/spanien/barcelona/forum/4388.aspx/spanien/barcelona/forum/4388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-06 19:26
Lionel Messi has created more chances (19) than any other player in World Cup 2014 #arg [via @whoscored]

Vampiro / Vad tycker du om detta? Klaga på att Messi är seg va?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-06 19:23
@AndreD:

Är inte riktig säker om han har fått det. jag tror att någon av mina kompisar nämnde det men är ej säker.

Ville bara veta om någon viktig spelare som Masken kan missa eventuell final om de tar sig vidare. Jag menar. Aguero = Borta De maria = Borta..

Måste vara jobbigt för Messi att spela i Argentina just nu..
Barcelona Barclasico
2014-07-06 19:23
...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-07-06 19:10
Barca 666 I anfallet har vi redan bra bredd, men vi kan inte ha 5 startspelare på 3 positioner. Visst man kan rotera en del, men vid alla större matcher kommer pedro och sanchez att bli bänkade och det är just det som har fått pedro och sanchez att vara villiga att flytta på sig om det behövs. Tror inte att dom tyckte om att bli bänkade av Fabregas i alla större matcher
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-07-06 19:05
MabastB

Låt oss dra lite paralleller:

Quaresma (Mathieu) - Ronaldinho (Verthongen)
Ezquerro (Mathieu) - Eto'o (Verthongen)
Oleguer (Mathieu) - Alves (Verthongen)
Rustu (Mathieu) - Valdes (Verthongen)
Sergi Roberto (Mathieu) - Thiago (Verthongen)

Alltså, en jävla bra skillnad, och en mycket bättre spelare.
Barcelona LeoMessi
2014-07-06 19:04
Kan inte påstå att verthongena senaste säsong i spurs har varit bra. Han har varit sjukt ojämn och stått för mycket misstag. Men under VM så tycker jag att han har varit bra och jag har inget emot om han värvas. Säsongen innan dess så var han en riktig gigant! Han var den bästa mittbacken i PL då.
Barcelona koeman92
2014-07-06 19:04
Varför inte Vertonghen? För bara något år sedan ville nästan alla här inne ha honom. Nu har jag förvisso inte följt Tottenham denna säsong. Kan någon ge mig en liten bild av hur Vertonghens senaste säsong har sett ut?
Barcelona koeman92
2014-07-06 19:02
Barcelona koeman92
Barcelona Barca 666
LeoMessi:
Tycker det är exakt vad vi behöver dvs 2 bra spelare på varje position. Om nu Suarez kommer och vi har kvar Alexis då har vi alltså:

Suarez, Messi, Neymar, Alexis, Pedro & Deu. på 3 positioner vilket är perfekt

Suarez kommer inte kunna spela de inledande månaderna samt att Neymar kan komma missa en period. Vi måste tänka på att Skador och avstängningar kommer påverka laget samt att vi kanske har transfer förbjud de 2 kommande fönstren dvs om något inte klickar eller om Messi/Neymar går sönder en period så kan vi inte helt enkelt gå in i Januari och köpa en back up anfallare för att lösa situationen

6 anfallare på 3 positioner är perfekt.....dessutom har vi ingen Cesc som kan gå in och Vikaria där...visst Iniesta kan lira på kanten men då får vi inte det bästa ur honom & vem ska i sådana fall ta hans position i mitten?

Alla lag som är direkta utmanare om CL eller Ligan till oss har 2 grymma spelare på varje position:
Bayern Munich
Real Madrid
Man City
Chelsea - de rustar upp värdigt bra under denna fönster

Bayern exempelvis går Thiago sönder fine då Götze/Kroos osv komma in, Är Schweinsteiger skadad fine då kastar de in Javi Martinez.....Eller Real Madrid är exempelvis Bale skadad fine då finns Di Maria...Man City är Aguero skadad finns Dzeko osv

I Barca har det varit: Går Xavi eller Iniesta sönder fine då kastar vi in Sergi Roberto eller om Alexis går sönder fine då har vi Tello

Kollar man på skillnaden så märker man att det går inte att vinna CL med Seergi Roberto / Tello en CL utslag match....Under Guardiola's tid var tongivande spelarna yngre och sällan skadade (undantag Puyol som hade lite problem då och då) och då kunde han ta upp spelare som Pedro, Busi osv för att spela in de

Vi kommer inte få sådana generationer år efter år....Just nu känns det som om man vill ha minst 2 topp spelare på varje position även om en del spelare kan vara gnälliga pga av något lite speltid men detta är tränarens uppgift att lösa samt Barca är en topp klubb som spelar omkring 60 matcher per säsong så det finns matcher för alla :-)
Barcelona LeoMessi
2014-07-06 19:01
Zubi är den här typen man skickar till affären för att köpa mjölk men som kommer tillbaka med filmjölk. För han verkar inte veta skillnaden mellan en mittback och mittfältare. Färdigbitchat från min del om Zubi för idag..
Barcelona AndreD
2014-07-06 18:57
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ När fick Messi gult kort?
Barcelona LeoMessi
2014-07-06 18:57
Hellre Verthongen än Mathieu iaf. Men jag har kommit i underfund med att ingen mittback ska värvas. På så sätt så känns det inte lika jobbigt sen när säsongen börjar och vi står där med Pique och masken som mittbackar. Tror att Zubi hoppades på att en transferban skulle komma den här sommaren för då kunde ha en riktig anledning till att ta det lugnt.
2014-07-06 18:53
Inte Verthongen!

Den ena mittbacksalternativen är värre än den andra.

Jag måste hålla huvudet kall och inte ta alla rykte så allvarligt..
Barcelona MabastB
2014-07-06 18:47
With no progress regarding Mathieu and Marquinhos, Barcelona could look at alternatives. Tottenham's Jan Vertonghen possible option. [md] Vad tycks om Vertonghen?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-06 18:46
@barcastuff: With no progress regarding Mathieu and Marquinhos, Barcelona could look at alternatives. Tottenham's Jan Vertonghen possible option. [md] Psst. Kika i lite längre åt nordöst. Kika i Dortmund
Barcelona Júnior.
2014-07-06 18:36
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Nej, alla gula tas bort nu när semifinalerna ska spelas för att inga spelare ska riskera att missa finalen på detta sätt.
2014-07-06 18:29
Har en fråga angående om gula kort i VM.

Står de fortfarande kvar?? Jag menar Messi har gul kort om han får gul kort kan han spela i finalen om de tar sig vidare???
Barcelona LeoMessi
2014-07-06 18:24
Problemet är att vi inte kan ha kvar sanchez om suarez köps in. Vi har då Neymar, Messi, suarez, sanchez och pedro på 3 positioner. Pedro kanske är mer benägen på att få en mer rotationsliknande roll i laget. Där han får starta en del matcher och sedan byta av med messi, Neymar och suarez. Med det sagt så vill jag hellre ha kvar Sanchez än att vi köper in suarez.
2014-07-06 18:11
En sak är i alla fall säkert: vi kan bara inte lyckas sälja sanchez utan att göra en vinst på affären. Det är en bättre spelare idag och halva Europa jagar honom. Han har precis varit briljant i VM. Inre ens zubi ska kunna lyckas med bedriften att göra en minusaffär denna gång.
Barcelona the cameroonians
2014-07-06 17:42
@El Messias:

Precis som Z_Z skriver så kommer det i mitten av juli.

I länke finns en artikel som beskriver hur spelschemat och TV-tiderna kommer se ut i stort samt när supercupfinalerna går av stapeln.

Det som redan nu är säkert är att ligastarten sker 23:e och 24:e augusti.
Barcelona Z_Z
2014-07-06 17:30
El Messias:

Brukar komma runt 2:a-3:e veckan i Juli så inom någon vecka bör det finnas tillgängligt.
Barcelona SoM_Un
2014-07-06 17:27
har en känsla av att det kommer bli ett problem. en ny thiago saga. klubben har inte insett att pedro inte har nåt i barca o göra längre. man kommer att envisas me att behålla han. adama. väntar o väntar dom ser att klubben skiter i han. han sticker till PL o briljerar. året efter sticker pedro till arsenal elr nåt. jag looovar att d kommer bli så. kom ihåg det. hoppas att jag har ett grovt fel dock
Barcelona El Messias
2014-07-06 16:59
Grabbar. Vet någon av er när de släpper spanska spelschemat?
2014-07-06 16:57
Stuttgart-Barca nu på viasat fotboll. Gött lag vi hade den matchen. Marquez i backlinjen, Toure OCH busquets på mitten..:)
Barcelona Barca 666
2014-07-06 16:42
Rambla: läste att Juve försöker sälja Vidal eller Pogba för att kunna finansiera Alexis köpet så om det kommer ett bud så lär den vara omkring 40 som Arsenal tydligen också är villiga att betala. Skulle inte ha mot ett byte mellan Alexis & Vidal utan pengar inblandade Madrid verkar också fokusera sig på Gustavo Luiz så de vill inte bara ha Kroos: tror spelare som Khediera, Di Maria & Arbeloa kommer säljas och möjligtvis några fler
Barcelona LeoMessi
2014-07-06 16:40
Petersays Jag har använder chrome men det har aldrig krånglat förut. Problemet började för ca en månad sen:/ Men som du säger så kan det vara något cp med min webbläsare.
Barcelona petersays
2014-07-06 16:37
LeoMessi
Hade samma problem förut, men det var nog ett år sedan det hände senast. Testa byt browser och se om det hjälper? Isåfall får du ju iaf reda på var felet ligger.
Barcelona LeoMessi
2014-07-06 16:35
Petersays Jo, men jag glömmer att kopiera det jag har skrivit. Tycker inte att sidan ska vara så pass opålitlig att man måste kopiera det man har skrivit varje gång. Kanske jag som överreagerar.
Barcelona petersays
2014-07-06 16:33
@LeoMessi:

Ctrl+C innan du klickar på "Skicka"?
Annons: