/spanien/barcelona/forum/4401.aspx/spanien/barcelona/forum/4401.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jesper
2014-07-07 01:07
Zyzz Men snälla du, vad sådana som du måste begripa är att man skall INTE stirra blint på statistiken? Men jag förstår, Zidane, Iniesta, Modric o.s.v. är väl mediokra fotbollsspelare enligt din logik... Och sedan måste jag ge en kraftig känga till culés som försöker urinera på Ronaldo. Visst, portugisen är inte min favoritspelare men man kan inte förneka hans kvalitéer på fotbollsplanen och att han vann den senaste Ballon d'Or säger en hel del. Det är ett faktum att Ronaldo är en gudabenådad målspottare samt har attributet som argentinaren klart saknar. Kan väl nämna några som: - Huvudspel - Distansskott - Kan skjuta med bägge fötterna. - Snabbhet Menar ni på fullaste allvar att göra mål på U-länder inom fotbollsvärlden (Iran, Nigeria och Bosnien) i VM:ets kanske lättaste grupp väger tyngre än att måla mot Bayern, Atletico och övriga storlag i CL där han gjorde målrekord? För att inte tala om att han vann skytteligan?
Barcelona El Conejito
2014-07-07 00:56
@Pep.G "Can you believe this guy":
Nästa flest assist och mål förra säsongen, flest viktiga mål, avgjorde el classico + att han var den som trädde fram i liga finalen mot Atletico med sitt mål, till skillnad från många andra, vilket resulterade till att vi inte vann ligan. Utan Alexis förra säsongen så hade vi fan inte ens slutat topp 5 utan att skämta. Han gjorde även första målet i matcherna flest gånger.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-07 00:52

Går David.L och Higuaín för dem summorna ska vi väl kunna få mer utav en startman som Sanchez som dessutom varit vital för landslaget!

"Du måste ha cyklat mycket i ditt liv"
Vem har inte cyklat mycket i sitt liv?
Barcelona Vampíro
2014-07-07 00:40
Kan folk sluta skriva skit om Ezquerro. Santi, 100% crack!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thierry Henry
2014-07-07 00:37
@Thierry Henry:

Barcelona grande jw
2014-07-07 00:37
Vad jag vet så avgjorde inte Ezquerro något El Clasico med ett drömmål. Det gjorde Alexis. Inte heller var Ezquerro någon nyckelspelare för sitt landslag och besegrade de regerande världsmästarna i ett VM-slutspel. Det gjorde Alexis.

End of fucking discussion. Sluta smutsa ner forumet med skitsnack.
Barcelona Thierry Henry
2014-07-07 00:36
ett av dom mest patetiska inlägg jag sett. Sanchez är en start anfallare i barca! Han är Chiles stora stjärna. Vidal är värderad 60 miljoner € Luiz som va en bänkad mittback i chelsea gick för något liknande. I.o.m dagens marknad borde Alexis få för 60/70 miljoner € minst!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-07 00:29

Sluta bete dig som en pajas. Alla vet om att Alexis är en klasspelare och i dagens marknad är han absolut värd minst 40M euro. Du jämför honom med Ezquerro, herregud. Alexis har bidragit med många mål och assist och framförallt stenhårt jobb på plan. Gjorde Ezquerro detta lika bra? Skärp dig.
Barcelona Zyzz
2014-07-07 00:28
Grande JW: Oj, såg nu att du redan skrivit det, och man kan inte redigera sitt gamla inlägg från mobilen, så ignorera mitt tidigare inlägg!
Barcelona grande jw
2014-07-07 00:27
@Zyzz:

Det står väl ganska klart och tydligt?

"@joel_richards · 43m
Argentina doctor not ruling Di Maria out of the rest of the tournament. Sergio Aguero has recovered and is able to play the semifinal"
Barcelona Zyzz
2014-07-07 00:26
Grande JW: Var står det att Aguero är spelklar? :)
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-07-07 00:24
Funeral canticle

Kom igen nu. Sanchez mer än 40 millen? Du måste ha cyklat mycket i ditt liv.
Barcelona grande jw
2014-07-07 00:23
@Leo y Cesc:

Joel_Richards på twitter. Han rapporterar för för den argentinska nyhetsbyrån CCTV America.
Barcelona neymar JR
2014-07-07 00:21
Att man ena tänker tanken att låta någon som har en fraktur i ryggen spela borde belönas med ett nackskott. Grabben är 22 för fan och redan haft för mycket press, och nu vill dom låta han spela med risk att kunna förstöra hela karriären. Vad har hänt med brasilianare är dom verkligen så desperata och tror att ett vm-guld kommer lösa alla deras problem
2014-07-07 00:21
Rambla

Säg då nånting Sanchez har bidragit med mer än Ezquerro? Din kalle anka.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-07 00:10

Av alla att jämföra med så tar du upp Ezquerro?
Om det är någon som rökt på så är det du!

Varför ska Barca rea ut sina spelare när alla andra tar överpris, Sanchez värde bör ligga högre till sett till hans utveckling med laget och landslaget och det är BASTA!
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-07 00:09
Grande jw Källa?
Barcelona Rambla~
2014-07-07 00:01
Pep G Och den som påstår att Ezquerro gjorde mer nytta än Alexis har huvudet uppe i sitt eget arsle.
Barcelona Rambla~
2014-07-06 23:58
Ok, Neymar kan få spela, OM det Brasilianska förbundet först löser en försäkring som ger Barca €100m i ersättning om något skulle hända. Annars, no way! Jag kan inte tänka mig att hans far är så korkad att han riskerar sin sons hälsa. Neymar är ju trots allt hans födkrok. :P
Barcelona grande jw
2014-07-06 23:58
Aguero ska tydligen vara spelklar till semifinalen för Argentina och Di Maria kan kanske vara med i finalen. Bra nyheter för Argentina.
2014-07-06 23:55
Sanchez för 40 millen? Kalas! Bort bort bort. Måste vara den onödigaste värvninen nånsin. Ezquerro gjorde t.ex mer nytta än Sanchez. Säger egentligen allt. Sen alla som säger att Sanchez är nästan lika bra som Suarez måste antingen vara chilenare eller ha rökt riktigt bra grejer.
Barcelona Barca 666
2014-07-06 23:43
Rambla håller med dig om Alexis....känns som att vi kan få över 40 miljoner för Alexis idag

Men tänk på att när en Barca ledning i dagens läge säljer Cesc för 33 miljoner och får credit för att ha sålt näst dyraste spelaren i Barca historien så tror jag att Bart. & CO har fått orgasm så fort de såg siffran 40 för Alexis

I början snackades det om att de kunde sälja honom för 25 miljoner & då hade de tänkt WOW

Så får vi 40 miljoner för Alexis under denna ledning så ska vi vara väldigt glada för detta motsvarar att få 80-100 miljoner för Suarez som Liverpool verkar få av oss i denna lednings ögon

I mina ögon är Alexis inte så mycket mindre värd än Suarez...nästan som om han är värd mer då han är yngre och blir inte avstängd med jämna mellanrum 10 dagar-4 månader :-)
Barcelona Neymessi
2014-07-06 23:40
Leo y Cesc

Herregud, det kan väl inte stämma!?!?
Må så vara att en skadad Neymar är bättre än Hulk, Fred och Jo tillsammans men att ta en sådan risk är inte bara korkat utan helt vansinnigt.
Barcelona Barca 666
2014-07-06 23:37
LeoMessi

Visst har du rätt om att det skulle bli svårt att hålla alla nöjda men 5 kvalité spelare 3 positioner tycker jag en tränare bör kunna hantera samtidigt som han ger speltid till Deu.

Är endast orolig om att truppen är för tunt för att hantera skador/avstängningar....vi måste också tänka på att Suarez inte kommer kunna träna eller spela första 4 månaderna som det ser ut idag. Lägg även på att vi inte vet när Neymar är 100% fit for fight

Om Alexis lämnar så hoppas jag verkligen att vi flyttar upp Dongou eller värvar ett anfallare till....Vill verkligen inte ha en tunn trupp igen där vi inte har kvalité att kasta in i viktiga matcher om det är skador eller avstängningar

6st Anfallare - Suarez (om han kommer annars en backup till de som finns och helst en central anfallare typ Higuain inte just han men typ)-Alexis (någon annan om han lämnar)-Messi-Neymar-Pedro-Deu.

7 mittfältare: Rakitici-Busi-Mascherano-Rafinha-Iniesta-Xavi (Ny om han lämnar & Vidal/Kroos/Gustavo Luiz hade väl varit bra val...vi kan alltid köpa en till för vi vet inte hur transfer förbjudet kommer drabba oss...svårt detta att inte veta)-Sergio Roberto

8 backar: Alba-Adriano-Pique-Bartra-Alves-Montoya-2 andra - mina val Marquinhos (mitt och höger back) & Humles - Återigen lämnar exempelvis Alves så behövs en ersättare typ Aurier

3 målvakter: Bravo-Ter Stegen-Masip

24 spelare totalt och plats för att flytta upp en spelare vid behov så tycker jag truppen bör se ut när säsongen börjar....då kan vi börja fightas för alla 3 titlar om Lucho visar sig vara rätt tränare för jobbet....ser truppen liknande detta när säsongen börjar då får denna ledning lite credits av mig (kan inte säga i dags läget att jag har nåt överens med denna ledning) :-)
Barcelona Blaugrana91
2014-07-06 23:34
[QUOTE=Leo y Cesc]@barcastuff: Neymar and his family are analyzing if he could play World Cup final with painkillers in case Brazil beat Germany in semis. [globoesporte] Detta är ingen bra idé alls. [/QUOTE] Som sagt Barcelona måste stoppa det!
Barcelona NoGo™
2014-07-06 23:28
Haha kul att Velasco Carballo har en stor chans att få döma VM-finalen...Vilket skämt!

Barcelona Leo y Cesc
2014-07-06 23:27
@barcastuff: Neymar and his family are analyzing if he could play World Cup final with painkillers in case Brazil beat Germany in semis. [globoesporte] Detta är ingen bra idé alls.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-06 23:25
Nu vet jag inte om detta stämmer men om det gör det så måste Barcelona stoppa det!!

Hans skada skulle ju isåfall kunna bli värre och behöva ännu längre tid för att återhämta sig.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-07-06 23:15
@Nodlehs:

Alla i Puertan vet innerst inne att Messi är bästa spelaren genom tiderna, dem är rädda att erkänna bara. De åker på spärr annars. ;)
Barcelona Nodlehs
2014-07-06 23:09
@Vampíro:

Finns det verkligen folk som på RIKTIGT INNERST INNE tycker att Ronaldo är bättre än Messi? ::p
Annons: