/spanien/barcelona/forum/4355.aspx/spanien/barcelona/forum/4355.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-11 16:01
Vi värvade nog världens bästa klassiska anfallare, men hoppas Gud bara att han inte skämmer ut sig i Barca. Vad han gjort innan är egentligen skitsamma, sålänge han inte gör något underligt i klubben så spelar det ingen roll. Producerar han mål och sköter sitt beteende, ja då kan han bli den bästa värvningen någonsin för Barca.
Postat via SvenskaFans-appen
Mascherano#14 el Jefecito
2014-07-11 15:56
@Gabriel:

Hahaha så himla sant!
Barcelona I.Cuenca
2014-07-11 15:55
Läs reglerna och se till följ dom när du återkommer om 24h. /red
Barcelona Blaugrana91
2014-07-11 15:55
Herregud sluta klaga på priset, vi har värvat förra årets bästa anfallare, visst han kostar men vi har råd. Mittbackar kommer! Som Gabriel sa, bara Barcafans som kan få för sig att klaga efter en sån här megavärvning. ;)
Barcelona Nodlehs
2014-07-11 15:54
@Gabriel:

Huvudet på spiken där, haha.
Tror det här blir skitbra. Ska ge det en chans!
Barcelona I.Cuenca
2014-07-11 15:54
Välkommen Suarez
Barcelona Peshmerge - AS9
2014-07-11 15:46
Välkommen till världens bästa & vackraste klubb Futbal Club Barcelona LUIS SUAREZ!!!
Barcelona Gabriel
2014-07-11 15:43
Culés, de enda fansen i hela världen som gnäller efter en värvning av Luis Suarez.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-11 15:39
Kolla Gayle och Ronaldo trodde folk att dom två skulle kunna spela tillsammans? Nej men vad hände då? de vet vi..

Seriöst folk här inne måste fatta att värvningar behövs annars tappar man mark.
Barcelona El Pistolero Loco (Suarez)
2014-07-11 15:37
Vampiro: Tack för svart.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-11 15:36
Kith - Messi-Eto-Henry fungerade bra elr? Folk här verkar inte fatta att det är laget som ska bli bättre inte en enskild spelare. Suarez kommer inte in till Barca för att kriga mot Neymar elr Messi han kommer till Barca för att göra laget bättre.

Spelarna vet om att dom måste anpassa sig de vet dom om. Detta är inte vilken klubb som helst detta är en klubb som revolutionerade fotbollen och är en av dom största tillsammans med ajax och Milan.
Barcelona Vampíro
2014-07-11 15:35
[QUOTE=El Pistolero Loco (Suarez)]En liten fråga bara. En del här inne säger att Suarez är världens bästa striker och det håller jag med om. Men vad kallar ni den positionen Messi har? Han kan väl knappast räknas som Offensiv Mitt? [/QUOTE] Falsk-nia är väl det uttrycket som används mest. En striker är mer en klassisk center som går på djupet och hotar mittbackarna, det är i alla fall min tolkning. Visserligen är Suàrez också en spelare som gillar att ha bollen på fötterna men han är mer en "riktig" anfallare än Messi.
2014-07-11 15:31
En liten fråga bara. En del här inne säger att Suarez är världens bästa striker och det håller jag med om. Men vad kallar ni den positionen Messi har? Han kan väl knappast räknas som Offensiv Mitt?
Real Madrid Kith.
2014-07-11 15:30
Jag hoppas verkligen inte Suarez ställer till med problem när han väl får spela. Jag tillhör den gamla skolan culés som ställer högre krav på klubben än de kommersiella och populistiska valen. Jag skall vara ärlig, har varit emot denna värvning från första början, en så pass störd och ful spelare ville jag inte ha i Barca. Jag ser oss som mer än en klubb och det känns rätt tamt att vi nästan lagt 2 miljarder på två somrar för att värva 2 anfallare. För mig är det Real Madrid och inte Barcelona. Känns som att vi mer och mer börjar kopiera Madrid när vi tidigare var dom som blev kopierade. Men jag antar att det blir så när ett lag vinner CL, då vill alla härma deras segerrecept. Hela denna cirkusen luktar problem mellan Messi, Neymar och Suarez, jag har varit med alldeles för länge för att tro att detta skall funka. Ska detta funka måste Messi glömma allt vad skytteliga vinnare eller målrekord är för något, men känner vi Messi rätt vet vi att detta kommer aldrig ske, Messi kommer aldrig låta någon ta ifrån hans rampljus.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-11 15:30
Allt tyder på att vi kommer vara ett mer rakare lag som spelar snabbare kryddat med snabba omställningar. Vi har sålt 2 possession spelare i Xavi och Fabregas för att sen gå och värva Rakitic som är mycket mer rakare i sitt spel.

Vi har ett lag nu perfekt för att spela som Tyskland där man har bollinnehav men man spelar betydligt snabbare kryddat med omställningar. Det vi behöver nu är 2 MB sen är vi klara.
Barcelona B.BOSS
2014-07-11 15:25
Njut grabbar njut hahah.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-11 15:20
@Nemesis 10:

Jag tror inte Zubi ligger bakom de Suarez affären, Rakitic o.s.v
Han är bara med på bilderna.

Barcelona Vampíro
2014-07-11 15:19
Han får väl inte ens gå in på Camp Nou? Så presentationen lär hållas nån annanstans. Ska bli intressant att höra alla journalister grilla honom och ledningen, dags att fila på bortförklaringarna.
Barcelona ElRaval
2014-07-11 15:19
Jag vill Absolut inte se någon mer mittfältsvärvning. Jag tycker vårt mittfält är perfekt nu.

Rakitic = box to box och löpvillig. Bra i press-spelet

Mascherano - defensiv mittfältare, brytsäker, kan hjälpa till framför backarna, kämparanda.

Iniesta - kreativ mittfältare, passningar, gör det oväntade.

Busquets - passningssäker. Bra boll-plank till Iniesta samt när messi går ner i planen. Suger upp bollar på mittfältet och positionssäker. Bra tillsammans med Iniesta i matcher då vi vill dominera bollinnehavet.

Rafinha - talang, bör ges speltid i lättare matcher samt kan agera joker.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-11 15:17
Håller med vissa här inne fan lugna ner er, den här sommarna kan sluta riktigt bra om vi får två backar vilket kommer komma frågan är bara vilka? Vi har precis värvat världen bästa striker och har nu resten av sillyn på oss att förhandla mittbackar. Zubi må vara dum men även den dummaste personen kan till slut vakna till liv och börja inse saker. Kom igen Zubi, forsätt spänna dina muskler!! :)
Barcelona Bentley King
2014-07-11 15:16
Den 16 juli ska han presenteras i Camp Nou. För er som befinner er i Barcelona så är det gratis att komma in, precis som det var på Rakitic presentation
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-11 15:11
Kan folk här inne sluta få panik? Bara för att Suarez kommit betyder det inte att mittbackar uteblir. Vi har fortfarande 60-80 miljoner euro (beror på Suarez kostnad) att lägga på backlinjen eventuellt mittfältet. Jag tror inte att dessa hyndor i styrelsen vågar lämna oss utan mittbackar iår, då folk kommer att slita de i stycken oavsett stjärnvärvningen Suarez. Annars ser vår Silly Season onekligen ljus ut hittills. Det var länge sen jag berömde en styrelse i Barca utan att få det tillbaka i ansikten (läs Neymar-gate), men den här gången har de faktiskt skött sig helt okej. Nu återstår bara mittbackar och så har vi en väldigt spännande säsong att se fram emot.
Barcelona Illusionista
2014-07-11 15:10
Ganska kul dock att folk på RM forumet pratar om hur vidrig Suarez är.. Innan den senaste bit attacken och innan rykten börja säga att han kommer skriva på för Barcelona istället för RM så var det inte många som tyckte att Suarez var så smutsig där inne.. det var inte många som tyckte att han var så ful som de påstår och inte många som hade emot den värvningen.. Helt plötsligt är Suarez klar för Barcelona och då är han världens vidrigaste spelare, med bit attacker o diverse saker.

1. Låt säga såhär.. jag tycker inte om det Suarez har gjort för fem öre.. dock bara för att han gjort vissa saker betyder det inte att han kommer göra om dessa saker i Barcelona (även fast han upprepat en del beteenden).

2. Suarez är en världsstjärna och jag förstår, folk följer hans karriär och ser på matcher för att se en sån spelare.. Barn vill bli som Suarez och när han beter sig på så sätt så är det självklart inget bra. Men alla vi människor gör fel och det kan jag lova att alla härinne och alla inne på puertan också gjort. Vi har säkerligen många gånger blivit förlåtna och det tycker jag Suarez också kan bli även fast hans handlar syns mer och påverkar mer.

3. Till min punkt där jag aldrig förmodligen kommer få ett vettigt svar på:
Hur har de mage att prata nedlåtande om en spelare som Suarez när de har Pepe i sitt lag? Hur kan Suarez vara den vidrigaste spelaren på jorden när Pepe än inte avslutat sin karriär?

Barcelona >The Reporter<
2014-07-11 15:08
Vi kommer värva minst 2 backar fattar ni väl? Nu gäller det att vi får ihop det på planen med, Rakitic och Suarez ger oss en ny dimension. Fråga folk om vad dem tror om Neymar-Suarez-Messi, dem flesta hatarna och avundsjuka kommer säga att det blir flopp, men fråga dem även om dem skulle vilja möta en anfallsuppsättning med den trion ;)
2014-07-11 15:07
Underbart att se Suarez gå till en av världens största klubbar. Unnar min favorit spelare detta otroligt mycket. Även om det gör lite ont att inte Liverpool har kvar honom. Nog för att Henderson har sina förtjänster så ska det blir trevligt att se Luis i en miljö där han inte är överlägsna alla andra utan att han kommer ha flera spelare runt sig som är världsklass.

I Suarez kommer ni få en fantastisk offensiv kraft som också tar ett deffensivt ansvar (om tränaren ber honom att göra det). För att vara på den nivån han är är han väldigt osjälvisk. Passade bland annat till Rahem Sterling när han var fri med målvakten för att Raheem hade ett bättre läge. Så han sätter alltid laget i första hand.

Jag är övertygad om att ni kommer uppskatta hans talang och enorma engagemang lika mycket som jag och andra Liverpool supportar har gjort.

Jag hoppas att det blir en framgångsrik säsong för Barca och Suarez och har er som favorit till CL titeln efter det här. Kommer bli minst en resa till den fina Katalansk kuststaden i år.

Till slut grattis till en fantastisk spelare han har varit vår galning. Nu är han er ta väl hand om honom och lycka till i år.

Mvh Max
Barcelona Bentley King
2014-07-11 15:06
Riktigt grym värvning som jag aldrig trodde att Zubi & Co skulle lyckas med! Folk kan säga vad de vill om priset och hans personlighet, han är en sådan spelare som alltid presterar oavsett hans "psykiska störningar". Som många här inne nämner så kommer Fc Barcelona ha världens absolut farligaste anfall och det är vad klubben alltid har prioriterat, just anfallsfotboll. Självklart behöver vi mittbackar och kanske en till mittfältare (ifall xavi lämnar) men transferfönstret är inte stängt så allt kan hända tills dess. De håller på att bygga upp ett riktigt spännande lag :)
Real Madrid Kith.
2014-07-11 15:05
Jag ser det som en omöjlighet att Suarez kostade mindre än 88 miljoner euro, det är bara och använda hjärnan och tänka logiskt, finns inte ens chans att att nysatsande Liverpool säljer Suarez såhär enkelt om inte Barca betalade överpris. Suarez är snart 28 och kostar som Cristiano Ronaldo, suck...
Barcelona B.BOSS
2014-07-11 15:04
Äntligen nu när vi möter lag i CL kommer de respektera oss. Messi fruktar man alltid men han är mycket lätt att manövrera bort i matcher nuförtiden och Neymar har skadad sig smått och Alexis har inte skrämt många. Vi kommer vara fruktade nu och lagen i Spanien och Europa kommer se sig för 2 gånger innan de tänker något. Neymar och Suarez för faktiskt längd till anfallet och de är mycket bättre på att kombinera passningar med och alla våra 3 anfallare har en fruktad skott.

Tekniskt har vi alltid varit överlägsna. Nu får vi styrka och längd i mittfältet och anfallet. Backlinjen räknar jag inte då pique kam varken använda sin längd eller styrka. Han ska alltid gå in med sina tår som när robben skicka han till ingemansland.

Barcelona Illusionista
2014-07-11 15:00
Läs reglerna & håll dig till dom. /red
Barcelona grande jw
2014-07-11 14:59
Claudio Bravo pratade ju på sin första presskonferens om hur han har spelat mittback tidigare i sin fotbollskarriär. Ni förstår väl själva vad det betyder?
Annons: