/spanien/barcelona/forum/4368.aspx/spanien/barcelona/forum/4368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dinho the artist
2014-07-10 16:51
Står fast vid att Suarez är ett olämpligt köp. Uppskattar hans fotbollsegenskaper dock.
Barcelona Vampíro
2014-07-10 16:50
Mandžukic officiellt klar för Atlético då. Sjukt hur den klubben alltid lyckas ersätta sina anfallare. Grym värvning till ett bra pris, de ser ut att bli slagkraftiga även nästa säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ali G
2014-07-10 16:40
Så juve har gjort klart med iturbe för €27 miljoner och morata för €18 miljoner men för Alexis Sanchez vill man inte betala mer än €15 miljoner, Fuck logic!
Barcelona Barclasico
2014-07-10 16:36
Uruguayan forward Luis Suarez (27) will on Wednesday 16 July be officially presented as new Barcelona player. [rac1]
Barcelona Krojf
2014-07-10 16:34
Gabriel svarar LennyRomario och skriver b la:

"Herregud, Suarez bet Chellini och hela världen går mangaz. Jeez, varför reagerar inte folk så när spelare armbågar, stämplar, filmar i straffområdet osv. Dubbelmoral som fan"

Det finns en sammanställning på Yotube som heter "Luiz Suarez: A Compilation of his behavior". Förtexten lyder: "He does´nt just dive".....

Videon kunde lika gärna ha döpts till: "He does´nt just bite". Där får man sig ett urval av just fula armbågar, stämplingar, filmningar o s v som Suarez återkommande gör sig skyldig till.

Och även hur svinigt han beter sig på en träning med sina lagkamrater. Som han inte fick träna med när han befann sig i konflikt med Liverpool FC ifråga om nytt kontrakt (jag vet att bråk på träning förekommer i alla klubbar)

Avstängningen för rasistiska uttalanden får heller inte falla i glömska. Liksom hans vägran att ta Evra i hand när saken troddes vara utagerad. Suarez må inte vara renlärig rasist MEN, i "stridens hetta" har han visat sig kunna göra mycket mer med sina motståndare än sätta tänderna i dom. Tro inte annat.

Vi ser ut att få vår egen Pepe - karaktär i laget för en fantasisumma och förväntas göra vågen av glädje. Snacka om dubbelmoral....
Barcelona Krojf
2014-07-10 16:26
Gabriel svarar LennyRomario och skriver b la:

"Herregud, Suarez bet Chellini och hela världen går mangaz. Jeez, varför reagerar inte folk så när spelare armbågar, stämplar, filmar i straffområdet osv. Dubbelmoral som fan"

Det finns en sammanställning på Yotube som heter Luiz Suarez: A Compilation of his behavior. Förtexten lyder: "He does´nt just dive".....

Videon kunde lika gärna ha döpts till: "He does´nt just bite". Där får man sig ett urval av just fula armbågar, stämplingar, filmningar o s v som Suarez gör sig skyldig till.

Och även en kort sekvens hur svinigt han beter sig på en träning med sina lagkamrater (jag vet att det förekommer i alla klubbar). "Kompisar" som han inte tilläts träna med en längre tid, när han befann sig i konflikt med Liverpool FC ifråga om nytt kontrakt.

Avstängningen för rasistiska uttalanden får heller inte falla i glömska. Liksom hans vägran att ta Evra i hand när saken troddes vara utagerad.

Suarez må inte vara rasist MEN, i "stridens hetta" har han visat sig kunna göra mycket mer med motståndare än bita dom. Tro inte annat.

Vi ser ut att få vår egen Pepe - karaktär i laget och förväntas göra vågen. Snacka om dubbelmoral....

Köp inte grisen i säcken. Titta åtminstone på " A Compilation of his behavior" först". I alla fall om ni tillhör dom som lever i tron att Suarez benägenhet att sätta tänderna i motståndare, skulle vara det enda problemet med honom.

Märk väl: Inte så mycket som ett enda av hans tre bett på fyra år finns med i filmen.
Men det räcker och blir över ändå, för att man borde börja fundera om Barca verkligen ska betala fantasisummor, bara för att få packa upp alla dom problem Suarez högst sannolikt bär med sig i bagaget och troligtvis behöver professionell behandling för.

Barcelona Leo y Cesc
2014-07-10 16:19
Siffror och sånt... Jaha, lite mer kuriosa - varför inte? - Javier Mascherano har stått för flest tacklingar i VM, 28. - Minns ni Messi och dribblingarna vi snackade om i förra inlägget? Tydligen har endast tre spelare stått för fler än hans 65 dribblingar: Maradona, 90 st i VM -86, Jairzinho, 70 st i VM -70 samt Kempes, 68 st i VM -78. - De sydamerikanska lagen har vunnit åtta av tio straffläggningar mot europeiskt motstånd. - Okej, håll i er: Holland sköt ett - 1 - skott på mål i går, bortsett från straffarna. Det är det minsta antalet i en VM-match sedan 1966. - VM-finalen blir den tredje mellan Argentina och Tyskland. - 39 procent av straffarna som "han måste sätta, annars är de ute!" går i mål. Det är för lite, kan man säga. Nemrud Kurt, redaktionen
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-10 16:17
@MessiStats: Uruguayan forward Luis Suarez will on Wednesday 16 July be officially presented as new Barcelona player [via rac1 & @barcastuff]
Barcelona neymar JR
2014-07-10 16:15
Ca 20 miljoner € *
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-10 16:14
@Rambla~:

Tycker det känns helt OK med Barcas mått mätt - men de senaste ryktena att Liverpool kräver 95milj euro, är oroväckande.
Barcelona neymar JR
2014-07-10 16:14
Man kan ju tro att vi värvar suarez för endast en säsong om man läser snacket här inne Han kommer att få ett 5 års kontrakt, upprepar mig 5 års kontrakt. Pga den här händelsen har vi fått ner priset ca 30 miljoner € Och klarar vi inte oss utan suarez fram till oktober så har vi inget att hämta den här säsongen heller. Vi håller på att BYGGA ett nytt lag, inte bli trippelaspirant direkt!
Barcelona Rambla~
2014-07-10 16:12
Så jävla skönt att klubben för en gångs skull stod på sig och fick ut 40m för Alexis. Det måste ha varit Sanllehi som stått för snacket, kan inte tänka mig en Zubi inblandad i detta.

Arsenal envisades med £30m, vilkt blir €38m. Nu får de punga upp med £32m, vilket är deras näst högsta värvning historiskt sett. Vi får €40m.

Cesc €36m + Alexis €40m = Suarez.

Nu lär det säkert bli någon miljon till för Suarez genom några klauser gissar jag. Fast försäljningarna av Cesc och Alexis har gett oss Suarez i det stora hela. Bra att man får in lite stålar för omväxling skull, inte minst när det kommer till FFP.
Barcelona DM1982
2014-07-10 16:01
Det finns fortfarande möjlighet att upphäva straffet (som var alldeles för hårt) om Barcelona väljer att överklaga till CAS.

Som jag ser det så är straffet alldeles för hårt, FIFA tog i så de sprack där. CAS mycket möjligt säga att det var för hårt och sänka straffet.

Vi får se.
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-07-10 16:00
The relevant decision is not yet final and binding, i.e. an appeal to the Court of Arbitration of Sport (CAS) is still possible (cf. art. 67 par. 1 of the FIFA Statutes) by the player and/or the Uruguayan FA, subject to certain conditions. [FIFA]

Man ska inte ge upp än. Om Suarez inte får spela fram tills november är det riktigt illa.
Barcelona Rambla~
2014-07-10 15:57
@Som La Gent Blaugrana:

Ja det har dom.
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-07-10 15:49
Kith Har FIFA officiellt gått ut med att straffet står sig?
Barcelona Rambla~
2014-07-10 15:48
@Kith.:

Just av den anledningen borde vi enbart värva honom om priset går att halvera. Knappast något Liverpool hade gått med på, så därför bättre att låta bli och värva honom.
Barcelona Rambla~
2014-07-10 15:47
B.BOSS

Nu missförstod du nog mig. Det är väl självklart att det är smart från en klubbs perspektiv. Jag syftade på oss fotbollsälskare som vill se de bästa spelarna på planen och inte på bänken. Dessutom, en målvakt som säkert rankas till en av de bästa under hela Vm, borde vara motiverad att vilja spela varje vecka. Speciellt en målvakt som Navas som knappast kan kallas för lastgammal ännu. Det samma gäller ju Bravo. Stabil i la Real under flera säsonger.

Fast vad vet jag, de två kanske tror att de mäktar med att ta startplatsen i sina klubbar? Då kan man knappast klaga på ambitioner.
Real Madrid Kith.
2014-07-10 15:44
Suarez avstängning står sig. Vi värvar alltså en spelare vi inte får använda fram till 25e oktober. sen behöver han tid och acklimatisera sig. Vi får alltså inte se mycket av Suarez fram tills februari.
Barcelona Rambla~
2014-07-10 15:44
Andresito

Haha, det har jag visserligen, men det var inte därifrån jag fick det. Det går ju inte missa att lyssna på tönten Patrik Sjögren och hans svamlande.

Nej, jag möttes av rubriken i Sillysvepet här på SF, när man startade appen. Har jag för mig att det var.

Fast nu när du säger det, så fick jag nog det där med att slå inlägg på uppvärmning från podden, trots allt. :D
Barcelona B.BOSS
2014-07-10 15:31
Brukar aldrig läsa på La puta Madre men jag gjorde det. De kokar. På menyn för dagens ämne är Barca, Suarez och Messi. Avundsjukan har fått ett nytt recept i La Puta. De kan inte hålla känslorna nere att Perez har inte fler spelare att sälja för att finansiera sina Bale köp eller banker att låna av för sina Ronaldo och Kaka köp. Snart är Katalonien självständigt och då blir statskassan lite mindre när den stramas av statsmakten då Spaniens rikaste region slipper skatta miljarder till central regeringen. Perez is going down.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-07-10 15:27
Man ser verkligen hur mycket den här finalen betyder för Messi.
Barcelona B.BOSS
2014-07-10 15:11
Våra reserver har varit Sergi Roberto som spås vara ett osynlig fenomen vilket inte har uppenbarats framför våra amatör ögon bara de fåtal fotbollsexperter som har fått syn för hans gudomliga kvalitéer. Vi får inte glömma jag kan bara en sak Tello, Dos Santos på bänken som dikterar spelet och smsar de taktiska lösningarna till tränaren, Vår mittback Song som för någon anledning omskolades till en mittfältare och som han gjorde det!!!!!!!! Sådana reserver har inte ens Madrid eller Bayern när de kikar med avund över La Masias pärlor vilket endast tillhör Barca. Trippeln är vår med dessa herrar. Hur kunde vi sälja de. Avgå Ledningen.
Real Madrid Kith.
2014-07-10 15:10
Har en fråga till alla här inne, tror ni verkligen att det kommer att funka i praktiken att ha 3 så bollkåta spelare längst fram? Vi kan inte titta på Reals trio och tro att det skall gå lika bra för oss, 2 av 3 i deras trio är inte ens intresserade av att hålla boll en själv (Ronaldo, Bale). Messi skall givetvis hålla i taktpinnen, så hur blir det med Suarez som är van att få alla bollar när det vankas anfallsspel. Dock så är det inte Suarez jag oroar mig för utan Neymar som kommer att få ta en stor smäll nästa säsong.
Barcelona Andresito
2014-07-10 15:08
@Rambla~:

Verkar som att någon har lyssnat på Sillypodden, haha :)

Håller dock med dig. Navas är endast ett år äldre än Messi, alldeles för tidigt för att runda av sin karriär bakom Neuer.
Barcelona B.BOSS
2014-07-10 15:05
[QUOTE=FCBlaugrana]Suarez då? Förmodligen en av världens 3 bästa frisparksskyttar. [/QUOTE] Suarez också, glömde honom.
Barcelona B.BOSS
2014-07-10 15:04
[QUOTE=Rambla~]Keylor till Bayern? Är det inte slöseri med talang att en så bra målvakt enbart ska slå inlägg för Neuer under uppvärmningen och sen sitta på bänken under matcherna? En sådan målvakt ska spela varje vecka. Det samma kan sägas om vårt målvaktspar. Oavsett vem som bänkas så borde denne spela i varje omgång. Jag gillar inte när profiler och duktiga spelare slösas bort på reservbänken. [/QUOTE] Jag kallar det inte slöseri. Jag kallar det smart. Varför inte ha världsklass ersättare som är billiga i övergång och lön som inte anser sig ha för hög status för att sitta på bänken. Bernat ska vikariera för Alaba snacka om bredden i laget och kvalitén. Något vi borde lära oss. Jag hoppas Pep kommer tillbaka med den erfarenheten till Barca.
Barcelona B.BOSS
2014-07-10 15:01
Klubbens eget fel. Varför ge kontrakt till spelare som klart inte lyser eller håller på den nivån Barca är på? Cuenca och Tello har aldrig haft något att göra i Barca. Deras mål har kommit av kvalitén runt om. De är dugliga för lag som Villareal och deportivo.
Barcelona Vampíro
2014-07-10 14:54
Isaac Cuenca lämnar alltså. Han måste ha haft en av de märkligaste karriärerna i Barça. Han var ganska okänd i B-laget för att helt plötsligt bli ordinarie under Peps sista vår i klubben. Tycker det är jävligt synd med alla skador för han hade absolut kunnat bli en duglig truppspelare i Barcelona. Han kan ju spelet och har definitivt talang. Både han och Tello var friska fläktar när de från ingenstans slog sig in i laget under säsongen 11/12. De behöver dock speltid och vem vet, kanske kan de nån dag återvända. Märkligare saker har hänt.
Barcelona neymar JR
2014-07-10 14:50
Jisses är både dos santos och Cuenca borta nu. Vilken härliga vecka det ser ut att bli Krojf Det sista var inte tänkt till dig, utan till dom som brukar komma med en smartass kommentar
Annons: