/spanien/barcelona/forum/4381.aspx/spanien/barcelona/forum/4381.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nodlehs
2014-07-09 17:50
Om Argentina förlorar idag går Barca ut med att man signat Suarez. Om Argentina vinner så avvaktar man. ;-)
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-07-09 17:39
Eller han har väl fått tillräckligt med speltid. Det jag försökte säga är att han inte har utvecklats särskilt mycket jämfört med hans tid i Roma. Han har väl inte varit det självklara valet i PSG:s backlinje.
2014-07-09 17:28
@Barca Barca:

Visst är han snabb, men jag tycker att hans defensiva förmågor är ett frågetecken. Han hade en bra säsong i Roma. Sedan flytten till psg har han inte fått tillräckligt med speltid. Tycker att Marquinhos är en rejäl chansning
Barcelona Barca Barca
2014-07-09 17:19
Som La Gent Blaugrana Med tanke på vår höga backlinje så skulle Marquinhos snabbhet komma till mycket nytta.
Postat via SvenskaFans-appen
2014-07-09 17:14
@NoGo™ :

Hur tänker de egentligen? Hummels andraval? Vad ser de i Marquinhos som de inte ser i Hummels?
Barcelona NoGo™
2014-07-09 17:11
Centre back alternatives for Marquinhos and Mathieu: Hummels (Dortmund), Schar (Basel), Vertonghen (Tottenham), and Fazio (Sevilla). [md]
Barcelona WalterWhite
2014-07-09 16:40
Kan vara så att Rakitic blir den offensiva och Iniesta stannar aningen under på CM.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-09 16:22
Kroos är en väldigt talangfull spelare som jag gärna hade sett i Barca men dom på silly podden säger att Real har erbjudit en lön på 13 miljoner euro om året vilket jag tycker är för mycket och det skulle skapa problem i våran trupp. Jag hoppas att Xavi stannar ett år till ifall man inte värvar en till mittfältare för annars får vi lite problem om Rakitic skadar sig.
Barcelona Vampíro
2014-07-09 16:11
Kroos är en fantastisk spelare, det är fan ett kap att kunna få honom för runt €25-30M. Tragiskt att Barça inte vaknar och åtminstone gör ett försök att värva honom, det är en klasspelare av högsta kvalité. Kollar vi mittfältet nu så har vi endast Andrés som trots allt hunnit bli 30, herregud känns som det var igår han alltid bytte av Xavi och Deco i matcherna. Anyway och bakom honom har vi Rakitic som förvisso är en bra värvning och sedan en ung Rafinha. Båda de spelarna tror jag mycket på men det finns frågetecken, tänk om vi står där i CL helt plötsligt med två ganska oprövade kort. Hoppas bara vi slipper se Kroos i Madrid bara även om mycket talar för det. Hur som helst så tycker jag vi behöver ännu en mittfältare, det bästa hade vart en mer rutinerad räv som kan acceptera en del bänk. En 28 årig Keite med andra ord.
Barcelona Barclasico
2014-07-09 15:58
The agent of Fiorentina right wing player Juan Cuadrado (26) will be in Barcelona for talks today. [sky]
Barcelona Barclasico
2014-07-09 15:57
The agent of Fiorentina right wing player Juan Cuadrado (26) will be in Barcelona for talks today. [sky]
Barcelona petersays
2014-07-09 15:44
@Kith.:

Om du slutar spamma forumet med klagomål på one-liners så blir det bättre.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-07-09 15:39
Haha håll bara inte andan mannen! Vi alla vet hur vår styrelse arbetar..
Real Madrid Kith.
2014-07-09 15:36
@Blaugrana són els colors!:

Hoppas innerligt att han inte går till Real Madrid, jag kommer hoppas på Kroos ända tills det är officiellt.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-07-09 15:32
Kith Var det bara rykten eller var han inte så gott som klar för Real? Går han dit har vi gått miste om en riktig bra tvåvägsspelare med två underbara fötter. Koke är en one hit wonder spelare, kolla nästa säsong hur han kommer va uddlös. Men det krävs inte mycket dom här dagarna att kunna lura Zubi..
Real Madrid Kith.
2014-07-09 15:25
@petersays:

Komigen, bättre kan du, har du inget vettigt och medföra till diskussionen eller ett bättre sätt att bemöta det jag försökte diskutera så kan du väl undivka att spamma forumet med one-liners.
Barcelona petersays
2014-07-09 15:23
@Kith.:
Gjorde inte typ alla spelare i tyska laget 2 mål och 2 assist igår?
Real Madrid Kith.
2014-07-09 15:22
@Bentley King:

Detta är rätt vanligt, spelare som skadar sig en viss tid under FIFA events får se en summa gå till deras klubbar. Har för mig att Real fick pengar för Khedira när han skadade sig under en kvalmatch med Tyskland, tror att Real fick upp emot 10 miljoner euro då han var borta i nästan 8 månader.
Real Madrid Kith.
2014-07-09 15:20
Hade en diskussion med några grabbar här angående Kroos för några dagar sedan, många hade inte sett mycket av honom och ansåg att han var en seg och klumpig spelare. Jag hoppas ni såg gårdagens match och förstår varför jag ville ha honom i Barca. Han blev inte bara man of the match med typ 9.8 i betyg han gjorde även typ 2 mål och 2 assist, mot Brasilien, i Brasilien, i en VM semi. Sen att han totalt dominerade mittfältet är pricken över i:et. Än har jag inte gett upp hoppet på att Zubi värvar honom istället för Koke.
Barcelona petersays
2014-07-09 15:19
@ADAMA&HALILOVIC:

Fast om vi behövt två mittbackar i flera år och klubben värvar ytter på ytter så är det ju svårt att vara nöjd?
Barcelona Vampíro
2014-07-09 15:15
[QUOTE=Bentley King]@barcastuff: Barcelona could get around €240.000 from Fifa because of Neymar's injury during World Cup, 14.000 per day he'll be injured. [via sportyou] Det här kan väl inte stämma? Ska FIFA betala oss? Haha! [/QUOTE] Wait for it... FIFAlona.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-09 15:14
Har inne är det ingen som är nöjd oavsett vem klubben köper in - köper de Suarez, vill några ha Klose -köper klubben Klose, tycker många han är för gammal Var nöjda Nångång
Barcelona Bentley King
2014-07-09 15:09
@barcastuff: Barcelona could get around €240.000 from Fifa because of Neymar's injury during World Cup, 14.000 per day he'll be injured. [via sportyou] Det här kan väl inte stämma? Ska FIFA betala oss? Haha!
Barcelona petersays
2014-07-09 14:56
@LittleLionel:

Hoppas verkligen att vi värvar någon som er lite mer target också. Behöver inte vara nån lång bjässe, men en klassisk striker av Eto'o typ som kan måla på inlägg, med huvudet och ta djupledspassningar från Messi och co. Den dimensionen har saknats helt de senaste åren. Antingen får man hoppas att Dongou matchas mer (vilket förmodligen inte kommer hända eftersom man inte vill ge honom så mycket speltid att han inte får fortsätta med b-laget) eller att det värvas en sådan spelare. Har svårt att se ledningen göra en till forwardvärvning, men hoppas kan man ju. Nu fick ju Bacca konstigt nog inte spela så mycket VM. Men han hade ett bra målsnitt i Brügge, gjorde en bra säsong i Sevilla (och Marca utsåg honom till ligans bästa värvning 13-14). Skulle han kunna vara ett alternativ? Nån som sett mycket Sevilla under säsongen och kan uttala sig?
Barcelona Illusionista
2014-07-09 14:52
Skrev lite om det tidigare imorse men vill utveckla lite mer, alltså effekten Guardiola sätter vart än han befinner sig.

Han kom till Barca och satte prägel på alla spelare gjorde om de till helt nya spelare och vips så körde de över alla lag i världen som om de mötte ett gäng knattar.. 2010 vinner Spanien VM med en majoritet av spelare från Barcelona som hade skolats om av Guardiola. Han satte grunden för något ingen annan hade sätt, ett spel där man ska äga boll och allt som sker på motståndarens planhalva ska gå fort som en blixt. Tappar man boll så ska man vinna tillbaka den så fort det bara går och helst på motståndarens planhalva så man snabbt kan skada motståndarna när de minst anar det och när de är beredda på att gå upp med laget.

Han tar över Bayern och sätter sin prägel på de precis som han gjorde med Barcelona och helt plötsligt börjar Bayern bli ett spelförande lag. Drar man paralleller med det Tyska landslaget så ser man från gårdagens match tydligt hur de kombinerar ett fint passningsspel med kontringar då det finns möjlighet för det. Igår var de det bollförande laget och det var de som styrde och ställde. Det var de som förde tempot och det var de som hade boll. Med så många Bayern spelare och en del andra spelare som är minst lika duktiga med boll och har bra teknik så spelar det tyska landslaget på ett helt annat sätt än tidigare. Istället för att spela som Holland och kontra så är de otroligt skickliga med boll och bestämmer allt på plan. De för tempot och låter inte motståndarna ha mycket boll.
Enkla och snabba passningar som öppnar upp försvaret helt i kombination med mycket rörelse, precis som Guardiola vill att hans lag ska spela. Är det svårt att öppna upp försvaret så går man runt på kanterna matar inlägg och massor med tillbaka spel på spelare som kommer rättvända (Kroos första mål och andra mål, Kloses mål osv - dessutom har tyskarna betydligt bättre huvudspelare än vad Barcelona hade under Guardiolas tid). Guardiola är ett geni.
Barcelona LeoMessi
2014-07-09 14:33
"Argentine journalist Jorge 'Topo' Lopez, a close friend of Messi, has died in a car accident in Brazil this morning."

Sorgligt detta, känns som att det är väldigt mycket olyckor i brasilien... Detta kommer antagligen att påverka messi en del.
Barcelona Andresito
2014-07-09 14:22
Porto betalar 8M för att låna Tello. Ju mer han spelar desto mer sänks summan. Låter faktiskt som en bra deal. Något liknande hade behövts för Sergi Roberto, förra försäsongen visade han att han faktiskt har fotboll i sig, det enda han behöver är speltid.
Barcelona LittleLionel
2014-07-09 14:06
Jag har tyvärr svårt att se ett fungerande anfall i Neymar-Suarez-Messi då det är en stjärna för mycket. Messi-Suarez tror jag passar varandra utmärkt men Neymar vill stå i centrum han också. Hoppas Enrique hittar en lösning på detta lyxproblem!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-09 13:51
Deal on Alexis to Arsenal wasn't finalized yesterday because Barcelona were holding out for 40M. Final fee could be 38M+2M incentives. [md]

Vad är det jag läser - stod Zubi på sig?
Barcelona B.BOSS
2014-07-09 13:47
Bara Jeremy inte sätter sin fot på Camp Nou är det en bra silly season för mig. Verkligen inte för 20 eller 15 som det ryktas om. Han är max värd 3-5 miljoner och inte en krona mer.
Annons: