/spanien/barcelona/forum/4370.aspx/spanien/barcelona/forum/4370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande puyol y pep
2014-07-10 12:00
jag
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-07-10 11:53
Cuadrado som högerback luktar katastrof lång väg. Något även Colombias förra FK påpekar i en intervju. Han säger bl.a.

"Om det finns problem i defensiven med Alves, kommer de problemen bli dubbelt med Cuadrado."

Då blir en första undran, vilket ljushuvud i Barcelona har kommit på tanken att Cuadrado ska spela högerback?
Barcelona Dinho the artist
2014-07-10 11:49
1.70
Ser supé ut. Vi skulle dominera med 12 man på plan ;)
Barcelona neymar JR
2014-07-10 11:48
Jeffson Eh kvittar vem som är bäst genomtiderna, det väljer man helt och hållet själv. Jag håller Ronaldinho som den bäste genomtiderna och skiter fullständigt i vad någon annan tycker. Folk kan komma med alla sina siffror dom har. Men så mycket som Ronaldinho har betytt för MIG så skiter jag i resten När en spelare kan få bernabeu att applåder efter att han har förnedrat deras lag så borde det säga allt Ronaldinho är den spelare som kunde få ihop alla människor och få alla att njuta. Kvittar vart man var ifrån eller vilka man höll på, alla älskade att bli underhållna av Ronaldinho!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-10 11:46
@Gio Style:

--------------Stegen
Cuadrado-Pique-Hummels-Alba
------Busqets-Mascherano-------
---Iniesta-------------------Rakitic---
---------------Messi--------------------
Neymar-----------------------Suarez

Så hoppas ja vi spelar. Vill också ha in Mascherano permanent i startelvan och nu när Xavi lämnar finns det en möjlighet. Hoppas och tror LE spelar ungefär såhär. Det känns rimligt med tanke på vilka spelare som ryktas hit. Och två defensiva ankare på mitten skulle kunna bana väg för Cuadrado...

Visst ser det ganska spännande ut? Balanserat. Och realistiskt... Observera dock att Hummels är en önskevärvning, men en ny mittback skall ju i alla fall in.
Barcelona Rambla~
2014-07-10 11:44
Så jävla löjligt. Bayern brydde sig nämnvärt om relationer när de genast var beredda att lösa Thiagos vid tillfället pinsamt låga klausul.
Barcelona el Flaco
2014-07-10 11:43
Jag är förvånad över euforin igår efter att Argentina tog sig till final. Visst förstår jag glädjen av att se Messi vinna den finaste av turneringar, men jag känner mer oro över hans dåliga form, att han känns lika osynlig och dålig som i Barcelona. Under hela säsongen var det ju snack om att han sparade sig till VM, men han har knappast briljerat i mästerskapet. Så om han inte har sparat på krafterna för att undvika ytterligare skador i Barça är det ju väldigt oroväckande att han fortfarande inte har nått upp till sin normala kapacitet.

Man ställer sig frågan om det är något mentalt problem med Messi, om han är rädd att åka på ännu en långvarig skada, om det kan bero på att han inte håller sig till den dieten som Pep införde när han blev tränare, om argentinaren inte anstränger sig tillräckligt på träningarna och om det faktumet att Juanjo Brau inte längre agerar som hans personliga rehabtränare har haft någon negativ påverkan. Många frågor, få svar och bara för att Messi spelar en VM-final om några dagar kan man inte blunda för problemen.

Känns som att många culés är ivriga på att se Messi vinna VM bara för att göra en in-your-face på alla anglofiler och Messi-hatare som genom åren sagt att han kommer aldrig bli störst genom tiderna om han inte vinner VM-titeln. Personligen skiter jag fullständigt i vad belackarna tycker och jag bryr mig inte heller om att se Messi vinna VM. Jag bryr mig om att få se honom bli den han en gång i tiden var, att få se honom briljera på nytt. Det gäller att tänka ett steg längre i det här fallet.
Barcelona Rambla~
2014-07-10 11:43
Hm, när man ser denna bild så undrar jag om det hjälpt hur mycket Messi hade sprungit igår. Hur fan kommer man igenom ett sådant block på egen hand?
Barcelona Barclasico
2014-07-10 11:42
Barcelona didn't want Kroos now because position covered and didn't want him for free next year because of good relations with Bayern. [elp] God relation var det va? Thiago incidenten
Barcelona Barclasico
2014-07-10 11:42
Barcelona rejected this summer two times an offer of Kroos' agent, first to join now, later to join next year on a free transfer [periodico]
Jeffson
2014-07-10 11:33
Nu kommer vi fram till ett argument som jag alltid har tyckt varit helt hjärndött. Det handlar om den något utjatade diskussionen om vem som är bäst genom tiderna. Många hävdar att det med hästlängder är Pelé. Andra Maradona. Medan jag som missade dessa två håller Messi som bäst. Jag kan inte slå näven i bordet och säga att jag har rätt, men Messi är by far det värsta jag sett. Denna säsongen vet vi alla att han inte har varit "nåt vidare", visst, men ta en titt på hans statistik denna säsong. Jämför den med andra toppspelare. Klart att grabben åtminstone ska vara med i en diskussion om "bäst genom tiderna".

Men det finns som sagt ett argument som jag inte köper riktigt. Och det är detta om att Messi inte har vunnit VM som dom andra två har gjort. Pelé tre gånger och Maradona en gång. Vissa hävdar att han måste vinna VM för att ta sig förbi dessa herrar.

Nu är han i final. Enligt detta argumentet så är han nu en match ifrån att vara bäst genom alla tider. Jag vet inte om ni håller med mig men i mina öron låter detta vansinnigt. Låt säga att Messi gör två mål och spelar fantastiskt, det borde räcka för seger men Tyskland har gjort ett och sedan släpper Romero in en bakåtpass mellan benen och Argentina förlorar sedan på straffar. Är det detta sättet man ska bedöma spelares kvalitet på?

Nej, jag har sagt sedan hans fyra mål på Arsenal att för mig är han bäst genom tiderna. Alltså av det jag har upplevt. Jag har bara sett Maradona och Pelé på youtubeklipp och gamla VHS när jag var yngre, så jag kan inte riktigt jämföra med dom. Men att man måste vinna VM för att få vara bäst är enligt mig riktigt bullcrap!

Sen får man också räkna in att det var olika tidsepoker med varierande kunskap om fotboll, träning och annorlunda motstånd. Men det är en helt annan diskussion.

Men men, skönt ifall Messi vinner för det finns alltid gott om haters därute som han kan stänga käften på =)
Barcelona Gio Style
2014-07-10 11:29
Jag är så kluven alltså.
Mascherano är så jävla grym som defensiv mittfältare men hur ska vi kunna ge honom speltiden han förtjänar?

4231 skulle på pappret va grymt men Ney är ju bättre till vänster än till höger... menar en Masche, Busi, Iniesta, Messi (10a), Neymar och Suarez som nia.
Skulle vara riktigt grymt men positionerna är väl inte optimala för Iniesta (även om han gjorde vissa av sina bästa matcher på denna position förra säsongen) och Neymar.

Blir tyvärr att agera rotationsgubbe för kung Mascherano.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-10 11:19
Vet någon vad som har hänt med Marco Reus? Hade gärna velat ha honom istället för Suarez, men det verkar som att hans skada stoppade upp en eventuell övergång. Kommer han att stanna i Dortmund ännu en säsong?
Barcelona neymar JR
2014-07-10 11:11
Petersays Erbjuder man sig själv till Barcelona så är det pga av lönen för speltid kommer dom aldrig garantera. Det är väl just därför han vill bort från Bayern, han var ju en av 3 med mest speltid i Bayern i år.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-10 11:08
Barcelona didn't want Kroos now because position covered and didn't want him for free next year because of good relations with Bayern. [elp]

Detta är ju det värsta jag har läst, om det nu stämmer. Att inte värva en spelare pga "goda relationer". En mer pantad ledning får man leta efter.
Barcelona petersays
2014-07-10 11:06
Tycker heller inte att Kroos passar in i det 4-3-3 vi spelar i dag. Tyvärr. Han är en favorit i det tyska laget - men ser inte var han skulle spela. Dock - intressant att han erbjuder sig ansluta som Bosman. Då skulle man ju ta sig en redig funderare för OM det skulle gå att matcha in honom nånstans. Men förmodligen handlar det också om krav på speltid och lön.
Barcelona neymar JR
2014-07-10 10:50
Vi behöver inte Kroos, han behöver tid och ytor för att spela bra Men alltid lika kul när en spelare hellre vill till oss än till Madrid
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-10 10:46
@barcastuff: Barcelona rejected this summer two times an offer of Kroos' agent, first to join now, later to join next year on a free transfer [periodico]
Barcelona FCBlaugrana
2014-07-10 10:22
Vilka svenska Barca-Twitters följer ni? Några att rekommendera? Följer knappt några nämligen..

@fcbsve
@swedenFCB

Är typ de två jag följer.
Barcelona BlueRed
2014-07-10 10:06
Gago kan bli världsmästare. Holy...
Barcelona Thiago_Alcantara
2014-07-10 09:28
Hallå, Länge sedan jag var aktiv i någon FC Barcelona förening i Sverige. Självklart är jag med i den internationella officiella men tänkte se ifall det finns någon i Sverige?
Barcelona Nemesis 10
2014-07-10 08:58
Mascherano är det närmaste vi kommer Puyol i laget. Jag hoppas han stannar tills han inte kan prestera längre. Fortsätter han att spela som han gjorde igår på mittfältet får nog Busquets höja sig ett snäpp om han ska behålla sin start plats.

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-10 08:45
Här är straffläggningen från svt-play.

Den som vill kolla igen.
Jag gjorde två gånger idag redan bara för att se Messi's glädje.

Nu är frågan, kommer jag våga kolla på finalen??
Jag vet inte, får se..
Barcelona grande jw
2014-07-10 05:40
Såhär såg Buenos Aires ut ikväll.

På söndag invaderar förmodligen hela nationen Rio. Haha. Mäktigt!
Barcelona Lion24
2014-07-10 04:38
Kolla länktips!

Hittade den på barcastuff där Mascherano peppar Romero inför straffläggningen.

Alltså, jag fullständigt älskar såna spelare som Mascherano, vilket hjärta. Jag kan inte förklara den videon. Titta bara på Romero, som han lyssnar. Jag vet ej vad jag ska säga.
Barcelona Lion24
2014-07-10 03:56
Man måste ge stor cred till Sabella. Argentina har inte släppt in ett mål mot Schweiz, Belgien & Holland. Dessa är bra lag med bra spelare. Kom ihåg hur alla hyllade Argentinas anfall men skrattade åt försvaret. Och då har halvbra spelare som Romero, Demichelis, Fernandez, Basanta och Rojo spelat. Jag tycker att Sabella gör helt rätt. Många anser att Argentina spelar en anti-fotboll och tråkigt. Ja, men det är det ända sättet som man har kunnat ta sig till final och man har lyckats.

Man är fullt medvetna om att man inte har ett försvar av världsklass, hur får man det att prestera? Jo genom att de ska ha mer att göra. Det låter otroligt men fotbollen är så. Halvbra försvarare kan se ut som världsstjärnor när man får försvara mycket. Ni som vill att Argentina ska spela mer offensivt, hur tror du det hade sett ut om Hazard-de Bruyne eller Robben-van Persie kommer i full fart i en kontring där det finns enorma ytor? Hade Demichelis hängt med Robben i en kontring där Robben kommer i maxfart?

måste spela efter sina resurser och Argentina gör det mycket väl. Speciellt när di Maria och Aguero är skadade eller har varit skadade. Sabella gjorde helt rätt som gav taktpinnen till Holland. Holland är VM:s bästa kontringslag och för att begränsa deras kontringar så ger du dom bollen, så att dom inte kan kontra. Tänk vad fotboll kan vara lätt ibland.
Barcelona zick9
2014-07-10 03:40
...
Barcelona zick9
2014-07-10 03:40
Heywood Jablome - Andrés

Eller efter hans hattrick och assist i El Clasico i våras. ;)
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-07-10 03:21
Messi vs Ronaldo-debatten avklarades 2009 när Messi nickade in det avgörandet målet i Champions Leauge-finalen.
Barcelona zick9
2014-07-10 03:17
All min respekt till de i Puertan som försvarar Messi. Skönt att alla inte ägnar sig åt pajkastning och faktiskt inser hur viktig Messi är för landslaget. Han har gjort/assisterat till alla Argentinas mål där han har varit på plan förutom då Higuain nätade mot Belgien.
Annons: