/spanien/barcelona/forum/4384.aspx/spanien/barcelona/forum/4384.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-07-07 23:37
@Lion24:

Jag tror inte vi värvar Cuadrado. Flera tunga klubbar inblandade där. Har svårt att se Barca gå med i ett budkrig.

Messi lär troligtvis inte spela ute till höger. Snarare i en släpande nr 10-roll bakom Suarez. Han lär få röra sig rätt så fritt och kommer säkert även finnas ute på högerkanten precis som han nu gör med Argentina. Det positiva med en trio bestående av Suarez, Messi och Neymar är ju att Lucho kan välja flera olika formationer och taktiker. Det blir spännande att se hur han kommer att formera anfall och mittfält.
Barcelona Lion24
2014-07-07 23:33
Det som är skrämmande är att Messi förväntas spela på högerkanten om Suarez kommer och att Cuadrado troligen kommer ersätta Dani. Det låter fantastiskt framåt men tänker man på defensiven nån gång i den här klubben? Inte nog med att vi förmodligen kommer ha ett hyperoffensivt kantspel med Alba/Ney & Cuadrado(om han kommer)/Leo, med det ska vi köpa in Mathieu och en gröning i Marquinhos. Lägg till Ney & Leo som verkligen inte är förtjusta i att hjälpa till i defensiven. Ser detta lovande ut? Jag utgår från att dessa spelare kommer eftersom det är dessa som det ryktats som mest intensivt och där Zubi och ledningen inte förnekat intresse.
Barcelona Barclasico
2014-07-07 23:26
@Rambla~:

"applåderar"
Barcelona Rambla~
2014-07-07 23:20
När man är missnöjd med något, som många av oss är med denna klubbledning, tenderar man ganska så snart börja överdriva och beskylla precis allt på dom.

Det är inte rättvist eller speciellt schyst, men det är så människan fungerar. :)
Barcelona Rambla~
2014-07-07 23:17
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Jag har också under en längre tid stört mig på Sport och MD. Jag har konstaterat en sak. När det frid och fröjd i FC Barcelona, fotbollen som spelas fantastisk (som tex under trippelsäsongen). Alla är glada och vänner med varandra, inga interna skandaler etc, mao allt är frid och fröjd.

Det är då de här två tidningarna, ja självklart även AS och Marca men det är ju mer naturligt, det är då de vantrivs som mest. De vil ha skandaler, interna bråk, ja helt enkelt hela havet stormar i FC Barcelona typ. Då njuter de av tillvaron, de kan skriva artikel på artikel som smutskastar spelare, tränare, materialförvaltare, ja vem som helst. De älskar dessa tider.
Barcelona neymar JR
2014-07-07 23:16
Oj så ledningen erbjöd corbella förtidspension, ganska schysst av ledningen att låta en gubbe börja njuta av livet och slippa all stress man har som materialare :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-07-07 23:10
Blaugrana91

Visst är det fint med positiva personer som du. Skulle dock gissa att fler än jag här anser att du är överdrivit positiv och vill inte se de negativa aspekterna av denna styrelses handlingar och beteende, nästan lite naivt. Hur du så gott som alltid mer än någon annan benhårt försvarar denna ledning, som nästan alla andra verkar avsky.

Det är verkligen beundrandsvärt att du står på dig, även om jag personligen inte gillar hur hårt du sympatiserar med denna junta.
Jesper
2014-07-07 23:04
el Flaco Zubi och resten av "juntan" ERBJÖD Corbella förtidspension eller få en annan roll i klubben enligt denna källa i länktipset, Styrelsen träffade honom en vecka före sin avgång, med andra ord så var det inte ett förhastat beslut av ledningen som du försöker få till...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-07 23:03
Hur många av er är det som räknar med titlar även om vi värvade Suarez, Hummels och någon bra mittback till???

Hur många??
Så många??

Jag räknar inte med några titlar nästa säsong och jag kräver inte det.
Vad jag kräver är att tränaren och truppen med de nya spelarna får lugn och ro och de två jävla äckliga tidningarna som förstör för hela laget stöttar laget stället.

Jag brukar höra talesättet, "Vem behöver fiender när man har såna vänner (tidningarna i Barca)?? Man tror fan att de jobbar åt Real Madrid. (De gjorde föra säsongen iallafall.)

Jag vill att tidningarna samarbetar tillsammans och riktar sin energi på R.Madrid och stöttar laget. Jag känner inte till någon tidning som är så illojal mot sina spelare (speciellt de som inte är från La Masia) så fort en spelare spelade dåligt en match buar publiken, tidningarna och alla hyenor i ledningen..

Vi har äckliga fans måste jag erkänna.
Barcelona Pep #4
2014-07-07 23:01
Jag har varit emot en värvning av Suarez väldigt länge nu. Men tanken slog mig precis att tänk om de helt enkelt funkar med dem tre i anfallet. Jag tror inte det men TÄNK OM. Fyfan vågar fan inte ens tänka vad vi skulle göra mot motståndarna. Det är nog världens bästa trio på förhand genom tiderna vi haft.

Jag tycker faktiskt det är värt risken. Cesc bidrog ändå inte med någonting och Alexis för 40 milj euro är faktiskt en helt okej summa. Suarez är så som han spelat i liverpool lätt värd 75-80 ifall david luiz är värd 60 och cavani med.

Sen är nog Suarez en spelare man älskar och ha i sitt lag men hatar när man har han emot sig.

Barcelona Blaugrana91
2014-07-07 22:55
[QUOTE=Rambla~]De behöver pengar, speciellt när Suarez kostar vad han gör. Sanchez har sagt att han vill stanna, det har flera källor bekräftat. Så du tycker inte det är oroväckande att vi eventuellt får sätta vår tilltro till Messi, Pedro och Deulofeu när ligan startar och säkert en bra bit in på hösten troligtvis? Vi ska även spela CL som sagt. Tycker du bredden ser bra ut om vi utesluter Neymar och Suarez? [/QUOTE] Visst med tanke på dem stora investeringar som vi väntas göra så klart det inte skadar att få in extra pengar, men jag står fast vid att dem stora anledningarna till att vi säljer Cesc och Sanchez är för att dem själva vill lämna. Bartomeu sa tidigt att klubben inte vill sälja några stjärnor om nu spelarna själva inte vill lämna. Visst man ska absolut inte ta något som dem säger på 100% allvar, men låter ju ganska logiskt. Sen finns det säkert rapporter som säger att dem ville vara kvar, men finns även rapporter som säger att båda själva vill lämna. Och håller med knappast optimalt att börja säsongen med Messi, Pedro och Deulofeu men helt ärligt så tror jag faktiskt att Neymar kommer vara hel tills säsongen drar igång, kanske att han missar någon vecka. Suarez straff lär reduceras, Spanska Agencia News rapporterade igår att hans straff går ner till 5 matcher och 1 månad, nu lär det kanske inte bli så pass reducerat men nuvarande straff lär knappast stå sig.
Barcelona Vampíro
2014-07-07 22:47
Äh sluta vara oroliga nu, transferfönstret stänger sista augusti. Sen har vi även La Masia om vi behöver förstärkning. Zubi excuses. :P
Barcelona Barclasico
2014-07-07 22:47
Liverpool have given up trying to sign Alexis Sanchez who prefers to join Arsenal in the summer [mirror]
Barcelona B-Guden
2014-07-07 22:41
Jag skiter helt i om vi blir titel lösa nästa säsong lika bra det så medlemmarna fattar vilka hönshuvuden som styr klubben. Bygger hellre upp något slagkraftigt, men vi ska ju vinna trippeln nästa år
så lika bra att värva, var känner jag igen det ifrån ? Jo Real Madrid.

Om vi inte får in en riktigt mittback, då får Masherano Pique och Batra styra i år igen, ge även Bagnack spel tid, Messi Alexis Neymar Pedro Deolofeu räcker gott och väl till i offensiven Sen kan Adama få speltid också, Tello får flytta på sig,
Ge Rafinha och Racitik mycket speltid och hoppas Denis Suarez utvecklas och kan komma tillbaks. ge det 2 år iallafall.
Barcelona Rambla~
2014-07-07 22:39
Okej, nu vet jag inte hur pass vass denna Oblak är som Atletico värvar, men han kostar bara 4m mindre än vad MAtS och Bravo kostade tillsammans. Jag kan ju känna att jag på förhand hade tagit båda våra målvkater före denna Oblak. Med reservation då att jag inte har någon vidare koll på honom.

Så ett litet beröm kanske trots allt är på sin plats åt de värvaransvariga. Vägrar att lovorda Zubi vid namn. :P
Barcelona AndreD
2014-07-07 22:38
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Fyfan vad gött, äntligen. Sälj toaletten Pique och ersätt honom med Hummels. WIN/WIN
Barcelona Rambla~
2014-07-07 22:18
@Blaugrana91:

De behöver pengar, speciellt när Suarez kostar vad han gör. Sanchez har sagt att han vill stanna, det har flera källor bekräftat.

Så du tycker inte det är oroväckande att vi eventuellt får sätta vår tilltro till Messi, Pedro och Deulofeu när ligan startar och säkert en bra bit in på hösten troligtvis? Vi ska även spela CL som sagt. Tycker du bredden ser bra ut om vi utesluter Neymar och Suarez?
Barcelona Blaugrana91
2014-07-07 22:15
1.70 ligan Det där gillas! ;)
Barcelona Blaugrana91
2014-07-07 22:14
Tror knappast klubben säljer Sanchez och Cesc på grund av pengar. Man har i princip bekräftat att det finns €120M att ta ur egen kassa. Lämnar Sanchez är det för att han själv känner att det blir tufft att ta en startplats. Vi är inte Milan ekonomiskt.... Men över €70M för två spelare som vill lämna är helt ok.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-07 22:13
Det är ingen stor och pålitlig källa, men det räcker för att glädja mig en kväll som denna. Mina damer och herrar: för första gången på länge kommer ett nytt rykte från Tyskland som placerar Mats Hummels i FC Barcelona!
Barcelona Nodlehs
2014-07-07 22:13
Nästan så man hoppas att Alexis går till Arsenal, de får möta oss i CL kvarten och Alexis sänker oss med ett hattrick. Hatar den här k.kledningen. Ge mig 2016 NU!
Barcelona Rambla~
2014-07-07 22:06
När Alexis nu återvänt till Barcelona efter Vm, sa han till kluibben att han helst vill stanna kvar i Barcelona. Klubben lyssnade inte på det örat, utan vill sälja. De tvingar alltså iväg honom. Det stärker mig i min tro att klubben inte har tillräckligt med pengar för att investera i och fräscha upp truppen, utan man måste sälja av spelare. Cesc är ett annat exempel som tyder på det. Hur genomtänkt är det då att värva en spelare som är avstängd till november och det för fantasisummor? Ännu mindre genomtänkt kan jag tycka nu när Neymar blev skadad. Vem vet hur hans skada läker? Det kan dröja även innan han är helt återställd och spelklar. Tänk på att han inte kan träna och får då ingen försäsong i benen. I detta skede väljer man alltså att göra sig av med Alexis? Bara en idiot gör en sådan sak. Så nu ska vi lita på att Messi (efter ett Vm-slutspel som säkert tagit en del kraft ur honom) tillsammans med Pedro och en ännu så länge valpig Deulofeu ska vara vår anfallskraft under hösten? Vem vet, kanske ända fram till jul i värsta scenariot. Seriöst, hur fan kan man styra en fotbollsklubb på den här nivån, på det här sättet?
Barcelona neymar JR
2014-07-07 21:36
Blaugrana91 Det trycktes upp Beckham tröjor innan var klar med!
Barcelona Lion24
2014-07-07 21:21
el Flaco

Det är helt otroligt. Jag vet inte vad jag ska säga. Otroligt. När ska vi agera culés? Åtminstone KANSKE påverka LITE. Det här går inte längre.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-07 21:19
[QUOTE=1.70-ligan - köp en back, tack]Är du seriös? Du förstår väl att det inte börjar i den änden? :) [/QUOTE] Som sagt läs längre ner vad jag sa. Visst går det knappast inte till så, men vill minnas att det började tryckas upp Baletröjor innan han var offentligt klar.
Barcelona el Flaco
2014-07-07 21:12
Det är helt sjukt, man kan inte låta bli att läsa Sport och Mundo Deportivo varje dag för man vill så klart läsa om vad som sker inom klubben som man älskar så mycket. Men samtidigt är man medveten om att man med största sannolikhet kommer läsa en artikel som bara kommer göra en deprimerad. Man blir bara mentalt utmattad, frustrerad och tom inuti. Hittills har det varit allt ifrån obegripliga beslut som juntan har tagit, lojala trotjänare som har fått lämna via bakdörren och naturligtvis den eviga väntandet på en mittbacksvärvning.

Men när man helt plötsligt, utan någon förvarning, avskedar en 62-årig man som har arbetat inom klubben i 32 år, och därmed mer än halva sitt fucking liv, då känns det verkligen som att man inte kan sjunka lägre. Finns det verkligen något mer den här juntan kan göra för att sjunka lägre?! Kommer de chockera oss på nytt? Det lär de säkert göra. Det är det enda de har varit påhittiga med sedan de tog över makten.

Barcelona Barca Barca
2014-07-07 21:09
@el Flaco:

Min fråga är, vad fan ska ledningen vara på en materialförvaltare och peta ? finns det verkligen inget annat att göra än att ta beslut som att kicka diversa veteraner på sina positioner ? Var inte länge sen som man sparkade högsta chefen i La Masia, som var även han i 20 år i den tjänsten med massor av erfarenhet och anställde istället den kloke Jordi Roura som höll på att köra ner oss i skiten som a-lagstränare när Tito (må han vila i fred) var i sjukan. Min konsperations teori verkar stämma, ledningen anställer vänner och nära o kära som kanske vill ha ett bättre jobb, vem ska nu vara materialförvaltare i klubben, som till deras försvar inte är en jätte förlust men det är en princip sak, hjärtlöst från våran ledningen som smutskastar våran fina klubb, som sagt vem blir materialförvaltare, Zubis släkting som inte gillar lagerjobbet ?

Någon här som vet vad det är för någon skit terrass(länktips) dom har byggt på läktaren på Nou Camp? Jag hoppas innerligt inne att den inte skall stå där hela säsongen ? Någon som vet, varför den byggdes och till vilket syfte ? Skall den stå säsongen ut eller är det bara någon tillfällit ? Står den där säsongen ut så är Camp Nou som senare år låter som en picknick park kommer vara ett faktum att det är en av dom sämsta läktarkulturen av alla storklubbar. Skall fotbollen bara ses av dom rika nu för tiden ? Vem fan har råd att sitta på en terrass mitt på Camp Nou förutom rika oljeshejkhar eller snuskit rika människor ?
Barcelona Barclasico
2014-07-07 21:07
The deal on Luis Suarez (27) is done pending details. Could be announced this week. Barcelona will pay 70-80M, no players included. [rac1]
Barcelona Barclasico
2014-07-07 21:06
Alexis Sanchez (25) is close to moving to the Premier League. Arsenal main option. Barcelona have formal offers of more than 40M. [rac1]
Barcelona Nemesis 10
2014-07-07 21:05
Måste ta upp en lite rolig grej, jag har för mig att en användare vid namn The Reporter skrev för längesen på forumet att Suarez kommer bli Barcas mega värvning denna sommaren? Under den tiden gick många rykten om att Suarez var på väg till Real så alla här trodde bara att han skrev en massa skit. Om du är kvar här på forumet får jag fråga vart du fick reda på det? Twitter?
Annons: