/spanien/barcelona/forum/4391.aspx/spanien/barcelona/forum/4391.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B.BOSS
2014-07-09 13:47
Bara Jeremy inte sätter sin fot på Camp Nou är det en bra silly season för mig. Verkligen inte för 20 eller 15 som det ryktas om. Han är max värd 3-5 miljoner och inte en krona mer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B.BOSS
2014-07-09 13:43
I djupled med boll är Messi, Suarez och Neymar överdrivet bra och alla kan sätta den avgörande passningen samt kombinera tillsammans. Inte nog med det alla 3 kan göra sin gubbe och alla 3 har bra avslut.
Barcelona B.BOSS
2014-07-09 13:42
Jag hade inte trott för ett öre på någon om de hade sagt Suarez kommer att bli klar nästa säsong. När jag satt och kollade på Liverpool spela brukade jag säga inte en chans att Barca betalar 80 för honom. Hahaha. Vad fel jag hade. Hans säsong i Liverpool var outstanding. LÄNGTAR redan efter att se honom, Messi och Neymar sätta fart mot motståndarnas backlinje i full fart.
Barcelona neymar JR
2014-07-09 13:31
Så tråkiga ni är, kul med suarez något nervkittlande. Man vet aldrig vad som händer, har vi tur så får han flipp på Pique under en träning :)
Barcelona LeoMessi
2014-07-09 13:27
Petersays Vi får be till högre makter att han har insett att han har skämt ut sig tillräckligt mycket nu.
Barcelona Gabriel
2014-07-09 13:19
Har blandade känslor just nu, samtidigt som jag tycker att Suarez för 73M€ är ett bra pris med tanke på vad det ryktats om innan så är jag även sjukt missnöjd med Sanchez försäljning på 38M€. Samtidigt försöker jag tänka att om man hade fått in ca 45-50M€ för Sanchez så hade kanske Suarez gått för 80-85M€, så därför kanske man ändå borde vara nöjd. Men det hade varit trevligt att för en gång skull kunna vara nöjd med allt. Suarez för 73 och Sanchez för närmare 50 hade tom fått mig att applådera ledningen, då hade man använt 23M€ av våran transferbudget för Suarez, nu blir det väl snarare 35M€. Jag kanske är lite för gnällig, jag vet inte, men jag är bara verkligen inte nöjd med summan vi får för Sanchez, det är för lite. Hade vi fått 50 för Sanchez så hade jag varit nöjd, ett pris han också är värd. Då är det 23M€ skillnad mellan han och Suarez, den summan hade man kunnat beta av med Tellos försäljning på 12M€, då återstår det 11M€ vilket man utan tvekan kan skrapa ihop för Cuenca, Bojan och Afellay och då hade lagt oss på +/- 0 i Suarez affären. Suarez för 73M€. Betalning: Alexis Sanchez 50M€ Tello 12M€ Bojan, Afellay & Cuenca 11M€+ Man hade kunnat finansiera hela Suarez värvningen utan att ens röra våran kassa på det här sättet. Sen handlar det, för mig, inte bara om att finansiera Suarez värvningen, utan det är också en principsak. Jag är trött på att vi säljer spelare för struntsummor. Sanchez är marknadens hetaste spelare just nu, i en perfekt ålder som bara blir bättre och bättre. Lägg till att i princip alla europeiska storklubbar jagar honom, man borde kunna få mer än 38M€ för Sanchez. Därav besvikelsen. Kan inte låta bli att fundera vad Real Madrid hade sålt honom för, minst 55-60M€ hade han kostat ifall de sålde honom. Aja, gör bara klart med Suarez så jag kan välkomna honom och så vi kan fokusera oss på mittbackar en gång för alla.
Barcelona petersays
@LeoMessi:

Fast hela andemeningen i detta är ju att Suarez bevisligen inte KAN hålla sig i skinnet och att det förmodligen kommer bli tajfs och bråk på träningarna. Kennedy berättar att det hände i Ajax, vi såg att det hände i Liverpool (Skrtel), det kommer alltså hända även hos oss. Vi såg honom bita spelare i Ajax, vi såg det i Pool, vi såg det i landslaget och nog fan kommer han sätta i tänderna i nån stackare i Racing också. Han är inte riktigt klok.
Barcelona SoM_Un
jag hoppas verkligen folk inte missförstår mig nu. jag älllllskar alexis... men folk här inne har gjort honom till ronaldinho i sina bästa dagar...alexis misslyckades att vara delaktig i spelet. killen är grym ingen snack om saken. men alexis passade aldrig in hos oss. bara o va ärliga. får vi in suarez så lovar jag att d blir en groooov uppgradering..o många har sagt släng pedro istället för alexis o jag har varit en av dom. men tänk er. pedro skulle vi får max 20 i dagsläget. o jag tycker itne att alexis är 2 ggr bättre än pedro. så får vi 40 så är det bra. vi får titta på prestationer i barca inte i chile det hade varit dumt att behålla alexi för att sen bänka han o året efter sälja för 25...så tänker man med hjärna o inte hjärta så är det en smart affär ingen snack om saken... suarez kommer att avgöra många matcher för oss var så sakrä. vi får inte en pitbull som älskar klubben. han har sagt det flertal ggr att hans lag är barca. välkomen LUSITO!
Barcelona LeoMessi
2014-07-09 13:02
Petersays Ronaldo och Zlatan gestikulerar också när dom inte får en tillräckligt bra passning. I stort sett alla anfallare gör det, vissa mer än andra. Förutom Messi som dör inombords när han inte får en vettig passning på 90 minuter. Tror nog att Suarez är medveten om att han får hålla sig i skinnet om han kommer till Barca. Tror inte Messi skulle uppskatta om suarez började fula sig för en utebliven passning. Med tanke på att Messi inte ger skit så antar jag att han inte tar skit heller.
Barcelona DM1982
2014-07-09 13:02
[QUOTE=-SAMI-]Suarez klar om några timmar!! [/QUOTE] Jäpp, allt mellan 1 timma och 300 timmar. Som vanligt.
Barcelona Nesto
2014-07-09 13:01
Hade hellre sett att Klose kom in istället för Suarez. En joker som kan göra mål på allt och accepterar bänk+inte någon hög lön+Vi kan behålla Alexis.
Barcelona -SAMI-
2014-07-09 12:57
Suarez klar om några timmar!!
Barcelona petersays
2014-07-09 12:52
Kennedy minns Suarez. Perfekt kille för att få ihop sammanhållningen i laget. Fistfight med Pique på träning under hösten, odds: 2,45

"Hur är han i omklädningsrummet?

– Som människa är han speciell, men jag ska inte bara säga jättedåliga saker om honom. Han var ganska trevlig. Vi umgicks, skrattade och hade kul.

Speciell?

– På träningarna fick han för sig lite konstigheter.

Bråkade han?

– Nja. Det var dueller med spelare, han kunde bli förbannad över en passning, det blev tjafs och bråk och argumentationer."
Barcelona jawwa
2014-07-09 12:51
I Dimarias frånvaro är frågan om man inte borde dra ner messi som mittfältare och spela trion aguero, lavezzi, higge framför..... kanske, kanske- iallafall om man får vara lite optimistisk och drömma lite.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-09 12:50
58 miljoner pund är helt klart godkänt då engelsk press och Liverpool fans har räknat med minst 75 miljoner pund
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-09 12:47
@Vampíro:

Fast de senaste dagarna har det ju faktiskt snackats om närmare 80M, så det är en förbättring. Jag är bara förvånad över hur vi lyckas förhandla ner priset, brukar vara tvärtom.
Barcelona Vampíro
2014-07-09 12:41
58 miljoner PUND är runt €73M vilket det snackats on ett tag nu så det är knappast något kap. Visserligen mycket bättre än 90M men fortfarande otroligt högt för en spelare med den åldern och allt strul som tillkommer.
Barcelona Zyzz
2014-07-09 12:37
Någon som vet om Van Persie fortfarande är magsjuk och förhoppningsvis missar kvällens match?
Barcelona MabastB
2014-07-09 12:35
Tottenham defender Jan Vertonghen (27) is one of the alternatives at centre back. Barcelona already follow him since he played at Ajax. [md]

Hoppas verkligen detta stämmer, Hummels och Benatia är fortfarande drömmen men hade inte blivit besviken om vi fick in honom heller.
Barcelona MabastB
2014-07-09 12:34
It is expected that Barcelona will announce at the same moment the transfers of Alexis to Arsenal and Liverpool's Suarez to Barcelona [rac1]

Kom igen, presentera Suarez så fort som möjligt så vi kan fokusera på mittbackar!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-09 12:23
[QUOTE=westinho - Sergio #16]Barcelona set to announce £58m Luis Suarez deal after negotiating £12m DISCOUNT [Expressfootball] Huh? Zubi? Vem lyckades med detta... [/QUOTE] Sanllehi?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-09 12:22
Barcelona set to announce £58m Luis Suarez deal after negotiating £12m DISCOUNT [Expressfootball]

Huh? Zubi? Vem lyckades med detta...
Jeffson
2014-07-09 11:53
Med VM som nu nästan är slut så fick jag en otrolig längtan till nästa säsong. Optimisten i mig ser hur samspelet mellan Neymar, Messi och Suarez fungerar perfekt, Rafinha exploderar och Hummels köps in och tar över backlinjen. På andra axeln sitter pessimisten och säger att Suarez gör säkert nån idiotgrej i november och blir avstängd resten av säsongen. Messi kör sin gåfotboll och Neymar är isolerad ute på sin vänsterkant. I backlinjen har Mathieu fått en plats bredvid en underpresterande Pique på Bartras bekostnad. Med ter Stegen på bänken som vill lämna pga noll spelade minuter. Lätt att känna sig schizofren som supporter till vår klubb nuförtiden då man ständigt pendlar mellan dessa scenarion. Men jag försöker att ha fokus på det positiva trots att man gång efter annan blivit besviken.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-09 11:38
Mathieu är en rökridå tror jag.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-09 11:33
@Barclasico:

Aja det verkar inte bli någon Hummels men man vet aldrig vad som händer efter VM. Men det känns tyvärr som att ledningen är helt låst på att inte värva en mittback för över 30 miljoner euro och Hummels lär efter sin fina VM insats gå för runt 35-40 miljoner euro. Jag räknar ut Hummlan redan nu för att inte bli besviken...
Barcelona Gabriel
2014-07-09 11:12
Barcelona winger Cristian Tello (22) will join Porto on loan. It was the player who rejected to join them on a permanent transfer. [as] Otroligt jobbiga är dem, Dos Santos, Cuenca och Tello. Vägrar att bli såldas. Det var en fin summa på 12M€ man hade förhandlat fram på Tello som man nu går miste om. Istället lånar man ut honom till inget nytta alls för vår del då Tello aldrig kommer att bli tillräckligt bra för att ta en startplats hos oss.
Barcelona Barclasico
2014-07-09 11:08
Barcelona winger Cristian Tello might join FC Porto on loan for 1 year after negotiations took longer than expected. [as]
Barcelona Barclasico
2014-07-09 11:08
Bartomeu will soon meet with Valencia president Salvo about Jeremy Mathieu. Valencia want 20M, Barça offer 15M [as]
Barcelona Barclasico
2014-07-09 11:05
The transfer of Liverpool forward Luis Suarez to Barcelona will be official in the coming hours. Barcelona will pay 70-73M. [md] Luis Suarez is at this moment still in Uruguay. He will travel to Barcelona once the deal with Liverpool has been officially announced. [md] Luis Suarez has asked to wear shirt number 9 at Barcelona next season, replacing Alexis, who will join Arsenal. [rac1]
Barcelona Illusionista
2014-07-09 10:41
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Här är det ända jag sätt på Sport men mycket möjligt att de kommit in något annat..
Annons: