/spanien/barcelona/forum/4356.aspx/spanien/barcelona/forum/4356.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2014-07-10 13:30
Att suarez föredrar en känns absolut inte som nåt jag skulle skryta om.
Barcelona Gabriel
2014-07-10 13:25
Haha, avundsjukan sprudlar verkligen inne i Puertan nu när Suarez verkar vara några timmar från klar. Nu var det alltså Real Madrid som backade undan och inte Suarez som valde oss, haha vilket jävla bs. Det här är sanningen, Suarez föredrar Barça framför Real Madrid, Rakitic föredrog Barça före Real Madrid, Neymar föredrog Barça före Real Madrid och nu ryktas det att Kroos agent tom erbjöd sin spelare på free agent till Barça till nästa säsong istället för att gå till Real Madrid. Även Isco föredrar Barça före Real Madrid, ja även eran föredetta "Isco" Mesut Özil föredrog Barça före Real Madrid. Det är jobbigt va? Det måste vara. För sanningen är att en dålig säsong inte tar bort det faktumet att det FC Barcelona har gjort det senaste åren i Europa saknar motstycke och det vet spelare om. La decima ändrar inte på det faktumet, sorry. Om en spelare har att välja mellan Barça och Real Madrid så kommer 8/10 att välja Barça. Också roligt att dem intalat sig själva om att Barça inte kommer att köpa några mittbackar, så därför behöver de inte oroa sig dör Suarez. Haha, jo tjena, för det lär ju inträffa. Vi bygger ett bättre och starkare lag, vi kastar ut dödsköttet från truppen och köper in världsklass spelare, försvarare kommer också, ni behöver inte oroa er där borta i Puertan. Och att Sanchez lämnar och att dem försöker få det bytet att verka dåligt skriker bara rädsla bakom allt. Hur mycket jag än älskar Sanchez så är han inte Suarez och vi byter utav tvekan upp oss. Suarez är världens bästa och giftigaste anfallare för tillfället och han har en vinnarmentalitet som inte kan underskattas, det var längesen vi hade spelare med den mentaliteten i Barcelona (senast var Eto'o) och alla vet hur glada madridfansen blev när vi gjorde oss av med Eto'o så dem kunde slippa honom. Ja, livet hade varit enklare för er där borta om vi sket i att köpa in en livsfarlig målskytt och fortsatte att förlita oss på Messi, sorry, not gonna happen. Och gissa vad, Neymar är bara 22 år gammal, och vare sig han blommar ut nästa säsong eller inte så KOMMER han att blomma ut så småningom och ta över efter Messi och bli världens bästa spelare hos oss - ni behöver inte ha så brottom med att se det hända, det kommer, jag lovar er. Seså, fortsätt att intala er själva on att Suarez är en idiotisk värvning och att det var Real Madrid som backade undan. Haha, pinsamma fans. Bienvunguts, Luis Suarez!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-07-10 13:13
Enligt mig så inledde Messi säsongen som han alltid brukade göra och spelade likadant som han alltid gjorde. Fram tills han åkte på den längre skadan. Tror det är lite psykologiskt, han är rädd att dra sönder någon muskel om han rushar för ofta.
Barcelona LeoMessi
2014-07-10 13:08
Messi trivs som bäst när han har en riktigt bra lekkamrat, förra säsongen hade han Neymar men dom han aldrig spela ihop sig på grund av alla skador dom råkade ut för. Annars så brukar han ha iniesta men vampyren var ur form första halvan av säsongen och han hann inte komma upp på samma nivå som säsongen innan. Messi är som bäst när han får bollen en bit utanför motståndarens straffområde för det är då han kan springa igenom försvaret eller väggspela sig fram. Tycker att han den här säsongen sjönk ner alldeles för ofta till mittfältet för att hjälpa till. Mittfältet vek sig totalt förra säsongen och saknade förmågan att spela fram någon. Messi var rädd efter skadorna och vågade inte spela för intensivt, träningarna var tydligen ett jäkla skämt då dom saknade intensitet. Kort och gott så var Messi lika bra/dålig som laget Barcelona.
Barcelona FCBlaugrana
2014-07-10 13:07
Här är massor med mål från Ivan Rakitic. De målen han gör i Basel är hemska. Vilka sjuka mål.
Barcelona B.BOSS
2014-07-10 13:05
Jag måste hålla med Niva. Messis spelstil har förändrats genom åren på gott och ont. Två av de förändringarna är att Messi tar inga djupledslöpningar lika frekvent längre. Han är inte lika ettrig och söker sig inte mot stora ytor lika ofta längre för att få bollen rättvänd. Något Glenn Strömberg påpekade. Det finns många sekvenser i Barca och även i matchen igår till exempel när Aguero eller Neymar skär in från vänsterkanten i en kontring mot 3 backar. Det bästa hade varit om Messi hade gått på djupet men istället stannar han av utanför straffområdet framför backlinjen 2 meter. Aguero I Argentina och Neymar i Barca måste passa honom och de tar den löpningen Messi borde egentligen ta för att 1, han kommer faktiskt få ett bättre läge och få backlinjen att sjunka. 2, hjälpa Neymar och Aguero. De kan antingen dribbla sig in, avsluta eller passa någon på högerkanten. Messi tar istället bollen och ska dribbla sig fram. Ärligt talat är det ett stort fel och han misslyckas 8 av 10 gånger nuförtiden. Jag vågar inte kolla på gamla klipp med Messi när han skaka av sig 3 personer och gick rakt mot mål för att dribbla 3 till eller när han gick oftare på djupled. Han är inte 30 år. Messi har precis fyllt 27. Det är ingen ursäkt. Robben spelar exakt som han gjorde för 10 år sedan. Ska jag vara helt ärligt tror jag att i längden kommer Messis nya spelstil inte bara hämma honom själv men även Barca. Jag är rädd att han psykologisk aldrig tar sig upp ditt igen. Han kommer upp på den nivån i matchen mot City i CL men för att sjunka lika lågt igen.
Barcelona B.BOSS
2014-07-10 12:51
Erik Niva om Messi. Kan bli den störste Hans aktionsradie var så liten att han överhuvudtaget inte var inblandad i spelet under stora stycken. Både hans mandat och hans spelstil har ju förändrats med åren. Som 27-åring är han inte längre den där lilla vesslan som viner runt motståndarnas straffområde, utan numera är han en betydligt mer återhållsam och eftertänksam spelare, som värderar lägena på ett helt annat sätt. Är han därmed en klokare och bättre spelare? Jag är själv långtifrån säker på det, men just nu är det av ganska underordnad betydelse. Det finns för gott om potentiellt pikanta paradoxer framför oss. Inte bara den argentinska skrävlarrätten ligger i potten – där finns såklart också Leo Messis egen plats i historien. Själv tycker jag inte att han är världens allra bästa spelare just nu och jag lutar dessutom åt att han var ännu vassare för några år sedan. Ändå är jag nog beredd på att ranka upp honom som tidernas allra största fotbollsspelare ifall han leder sitt lag till pokalen på söndag.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-10 12:50
@Vampíro:

Hahaha, man ska inte skriva ofokuserad. Men 12 man vore ju stabilt och vi är ju Uefalona, så vi kan säkert få dispens ;)
Barcelona FCBlaugrana
2014-07-10 12:47
Det här är magiskt. Messi och Mascherano.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-10 12:39
el Flaco Det som dämpar lite min oro är att Lucho är vår tränare nu och vi har värvat spelare som är kända för sitt hårda slit. Jag tror inte att Messi kommer ta lugnt på träningarna eller matcherna för delen när han ser spelare som Rakitic (Suares, om han kommer till oss) springa som det gällde för livet. De jobbiga skadorna , den loja träningen han fick efter skadan, att vår trupp tyvärr inte höll någon Barca-klass och att VM var runt hörnet har haft stor påverkan på Messi's fysik tror jag. De grillade fan nästan varannan vecka föra säsongen. What's up with that??? Den nya säsongen blir helt annorlunda. Jag längtar att få höra att spelarna spyr på träningarna. Den enda jag har hört hela tiden är att vår nya tränare kör stenhårt med spelarna. Jag förväntar mig inte några titlar eller kräver för den delen. Bara vi får se en nytändning, hungern, vilja och jävla anamma nästa säsong så är hälften vunnet. Jag tänker att truppen måste spelas ihop förstås därav jag inte har så höga förväntningar nästa säsong.. Jag längtar...
Barcelona LeoMessi
2014-07-10 12:33
Trots att han var ganska osynlig i stort sett hela matchen så måste han vara den mest effektiva jäveln på den här planeten. Messis problem är att han markeras väldigt hårt. Jag kollade på honom extra noga igår och varje gång han försöka jogga till en ledig yta så var det två spelare som skuggade honom hela matchen. Det var de jong och någon mer. Innan han fick bollen så var det redan någon tätt inpå ryggen på honom. Sen tycker jag att Argentinas mittfält är alldeles för dåliga på att slå smarta passningar. Dom får gånger Messi har stora ytor att springa på så får han inte ens bollen, den slås i sidled istället. Men han måste röra på sig mycket mer offensivt. Jag kräver inte att han ska springa och pressa skiten ur motståndaren men han måste söka sig till lediga ytor mycket oftare än han gör nu. Jag tror inte riktigt att någon har gått fram till Messi och påpekat att han rör alldeles för lite på sig. Det känns inte som att Messi är medveten om det. Största besvikelsen hittills har varit Aguero! Han har varit i nivå med higuain.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-10 12:31
@MessiStats: Messi's road to the 2014 FIFA World Cup Final: - 20 matches - W13 D6 L1 - 14 goals - 6 assists [via @barcastat] http://t.co/Lt9ydVZO4b
Barcelona Nemesis 10
2014-07-10 12:27
Rambla

jag tror nämligen att vi kommer ha ett system som liknar en 3 backs linje där Cuadrado har fria tyglar att löpa offensivt men samtidigt hjälper han till i defensiven så gott han kan när det verkligen behövs för han är också en hårt arbetande spelare.
Jag gillar Luchos val av spelare då Rakitic, Suarez och nu Cuadrado om han kommer, alla 3 är spelare somm jobbar hårt och springer mycket vilket kommer underlätta för våra försvarare! !
Barcelona el Flaco
2014-07-10 12:23
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^/

Jag vet inte heller vad som hände med Brau. Har hört olika versioner, att det var klubben som gav honom andra uppgifter och även att Messi hade något problem med honom och ville byta fystränare. Något i den stilen. Hur som helst minns jag att det var Messis entourage som läckte ut uppgifterna att Juanjo Brau inte längre arbetade nära la Pulga, det var inte klubben som kom ut med det. Och då måste man fråga sig om det verkligen finns en beef mellan Leo och delar av styrelsen. Det ryktas ju friskt att vissa styrelsemedlemmar vill sälja Messi för att casha in.

Just nu har Luis Enrique två utmaningar när det gäller Messi: få honom att hitta formen igen och se till så att laget blir mindre beroende av honom och att man inte hela tiden söker Messi i omöjliga lägen och istället slå passningen till den fristående lagkamrat. Och även om Messi gjorde det bra under gruppspelet, men ingen kan påstå att han har varit dominerande under turneringen. Långt ifrån. Stundtals har han sett lika usel som han har gjort i Barça de senaste säsongerna.

Jag tror inte ett VM-guld är någon garanti för att Messi ska börja prestera igen. Och jag som culé vill främst se honom göra det i Barça. Sen stämmer det att hela laget har varit dåligt tränade ett bra tag. Spelare som Xavi, Piqué och Busquets har varit småskadade under slutspurten och man har sett att de har varit slutkörda, både den gångna säsongen och 12/13.

Barcelona Vampíro
2014-07-10 12:07
[QUOTE=1.70-ligan - köp en back, tack]--------------Stegen Cuadrado-Pique-Hummels-Alba ------Busqets-Mascherano------- ---Iniesta-------------------Rakitic--- ---------------Messi-------------------- Neymar-----------------------Suarez Så hoppas ja vi spelar. Vill också ha in Mascherano permanent i startelvan och nu när Xavi lämnar finns det en möjlighet. Hoppas och tror LE spelar ungefär såhär. Det känns rimligt med tanke på vilka spelare som ryktas hit. Och två defensiva ankare på mitten skulle kunna bana väg för Cuadrado... Visst ser det ganska spännande ut? Balanserat. Och realistiskt... Observera dock att Hummels är en önskevärvning, men en ny mittback skall ju i alla fall in. [/QUOTE] Jag tror man bara får ha elva spelare på planen. ;)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-10 12:04
el Flaco Har känt oron om Messi's nedgående kurva i hela säsongen.Han såg snabb och explosive ut de tre första matcherna när han kom tillbaka från skadan. Vip, hej då, utan någon förklaring tog de bort hans P.T som har varit med honom under så många år. Det jag inte förstod är varför de tog bort hans personliga tränare Juanjo Brau?? Jag menar det har funkat så bra med honom under alla dessa år. Varför tog de bort honom?? Du måste också tänka på att Messi har tagit Argentina hela vägen till kvarten med hans spel och vilja. Tempot och spelet finns där men jag anser att han behöver gå ner några kilo och få tillbaka sin gamla personliga tränare för att han ska hitta samma banna igen. Hoppas Lucho inser detta och formar en diet och träning lik Pep gjorde för Messi. Vi ska komma ihåg att han nyss har fyllt 27 år och han hänger inte på nattklubbar och kan hitta igen det där utomjordiska spelet. . Tills dess låt oss heja fram honom så han blir den lyckligaste manen i planeten. Allt annat kommer inom snar framtid för att det Messi vi pratar om. Du måste lägga på minnet också att hela FC Barcelona var dålig tränade föra säsongen. Det var inte bara Messi, hela laget såg så tunga och trötta ut..
Jeffson
2014-07-10 12:01
neymar JR

Jo jag håller med dig, är också inne på det spåret att det är upp till var och en. Ronaldinho är den spelare som jag har njutit mest av att titta på men Messi är enligt mig bättre genom att vara så äckligt effektiv, inga krussiduller eller extragrejer, bara full fart mot mål. Men glädjen Ronaldinho spred var också helt magisk.

Men jag gillar när folk blir tystade. Jag gillade att engelsmännen blev tystade av Zlatan efter hans fyra mål mot dom och jag kommer att gilla när dessa "men han har ju inte vunnit VM"-folk blir tystade ifall Argentina vinner. Även om jag själv inte ens köper argumentet.

Det blir liksom "Had his worst season ever - Won World Cup"
Barcelona grande puyol y pep
2014-07-10 12:00
jag
Barcelona Rambla~
2014-07-10 11:53
Cuadrado som högerback luktar katastrof lång väg. Något även Colombias förra FK påpekar i en intervju. Han säger bl.a.

"Om det finns problem i defensiven med Alves, kommer de problemen bli dubbelt med Cuadrado."

Då blir en första undran, vilket ljushuvud i Barcelona har kommit på tanken att Cuadrado ska spela högerback?
Barcelona Dinho the artist
2014-07-10 11:49
1.70
Ser supé ut. Vi skulle dominera med 12 man på plan ;)
Barcelona neymar JR
2014-07-10 11:48
Jeffson Eh kvittar vem som är bäst genomtiderna, det väljer man helt och hållet själv. Jag håller Ronaldinho som den bäste genomtiderna och skiter fullständigt i vad någon annan tycker. Folk kan komma med alla sina siffror dom har. Men så mycket som Ronaldinho har betytt för MIG så skiter jag i resten När en spelare kan få bernabeu att applåder efter att han har förnedrat deras lag så borde det säga allt Ronaldinho är den spelare som kunde få ihop alla människor och få alla att njuta. Kvittar vart man var ifrån eller vilka man höll på, alla älskade att bli underhållna av Ronaldinho!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-10 11:46
@Gio Style:

--------------Stegen
Cuadrado-Pique-Hummels-Alba
------Busqets-Mascherano-------
---Iniesta-------------------Rakitic---
---------------Messi--------------------
Neymar-----------------------Suarez

Så hoppas ja vi spelar. Vill också ha in Mascherano permanent i startelvan och nu när Xavi lämnar finns det en möjlighet. Hoppas och tror LE spelar ungefär såhär. Det känns rimligt med tanke på vilka spelare som ryktas hit. Och två defensiva ankare på mitten skulle kunna bana väg för Cuadrado...

Visst ser det ganska spännande ut? Balanserat. Och realistiskt... Observera dock att Hummels är en önskevärvning, men en ny mittback skall ju i alla fall in.
Barcelona Rambla~
2014-07-10 11:44
Så jävla löjligt. Bayern brydde sig nämnvärt om relationer när de genast var beredda att lösa Thiagos vid tillfället pinsamt låga klausul.
Barcelona el Flaco
2014-07-10 11:43
Jag är förvånad över euforin igår efter att Argentina tog sig till final. Visst förstår jag glädjen av att se Messi vinna den finaste av turneringar, men jag känner mer oro över hans dåliga form, att han känns lika osynlig och dålig som i Barcelona. Under hela säsongen var det ju snack om att han sparade sig till VM, men han har knappast briljerat i mästerskapet. Så om han inte har sparat på krafterna för att undvika ytterligare skador i Barça är det ju väldigt oroväckande att han fortfarande inte har nått upp till sin normala kapacitet.

Man ställer sig frågan om det är något mentalt problem med Messi, om han är rädd att åka på ännu en långvarig skada, om det kan bero på att han inte håller sig till den dieten som Pep införde när han blev tränare, om argentinaren inte anstränger sig tillräckligt på träningarna och om det faktumet att Juanjo Brau inte längre agerar som hans personliga rehabtränare har haft någon negativ påverkan. Många frågor, få svar och bara för att Messi spelar en VM-final om några dagar kan man inte blunda för problemen.

Känns som att många culés är ivriga på att se Messi vinna VM bara för att göra en in-your-face på alla anglofiler och Messi-hatare som genom åren sagt att han kommer aldrig bli störst genom tiderna om han inte vinner VM-titeln. Personligen skiter jag fullständigt i vad belackarna tycker och jag bryr mig inte heller om att se Messi vinna VM. Jag bryr mig om att få se honom bli den han en gång i tiden var, att få se honom briljera på nytt. Det gäller att tänka ett steg längre i det här fallet.
Barcelona Rambla~
2014-07-10 11:43
Hm, när man ser denna bild så undrar jag om det hjälpt hur mycket Messi hade sprungit igår. Hur fan kommer man igenom ett sådant block på egen hand?
Barcelona Barclasico
2014-07-10 11:42
Barcelona didn't want Kroos now because position covered and didn't want him for free next year because of good relations with Bayern. [elp] God relation var det va? Thiago incidenten
Barcelona Barclasico
2014-07-10 11:42
Barcelona rejected this summer two times an offer of Kroos' agent, first to join now, later to join next year on a free transfer [periodico]
Jeffson
2014-07-10 11:33
Nu kommer vi fram till ett argument som jag alltid har tyckt varit helt hjärndött. Det handlar om den något utjatade diskussionen om vem som är bäst genom tiderna. Många hävdar att det med hästlängder är Pelé. Andra Maradona. Medan jag som missade dessa två håller Messi som bäst. Jag kan inte slå näven i bordet och säga att jag har rätt, men Messi är by far det värsta jag sett. Denna säsongen vet vi alla att han inte har varit "nåt vidare", visst, men ta en titt på hans statistik denna säsong. Jämför den med andra toppspelare. Klart att grabben åtminstone ska vara med i en diskussion om "bäst genom tiderna".

Men det finns som sagt ett argument som jag inte köper riktigt. Och det är detta om att Messi inte har vunnit VM som dom andra två har gjort. Pelé tre gånger och Maradona en gång. Vissa hävdar att han måste vinna VM för att ta sig förbi dessa herrar.

Nu är han i final. Enligt detta argumentet så är han nu en match ifrån att vara bäst genom alla tider. Jag vet inte om ni håller med mig men i mina öron låter detta vansinnigt. Låt säga att Messi gör två mål och spelar fantastiskt, det borde räcka för seger men Tyskland har gjort ett och sedan släpper Romero in en bakåtpass mellan benen och Argentina förlorar sedan på straffar. Är det detta sättet man ska bedöma spelares kvalitet på?

Nej, jag har sagt sedan hans fyra mål på Arsenal att för mig är han bäst genom tiderna. Alltså av det jag har upplevt. Jag har bara sett Maradona och Pelé på youtubeklipp och gamla VHS när jag var yngre, så jag kan inte riktigt jämföra med dom. Men att man måste vinna VM för att få vara bäst är enligt mig riktigt bullcrap!

Sen får man också räkna in att det var olika tidsepoker med varierande kunskap om fotboll, träning och annorlunda motstånd. Men det är en helt annan diskussion.

Men men, skönt ifall Messi vinner för det finns alltid gott om haters därute som han kan stänga käften på =)
Barcelona Gio Style
2014-07-10 11:29
Jag är så kluven alltså.
Mascherano är så jävla grym som defensiv mittfältare men hur ska vi kunna ge honom speltiden han förtjänar?

4231 skulle på pappret va grymt men Ney är ju bättre till vänster än till höger... menar en Masche, Busi, Iniesta, Messi (10a), Neymar och Suarez som nia.
Skulle vara riktigt grymt men positionerna är väl inte optimala för Iniesta (även om han gjorde vissa av sina bästa matcher på denna position förra säsongen) och Neymar.

Blir tyvärr att agera rotationsgubbe för kung Mascherano.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-10 11:19
Vet någon vad som har hänt med Marco Reus? Hade gärna velat ha honom istället för Suarez, men det verkar som att hans skada stoppade upp en eventuell övergång. Kommer han att stanna i Dortmund ännu en säsong?
Annons: