/spanien/barcelona/forum/4387.aspx/spanien/barcelona/forum/4387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymessi
2014-07-06 23:40
Leo y Cesc

Herregud, det kan väl inte stämma!?!?
Må så vara att en skadad Neymar är bättre än Hulk, Fred och Jo tillsammans men att ta en sådan risk är inte bara korkat utan helt vansinnigt.
Barcelona Barca 666
2014-07-06 23:37
LeoMessi

Visst har du rätt om att det skulle bli svårt att hålla alla nöjda men 5 kvalité spelare 3 positioner tycker jag en tränare bör kunna hantera samtidigt som han ger speltid till Deu.

Är endast orolig om att truppen är för tunt för att hantera skador/avstängningar....vi måste också tänka på att Suarez inte kommer kunna träna eller spela första 4 månaderna som det ser ut idag. Lägg även på att vi inte vet när Neymar är 100% fit for fight

Om Alexis lämnar så hoppas jag verkligen att vi flyttar upp Dongou eller värvar ett anfallare till....Vill verkligen inte ha en tunn trupp igen där vi inte har kvalité att kasta in i viktiga matcher om det är skador eller avstängningar

6st Anfallare - Suarez (om han kommer annars en backup till de som finns och helst en central anfallare typ Higuain inte just han men typ)-Alexis (någon annan om han lämnar)-Messi-Neymar-Pedro-Deu.

7 mittfältare: Rakitici-Busi-Mascherano-Rafinha-Iniesta-Xavi (Ny om han lämnar & Vidal/Kroos/Gustavo Luiz hade väl varit bra val...vi kan alltid köpa en till för vi vet inte hur transfer förbjudet kommer drabba oss...svårt detta att inte veta)-Sergio Roberto

8 backar: Alba-Adriano-Pique-Bartra-Alves-Montoya-2 andra - mina val Marquinhos (mitt och höger back) & Humles - Återigen lämnar exempelvis Alves så behövs en ersättare typ Aurier

3 målvakter: Bravo-Ter Stegen-Masip

24 spelare totalt och plats för att flytta upp en spelare vid behov så tycker jag truppen bör se ut när säsongen börjar....då kan vi börja fightas för alla 3 titlar om Lucho visar sig vara rätt tränare för jobbet....ser truppen liknande detta när säsongen börjar då får denna ledning lite credits av mig (kan inte säga i dags läget att jag har nåt överens med denna ledning) :-)
Barcelona Blaugrana91
2014-07-06 23:34
[QUOTE=Leo y Cesc]@barcastuff: Neymar and his family are analyzing if he could play World Cup final with painkillers in case Brazil beat Germany in semis. [globoesporte] Detta är ingen bra idé alls. [/QUOTE] Som sagt Barcelona måste stoppa det!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2014-07-06 23:28
Haha kul att Velasco Carballo har en stor chans att få döma VM-finalen...Vilket skämt!

Barcelona Leo y Cesc
2014-07-06 23:27
@barcastuff: Neymar and his family are analyzing if he could play World Cup final with painkillers in case Brazil beat Germany in semis. [globoesporte] Detta är ingen bra idé alls.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-06 23:25
Nu vet jag inte om detta stämmer men om det gör det så måste Barcelona stoppa det!!

Hans skada skulle ju isåfall kunna bli värre och behöva ännu längre tid för att återhämta sig.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-07-06 23:15
@Nodlehs:

Alla i Puertan vet innerst inne att Messi är bästa spelaren genom tiderna, dem är rädda att erkänna bara. De åker på spärr annars. ;)
Barcelona Nodlehs
2014-07-06 23:09
@Vampíro:

Finns det verkligen folk som på RIKTIGT INNERST INNE tycker att Ronaldo är bättre än Messi? ::p
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-06 23:08
Acrobat Det mest intressanta är ändå diskussionen Messi vs sina prestationer i landslaget, där Messi har vuxit ordentligt senaste 3 åren och idag är Messi 27 år gammal och var delad skytteligaledare i VM-kvalet plus hittills en fantastiskt bra VM med fantastiska mål och individuella prestationer där Messi delar ett försvar många gånger helt ensam. Nu undrar man varför Messi-hatare slänger ur sig saker när Ronaldo fyller 30 och inte har uppnått ett skit i Portugal? Om det är någon av dessa två som behöver bra spelare runt omkring sig så det fan Ronaldo. Messi är Argentina medan Ronaldo är en nyckelspelare i Portugals anfall. Detta är skillnaden mellan dessa två, att den ene klarar att lyfta laget medan den andre måste få bollar att jobba med annars försvinner han. Se bara hur många gånger Messi agerar playmaker i Argentina och låser upp spelet när han sätter fart och dribblar och sen sätter sina medspelare i frilägen. Jag måste säga att jag verkligen beundrar Messi hur han klarar av detta, och samtidigt så är självfallet att Ronaldo är en av världens bästa anfallare någonsin, men bland världens bästa spelare är han inte. Han var totalt osynlig i båda El Clasico matcherna och han var totalt osynlig i CL finalen i 120 min. Han överraska mig med 17 mål vilket är grymt svårt, men han står för en fin statistik men tyvärr han kan inte mätas med Messi. Jag har aldrig någonsin hört världstränare eller stora spelare säga att Ronaldo är från en annan planet, men det hör man om Messi varje år.
Barcelona Vampíro
2014-07-06 23:04
That moment när culés tycker Ronaldo är bättre och madridistas tycker Messi är bättre. :P Tidigare i år så var folk inne på att Leo tappat iom skadorna och att han hamnat efter Ronaldo. Nu håller tydligen vissa madridistas Messi som nr. 1. Times are a-changin'.
Barcelona Rambla~
2014-07-06 23:02
Jag blir irriterad om de har accepterat Arsenals bud på Alexis. Varför så jävla bråttom? Speciellt nu när det verkar som om de kan få ett riktigt budkrig om hans signatur. Varför inte ha lite is i magen och ligga lite lågt. Låt klubbarna visa sitt verkliga intresse och lägga bud nu.
Daparo
2014-07-06 23:01
Någon Silva lär det nog inte bli, och det känns ganska långt ifrån. Vart mycket rykten om honom till Barca, men PSG behöver absolut inte sälja, de är inte i behov utav cash. Ser inte varför de skulle släppa världens bästa mittback. OM han nu ska till Camp Nou blir man nog tvungen till o pröjsa astronomiska summor för honom, vilket inte lär ske. Speciellt inte om man ska köpa Suarez, även om man säljer Sanchez.
Barcelona Nodlehs
2014-07-06 22:54
---------------Bravo---------------- Alves - Hummels - T.Silva - Alba -------------Busquets------------- ------Rakitic---------Iniesta------ --------------Messi---------------- ---Suarez------------Neymar--- Man tillåts väl drömma lite? ;-) Får gåshud av den här elvan, haha. Synd bara att Hummels och Silva kommer heta Mascherano och Pique. :p
Barcelona Zyzz
2014-07-06 22:45
Zick9: Den ligger här på länktips nu! :)
Barcelona Blaugrana91
2014-07-06 22:45
Hittade en bakom kulisserna video från dagen då Rakitic presenterades, kul att se hur det går till när nya spelare anländer. :)
Barcelona Acrobat
2014-07-06 22:43
Efter många år verkar det som att folket på Puertan har insett vem som bäst av Messi och Ronaldo. En efter en erkänner de nu Messis överlägsenhet. Helt sjukt bara att det tog så lång tid för dem att komma fram till det!
Barcelona zick9
2014-07-06 22:42
Zyzz

Vilken studie?
Barcelona Cule4life
2014-07-06 22:41
@Blaugrana91:

Man väntar med att han ska bli klar med VM antagligen.
Barcelona Cule4life
2014-07-06 22:39
blir Song kvar ?
Barcelona Zyzz
2014-07-06 22:33
Den där studien som någon länkade till häromdagen angående att Messi är överlägset bäst i världen är ju sjukt intressant!!! Till och med på puertan erkänner vissa att Messi är bättre än Ronaldo efter att ha läst den. Jag läste den nyss och det helt otroligt hur överlägsen han är! Han är mer effektiv utanför straffområdet än vad de flesta toppspelarna är i straffområdet bland annat. I studien jämförs även Messi i Barcelona med Messi i Argentina och man kommer fram till detta: "In other words, if Barca-Messi and Argentina-Messi were two different people, even based solely on the stats recorded since 2010, there’s a good chance they’d be the two best players in the world." Och så säger vissa (läs Ronaldofans och Messihatare) att han inte presterar i landslaget... Till och med där är han uppenbarligen bäst i världen!
Barcelona Barclasico
2014-07-06 22:30
Around three months ago, Liverpool offered centre back Daniel Agger (29) to Barcelona through an intermediary. Barcelona didn't accept. [md]
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-06 22:15
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Snacka om uppgradering i längd och kvalité om man satsat på dem.
Jag har gett upp när det gäller Psg, klubben gör nog bäst i att stryka den klubben gällande köp för all evighet. Ska bli intressant att följa silly season kring försvaret
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-06 22:09
@MessiStats: Messi has completed the most dribbles (29) and created the most chances (19) so far in this World Cup [via @barcastat] #NEDvsARG
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-06 21:55
Tänk om man satsade på hummels och Verthongen nu. Allra helst hummels och marquinhos visserligen men PSG vägrar ju förhandla - tror jag. Mycket rykten, men jag börjar tro han stannar i Paris.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-06 21:38
[QUOTE=Cule4life]Man kmr värva Hummels garanterat. [/QUOTE] Och det är du säker på? Man kan ju alltid hoppas, men garanterat är det knappast.
Barcelona Cule4life
2014-07-06 21:33
Man kmr värva Hummels garanterat.
Barcelona El Conejito
2014-07-06 20:33
@Nodlehs:

Jag räknar redan Suarez som en Barca-spelare, men aa om inte han kommer är det en annan sak.
Barcelona NoGo™
2014-07-06 20:22
Bravo är på plats! Benvingut!
Barcelona Nodlehs
2014-07-06 20:00
@El Conejito:

Backup? Har vi ens köpt Suarez? Just nu är det ju Sanchez - Messi - Neymar som är givna.
Barcelona El Conejito
2014-07-06 19:59
Alla som tror att Alexis ska stanna, det är 100% att han lämnar frågan är bara var, tror ni själva att han kommer vilja agera back up?
Annons: