin tid är det betydligt mer som ytter än som back.

Det är därför som en värvning som Douglas kan fungera men ännu bättre hade Cuadrado varit inget snack om den saken.Men vill han inte spela"back" är det bara att glömma honom för som ytter kommer han nog aldrig till oss.

Jag skulle gärna se att Douglas lånas utt till ett lag i högsta serien i la liga så han får spela mycket och utvisa om han ska spela för oss nästa år om nu Alves försvinner eller inte.

Vi kan inte ha tre högerbackar även om Alves nästan kan ses som en ytter.

Att Douglas har spelat eller kan spela till vänster visste jag inte. Med tanke på hur dålig han varit till höger vill jag knappast tänka på hur han spelar till vänster.Den kanten är dock stängd både nu och i framtiden!

Hur som helst välkommen Douglas visa gärna att jag har fel men du har inte imponerat på mig ännu.
Barcelona Neymar11
2014-08-27 12:21
Angående den här Douglas han har gjort 170 matcher för en av Brasiliens största klubbar är man verkligen så dålig då? Eller är det någon via Twitter som har startat en hatkampanj pga den inte fick den spelaren HAN ville ha?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-27 12:18
Gabriel

Du borde fundera kring möjligheten att bli styrelse medlem åå Barca. Hooka upp med Joan L och få bollen o rulla mot bättre tider ;)
Barcelona Neymar11
2014-08-27 12:16
Papillon Håller med dig, tror inte för 5 öre att Aurier var sugen på att spela i Barcelona. Speciellt när psg visade intresse med
Barcelona Vampíro
2014-08-27 12:04
Deulofeu klev rakt in i PL under sin allra första säsong som A-lagsspelare och gjorde ett mycket bra jobb när han var skadefri. Hur många Barça-B spelare hade klarar av det? Jag ser inget fel med att han tror på sig själv, där har vi skillnaden på honom och snälla pojkar som Bartra och Roberto som verkar vara nöjda med att få träna och sitta på bänken.
Barcelona papillon
2014-08-27 12:00
Gabriel:

Felet du begår, och många andra i detta forum, är att du/ni utgår ifrån att precis varenda spelare drömmer om att spela för Barca.
Barcelona papillon
2014-08-27 11:56
Denne Douglas verkar kunna spela både höger och vänster, nyttigt.
Barcelona Gabriel
2014-08-27 11:54
Ja, så går det när planeringen är käpprakt åt helvete. Man har alltså haft Aurier som ett alternativ till Cuadrado när det i hela verket borde vara Cuadrado som är ett alternativ till Aurier, eftersom Aurier faktiskt, hör och häpna har högerbackspositionen som sin riktiga position. Man undrar ju verkligen hur arbetet sköts i klubben. Okej så man har velat ha Cuadrado som högerback, fine, all well and good om det nu vore så att spelaren i fråga faktiskt gick med på det (även om jag inte hade ansett att han borde prioriteras som högerback). Men det har alltså tagit hela sommaren att lista ut det här. Hur svårt är det inte att höra av sig till Cuadrado direkt när Lucho tog sin första dag som manager, plocka upp telefonen och bara ringa honom och berätta sina planer? "Hej, mitt namn är Luis, jag har precis blivit nyvald tränare för Barcelona och jag ringer eftersom jag är starkt imponerad av din säsong och har bett klubben att göra en ekonomisk satsning för att få över dig till mitt lag om det skulle vara så att du är intresserad att komma hit. Mina planer till dig är att använda dig som högerback, jag vet att det inte är den positionen du i vanliga fall lirar på, men jag har en vision för nästa säsong jag tror väldigt starkt på där du ingår i som jag tror du skulle älska ifall du hörde mera detaljerat. Vad tror du, skulle du kunna tänka dig att spela som högerback, för isåfall kommer jag att göra allt i min makt för att få över dig hit. Vad sägs?". - hur svårt är det här då? Man får snabbt reda på hur spelaren känner angående det här, kanske vill spelaren ha lite tid till att tänka över det hela men då får man självklart acceptera det samtidigt som även ger en deadline till spelaren och förklarar att time is money och man inte har råd att förlora för mycket tid under somaren. Det är det som är felet med sättet man jobbar på, det sker inte alls på ett proffsigt sätt. Nej, jag jobbar inte i klubben och ser inte med mina egna ögon hur man arbetar dag för dag men det är ju egentligen inte så svårt att förstå sig på hur vissa saker sköts internt när man får resultaten så här svart på vitt efteråt. Felaktigt prioriterat, dåligt planerat och alldeles för sega i att ta till action. Det är ungefär så jag skulle vilja beskriva hur klubben jobbar under silly season. Inför sommaren hade alla deras egna lilla silly season plan. Jag tror att min såg ut så här: Ter Stegen, Reina, Aurier, Benatia, Hummels, Rakitic, Pogba, Reus. Alla vet att jag är otroligt svag för de flesta av de här spelarna, det är som att välja ut musikfavoriter till bilen, "Gabriels utvalda". Det blir kanske då lätt att man börjar sommaren med att gå efter Hummels, Pogba och Reus, men även jag, trots min svaghet för dessa spelarna, hade ju förstått att det är fel sätt att jobba på om det var jag som var sportchef. Snarare så att man får ta de värvningar som anses vara enklast att få igenom först. Det första jag hade gjort hade varit att säkra Aurier och Reina och det hade man kunnat göra inom loppet av 1-2 veckor. Sen går man vidare på listan och ser nästa spelare, okej Rakitic, nu fixar vi honom, samtidigt som man ser över till vad det viktigaste är att förnya. Sen får man gå efter Hummels och Benatia och de andra spelarna på listan. Det här är långt ifrån en omöjlig dröm sett till en silly season i Barcelona. Problemet är att ledningen och Lucho prioriterar, enligt mig då, helt fel samtidigt som man inte har planerat det alls bra. Lucho prioriterade till exempel hellre att köpa in en till målvakt för 12M€ istället för att kunna fixa både Aurier och Reina sammanlagt för den summan. Jag vet inte, känslan man får är bara att väldigt mycket sköts amatörsmässigt i klubben. Nu är inte ens jag så dum i huvet att jag tror att precis varenda spelare som jag personligen vill ha hit går att få, tex Pogba är ju självklart hur jäkla svår som helst att köpa. Men de andra spelarna köper jag inte att det är en omöjlighet. Egentligen finns det inget jag ser som en omöjlighet så länge inte spelaren lirar i Real Madrid. Det handlar om mycket när man vill köpa en spelare. En lite större spelare som följs av flera klubbar måste man "whine and dine" länge och konstant slicka röv för att visa att han borde välja just ditt lag och ingen annan. Ungefär som vad vi gjorde med Neymar i 3 års tid innan han kom hit, helt rätt taktik den gången samtidigt som Madrid och Florentino gjorde bort sig med Neymar den gången. Jag köper liksom inte alls att Benatia inte ville gå till Barcelona som vissa här inne sagt för att skydda ledningen, allvarligt talat nu, kom igen. De flesta spelare drömmer om att då spela i antingen Barcelona eller Real Madrid, och vem fan ratar Barcelona och chansen att få spela med Messi, Iniesta, Neymar och Suarez? Nej, hade klubben velat ha Benatia och hade man varit skickligare på marknaden så hade Benatia varit en Barcelona spelare det är jag helt övertygad om. Nej, usch vilket långt inlägg det här blev, klarar typ inte av att sluta skriva. Jag orkar egentligen inte ens bli påverkad av det här längre, jag är liksom mentalt redo för säsongen att börja nu och har även förberett mig på det värsta möjliga scenario härifrån. Nej, vi kommer inte köpa någon mer spelare, det spelar ingen roll om vi sitter på en saftig transferban och att vi inte kan köpa spelare nästa sommar, det bara är så. Jag är också förbered på att Real Madrid kommer använda sina Di Maria pengar till att köpa Reus och vips så blev inte Di Marias flytt från Real Madrid lika rolig längre sett från en cules perspektiv. Nu får det räcka. Och förlåt som fan om jag trampade på någons ömma tår och gnäller som jag alltid gör. Och sorry för ett jävligt långt inlägg om egentligen ingenting.
Barcelona socccerfan1
2014-08-27 11:50
Ingen av oss vet något om denne Douglas.. Låt oss vänta och se.. 5m € är inte så farligt för en backup
Barcelona Neymar11
2014-08-27 11:49
Vampiro Skillnad på att tro på sig själv och inte tro att man har något att bevisa. Och tydligen så har han något att bevisa med tanke på att han blev utlånad och en 18 åring tar över hans plats :) Men han kan ju fortsätta snacka utan att backa upp det. Killen kommer inte ta ens ta startplats i Sevilla!
Barcelona Vampíro
2014-08-27 11:44
Snorungen? För att han tror på sig själv istället för att ge en klyschigt one-liner? Löjligt att räkna ut en spelare för det.
Barcelona Neymar11
2014-08-27 11:36
@barcastuff: Deulofeu (on loan at Sevilla): "I'm calm. I shouldn't prove anything to anyone. I'm just motivated to have a a great season." Därför kommer den här snorungen misslyckas. Är han verkligen från la Masia?!
Barcelona B-Guden
2014-08-27 11:35
@FCB~:

Han är redan klar för oss, läkarundersökningen ska göras idag, om den inte redan gjorts
Barcelona FCB~
Har dem :o ? Är han bra då?
Barcelona FCB~
Har dem :o ? Är han bra då?
Barcelona Neymar11
2014-08-27 11:34
Barcelona har köpt Douglas
Barcelona FCB~
2014-08-27 11:33
Är det sant att Barcelona vill köpa Douglas?
Barcelona Neymar11
2014-08-27 11:25
@barcastuff: Rakitic (104) completed against Elche for the first time more than 100 passes in a Liga game #fcblive Joined Liga in January 2011 [via opta] Undra om Xavi är grinig nu?! HAHA
Barcelona Rambla~
2014-08-27 10:54
@1.70-ligan:

Zubis "planering" i ett nötskal.

Påminn Gabriel att vi eventuellt hade kunnat värva Aurier nu. det lär han uppskatta att få veta. :)
Barcelona Zyzz
2014-08-27 10:52
Jag är också riktigt nöjd med Mathieu! Ser honom som vår bästa mittback just nu. Sen kanske min uppfattning kommer att ändras under säsongen, men hittills har han varit stabil!
Barcelona Neymar11
2014-08-27 10:03
Leomessi Man såg under matchen vilket samarbete han och Alba har. Har inte känt mig så trygg på länge. Elche hade inte enda skott på mål och vi var en man mindre. Förra året hade vi tappat poäng under den matchen Jag själv är riktig nöjd med Matheiu, han har ju en enorm fysik som kommer göra att han orkar spela fotboll längre.
Barcelona LeoMessi
2014-08-27 09:33
Neymar11 Det där respekterar jag väldigt mycket. För det var ingen dålig lönesänkning han gick med på. Själv har jag sett många matcher med Valencia och hos dom tyckte jag att han skötte sig utmärkt som mittback, visst han är ju "gammal" men jag är säker på att han kommer att göra ett bra jobb hos oss. Har sett vid ett par tillfällen att han har hunnit ifatt längre bollar som har slagits på kanten. Och hade tex varit Pique eller mascherano som hade behövt göra den löpningen så hade dom inte hunnit ikapp den bollen och istället hade motståndaren ytter hunnit ta den och haft stor yta att vika in på med bollen eller slå ett inlägg på. Minns när han och Alba gjorde kaos med vår högerkant. Mathieu var som ett ånglok, Alves var chanslös vid löpduellerna med honom.
Barcelona Neymar11
2014-08-27 09:19
@barcastuff: Because Valencia didn't want to lower the 20M buyout fee, Jeremy Mathieu took a 3M pay cut to make a transfer to Barcelona possible. [md] Vill se mer av den här varan, trött på alla giriga spelare.
Barcelona 1.70-ligan
2014-08-27 09:12
Vi har alltså velat köpa Cuadrado till en position han själv inte kunde tänka sig. När man väl insåg det hade tågen redan gått för att ro i hamn någon av de "alternativen" man scoutat (Aurier, Piszczek, Johnsson), vilket ledde till att man köpte Douglas. Panikköp much?
Barcelona Rambla~
2014-08-27 08:49
Vem kan se Madrid gå efter Reus nu när di Maria har lämnat? Det är bara det som fattas för att göra denna transfer-sommar till en enorm "succé". :)
Barcelona kingrodrigues
2014-08-27 08:39
Messmargoldy Har också läst det någonstans ...
Barcelona Messmargodly
2014-08-27 08:19
Liten teori jag har om douglas värvningen.

Han värvas in för att få med honom i förhandlingarna om cuadrado..=)
Barcelona the cameroonians
2014-08-27 07:47
@Barcanist:

Ja, och för allt vad du vet så kan summan vara lägre än €26 miljoner också...

Sen är väl grejen mer att spelaren gick att köpa loss snarare än priset.
Barcelona Mido
2014-08-27 07:25
Om jag ska vara ärlig, jag vet ingenting om Douglas, och jag skiter fullständigt i vad Youtube visar eller vad alla journalister skriver om honom. Det enda jag litar på är att det är tränaren som motiverar dig och tar ut det mesta av dig. Vi måste ge killen en två tre chanser. Vem vet han kan vara eller bli den bästa som har hänt oss eller en flopp. En fråga till alla dömmer en spelare efter Youtube videos, har neymar gjort EN fint i Barcelona som han gjorde i Brasilien? Inte vad jag kommer ihåg! Så calm down och ge en chans.
Barcelona Smogen
2014-08-27 07:20
Det är nog bara att hoppas att transferbanen blir kvar så Zubi inte kan slösa bort mer av Barcas pengar nästa år. Så måste dom satsa påvåra ungdomar istället och till 2016 kanske det finns pengar för värvningar, med en vettig sportchef i ledningen.
Annons: