/spanien/barcelona/forum/436.aspx/spanien/barcelona/forum/436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviesta
3/25/2017 19:17
neymar JR Haha, I called it!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xaviesta
3/25/2017 19:16
DM 1982 Det har du alldeles rätt i såg jag nu. Dom 4 bästa lagen från vardera grupp i Segunda B, alltså sammanlagt 16 lag, får kvala för att avgöra vilka 4 som ersätter dom 4 lag som flyttas ner från Liga Adelante, alltså divisionen ovanför. Thank you for the enlightening :) Småröriga regler i dom lägre divisionerna tydligen men visionen skall vara densamma. Vinn gruppen, vinn kvalet, flytta upp.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
3/25/2017 19:12
Xaviesta 0-4 man får vad man önskar sig
Barcelona DM1982
3/25/2017 19:06
[QUOTE=Xaviesta ]Urstark prestation av B-laget borta mot Valencias dito. 2-0 ledning i halvtid och nu börjar det lukta direktuppflyttning på allvar! Avancemang är oerhört viktigt om vi mot all förmodan får in en kompetent tränare nästa år som inte är främmande för att dra upp ungdomar from our own pipe. Hos oss ska hoppet mellan A och B-laget aldrig vara för långt bort och att husera i Segunda B borde vi helst vara färdiga med efter den här säsongen. Vamonos muchahos, in med ett par två mål till och döda matchen tidigt i andra! [/QUOTE] Jag är inte 100 % säker men det finns inga direktplaceringar utan alla kommer ändå kvala. Det finns dock fördelar med att komma ett, då får man två chanser att kliva upp.
Barcelona Xaviesta
3/25/2017 19:00
Urstark prestation av B-laget borta mot Valencias dito. 2-0 ledning i halvtid och nu börjar det lukta direktuppflyttning på allvar! Avancemang är oerhört viktigt om vi mot all förmodan får in en kompetent tränare nästa år som inte är främmande för att dra upp ungdomar from our own pipe. Hos oss ska hoppet mellan A och B-laget aldrig vara för långt bort och att husera i Segunda B borde vi helst vara färdiga med efter den här säsongen. Vamonos muchahos, in med ett par två mål till och döda matchen tidigt i andra!
3/25/2017 18:30
Kröjff Nailed it! ------ Bara jag som är förvånad över att tröjsponsorn inte har tagit sig in även på landslagsnivå ännu?
Barcelona zigazaga
3/25/2017 17:41
Glad lördag alla cules! Spännande vår som väntar oss. Ska bli så jävla kul o följa oss i CL speciellt efter vad som hände mot Psg. Jag är så tacksam efter vad jag fick uppleva, det är en match som jag aldrig kommer glömma och som jag tillsammans med Chelsea matchen kopplar till bästa ögonblicket som supporter. Håller ni med?
Barcelona Kung Messi
3/25/2017 17:06
Sveriges landslagsback Mikael Lustig om Neymar. Expressen-reportern: "Vilken är en av de största filmarna du har stött på under karriären?" Mikael Lustig: "Neymar tycker jag. Han faller oerhört lätt och som försvarare gäller det att hålla i skinnet, du kan knappt ta i honom."
Barcelona Neymar N11
3/25/2017 17:05
Justine Kluivert (Ajax): "My dream club is Barcelona. Seven years from now, I would like to be playing for Barcelona." En spelare som har potential att bli stjärna och vem vet kanske spelar han hos oss i framtiden.
Barcelona Caz
3/25/2017 16:17
@Katalano:
Vilken hemsk dag det kommer vara när han lägger skorna på hyllan, man blir ledsen bara av att tänka på det. Har glömt räkningen på hur många gånger jag sett denna videon men är nog uppe vid minst 15 gånger, så magisk. Ni måste kolla 02.52. Bara se hur han - tillsammans med Dani Alves så skickligt öppnar upp hela planen med ett par passningar och det var mot Atletico också!
Barcelona Katalano
3/25/2017 15:52
Något jag kom att tänka på när jag såg videon som Treyh länkade. Generellt så är ju inte Messi känd för att göra de mest spektakulära dribblingarna i sig, utan han gör effektiva dribblingar, utnyttjar sin utomjordliga bollbehandling där han alltid har bollen nära sin kropp i kombination med sin snabbhet och speluppfattning. De gånger han får publiken att reagera är när han snurrar upp flera spelare i rad snarare än att han gör ett enda fancy move.

Men till min poäng:
Messis "signatur-move" är när han med vänsterfoten drar bollen utåt mot sin vänster-sida och i samma rörelse petar bollen framåt förbi sin motspelare. Folk märker inte av det, men Messi gör då ormen som om det vore en enkel tvåfotare flera gånger per match. Helt otroligt hur han ständigt får så svåra saker att se enkelt ut.
Barcelona Kröjjff
3/25/2017 15:38
neymar JR || Cillessen #1 a Du frågade dig om det fanns någon anledning att besvara det faktum att jag så där i förbifarten nämnde ditt gamla nick, i ett inlägg av mig. Som uteslutande var ämnat som replik på en pubertal provokation, av en oförbätterlig "fanboy" till en synnerligen speciell brasiliansk fotbollsspelare. Nej, det behöver du absolut inte. Ditt förhållningssätt har nämligen från skillnad till brassens förblindade beundrare, varit föredömligt sakligt. Åtminstone i så mening att du inte dragit dig för att framhålla brister och fel, när det funnits skäl att göra så. Utan att för den skull vara någon "hater" av honom. Att du sedan på senare tid framhållit hur bra Neymar varit, gör dig därför inte heller till någon "fanboy" För det råder ju ingen som helst tvivel om att brassen håller på att göra sin absolut bästa säsong i Barca. Detta som ett resultat av att han nu till synes äntligen står med båda fötterna på jorden, i såväl bildlig som bokstavlig mening. Jag vill minnas att du efter en insats härförleden uppmanade alla att kyssa just hans fötter och inkluderade dig själv i uppmaningen, väl medveten om att du inte dragit dig för att kritisera honom tidigare. Själv är jag emellertid mer inne på att kyssa Neymars panna. Eftersom det i mina ögon är innanför den, som den stora förändringen skett. Som gjort att han med sina mått mätt gått från den ena ytterligheten till den andra och på så pass kort tid. Gudabenådade fötter har Neymar JR alltid haft. Inställningen och attityden har det däremot varit si och så med. Önskningarna verkar nu kunna gå i uppfyllelse, Men först efter det att stjärnan slutat falla och se på sig själv som mittpunkten runt vilken hela fotbollsvärlden snurrar. Ödmjukhet är ibland den bästa vägen till framgång. Och fortfarande har ingen visat det bättre än Lionel Messi. Men Neymar närmar sig.
Barcelona Soko
3/25/2017 15:16
Barcelona El Pistolero #9
3/25/2017 14:28
På tal om talanger. Han här kommer bli stor om allt vill sig rätt. Vilken vision han har, riktigt imponerad. Abdelhak Nouri!
Barcelona Treyh
3/25/2017 14:25
Mbappe må vara "the next big thing" men när jag kollar på det här klippet på Messi (och Ronaldo) som 18 åring så börja jag inse att jag troligtvis inte får uppleva nån mer som Messi under min livstid. Kolla på klippet. Messi när han var 18 år. Jösses.
3/25/2017 14:19
Behöver väl knappast besvara det? Neymar förtjänade kritiken och fick den med, var jag för hård? Absolut inte spelar han lika dåligt och lika länge så kommer jag såga honom ännu mer. 1 månads bra spel tar inte tillbaka 1 år med usel spel!
Barcelona Kröjjff
3/25/2017 13:30
@Ribohn Fan:
Ribohn Fan Du kan väl börja med egna bidrag i den vägen, som rättmätig initiativtagare? Ty själv vet jag faktiskt inte med mig att jag har någonting alls att komma med i den kategorin. D v s såvida man nu inte väljer att likställa uppfattningar om att brassen under sina fyra år i Barca, fortfarande trots tidiga profetior om "snabbt" tronskifte inte visat sig vara i paritet med den de flesta av oss på saklig grund och utan att för den skull vara "fanboys" vanligtvis brukar anse vara världens bäste någonsin, som en "sågning". Tror faktiskt på rak arm och mellan tummen och pekfingret, att jag för min egen del bara "sågat" en spelpjäs i barcas skiftande trupper härinne under årens lopp och det är i så fall ter Stegen. Om ens honom eftersom jag gärna sätter en ära i att alltid försöka vara saklig i min eventuella kritik av vem det vara månde så länge vi nu håller oss till fotbollsspelandet i sig och inte spridandet av skällsord omkring sig likt en självgående gödselspridare. Nu kanske du tänker som så att det inte är en tillfällighet att just jag skriver en replik riktad till dig angående ditt inlägg om sågningar av Neymar som något av ett folknöje, eftersom det bara bevisar att jag känner mig "träffad" och trampad på tårna Det står det i så fall dig fritt. Men vore jag då du, skulle jag välja mina ord med stor omsorg och kanske till och med citera mig som stöd för en sådan eventuell missuppfattning. Jag tror till och med nicket "neymar JR har åtskilligt mer att svara för när det kommer till "sågningar" av brassen; om nu sanningen ska fram. Vilket väl är eftersträvansvärt?
Barcelona El FenómenoR9
3/25/2017 13:08
kröjjff Det är ingen pånyttfödelse på g tyvärr. Bara försöka garva åt de löjliga, funkar ibland kan jag säga.
Barcelona the cameroonians
3/25/2017 12:58
MD skriver både idag och igår om att det finns planer på att värva en toppspelare i sommar men att budgeten gör att klubben måste sälja för att finansiera köpet.

Bara för att balansera årets budget (alltså fram till 30/6) krävs en försäljning på minst €15 miljoner. Detta har förmodligen att göra med investeringen i Andre Gomes där det togs pengar från nästa säsongs budget eftersom "läget" fanns.
Vi ska ockås ha klart för oss att förlängningen av Messis kontrakt kommer vara i storlek med en crack-värvning då hans nya lön kommer bli monstruös.

Sportchefen Robert har ju också flaggat för att det inte kommer bli en lika stor omsättning denna sommar som den förra, något som också förstärks av hans kommentarer kring B-laget och att det där finns 3-4 spelare som kan bli aktuella för uppflyttning.

Med tanke på att ledningen nyss förlängt med Rakitic och Busquets plus att Iniesta är untouchable och Gomes är "framtiden" ser jag det inte som aktuellt att det kommer en toppspelare till mittfältet.
Samtidigt har jag svårt att se att MSN kommer att utsättas för någon större konkurrens vilket gör att en försvarsspelare, troligtvis en högerback, är det som kommer vara prioritet nummer 1.

Spelare som är högst troligt att inbringa pengar är Rafinha och Arda.

Oavsett ovan nämnda saker så kommer mycket att bero på vem som blir den nya tränaren. Någon medpondus som kommer kräva vissa spelare, eller någon som finner sig i att låta andra (sportledningen) bestämma. Bara att vänta och se.
Barcelona Katalano
3/25/2017 12:29
Juvenil A spelar just nu för de som vill titta. Se länktips för stream.
Barcelona Soko
3/25/2017 12:19
Barcelona Ribohn Fan
3/25/2017 11:46
Jag tycker vi ska börja såga Neymar igen, då var det happy här inne!
Barcelona Kröjjff
3/25/2017 11:08
Som läsare av Les Rambles, finns det stunder när man inte riktigt vet om man ska skratta eller gråta. Innebörden och vidden av begreppet tragikomisk, har nått nya oanade höjder. Eller är det möjligen den ironiska generationens renässans som vi tvingas bevittna?
Barcelona Legend Carles Puyol
3/25/2017 09:47
Xaviesta Härligt att man kan förstå varandra på ett bra sätt :) Tummen upp.
Barcelona FCB_Messi
3/25/2017 08:03
Min magkänsla på transfermarknaden inför kommande säsong : Veratti, Isco, thiago , en utav dom kommer . Tror mest på veratti. Jag tror Gomes får en säsong till på sig, rakitic blir kvar , även rafinha och suarez blir nog kvar för att bredda truppen . Har en känsla av att vi inte värvar en högerback. Beror lite på vem som ska coacha oss. Om det blir trebackslinje osv . Arda tror jag tyvärr vi säljer för att få lite pengar.
Barcelona Barca4life98
3/25/2017 00:16
Jag har en magkänsla av att vi kommer att få se två ganska så stora köp i sommar, frågan är vilka de blir? Bellerin kommer säkert att komma in, trots att han har sina brister. Det ryktas allt mer om det och Arsenal kommer säkert att missa CL till nästa säsong. Hade personligen velat sett Sidbé, tror att han kan bli en ny Umtiti fast som högerback. Det har ryktats om Verratti, Thiago och Coutinho. Någon av de kommer att komma in tror jag. Då måste minst 1 eller 2 mittfältare flytta på sig. Arda kommer väl att dra och Denis kommer att ta över hans plats som ersättare till Neymar. Frågan är hur det blir med Gomes & Rakitic? En av de kommer att behöva flytta de närmaste 2 säsongerna om Iniesta stannar. Vad tror ni?
Barcelona Xaviesta
3/24/2017 23:21
Legend Carles Puyol Jag förstår precis vad du försöker få fram.
3/24/2017 22:19
Barcelona officially denies that they spoke to Athletic Club about negotiating with manager Ernesto Valverde.
Barcelona Den vise mannen
3/24/2017 21:39
Har ni tänkt på hur lik spansk (Barca) fotboll är sin nationalsport, tjurfäktning. Man dominera sin motståndare med elegans och briljans. Man försöker trötta ut motståndaren och riva små sår innan man sätter in den dödande stöten. För att sedan ibland med sitt högmod och nonchalans åka på en ordentlig smäll.
3/24/2017 21:30
Valverde har också tränat Espanyol :P
Annons: