/spanien/barcelona/forum/438.aspx/spanien/barcelona/forum/438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Skurhink
2016-08-03 18:06
Jag ska på matchen! Han är ej med i truppen!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2016-08-03 17:55
Någon som vet om Gumbau spelar?

Och villa här ska på matchen? :D
Barcelona Fidizzle
2016-08-03 17:25
Till Redaktionen: Antingen så gör man det bra, eller så gör man inget alls. (syftar på silly season bloggen) Blogginläggen känns slappa å tagna från aftonbladets sida. Vad händer med Vermaelen, Super Douglas, Samper, Tello, Ter Stegen/Bravo dramat? Har även läst att vi e på god väg att få in Gomez, Diego Alves, Calleri?
Barcelona Barca - Puyol
2016-08-03 17:23
Är i Stockholm just nu, på väg till arenan. Någon av er som ska se matchen live?
Barcelona Rambla~
2016-08-03 17:23
Ja, men Barca är väl fortfarande hoppfulla och har inte givit upp Gabriel Jesus riktigt ännu? :P
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-03 17:12
Official: Manchester City confirm the signing of Barça target Gabriel Jesus [man city] #fcblive
Barcelona Junta Dimision
2016-08-03 17:01
Dubbel
Barcelona Junta Dimision
2016-08-03 17:01
"L'Equipe and AS say Real Madrid want to include an "anti-Barça" clause in Jesé's PSG contract which prevents him from signing for Barcelona." Tror nog att vi klarar oss utan honom.
Barcelona Gabriel
2016-08-03 15:45
Smogen Precis. Problemet är bara att jag inte ens är helt säker på att Lucho själv vet exakt vad han vill ha. Han ville ha Gameiro liksom, sen antar jag att han gav sitt godkännande till Vietto även om han inte var först på Luchos lista, men bortsett från det så undrar jag om Lucho ens själv gått till Robert med några specifika önskningar. Tvekar som sagt på det.
Barcelona Smogen
2016-08-03 15:27
[QUOTE=Rambla~]Gabigol har de redan uteslutit. Finns längre med som ett alternativ på Roberts lista. Barca är helt enkelt inte intresserade. När det gäller Gabriel Jesus har Barca gjort bort sig fullständigt. De hade chansen att värva honom direkt efter säsongen avslutades. Då velade man, kunde inte bestämma sig och ansåg att han inte var riktigt redo för Europa. Vadå då? Värva honom, till ett rimligt pris som de hade chansen till, och låna sen ut honom tillbaka till Palmeiras (som City nu tänker göra). Nä, istället var man helt insnöade på att ta in Vietto och man var så självsäkra på att det skulle gå vägen, samtidigt som de var självsäkra på att de hade Gabriel Jesus kontrollerad och kunde värva honom längre fram när de kände för det. Nu blev de blåsta på Vietto av Atletico och Sevilla samtidigt som City jobbade blixtsnabbt på Gabriel Jesus och säkrade upp honom. När det sket sig med Vietto trodde Barca det bara vara att återaktivera intresset för Gabriel Jesus och det hela skulle lösa sig av bara farten. Nu står de där med dumstruten med inga dugliga alternativ kvar. Mönstret är det samma som föregående säsonger. De har inte lärt sig ett skit av tidigare misstag. Nu är skräcken att de värvar in sopor som Gignac eller denna okända Luan. [/QUOTE] Jag tror det är Lucho som är jäkligt svår. Svårt att tex. värva en spelare som Gabriel om tränaren hellre vill ha någon annan.
Barcelona Sentuary
2016-08-03 14:58
Hoppas man spelar med Stegen nu på allvar och inte med Bravo kommande säsong, om han nu inte lämnar förstås. Han är framtiden.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-08-03 13:53
@Andresito:
Tyvärr så vet man aldrig med LE. Jag menar, Munir får stanna medans Deulofeu och Adama kastas haha. Mathiue värvas istället för Benatia. Arda värva istället för Douglas Costa.
Barcelona Rambla~
2016-08-03 13:25
El Pistolero Gabigol vill de inte ha, kan inte bli tydligare när de struntar i honom trots en köpoption. Det har även sagts flera gånger av Sport/MD. Calleri har en deal med West Ham men dröjer med ett beslut för att han väntar på,ett eventuellt intresse från Barca. Vi får nog ställa in oss på Luan, till ett överpris så klart.
Barcelona enkos
2016-08-03 12:54
Oddset på Barca ikväll är bara 1.25 trots att det saknas halva laget och på andra sidan är engelska mästare.
2016-08-03 12:46
Vad hände med han Calleri som det ryktades om? Bra spelare. Calleri, Gomez, Gabigol, det finns alternativ kvar men ledningen måste skynda sig. Luan är iallafall inte bra nog för Barca, skriker flopp.
Barcelona Rambla~
2016-08-03 12:14
Gabigol har de redan uteslutit. Finns längre med som ett alternativ på Roberts lista. Barca är helt enkelt inte intresserade. När det gäller Gabriel Jesus har Barca gjort bort sig fullständigt. De hade chansen att värva honom direkt efter säsongen avslutades. Då velade man, kunde inte bestämma sig och ansåg att han inte var riktigt redo för Europa. Vadå då? Värva honom, till ett rimligt pris som de hade chansen till, och låna sen ut honom tillbaka till Palmeiras (som City nu tänker göra). Nä, istället var man helt insnöade på att ta in Vietto och man var så självsäkra på att det skulle gå vägen, samtidigt som de var självsäkra på att de hade Gabriel Jesus kontrollerad och kunde värva honom längre fram när de kände för det. Nu blev de blåsta på Vietto av Atletico och Sevilla samtidigt som City jobbade blixtsnabbt på Gabriel Jesus och säkrade upp honom. När det sket sig med Vietto trodde Barca det bara vara att återaktivera intresset för Gabriel Jesus och det hela skulle lösa sig av bara farten. Nu står de där med dumstruten med inga dugliga alternativ kvar. Mönstret är det samma som föregående säsonger. De har inte lärt sig ett skit av tidigare misstag. Nu är skräcken att de värvar in sopor som Gignac eller denna okända Luan.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-08-03 11:55
Gabigol till Inter, Gabriel Jesus till City. Nu verkar huvudalternativet vara Luan, som baserat på vad jag har hört om honom ser ut som en värvning för sakens skull snarare än en förstärkning.

Jag ser hellre att Munir får chansen än att en halvan brasse kommer. Att värva Luan vore att kasta pengar i sjön.
Barcelona Barca Barca
2016-08-03 11:44
@Gabriel:

Om mina beräkningar stämmer, lär det sluta med Bendtner...
2016-08-03 11:38
Barça transfer target Gabriel Jesus (19) will sign for Man City in the coming 24 hours [sky sport] Seriöst... VÄRVA GABIGOL O DET ÄR KLART. Är man rädda för Santos pga vad som hände i Neymar-affären eller vad är det frågan om?
Barcelona Gabriel
2016-08-03 11:27
Sluta vela och lägg upp pengarna för Gabigol så är vi klara sen. Förstår inte varför det ska vara så jäkla komplicerat? Vill Lucho inte ha Gabigol? Fine, även om de e den spelaren jag vill ha mest så köp bara den Lucho vill ha då? Är det Mario Gomez? Det borde inte heller va så jäkla svårt. Får en känsla av att Lucho inte ens själv vet vad han är ute efter och att ledningen skickad ut på ett omöjligt uppdrag i att försöka tillfredsställa honom. Var nog bara Gameiro han ville ha, ungefär som när Tito bara villr ha Thiago Silva sen fick vi skit värvningen Song i slutet av sommaren.
Barcelona Barca Barca
2016-08-03 11:14
@Barclasico:

Det där är inte alls bra av LE. Nu kommer ledningen värva något "huller om buller" alternativ och det slutar säkert med någon brasse ala Lord Douglas.
Barcelona Barclasico
2016-08-03 10:32
Barcelona coach Luis Enrique wants a 4th forward to be signed before the 1st leg of the Spanish Supercup on August 14th [sport]

11 dagar har ledningen på sig!
Barcelona Barclasico
2016-08-03 10:31
@El Pistolero #9:

Barcelona deny rumors that Ter Stegen is unhappy at the club and state that he is not for sale #fcblive [sport]

Barcelona will allow one goalkeeper to leave only if a club pays the buyout fee. Ter Stegen: 80M; Bravo: 40M #fcblive [sport]
Barcelona R.Gaucho 10
2016-08-03 10:14
Någon som vet vilket hotell spelarna kommer bo på idag?
Barcelona Smogen
2016-08-03 10:01
Anfallsföljetongen verkar fortsätta ett tag till. Kanske blir en Song II sista dagen på transferfönstret? Jag tror att hade det här varit helt upp till Robert så hade vi värvat Gabriel eller Gabigol för flera vecorsedan. Nu verkar dom inte passa in i Luchos planer. Känns som att Robert tänker långsiktigt medan Lucho bara ser till de närmaste 2 säsongerna. Det är därför dessa 29åringar värvats för stora pengar. Lucho bryr sig om titlarna medan han är i klubben och skiter fullständigt i framtiden för klubben på längre sikt. skrivit från mobil så ursäkta möjliga felstavningar etc.
Barcelona Rambla~
2016-08-03 09:34
@Thierry Henry:

Även om jag håller med dig i det mesta du skrev om Gomez men varför lyckades han inte i Fiorentina? De är ju ett spelande lag med kreativ inställning på mittfältet. Otur med skador, för dåligt lag för att passa Gomez egenskaper? Intressant eller hur varför det inte ville fungera för honom där?
Barcelona Thierry Henry
2016-08-03 06:27
@A good coach is everything!:

Han är långt ifrån en "klumpig elefant" Han hr snabbheten nog att springa ifrån sina försvarare och tekniken och styrkan nog qtt hålla i bollen och väggspela i tekniskt spelande bollförande lag vilket han visat i Tyska landslaget. Han hade bidragit med något nytt i vårt anfallsspel. Gomez i barca hade vart ytterst intressant
Barcelona Andresito
2016-08-03 06:06
Tror ni på allvar att ter Stegen kommer lämna? En ung målvakt som är klippt och skuren för Barças spel, det vet både klubben och han själv. Finns inte på kartan att han försvinner permanent. Nu finns det tyvärr inte speciellt många lag som behöver en målvakt, därför skulle €10M, max €15M vara rimligt för en 33-årig Bravo. Cech gick jämförelsevis för 14 miljoner till Arsenal.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-08-03 05:15
Slarvar LE bort ter stegen, så kommer jag hata snubben för alltid. Han tänker bara på sig själv och inget på Barcas framtid.

LE kan omöjligt vara så dum.
Barcelona Gabriel
2016-08-03 03:07
Jag är väldigt orolig över att Ter Stegen lämnar. Skulle inte alls bli förvånad om det blir så. Luis Enrique har visat ganska så klart innan vem hans första val är. Det känns som att Enriques val är Bravo medans ledningens val är Ter Stegen. Även om jag rent generellt är emot att ledningen ska gå emot tränarens önskan så hoppas jag isånnafall att man gör det den här gången. Ter Stegen är framtiden och den som bör vakta vårat mål i flera år framöver medans ingen vet hur länge Lucho kommer att stanna som tränare.
Annons: