/spanien/barcelona/forum/4364.aspx/spanien/barcelona/forum/4364.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-07-11 01:16
Någon som vet hut bra denne diagne egentligen är? Har faktiskt aldrig hört talats om honom. Tacksam för svar!:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ali G
2014-07-11 01:08
Karmalskaranka måste vara överlycklig just nu....
Barcelona Barcelonistas
2014-07-11 01:06
IN Diawandou Diagne: Backen Diawandou Diagne (19) skrev idag på ett kontrakt med Barca till den 30e juni 2017. Utköpsklausulen kommer att ligga på 12 miljoner euro.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-11 01:04
Jag vet att detta OT men jösses vad vissa av Realfansen är patetiska. Det märks hur oroliga många är för våra värvningar hittils, speciellt den där El Pasilo... Innan var Suarez hela det där forumets drömvärvning, han var ju enligt hälften där redan klar för dem... Att dem sen använder bitattacken som ursäkt är komisk, sen när bryr dem sig om sånt? Seriöst dem har svin som Pepe och Ramos i laget. Samma sak med Rakitic, när han ryktades till dem var han en supervärvning... Nu däremot är både Suarez och Rakitic andrahandsspelare och absolut inte tillräckligt bra för att spela där.... Enligt dem själva ska dem bara gå efter guldbollenkandidater, Kroos och en långtidsskadad Falcao...Ehm, ja.... Det roliga är att dem upprepar detta minst några gånger om dagen, allt för att intala sig själva. Haha Måste iof vara jobbigt att ständigt bli nobbade och inte ens nu med en CL-titel kan man matcha Barcas attraktionskraft. Spelare som nobbat Real för att få komma hit Villa Sanchez Neymar Rakitic Suarez Spelare som haft Real som 2a val efter att vi nobbat dem Özil Modric Isco Kroos (Om han nu går dit) Kul som sagt! :)
Barcelona ElRaval
2014-07-11 00:59
"I look forward to joining Arsenal and joining fourth and then sign for Manchester City next summer" - Alexis Sanchez

Haha skämt åsido, önskar han stor lycka till. En absolut favoritspelare. Glömmer aldrig hans första matcher när han halkade runt på planen som en bambi på hal is. Han lyckades inte riktigt, men herregud vad han kämpade.
Barcelona Gabriel
2014-07-11 00:50
Gracias por todo, Alexis! Det svider verkligen att skriva det här, jag hade hoppats in i det sista att han skulle stanna men jag kan ändå förstå ifall det här kanske är det bästa för båda parter. Sanchez förtjänar att uppskattas för den fantastiska spelare han faktiskt är och att få spela till sina styrkor samt vara odiskutabel startspelare, i Barcelona får inte inte det och det funkar bara inte, just därför man gör sig av med honom och inte med Pedro istället - oavsett hur mycket jag (och flera andra) hellre hade velat se Sanchez stanna istället för Pedro. Jag har alltid försvarat Sanchez här inne, även när han missade målchanser framför öppet mål som var svårt att förklara och försvara. Han har gått från mindre till mer till en sjukt bra spelare i Barcelona. Det är jobbigt att se sånna spelare lämna, spelare som man verkligen beundrar. Jag orkar inte ens nämna transfersumman då de flesta redan vet vad jag anser om den, utan jag håller det här helt enkelt om Sanchez. Det är bara att önska honom all lycka och framgång i framtiden, även om jag avskyr hans val av klubb. Hade verkligen velat se honom gå till något annat lag än den skit klubben med den looser mentaliteten, men men, valet är hans och det är bara att respektera det. Muchisimas gracias y mucha suerte, Alexis!
Barcelona Krabban94
2014-07-11 00:36
"You earn your reputation or you're out"
Hur kommer det sig att Pique och Pedro är kvar då?
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-07-11 00:35
Neymar: "I prefer that Argentina wins the World Cup. Messi deserves it for all he has done in football. He's my friend, I wish him the best"

Amen!
Barcelona Vampíro
2014-07-11 00:29
Mathieu är vänsterfotad dvs. han är ingen högerback.
Barcelona LuisSuárez
2014-07-11 00:28
@B.BOSS:

Varför skulle det vara 'synd'? Motivera. Hade snarare sagt: synd att han inte övertygade fler supportrar under sin tid för att övertygelsen ligger alltid i spelarens makt - inte i supportrarnas. You earn your reputation or you're out.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-11 00:12
Blaugrana91 Då kanske det är så att man inte kommer överens med PSG om Marquinhos och dom vill säker ha överpris. Jag hoppas då att man vill ha Vertoghen, Hummels, Mathiue. Backlinjen kan se ut såhär: Mathiue---Vertonghen---Hummels---Alba Sen får Pique och Bartra slåss om startplatsen. Mathiue skulle kunna bli våran Zabaleta som jobbar mest defensivt men springer upp ibland när man ska lägga tryck eller jaga mål. Med den här backlinjen hade vi minst halverat insläppta mål på fasta situationer. HOPPAS HOPPAS!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-11 00:03
Ryktas att vi förbereder ett bud på 17,5M pund för Vertonghen. Hoppas på Hummels och Vertonghen till försvaret!
Barcelona Mido
2014-07-10 23:57
Jag önskade att det var Pedro lilla kanin i Arsenals tröja å inte Sanchez. Det gjorde ont å se det. Han är så omtyckt den killen. Önskar honom all lycka, kommer att följa Arsenal framöver. Det är dags att agera på riktigt, in med Suarez å backarna.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-10 23:57
En liten tanke jag fick nyligen, om man pusslar ihop alla rykten som har gått senast så kanske det är tänkt såhär. Jag tror att det möjligen kan värvas 3 backar denna sommar, Mathiue som kan spela både mittback och ytterback, jag tror att han kan bli ersättare till Dani Alves då man förmodligen vill förstärka den positionen defensivt. Mathiue skulle passa bra där då han är stark och har bra fart, vi skulle med honom där bli starkare i försvars spelet och sen kan Alba på andra kanten gå loss. Marquinhos blir nog en värvning man också vill gå efter då man vill ha en mittback som har speeden vi saknar och kan även spela på kanten om det verkligen behövs. Sen den sista backen som jag verkligen hoppas på är Hummels, då får vi styrkan, ledaregenskap och säker luftspel (nu ryktas ju Vertonghen också) men jag hoppas att man går för Hummels först och att det är han man väntar på efter VM finalen. Skulle man värva såhär så skulle man ha en otroligt flexibel backlinje som täcker alla positioner och jag anser att det skulle vara riktigt smarta värvningar. Nu låter jag ju lite väl optimistisk men det är bara en liten tanke jag fick som jag ville dela med mig ;) God Natt!!
Barcelona LuisSuárez
2014-07-10 23:40
Är jätteglad över att Sanchez är såld (nu sårade jag en hel del här). Ännu ett viktigt steg mot ett bättre och mer oberäkneligt FC Barcelona. Sanchez agerade kyckling alltför länge och är hästlängder ifrån att vara en initiativtagare. Han hade alla förutsättningar men saknade karaktär och killer instinct. Nu är det bara att seal the deal med en mittback av rang och Suarez. Har aldrig varit så hypad inför en ny säsong. Äntligen får vi en rejäl försäsong med nytt blod i truppen. Hurra!
Barcelona LeoMessi
2014-07-10 23:27
"Tacklingen räddade Argentina i slutminuterna.
Nu pratar Javier Mascherano, 30, om den matchavgörande insatsen.
– Jag sträckte mitt anus, säger Mascherano enligt La Nacion."

hahahah fan vad jag skrattade när jag läste detta! Han offrade sitt anus för laget:P
Barcelona LeoMessi
2014-07-10 23:23
@Vampíro:

haha skrev precis ett inlägg om det där ryktet, men det tycks inte ha lagts upp :(
Barcelona Vampíro
2014-07-10 23:20
Och priset som världens dunmaste rykte går till... Barcelona, and Atletico, are interesed in Napoli winger Jose Callejon (27), but the Italian club is not willing to sell. [dimarzio]
Barcelona Barca Barca
2014-07-10 23:03
Att jag skulle bli lite ledsen och sårad över att Alexis lämnar Barca trodde jag aldrig. Jag blev glad att Zlatan stack och jublade när Cesc såldes, kommer köpa helrör till alla människor i närmaste krog till mig när Pique lämnar(vilket aldrig kommer ske tyvärr), men jag blev riktigt ledsen när jag såg Alexis i Arsenal tröjan, det är en spelare som står nära hjärtat och tycker har sköt sig bra i klubben, sprungit och kämpat varje gång han fått chansen, inte klagat över speltid, gjort tre el classico mål under sin tid, jag gillar honom faktiskt, synd att han lämnade. Minns när jag såg honom på Camp Nou mot Valencia för tre säsonger sen, när Barca vann med 5-1 och Messi gjorde 4 mål, man såg hur sjuuuuuuukt mycket Sanchez springer utan boll, det är otroligt. Hade vi använt han rätt kanske som ren 9 så hade han gjort bra mycket bättre ifrån sig. Aja, lycka till Alexis, önskar han all lycka, lojal och ödemjukt kämpade fotbollsspelare. Tack för allt.
Barcelona Gio Style
2014-07-10 23:01
Alltså Hummels är tillbaka med besked, HUR kan vi inte gå efter honom?
Fyfan vad han är grym på alla sätt.

Tack för allt Alexis, är lite besviken på att det slutade som det gjorde då förra säsongen bådade så gott.
Aja, blir att heja på Arsenal nu, tack för dem här åren grabbar!

Ne skämt åsido =) Var egentligen bäst för honom om det nu stämmer att Suarez kommer. Om det var det bästa för vår klubb återstår att se.

Jag tycker att vi har agerat helt okej i marknaden men om vi inte värvat några bra backar så är vår Silly Season ett fiasko när allt väl ska summeras.
Barcelona petersays
2014-07-10 22:50
Man laddar sidan, man ser €-tecken i vart och vartannat inlägg, man behöver inte bemöda sig med att läsa ikapp :P
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-10 22:47
Mitt perfekta fönster... Startbudget: 120 miljoner euro Inkomster på försäljningar; Cesc Fabregas - 33 miljoner euro Alexis Sanchez - 42 miljoner euro Jonathan dos Santos - 1,5 miljoner euro Inkomst: 76,5 miljoner euro Budget: 196,5 miljoner euro --- Klubbens inköp; Ter Stegen - 12 miljoner euro Rakitic - 18 miljoner euro Bravo - 12 miljoner euro Utgifter: 42 miljoner euro Budget: 154,5 miljoner euro. --- Framtida/icke officiella försäljningar: Tello (lån) - 8 miljoner euro Song - 10 miljoner euro Affelay - 3 miljoner euro Eventuell inkomst: 21 miljoner euro Budget: 175,5 miljoner euro --- Framtida/icke officiella köp; Luis Suarez - 88 miljoner euro Marquinhos - 40 miljoner euro Mathieu - 15 miljoner euro Eventuell utgift: 143 miljoner euro Kvarstående budget vid transferfönstret slut; Klubben går plus på 32,5 miljoner euro.
Barcelona Zyzz
2014-07-10 22:39
Hummels är tyvärr tillbaka till finalen...
Barcelona Blaugrana91
2014-07-10 22:37
[QUOTE=fc__Barça]Blaugrana91 Så länge inte man har köpt in minst en mittback så kan jag fortfarande inte se att dem har gjort någon storsatsning. En storsatsning är ju att man ska förbättra laget och det kommer inte bli bättre så länge ingen mittback tillkommer. Sen hoppas jag självklart att du har rätt men jag tycker inte att man kan se det som en självklarhet att man kan kommer spendera stort och köpa mittbackar bara för att det lovats under presskonferenser. [/QUOTE] Vi får hoppas på det bästa, men hittills har man gjort det bra. Dessutom kan man inte strunta i mittbackar i år igen det går bara inte. Tänk på att denna impopulära ledning säkert vill få fortsatt förtroende efter 2016 och att då strunta i mittbackar igen hade gjort deras chanser ännu mindre. Så jag tror inte ens dem är så osmarta.
Barcelona Zyzz
2014-07-10 22:36
Robben är så jävla butthurt så det är inte sant! Hahahaha!!! Om Argentina inte har en chans mot Tyskland så hade ju ABSOLUT inte Holland haft det med tanke på att Argentina är bättre än Holland.
Barcelona fc__Barça
2014-07-10 22:30
Blaugrana91 Så länge inte man har köpt in minst en mittback så kan jag fortfarande inte se att dem har gjort någon storsatsning. En storsatsning är ju att man ska förbättra laget och det kommer inte bli bättre så länge ingen mittback tillkommer. Sen hoppas jag självklart att du har rätt men jag tycker inte att man kan se det som en självklarhet att man kan kommer spendera stort och köpa mittbackar bara för att det lovats under presskonferenser.
Jesper
2014-07-10 22:30
Dåligt karriärval utav Alexis, går till en klubb som siktar på medelmåttighet och den ständiga fjärdeplatsen med Wenger som bäst...
Mascherano#14 el Jefecito
2014-07-10 22:27
Jag önskar Alexis ett stort lycka till och hoppas det går bra som fan för honom. Vi förlorar en mycket älskvärd spelare. Nu har han chansen att visa vem han egentligen är då han kommer att vara den stora stjärnan i laget. Jag kommer alltid att respektera Alexis.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-10 22:23
Förlåt att jag frågar igen.

Det här är nog tredje gången.

Vad är det ni ser hos Cuadrado ??
Jag tycker att hans spelstil är lika Alexis på pricken.

Vill ni ha honom som högerback eller på den offensiva delen??

Ok, om ni pratade om en spelare som Reus för att han har bevisat för alla att han håller på den bästa nivån.

Men Cuadrado??
Barcelona Blaugrana91
2014-07-10 22:15
*redan
Annons: