/spanien/barcelona/forum/4371.aspx/spanien/barcelona/forum/4371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2014-07-10 03:12
@BARCA-més que un club:

Barcelona BARCA-més que un club
2014-07-10 03:12
@Bentley King:

Du hittar det på Svt:s hemsida under Vm.
Barcelona Bentley King
2014-07-10 03:09
kan man se straffläggningarna någonstans? Finns inget på youtube
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2014-07-10 03:04
Har berörts starkt av detta Argentinska landslag genom deras VM-saga. Ett välsvetsat gäng som inte ser mycket ut för världen när man granskar deras trupp men med en stark vilja och jävlar anamma kan man komma långt ändå.

Messi har vetat i flera år hur man tystar alla kritiker. Han gör det på planen. Han överdriver inte med massa skitsnack i media, skriker ut nationalsången och är världens dramaqueen. Argentina med Messi och Mascherano i spetsen står för allt som inte Brasiliens legosoldater gjorde. Att vara ödmjuk, fokuserad på uppgiften, och lägga all energi på planen är vad som genererar resultat. Jag hoppas av hela mitt hjärta att få se Messi vinna VM-bucklan på söndag, och äntligen få det erkännandet han förtjänar.
Barcelona B.BOSS
2014-07-10 02:53
Tyskland blir den tuffaste motståndet som står mellan Messi och Argentina. La Pulga måste verkligen ta nästa kliv och leda Argentina framåt. Tysklands kollektiv är inget att leka med. Den här generationen de har fått fram är världens bästa landslag. Mittfältet vinner matcher och där har inte Tyskland några direkt svagheter. De spelar på få tillslag och sätter den i djupet. Messi och kompani måste vinna mittfältskampen och då är 50 procent vunnet. Messi är ingen dålig fotbollsspelare det vet vi om. Men så passiv får man inte vara. Ingen har krävt att han ska ta ett monster jobb defensivt. Bara att han ska röra sig mer över större yta. Det ska inte vara så enkelt att markera ut honom i en match. Sök ytor och jogga dit Messi och jag kan lova dig att du kommer komma rättvänd oftare och med fart.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-10 02:45
Så jävla grymt när Messi firade efter straffläggningen. Ett tag sen man såg honom så glad faktiskt.
Barcelona Zyzz
2014-07-10 02:29
Ser ut som att Messi har gråtit lite glädjetårar :) Han är lite röd i ögonen.
Barcelona Krojf
2014-07-10 02:27
( Xaviesta ) ! Jag förstod piken fast den var "fin". Men den satt där den skulle!!! Ibland måste man skratta åt sig själv. Så jag skrattade gott åt din egen oneliner! Bullseye!!!!!!!!!!!!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-10 02:24
Detta Argentina har ett alldeles för dåligt mittfält därav att Messi blir så pass osynlig. Han får väldigt lite bollar att jobba med och dom få gånger han får bollar så blir det genast farligt. Dagens Argentina ska egentligen inte kunna vinna VM men ändå är man bara 1 match ifrån guldet och detta beror enbart på Messi. Jag är tveksam om man ens hade gått vidare från gruppen utan La Pulga. Messi är den största faktorn till att Peps Barca idag anses vara tidernas bästa lag, han har vunnit 4 guldbollar slagit mer rekord än vad ja skiter på ett år, stått för några sjuka prestationer som inte ens ska vara möjlig i dagens fotboll. Ronaldo är en bra spelare men inte i närheten det är bara den här säsongen som Ronaldo varit bättre än Messi. Kollar vi dom senaste 5 åren så är Messi odiskutabelt den bästa spelaren. Tar han hem Vm nu så finns det inga tvivel längre, han är dock enligt mig redan idag den bästa vi någonsin har sett. Messi har haft 1 dålig säsong men gå tillbaks o kolla dom senaste 5-6 åren så ser folk själva.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-10 02:21
En kille från Puertan som fattar nåt iallafall, skrev så har Jesus va många som är avesjuka på Messi här då! Hade han spelar för RM så hade snacket varit helt annat.... Messi är en av dem bästa genom tiderna, så är det bara. Kanske dags att inse detta även om han är onsynlig nu..
Barcelona Andresito
2014-07-10 02:20
Messi har spelat på halvfart hela säsongen inklusive VM för att va helt fit för finalen, och där är vi nu. Skämt åsido, tror de flesta är överens om att Messi underpresterat sett till sin nivå. Men då undrar man vad som hade hänt om han spelat på sin toppnivå. En dålig Messi är alltså i klass med andra spelares högre nivåer. Hoppas verkligen att han får ta guldet då att ingen kan förneka hans dominans. Tror tyvärr inte att Argentina kommer lyckas få håll på Tyskland. Men vi får hoppas att vår lille trollkarl är på topp så ska det nog gå att lösa!
Barcelona >The Reporter<
2014-07-10 02:17
Det räcker med bara att vara i finalen av VM! Messi är den störste oavsett om han inte var bra idag.
Barcelona B-Guden
2014-07-10 02:16
Sätt hälften av bevakningen som Messi får på någon annan spelare och den spelaren kommer se sämre ut än en korpen spelare, Messi däremot lyckas ändå skapa lägen åt sina lagkamrater, och så känns det som han går på halvfart.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-10 01:58
@barcastuff: Messi made 1 tackle and 2 interceptions tonight. Higuain, Lavezzi, Aguero, Palacio and Perez made 0. #arg [via @barca19stats] Sjukt att Messi gått på halvfart och gör det fan 10 gånger bättre än dessa andra sopor. Måste hylla Argentinas försvar och Mascherano vilken klippa han varit för Argentina!
Barcelona Krojf
2014-07-10 01:57
Minnet kan ibland vara kort som hos guldfiskar i syrefattigt vatten. Messi tog i stort sett på egen hand och med sin magiska vänsterfot Argentina genom hela gruppspelet. "Rullade" sen upp ett motståndarförsvar och serverade Di Maria att "bara" bredsida in det avgörande målet, när det väl dragit ihop sig till slutspel.Och gjorde så på sin lägstanivå. För att Messi sett över hela säsongen, varit ovanligt loj och till och med sett saktfärdig ut i sina aktioner när dom äntligen kommit till stånd, är jag den första att skriva under på. Och "idag" var tyvärr inget undantag. Men också Duracell - batterier kan ta slut, även om reklammakarna gärna vill få oss att tro annat. Ska diagnos ställas på Messi i enlighet med tidens anda, så ligger väl Bipolär sjukdom nära till hands. Helt manisk i cirka 7 år i ett sträck och sen ner i en svacka. Den senare får somliga att vilja ställa honom vid skampålen. Skäms. Minns ni förresten vem som råkade" ligga bakom Argentinas enda två riktigt kvalificerade målchanser, i slutskedet av semifinalen mot Holland i Brasilien 2014?, Jo Messi. Vem annars?. Ett vältajmat "lyft" in i straffområdet som slutade med en tam nick. En driven dribbling och sen ett inlägg till exakt rätt adress, Men skottet som följde höll tyvärr inte samma kvalitet (även om det inte var ett direkt lätt avslut att få till) Tur att Messi satte sin straff i alla fall, Annars hade väl somliga härinne utnämnt honom till världens sämsta spelare genom tiderna. Inget synes omöjligt längre. Men mellan himmel och helvete finns det inga stjärnor. Bara människor och annat "bös".
Barcelona Heisenberg
2014-07-10 01:55
@AndreD:

My bad! Bra rättat!
Barcelona AndreD
2014-07-10 01:50
Heisenberg 2012 semifinal mot Portugal i EM
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-10 01:49
La puta är riktigt förkrossade hahaha, komedi inne hos dom. Roligt att dom gnäller på Argentina? Dom har fan inte ett spelarmaterial gör att kunna dominera och köra över allt och alla, att Argentina skulle ta sig till VM-final trodde jag aldrig och jag fick äta upp mina ord att dom inte torska mot Holland. Roligt hur man ställer krav på Argentina och Messi, men vad gjorde Ronaldo i detta VM? Åkte till Brasilien för att fixa ny frisyr och sen åka hem? Hahahaha Messi avgjorde alla matcher i gruppen med fantastiska mål, och mot Schweiz serverade han Di Maria, mot Belgien kunde han ha gjort mål flera gånger, och var med och pressade i defensiven och hjälpte laget! Ikväll har han lekstuga flera gånger och saknar Di Maria, plus att Aguero, Higuain, Lavezzi och Higuain har grovt underpresterat i detta VM. Men det är ändå Argentina i VM-final, hur? Jo fråga Messi vet ja ;)
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-07-10 01:49
Historisk dag för klubben, väntat på detta ett sjukt tag nu och äntligen har denna fantastiska dag kommit. Jonathan Dos Santos har äntligen lämnat vår vackra klubb samt läktare för Villareals bänk.
Barcelona Heisenberg
2014-07-10 01:46
@Bàckis:

2010 semifinal mot Portugal.
Barcelona Bàckis
2014-07-10 01:41
Zyzz

Kvartsfinalen 2008 mot Italien!
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-10 01:38
@barcastuff: Lionel Messi completed 10 take-ons tonight, more than any other player on the pitch #arg [via @squawka] Messi hade lekstuga flera gånger under matchen, och blev rejält uppvaktad hela tiden. I finalen finns ingen anledning att akta sig för skador, det är 110% som gäller och inte 70 % som han gav idag. Sen syntes det väldigt mycket att Di Maria saknades, Messi fick fan göra allt själv framåt och agera framspelare, när Di Maria är på plan så kan Messi hålla sig längre upp och samtidigt har en snabb spelare att lägga djupledsbollar på.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-07-10 01:36
"Ska en medioker Messi vinna VM och bli ansedd som genomtidernas bästa spelare? Det hade varit helt sinnessjukt med tanke på hur dålig han har varit." Ja tänk er vad en Messi i form hade åstadkommit...!
Barcelona Zyzz
2014-07-10 01:33
Dubbelpost.
Barcelona Zyzz
2014-07-10 01:33
@Gonzalez_Barca:
Okej då blandar jag kanske ihop det med EM eller något. Har för mig att Fabregas sköt in den avgörande straffen i nått slutspel.
Barcelona Zyzz
2014-07-10 01:30
@ADAMA&HALILOVIC:

Ja de kommer fortsätta tjata om hans 17 mål... även om han bara gjorde ett enda mål i VM som dessutom var betydelselöst! VM som de dessutom själva håller som en större och viktigare turnering än CL eftersom det tydligen är den som man måste vinna för att kunna bli bäst någonsin haha. Jävla hycklare hela bunten på Puertan.
Barcelona Zyzz
2014-07-10 01:28
Får Argentina bara fart på anfallet till finalen med Messi, Agüero och Higuain samt om Di Maria är tillbaka så har de fan chans alltså! Glöm inte att Argentina...som ju skulle ha "VM's sämsta försvar"...inte har släppt in ett enda mål i hela slutspelet och endast 3 mål i hela VM!
Barcelona Ali G
2014-07-10 01:27
Messis första löpning kom i samband med firandet av avancemanget
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-10 01:27
Tänk er känslan om Messi nu vinner VM och Ronaldo kommer med sin Champions leauge trofé... Kan satsa allt att Real Madrid fansen skulle säga Champions League trofén väger tyngre
Barcelona MabastB
2014-07-10 01:23
Hummels lär missa finalen läste jag någonstans, där ökades Argentinas och Messis chanser markant.
Annons: