/spanien/barcelona/forum/439.aspx/spanien/barcelona/forum/439.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Iniesta70
2016-11-01 23:13
Bollinehavet Mitt i prick. Har vid flertal matcher undrat varför man inte gör några taktiska förändringar? Utan byten rakt upp och ner . Inget tänk på hur man ska korrigera brister eller slag om mittfält? Inget tänk på hur man ska få in Messi mer i spelet? I get tänk på hur man ska få igång Busques? Nån gång så har man slängt upp Pique för att vinna dueller i motståndarens straffområde , nån gång när vi varit dominanta så har vi gått ner på en trebackslinje. Men när det går haveri i matcherna ,så hittas inga lösningar , ingen plan B , ingen reservplan för att få igång spelarna , eller täppa till ytor. Det ser bara ännu virrigare ut och den stackarn som kommer in blir kölhalad på forumet! Tycker synd om backlinjen....
Barcelona DM1982
2016-11-01 23:12
[QUOTE=FCB-1899]Helt okej förlust med tanke på att vi har flera Viktiga spelare på skadelistan. Jag är nöjd med första halvleken men inte den andra. Hur som helst, vi är fortfarande grupp 1a och matchen på lördag är nog viktigare. City förtjänade att vinna matchen. Grattis Pep och City. Ser redan framemot helgen. Känner mig varken ledsen eller bitter. feeling ok. Hade varit en annan femma om vi låg på andra platsen eller om det var åttondelsfinal. Visca El Barca och Grande Lucho!!! [/QUOTE] Matchen är på söndag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2016-11-01 23:10
Stunning ! Messi only gave 14 passes during the second half vs City. He can't "save" the team if he is not given the ball. Inget mittfält, enklare för City att stänga Messi. Gracias Lucho.
Barcelona FCB-1899
2016-11-01 23:07
Helt okej förlust med tanke på att vi har flera Viktiga spelare på skadelistan. Jag är nöjd med första halvleken men inte den andra. Hur som helst, vi är fortfarande grupp 1a och matchen på lördag är nog viktigare. City förtjänade att vinna matchen. Grattis Pep och City. Ser redan framemot helgen. Känner mig varken ledsen eller bitter. feeling ok. Hade varit en annan femma om vi låg på andra platsen eller om det var åttondelsfinal. Visca El Barca och Grande Lucho!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-11-01 23:05
@El Pistolero #9:

Men då är vi på samma nivå.
Jag läste nog inte ditt inlägg så bra. Är stressad, ska hjälpa en kompis att flytta 23:00 :-P. ska iväg nu.

Fortsätt hålla den bra nivån.
Barcelona Barca i hjärtat
2016-11-01 23:05
Sorglig afton detta, Barcas andra halvlek var under all kritik. Pep körde över lucho taktiskt till 100%, Barca blir för pressade i backlinjen hela tiden. Om inte tiki taka löser pressen så tjonga iväg bolljäveln. Försvaret var tyvärr katastrof, för långt mellan lagdelar. För mycket yta bakom, Roberto gjorde en sämre insats idag men inte hans fel att dom förlorar. Digne hör inte hemma i barcelona varken defensivt eller offensivt. Ter stegen är långt ifrån mogen som målvakt, göra dagsläget för mycket misstag. Både frisparken och tredje målet borde han gjort bättre. Andre gomes är för långsam för barcelona, förstår inte hur man kan bänka en formstark rafinha till fördel för gomes? Varför byter han ut rakitic? Mycket konstigt beslut, neymar kluddar fööööör mycket med boll. Messi måste röras sig mer, och suarez måste öva på passningsspelet. Men man måste gratulera city för deras fina insats helt klart.
2016-11-01 23:02
@Iniesta70:
Du har flaskan, jag? brukar stäng av och gå på gymmet stället :-P. Fortsätter vi spela så här säsongen ut kommer jag tävla bodybuilding på sommaren :-P
@Skurhink:

Igen, så utgår ni era åsikter från en match.
Jag menar hela den här säsongens spel går ut på spelidén *Hoppas Messi får bollen och antingen assisterar eller gör mål med Guds hjälp*

Hur många assister eller försök till assister har vår mittfält? Hur många gånger får Suarez, Neymar eller Messi får bollen på djupet ?

Om du har sett minst 50% av våra matchen i den här säsongen skulle du se bättre storhetsbilden.

P.s till andra som skriver här inne. Fortsätt med den goda nivån trots att vi åkte på den precis mot Man City.

Barcelona Shanghai
Idag såg vi filosofen, Josep 'Pep' Guardiola mangla den maskinen han en gång startade. Jag hoppas att du återvänder en vacker dag. Jag vill se tiki taka igen, jag vill se när du saboterade alla andra lag att de fortfarande hatar oss och blir glada så fort vi förlorar. De ser oss som största hotet mot världen. Även om vi förlorade idag och det lämnade en bitter eftersmak, så är jag glad att det var du som vann mot oss än någon annan tränare eller något annat lag!
2016-11-01 22:59
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Alltså att ni kan vara så tunnelseende. Nu sitter du här och försvarar Busi. Säg mig, vem borde vi hämta stället för Busi? Kommer vi dominerar i mittfältet med den spelaren? Varför ser ni inte att vi inte har någon spelidé den här säsongen? (Ja, den här är Busi's sämsta säsong i Barca tröjan) , men det betyder inte att han är problemet utan problemet är, igen, igen spelidé punkt. [/QUOTE] Fötstår inte vad du vill ha sagt? Busquets är inte problemet, tränaren är. Har jag hävdat något annat?
Flavia
2016-11-01 22:58
@Pichincha:

Jag är redan oerhört rädd för vad Sevilla tänker göra med oss på Pizjuan under den kommande helgen...
Barcelona yeezus
2016-11-01 22:58
Frågar igen:
När förväntas Pique och Alba återvända?
Barcelona Bollinnehavet
2016-11-01 22:56
Vi har ett bättre lag än City. Vi har bättre spelare än City. Därför såg det ut som det gjorde under första halvlek. City har en bättre tränare än oss. Citys tränare kan förändra en matchbild. Därför såg det ut som det gjorde i andra halvlek.

Pep ändrar i sin taktik, byter position på sina spelare, gör (tydligen) något positivt i halvtidsvilan. Enrique gör sina raka byten och hoppas på att ersättaren har en bättre dag på jobbet än vad startspelaren har.

Finns såklart mer att säga om matchen men det väntar jag nog med tills imorgon. Godnatt! Och heja Barca! Alltid.
Barcelona Iniesta70
2016-11-01 22:56
Fre your mind...

Finns några fler halvlekar....
Alaves...Celta...Granada........Börjar bli en ovana.
Men vaddå ? Vi har ju vunnit bucklor föregående säsonger , det räknas väl:? :)
Barcelona shalit
2016-11-01 22:55
Vi är i princip redan klara för åttondelsfinal. Hoppas verkligen att det dåliga spelet berodde på brist på motivation, det var likadant mot Bayern i andra halvlek för två år sedan.
Barcelona Skurhink
2016-11-01 22:55
Freeyourm: Hur han ska driva boll? Han tappar ju 10 bollar bara denna match! Han spelar ju helt utan tempo. När vi väl har bollen under kontroll, så går han ju in i skuggor bakom citys mittfältare helatiden! Han vill ju inte ens ha boll! Vid 3-1 började han agera, rörde på sig och sökte boll.
Barcelona Bossquets
2016-11-01 22:54
Skyll inte på en enskild spelare grabbar det är för enkelt.

Sanningen är att vi har ingen mittfält, den år helt uteblivet. Busquets har ett hav av yta täcka och våra mittfältare tar så höga utgångspositioner vid anfall för att de skapar inget under Enrique det ska vara MSN i hans bok. När MSN inte är på hugget förlorar vi.

Vi ska inte snacka om våra lagledare det var ett hav mellan de och våra mittfältare förutom Busquets spelar på gränsen till anfallare istället som under peps tid då de stod alltid framför busquets och bakom anfallarna för att spela fram våra anfallare.

Vad som irritera mig mest var varje gång de kan spela bollen på ett tillslag i många lägen driver de bollen 1 gång, 2 gång, 3 gång och bolltapp istället för att släppa den på ett tillslag. Det medförde i att city vann boll efter boll.

Jag älskar Enrique men han har tur att MSN är MSN och Messi är Messi men hur bra anfallare vi än köper i framtiden kommer det inte vara Messi. Då måste vi ha ett mittfält som kan skapa chanser. Våra mittfältare är bra spelare men där behöver Enrique utveckla sig eller han får bana vägen för en annan tränar med bara dna dör mittfältet blir vår utgångspunkt igen.
2016-11-01 22:53
@El Pistolero #9:

Alltså att ni kan vara så tunnelseende. Nu sitter du här och försvarar Busi.
Säg mig, vem borde vi hämta stället för Busi?
Kommer vi dominerar i mittfältet med den spelaren?
Varför ser ni inte att vi inte har någon spelidé den här säsongen?

(Ja, den här är Busi's sämsta säsong i Barca tröjan) , men det betyder inte att han är problemet utan problemet är, igen, igen spelidé punkt.
2016-11-01 22:52
[QUOTE=Barca4life98]El Pistolero Han var tillräckligt bra förra säsongen och säsongen innan det. Busquets tror att han är på skolgården och ska spela kvadraten när han är på plan just nu. Over and out. [/QUOTE] Ja när vi hade kvar lite av vår identitet. Desto mer tiden går, desto mer spelar vi än mer direkt fotboll där mittfältarna ska försvara. Sätt Busquets i City o han kommer dominera igen. It's all about the system.
Flavia
2016-11-01 22:52
@Acrobat:

Jävla trams. Vi hade en gruppseger att spela om...

Manchester City gjorde en fantastisk insats och med Pep i rodret, så lär de tyvärr vara en kandidat för CL-titeln...
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-11-01 22:51
Pep klädde av LE! bara och hylla.
Barcelona Blaugrana91
2016-11-01 22:50
[QUOTE=El Pistolero #9]Inte med samma intensitet. Otrolig skillnad. [/QUOTE] Vilket kanske hade att göra med deras turliga kvittering, men nåja uselt av oavsett..
[QUOTE=Iniesta70]EL Pistolero Haha. Vadå? Jag kritiserade ju "dirigenten". Nejdå , jag är man nog att stå för mina ord. Jag tog en "ful whiskey " redan när vi ledde med 1-0. Var förbered på det här. Innan Sevilla matchen så måste jag till bolaget igen.... [/QUOTE] Hehe, gör du rätt i. Var också förberedd på detta och är förberedd på söndag också. Vi har fastnat med Lucho o behöver nytänk. Vi har helt gått ifrån vår identitet. Bedrövligt.
Barcelona Puyols inställning
Grattis city.

Mycket roligare än såhär blir det inte för er denna säsongen.
Barcelona Barca4life98
2016-11-01 22:49
El Pistolero Han var tillräckligt bra förra säsongen och säsongen innan det. Busquets tror att han är på skolgården och ska spela kvadraten när han är på plan just nu. Over and out.
2016-11-01 22:48
Lyssna på Lagerbäck!

Har inte sett Barca spela så här dåligt i en hel halvlek.
Barcelona Iniesta70
2016-11-01 22:48
Hade tänkt sätta på en skräckfilm så här i Helloween tider nu när man är ledig
Och kan vara uppe lite längre .

Men med det här spelet Barca visade upp ikväll så är jag redan vettskrämd !!

Blir en Harry Potter rulle istället....
2016-11-01 22:47
[QUOTE=Barca4life98]Busquets såg ut som Dani sparekonom idag, behöver inte skriva mer än så. Totalt värdelös... [/QUOTE] Sagt det innan o säger det igen. Busquets är inte typen för Luchos skitfotboll. Onödigt att ha honom på plan.
2016-11-01 22:46
[QUOTE=Blaugrana91]Dock pressade dem oss i första också, men vi löste det bra mycket bättre än i andra. [/QUOTE] Inte med samma intensitet. Otrolig skillnad.
Barcelona Barca4life98
2016-11-01 22:46
Busquets såg ut som Dani sparekonom idag, behöver inte skriva mer än så. Totalt värdelös...
Annons: