/spanien/barcelona/forum/4358.aspx/spanien/barcelona/forum/4358.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2014-07-12 12:03
Är det nån som har koll på rykten angående Cuadrado? Senast läste jag att hans agent skulle åka till Barca för att förhandla. En mycket spännande spelare som jag gärna hade sett spelat som attackerande mittfältare i Barcelona.
Iniesta är 30 och kommer inte kunna starta lika många matcher då han måste sparas till stor matcherna, sen måste man ta häsyn till eventuella skador.
Cuadrados fina teknik och snabbhet samt att han är bra på samspela hade passat perfekt i vårat mittfält, han har riktigt bra löp kapacitet och tillsammans med Rakitic och Busquets hade vi haft ett stabilt mittfält både defensivt och offensivt enligt mitt tycke.
Iniesta ska fortfarande starta men Cuadrado kan sakta men säkert ta över när Iniesta börjar prestera mindre.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
thaowl
2014-07-12 11:52
[QUOTE=:Journalisten: Daacun]Nu är Suarez en barca spelare ni som inte stödjer det kan lika gärna byta lag. för mig så fort en spelare drar på sig våran fina färger så är han lika mycket älskat som de andra. Det han gjorde tidigare är historia. så ge Suarez en chans jag tror att de flesta av er kommer ändra sig när Suarez avgör en el calacio [/QUOTE] Hur menar du? Så om Pepe skulle skriva på för oss (mardröm) så skulle du älska honom lika mycket som de andra spelarna?
Postat via SvenskaFans-appen
:Journalisten: Daacun
2014-07-12 11:49
Nu är Suarez en barca spelare ni som inte stödjer det kan lika gärna byta lag. för mig så fort en spelare drar på sig våran fina färger så är han lika mycket älskat som de andra. Det han gjorde tidigare är historia. så ge Suarez en chans jag tror att de flesta av er kommer ändra sig när Suarez avgör en el calacio
Barcelona LennyRomario
2014-07-12 11:29
@Mido:
Men våga suga i dig lite kunskap och klicka på länken istället. Länken ger mig absolut inte rätt, den ger bara siffror. Men hur du kan tro att 3-400 miljoner om året är skillnaden mellan konkurs och succé förstår jag inte. Säg istället att du vill slå Real Madrid även utanför plan. Du vill köpa bättre spelare än dom, du njuter när Barcelona landar ännu en storstjärna. Det är inget fel med det. Men tro inte att det är en ekonomisk nödvändighet, det är det inte.
Barcelona fc__Barça
2014-07-12 11:27
Barieta Köptes inte Song för runt 15M pund? Låter ju väldigt konstigt om man ska få ut mer av en spelare som blivit både sämre och äldre...
Barcelona Barieta
2014-07-12 11:24
Song värderas tydligen till 20M pund, skulle man få det för han så är det mycket bra. Han har inget att göra i Barca och jag förstår mig inte på den värvningen över huvudtaget.
Barcelona Mido
2014-07-12 11:21
Löjligt att vissa här vill att vår klubb ska tillbaka till medeltiden. Du som snackade om tv pengar,, tror du att det skulle räcka att sköta en fotbollsklubb? Vet du hur höga lönerna är, hur många tusentals anställda som ska ha lön,, vad det kostar att sköta en arena? Ni sitter hemma å streamar matcherna, gratis.
Barcelona B.BOSS
2014-07-12 10:55
Längtar tills Barca blir lika bra som Sevilla så att vi kan få det här tjatet överstökat på forumet. Tar ett steg och går tillbaka till våra värderingar och alla som inte gillar det kan lämna klubben. Befinner mig hellre i Valencias situation än att jag säljer själen i vår klubb. Gör om, gör rätt.
Barcelona LennyRomario
2014-07-12 10:52
Det går inte att jämföra Barcelona med lag som Arsenal, Atletico Madrid och MIlan. Med eller utan reklam. Det finns ju en stor skillnad, den som gör att Spanska ligan oftast är lika spännande som den Skotska: Spanska ligan förhandlar sina tv-avtal enskilt. 2011 drog Barcelona in 180 miljoner euro i TV-pengar (http://www.dn.se/sport/fotboll/jattarna-slukar-tv-pengarna/). 180 miljoner euro! Atletico Madrid drar in knappt 40 miljoner euro........ Så att tro att Barcelona skulle gå i konkurs utan att ha reklam är ju bara löjligt. Och "skulderna" har jag skrivit om förr, men jag försöker igen. Kicka på länken nedan bara. Den förklarar relativt enkelt att "skulden" bara är ett bokföringstrick som nyanlända ledningar använder sig av. Laporta gjorde exakt samma sak när han tog över: http://osynligahanden.blogspot.se/2010/12/more-than-club.html Men visst - det är klart som fan att klubben får mer pengar av att ha reklam på tröjorna än att inte ha det. Sen är ju frågan om det är värt det, eller om man tror sig kunna ha en konkurrensfördel någon annanstans (La Masia, smartare affärer). Så tycks inte vara fallet med den här ledningen.
Barcelona Culé hasta la muerte
2014-07-12 10:41
@petersays:

Exakt på vilket sätt har ekonomin skötts på ett sätt så man kunnat undvika detta?

Genom att istället belåna klubben upp över öronen. Tror du detta hade varit ett bra koncept i tider där FFP kommer allt mer i spel?
Barcelona Nemesis 10
2014-07-12 10:28
@petersays:
Och hur mycket hade vi inte i skulder i slut ändan?? Hade vi fortsatt på samma sätt idag hade vi antingen haft otroliga skulder eller så skulle vi kolla på när Real vinner dom stora titlarna. Nu har man lyckas sänka skulderna i rasande takt men ändå inte försvunnit från fotbollens finrum helt o hållet. Nu har våra bästa spelare blivit till åren och det är dags och bygga något nytt och hållbart för framtiden. Vi hade nog kunnat fortsätta att satsa på våra talanger med Pep vid rodret för han har den egenskapen men han är gone, borta. Thiago drar dit för han vet vad han kan få för coaching där...våran bästa talang... Folk måste vakna till lite för det är inte enkelt att utveckla stjärnor efter stjärnor, spelare som Messi kommer 2, 3 gånger under en livstid, spelare som Xavi , Iniesta, Puyol kommer var 15e år typ om inte mer. Det är chansningar att värva talanger som är billiga men KAN bli världsstjärnor. Om du ska köpa en lovande talang i dagens fotboll får du betala runda 300 miljoner kr, kolla vad Lucas och Oscar gick för, Hazard var inte så billig heller. Luiz går för 500 och Cavani går för över 600 smatidigt som Roma vill ha 600 för Benatia och Porto kräver 400 för Mangala ja jag kan fortsätta hela dagen... Marknaden har förändrats!!! Jag vill precis som många här att vi ska vara reklam fria och fortsätta dominera världsfotbollen men faktum kvarstår att fotbollen utvecklas och man kan inte fastna i samma bubbla för då kommer man ha j*vligt mycket att ta igen senare. Man måste inse verkligheten och kolla klubbens värderingar, att ha en image man kan vara stolt över men ha en berg och dalbana när det gäller framgångar. Eller försöka göra det man kan för att fortsätta vinna tunga titlar och behålla klubbens marknadsvärde.
Barcelona petersays
2014-07-12 10:14
Fast världsfotbollen har inte genomgått några drastiska ändringar de senaste 3-4 åren om ni nu tror det? Kapitalismen har styrt i 20-30 år. Tidigare ledningar har navigerat förbi detta och undvikit reklam på tröjorna och att sälja ut stadions namn för att hålla klubbens själ intakt. De har skött ekonomin på ett sådant sätt att det helt enkelt inte varit aktuellt. Förmodligen delvis genom att värva lite smartare och att sälja smartare. Genom att själen hållts intakt kanske klubben har haft ett större attraktionsvärde bland spelare också. Något som i längden gagnat oss då vi haft fler spelare villiga att spela för oss. Det är inga jättepengar vi snackar om i sponsorpengar om ni tror det. Qatar ger visserligen 30M per år, men Intel ger ca €3 per år och Beko ger oss väl €10M per år eller? Det är ju kaffepengar som vi slösat bort på idiotvärvningar varje sommar. Istället för att köpa Suarez för 90 miljoner och istället köpt en forward för 30-40 eller t.o.m. 50 miljoner så hade vi fortfarande haft Unicef på bröstet. Fattar ni? 113 år utan reklam på tröjorna och plötsligt så tror ni att man måste överge det för att "det är annorlunda nu". Bullshit! Det är vad ni och ledningen intalar er själva för att sova gott om nätterna medan plånböckerna sväller hemma hos vissa i Katalonien. Bartomeu och co har nog en rätt fin procent på alla sponsordealar man gör. Det kan ju förklara varför man satsar mer på att jaga sponsorpengar än på att jaga spelare till truppen. Jag tror man i det långa loppet kör klubben i botten när man överger värdegrunden och går från att vara Mes Que Un Club till Només Un Altre Club.
Barcelona Júnior.
2014-07-12 10:11
@Smogen:

Självklart är det en tolkningsfråga men ursprungligen kommer mottot under Franco-tiden då man i Barcelona ville försvara och bevara den katalanska identiteten, kulturen och språket. Klubben kommer alltid att vara "Més que un club", och det kan varken värvningar för miljarder eller stora sponsorkontrakt förändra. "Més que un club" står för något mycket djupare än så.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-12 09:59
Nu har sovit på saken och det känns rätt bra ändå. Som supporter tjänar det ganska lite till att förbanna sig över högra transfersummor och sådant vi ändå inte kan påverka. Bättre då att fokusera på det roliga: Vi har precis köpt en av världens absolut bästa fotbollsspelare, som de senaste åren överglänst stjärnor som Bale, Aguero m.fl borta i England. Vi har köpt en målmaskin, en lirare och en hårdjobbande tuffing. Vi har köpt Luis Suarez! Summan må vara hög och det återstår att se om han får spela före november - men vi köpte honom för 5 säsonger och Lucho verkar vetat precis vad han vill ha. Det talar för att vi lär få se det bästa av Suarez på Camp Nous gräsmatta. Det pågår ett spännande projekt nere i Barcelona. Och visst har man slitit sig i håret av frustration emellanåt, men bit efter bit faller trots allt på plats. Nu lovar jag att försöka stötta klubben genom hela fönstret tills vi sett det färdiga resultatet.
Barcelona socccerfan1
2014-07-12 08:47
Vill man vara relevant och fortsätta som en toppklubb så måste man köpa spelare.. För stora summor.. Tyvärr.. Annars blir man Milan.. Arsenal var påväg dit.. Men insåg
2014-07-12 08:46
@Nemesis 10:

Precis och hur långvariga kommer dessa klubbar vara i toppen?
Dom har en peak nu, fast om några år kan det se ganska annorlunda ut.
Barcelona II Barça II
2014-07-12 08:45
Jag är väldigt kluven när det kommer till värvningen av Suarez. Det är inget snack om saken att killen lider av psykologiska problem, men samtidigt är han en fantastisk fotbollspelare, kanske världens bästa målskytt just nu. Hoppas att han får psykologisk behandling under hans avstängning. Men om ni tror att Suarez är den första "badboy" som spelat i Barca, ja då har ni inte följt laget tillräckligt länge :-).
Barcelona Nemesis 10
2014-07-12 08:32
Visst vi kan ta bort alla sponsorer och dra in mindre pengar, men då får vi också sänka våra spelares löner. Vi kan skita i att köpa världsklass spelare och istället utveckla egna talanger för att det ser bättre ut för vår image, spelar ingen roll om vi inte når en CL plats och förlorar ännu mer pengar. Det pumpas in pengar i klubbar och marknaden ser helt annorlunda ut än vad den gjorde för några år sedan. Hur ska klubben försvara sig när Psg kommer och erbjuder Messi 200 miljoner om året tex? Eller när City kommer och erbjuder Adama monsterkontrakt och garanterd CL spel för det kommer inte vi kunna garantera när vi kastar alla sponsorer och satsar endast på våra talanger? Jag skulle vilja se det hända för att se sen hur många som skulle vara lyckliga i detta forum och skriva Mes Que un Club.... Folk kommer säga kolla på Atletico och Dortmund, ja dom lyckades en gång för att dom har otroliga tränare som kan få ut det bästa ur deras trupper. Sånna tränare är otroligt sällsynta ska ni veta!
2014-07-12 08:31
Rätt så patetiskt att läsa hur vissa resonerar kring summorna kring dagens värvningar, det är såhär det ser ut nuförtiden helt enkelt. För att kunna hänga med i denna utvecklingen har klubben varit tvungen att hitta alternativa inkomstkällor, det räcker inte att förlita sig på akademi och billiga värvningar när man har Barcas ambitioner. Vi har haft lyxen att de senaste åren ha många akademispelare i truppen för La Masia haft en riktigt bra period. Nu är vi inne i en period där vi inte fått fram några guldkorn, alltså är det fullt logiskt att värva.
Barcelona Smogen
2014-07-12 08:02
En fråga till alla er som hånar oss som klagar på klubbledningen och tycker Barca sålt ut sin själ. Till er som hyllar galacticovärvningarna och tycker det är bra att Barcelona drar in så myckdt pengar som möjligt på tröjreklam och sätta företagsnamn på Camp Nou. Vad står och betyder "Mes Que un Club" för er?
Barcelona Nemesis 10
2014-07-12 07:53
Forumet är verkligen uppdelat i två läger där vissa vill gå tillbaka till den gamla versionen av Berca medans vissa vill förnya Barcelona och storsatsta för att inte försvinna från toppen.
Vissa är arga och tycker att vi inte behöver Suarez medan andra är helt för den värvnignen och tycker den är bra. Alla tycker helt enkelt olika och man kan inte dumförklara någon som tycker nåt annat.

Jag är en av dom som tycker det är dags att satsa som dom andra klubbarna gör för att inte halka efter. Hur mycket jag än vill att vi ska fostra våra egna spelare så skulle jag inte tycka att det är så kul att kämpa om CL plats varje säsong och slåss om cup titeln medans dom andra lagen bara drar iväg. Att hitta en ny generation med talanger tar tid och vem vet när nästa talangfulla generation dyker upp?

Att vissa fördömer Suarez för hans tidigare handlingar och värgrar att stötta honom nu när han kommer spela för oss tycker jag är lite konstigt.
Killen ber om ursäkt och avtjänar sina straff och ändå ska man fortsätta att spotta på honom, ni som har syskon eller vänner som har hållt på med dumheter kan känna igen sig i situationen. Suarez är ingen dålig människa utan han vill vinna till varje precis och tyvärr har han svårt att kontrollera sig i stundens hetta men det är många spelare som är likadana men väljer att göra nåt annat än att bita just.

Och för dom som påstår att Suarez inte förtjänar att spela i våra tröjor, menar ni att vi aldrig har haft struliga eller problematiska spelare i våran trupp förut? Vi har haft flera stycket samtidgt tom, kanske inte på Suarez nivå men ändå ingen är perfekt. Så länge han springer ihäl sig och gör allt för klubben så kommet han få min respekt iallafall, men om han förtstör för klubben så får han jobba otroligt hårt för att ha en chans på att vinna tillbaka den respekten.
Det är vad jag tycker!
Barcelona Treyh
2014-07-12 07:41
Jag satt och tänkte på det också under matchen mot Holland. Han var ett monster i försvaret. Vafan liksom varför kan vi inte värva såna spelare för den summan. Dessutom känner han ju Messi och Macherano från landslaget.

@zick9:

Barcelona grande jw
2014-07-12 06:25
@Hugo:

Motivera gärna "tre stora egon". Stör mig på folk som kommer in här och ska påstå det ena och andra utan grundlig fakta.

Suarez hade näst flest assist i PL förra året. Detta gjorde han medans han vann skytteligan överlägset med 10 mål.
Messi har sedan säsong 09/10 kommit 3a, 1a, 2a, 3a och 7a i assistligan. De 5 senaste 5 säsongerna har han sammanlagt stått för 68 assist, varje säsong över 10 assist. Detta har han åstadkommit samtidigt som han vunnit skytteligan 3 av 5 säsonger och sammanlagt stänkt in 187 mål.

Detta är två spelare som burit sina lag under flera säsonger.

Så vad grundar du ditt påstående att alla tre är stora egon? Känner du de personligen? De är alla top 5 anfallare i världen. Är det så konstig att de tar plats på plan? Är Neymar ett stort ego bara för att han alltid står i centrum i landslaget där han råkar vara flera nivåer över hans mediokra lagkamrater som i många fall håller korpennivå?

Faktum är att vi med försäljningen av Cesc blev av med en av de största egona i Barcelona. En spelare som såg sig för fin för bänken både både här och i La Roja. Chansen att Suarez skulle vara värre är obefintlig.
Barcelona Bentley King
2014-07-12 03:50
Hugo Antingen är du bitter, rädd eller avundsjuk. Kan tänka mig att det är många som beundrar Barcas anfall nu :)
Barcelona ( Xaviesta )
2014-07-12 03:46
Låt mig ge er några korta svar på era skrattretande frågor, ni som undrar varför dom flesta i forumet inte jublar hejdlöst över den här "supervärvningen" : * Suarez är 27 år gammal och alldeles för dyr för sin ålder. Marknaden bryr sig inte om åldern men klubben borde göra det. Neymar kostade ruskigt mycket men är ett betydligt mer attraktivt varumärke än Suarez och dessutom är han en knatte om man jämför rent åldersmässigt. I brassens fall kan man förstå priset (nåja) men i Suarez fall förstår jag inte det alls, speciellt efter alla skandaler som han stått för själv och därigenom skadat sitt eget namn. Lägg även till avstängningen han måste tjäna av innan han ens får lov att börja erbjuda oss sina tjänster. Lyckades Zubi och gänget inte få ner priset efter bitattack och FIFA-dom nummer tre ens? Är dom så inkompetenta verkligen?! Eller var det ursprungliga priset på Suarez 1,1 ofattbara miljarder och gick sedan ner 200-250 millar efter detta VM? Man undrar.. * Att killen är en fantastiskt begåvad fotbollsspelare är det inget snack om och på den frågan är bägge läget överens. Men är han det Barca behövde mitt i den här generationsväxlingen? Jag, och månaa andra tydligen, svart NEJ på den frågan. Han kommer att göra oss alldeles för framtunga samtidigt som jag tror att vår spelstil kommer att hämma hans eget spel och därför kommer den produkt som det här tiki taka kugghjulet spottar ut inte bli densamma som briljerade så fantastiskt i Liverpool. Hos oss finns det extremt många fler som vill ha bollen och driva och dribbla med den och jag vill undvika ordet "flopp", men att påstå att det luktar lite besvikelse redan nu känns lite lagom befogat. Här hoppas jag att jag har fel men min magkänsla har läxat upp mig många gånger förr när jag försökt tänka med hjärnan istället. * Det som stör allra mest med den här affären är Luis Suarez som person, både på och utanför planen. Det är ingen sympatisk kille nånstans och en profil som FC Barcelona själva lärt oss att ta avstånd ifrån det senaste decenniet. Vi har slagit oss på bröstet med att vi är minsann annorlunda jämfört med andra klubbar och hos oss passar inga Balotellis, Pepes och Costas. Killar som sysslar med svinerier på planen, våldsamma, ouppfostrade, rasistiska, osportsliga osv. Vi är mer än en klubb helt enkelt. Och nu har vi gått och värvat en spelare som står för precis ALLT som vi inte står för. Sorry, jag kan inte acceptera en sådan handling av den här ledningen. Dom som styr vår klubb idag står även dom i sin tur för precis ALLT det jag inte står för. Jag blickar fortfarande mot 2016 och fram tills dess kan dom våldföra sig på vår klubb bäst fan dom vill, det finns inget mer dom kan göra mot oss som dom inte redan har gjort. Den här värvningen är för mig spiken i kistan där dom nu fullständigt strippat oss på alla våra värderingar. Det blåser minsann nya vindar i inte bara Barcelona men även fansen. Speciellt fansen här inne som dom senaste 5-6 åren varit kaxiga med hur "ren" vår klubb är, hur äcklig och patetisk Pepe är och hur äckliga Real Madrid är som spenderar miljarder i varje fönster för att jaga ikapp oss. När den här ledningen nu agerar i samma anda som antagonisten så är det helt ok med dessa människor och klubben "gör vad den måste för att hänga med i utvecklingen" och en personlighet som Suarez är helt "fantastisk" och en "underbar" värvning. Jag blir illamående av denna hyckleri, må den vara omedveten eller medveten - det spelar mindre roll. Ni personifierar den skara patetiska fans som inte känner någonting överhuvudtaget för vad klubben egentligen står för eftersom nuvarande ledning har styrt den här skutan så långt bort ifrån våra rötter att ni har glömt varför ni ens började hålla på Barca i första hand. Det är mestadels NI som inte har några som helst problem med denna värvning. Vi andra ser bortom insatserna på planen och diverse statistik av spelaren tagna från FIFA 14. Titta er själva i spegeln och tänk er 5 år bakåt i tiden och fråga er själva ärligt om dagens Suarez hade accepterats som en Barca-värvning då? Mitt hjärta säger iaf NEJ. Jag står ut med detta men jag tänker inte gilla det, punkt slut. Summering : * Priset och åldern för högt mitt i vår generationsväxling * Är inte vad vi behövde för att rätta till balansen i laget * Tanken på vilka mer nyttiga och lämpade spelartyper vi kunde värvat både till förvaret och i anfallet istället för honom med dessa hiskeliga summor gör mig tårögd Extremt äcklig personlighet (bitattacker x 3, griseriet och det osportsliga beteendet mot Ghana i VM 2010, rasistiska glåporden i PL, beteendet mot Liverpool när han surade och försökte göra sig omöjlig för att tvinga klubben att sälja honom där han svek både arbetsgivare och fans samt att han LJÖG om klausulen i kontraktet) för att inte nämna risken att någon av alla dessa beteenden upprepas hos oss Slutplädering: Har jag inte lyckats nå ut med mitt budskap om varför dom flesta i forumet inte gillar den här värvningen med detta inlägget så lär ingen annan kunna göra det heller för då vill den jublande lilla skaran inte förstå helt enkelt. Suarez är här, det är tragiskt sett från en abstrakt synpunkt, det har potential att bli rätt bra från en sportslig synpunkt. Men han kommer ALDRIG att vinna över mig som Barcafan eller få min respekt och även om han spottar in 99 mål och vi vinner trippeln nästa säsong så ser jag redan fram emot den dagen han blir såld.
2014-07-12 03:26
[QUOTE=Hugo]Kära Barca-fans... Först och främst så kan nästan ingen på SF, oavsett klubbsympatier, förneka att uruguayanen är en väldigt bra fotbollsspelare. Men denne kommer inte lösa er klubbs akilleshäl d.v.s försvaret. Ni hade åtminstone Neymar, Messi och framför allt Alexis i anfallet, man behövde inte lägga en miljard där för att förstärka. Frågan är bara hur Barcelona skall göra fram till November då ni har en Messi och Neymar som spelat ett helt VM och att den sistnämnde inte fått lika mycket frihet hos er som i landslaget... Sedan kommer väl ytterligare ett frågetecken när Suarezs avstängning hävs. Ska man ändra spelformationen och ge Messi nummer 10 rollen? Det är alltså en av spelarna som löper minst. Och ha Neymar o Suarez längst fram, en trio som knappast har "hemjobb" som adelsmärke. Eller tänker Lucho placera Suarez på en kant? Och slutligen tror inte jag riktigt att Luis Enrique kan hantera tre stora egon som vill stå i centrum. Ärligt talat, om denne lyckades inte skapa en god stämning i Roma - inget samarbete - vad säger då att han skulle göra det med trion? Inte mycket. [/QUOTE] hehe det du snackar om får framtiden visa. Jag tror att med Suarez i laget och två nya mittbackar är början på ny barca ära
Hugo
2014-07-12 03:13
Kära Barca-fans... Först och främst så kan nästan ingen på SF, oavsett klubbsympatier, förneka att uruguayanen är en väldigt bra fotbollsspelare. Men denne kommer inte lösa er klubbs akilleshäl d.v.s försvaret. Ni hade åtminstone Neymar, Messi och framför allt Alexis i anfallet, man behövde inte lägga en miljard där för att förstärka. Frågan är bara hur Barcelona skall göra fram till November då ni har en Messi och Neymar som spelat ett helt VM och att den sistnämnde inte fått lika mycket frihet hos er som i landslaget... Sedan kommer väl ytterligare ett frågetecken när Suarezs avstängning hävs. Ska man ändra spelformationen och ge Messi nummer 10 rollen? Det är alltså en av spelarna som löper minst. Och ha Neymar o Suarez längst fram, en trio som knappast har "hemjobb" som adelsmärke. Eller tänker Lucho placera Suarez på en kant? Och slutligen tror inte jag riktigt att Luis Enrique kan hantera tre stora egon som vill stå i centrum. Ärligt talat, om denne lyckades inte skapa en god stämning i Roma - inget samarbete - vad säger då att han skulle göra det med trion? Inte mycket.
2014-07-12 02:24
Jag fattar inte hur vissa människor här inne inte är glada över värvningen av Suarez för det första så har vi fått en riktig krigare för det andra har vi fått Xavis ersättare när det gäller frisparkar
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-12 02:13
Är det bara jag dom forfarande inte har smält att våren MESSI ska spela VM final. Helt otroligt Jag trodde verkligen Argentina skulle ha någon chans att ta sig långt, och trodde också bara för att MESSI vill verkligen vinna VM skulle han inte lyckas bara för det
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-07-12 01:36
Intervju med Suarez från 2009. Läs vad han säger om Barcelona :). Välkommen!
Annons: