/spanien/barcelona/forum/4353.aspx/spanien/barcelona/forum/4353.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nodlehs
2014-07-12 17:55
@CuleAK:
Ja, precis. Det är västvärldens fel att de stenar folk till döds i vissa länder och har andra helt bisarra lagar och regler. Troll. De hjärntvättar folk från när de är små och så går de vidare i generationer. Kommer aldrig bli ordning i de länderna då det bara går vidare och vidare och vidare i generationerna, hjärntvättningen alltså. Nog om politik och religion, hör inte hemma här i forumet!
Barcelona Nemesis 10
2014-07-12 17:46
@fc__Barça:

Om du inte visste så har han spelat en del som CAM (central attacking midfielder) också och gjort det väldigt bra!
Barcelona CuleAK
2014-07-12 17:45
Dessa länder har stannat i utvecklingen pga västvärlden och inget annat. Och visst kan Messi, Ronaldo osv bidra med något i och med deras enorma popularitet. Jag skulle kunna säga att de t.o.m har större makt än någon annan, sen om de vill göra det eller ej är en annan femma.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-07-12 17:39
Detta är dock inte spelarnas problem jag gillar verkligen inte när våra spelare besöker dessa länder. Jag har inget emot länder från mellanöstern osv men säkerheten är inte bra där. Messi o company kommer inte kunna lösa dessa konflikter runt om i världen ( problemen är Religion och politik). Dessa länder har stannat i utvecklingen och är back vad gäller kultur.
Barcelona Ali G
2014-07-12 17:33
Han nämns som ”Den nye Antonio Valencia” och i dag är det klart att en av Barcelonas största talanger i ungdomsakademin gör som Cesc Fabregas – och drar till London. Chelsea har värvat 17-årige Josi Quintero.
Barcelona zick9
2014-07-12 17:29
Jag tror nog att spelarna är medvetna om vad som händer i Israel och Palestina. Araberna skjuter missiler mot judarna som svarar med ett 10 gånger så aggressivt anfall för varje raket som avfyras från Gaza. Därav de stora dödssiffrorna i Palestina.
Barcelona Gabriel
2014-07-12 17:29
Zamboza Så det är spelarens fel det som händer? Snarare idiotiskt av C. Ronaldo. Stackars spelaren som inte kan hjälpa eller rå för något av det som händer, ville bara ha hans tröja, en chans han aldrig kommer att få igen. Det finns bättre och smartare sätt för Ronaldo att protestera och visa sitt missnöje än att ta ut det på en fotbollsspelare som inte har ett skit med saken att göra.
Suarez-Daacun
2014-07-12 17:18
sluta snacka politik och terrorism här i forumet. Här ska det snackas om fotboll inget annat. Du och jag och alla andra människor i den här världen är terrorister på ett eller annat sätt. vissa länder har hittat på den här ordet och har förknippat den med vissa länder. så ni som brukar skriva det här på forumet kan ni vara snälla och sluta skriva det här det stör mig och säkert många andra
Barcelona Barcelonistas
2014-07-12 17:18
Blaugrana91 - kan bara hålla med dig där jag tycker Di Maria är betydligt bättre än James. Visserligen är Di Maria något ojämn han kan vara hur bra som helst för att sen nästa match vara sämre än Faubert.
Suarez-Daacun
2014-07-12 17:12
[QUOTE=grande jw]Sist men inte minst. Glöm fan inte Xavi i diskussionen om frisparkar, om han nu stannar. [/QUOTE] hehe Xavi ska pensionära sig när det gäller frisparkar
Barcelona Bentley King
Nu när Sanchez har lämnat så måste folk här inne ha något att "kriga" över. Innan var det Pedro vs Sanchez och nu är det Suarez vara vs Suarez icke vara. Det spelar ingen roll vad som händer med klubben, folk vill bara ha något att klaga på. Det finns inget forum i världen där allt är frid & fröjd och där alla bara håller med om allting. Det har blivit så att om inte någon klagar så är något fel. Till och med under Guardiola eran så klagade folk på hans uppställningar och på Keita dag in och dag ut, men nu så säger folk att de saknar Keita. Jag förstår nu att det är såhär det ska vara och att allt klagande och krigande är oundvikligt. Jag undrar vad nästa grej är... Only time will tell :)
Barcelona Blaugrana91
Bara jag som hoppas att Real värvar James för isåfall kommer man sälja Di Maria vilket hade varit bland det mest idiotiska man kan göra. James är såklart en bra spelare och har gjort ett grymt VM, men nog känns det som han är en sämre spelare överlag än Di Maria. Ända värvningen jag blir irriterad om Real gör är Kroos, riktigt bra spelare. Och hade gärna sett han i Barca. Men å andra sidan vi har ju redan värvat Rakitic, samt att Rafinha är tillbaka. Sen har vi ju Iniesta samt om Xavi blir kvar hade det blivit ännu svårare att få alla nöjda med speltiden, främst Rafinha hade ju förlorat på det.
Suarez-Daacun
2014-07-12 17:09
[QUOTE=J.Gamper]Nesto Hoppas verkligen på det. Gör ont att se Messi o co.. "supporta" en terrorist stat [/QUOTE] sluta snacka politik och terrorism här i forumet. Här ska det snackas om fotboll inget annat. Du och jag och alla andra människor i den här världen är terrorister på ett eller annat sätt. vissa länder har hittat på den här ordet och har förknippat den med vissa länder. så ni som brukar skriva det här på forumet kan ni vara snälla och sluta skriva det här det stör mig och säkert många andra
Barcelona Barcelonistas
2014-07-12 17:07
Gubbs ta bara en titt på den här uppställningen seriöst är det bara jag som får gåshud?

Neymar - Messi - Suarez

Iniesta-Busi - Rakitic

Alba-Ny-Ny-Alves

Ter stegen

Real Madrid kommer inte hänga med när dom 3 där uppe sätter fart det kan jag lova er. Dom hade ju jävligt mycket flytt i Cl matcher bland annat mot Atletico och Dortmund där dom knappast var det bättre laget. Som jag sa innan en one hit wonder säsong hade Real lite som Chelsea 2012 där dom hade flytt. För dominera det gjorde dom knappast och det kunde alla se med ögonen.
Barcelona Barca o Mort!
2014-07-12 17:00
Freeyourmind

Det är väldigt sant det du säger, vi har väl "otur" som råkar ha Busi och Masch samtidigt :( Om inte Masch eller Busi skulle funka som box-box mittfältare så skulle de kanske kunna vara samtidigt som Iniesta på mittfältet. Fast sen har vi ju Rakitic också. Oh Hummels du hade löst våra problem..
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-12 17:00
@barcastuff: Sergio Aguero (Man City #ARG): "Mascherano gives us life and Messi saved us in most of our games at this World Cup." [am630espn]
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-12 16:55
@Barca o Mort!:

Jag tycker att tränarna får sluta misshandla Masken när de tvingar honom att spela mittback. Alla ser att han är bäst i sin naturliga position d.v.s i mitten.

Hummels, hummels, Kan inte slut drömma om dig spela i FC Barcelona den här säsongen. Eller kommer ledningn värva dig när du är 35 år??
Barcelona grande jw
2014-07-12 16:53
Sist men inte minst. Glöm fan inte Xavi i diskussionen om frisparkar, om han nu stannar.
Barcelona Zamboza
2014-07-12 16:53
läste för några dagar sen att CR vägrade byta tröja efter en vänskapsmatch mot israel. Respekt till honom för det. Finns att googla. Sen tror jag tyvärr inte våra skolpojkar bara förstår sig på fotboll. Dem är väl för snälla för att yttra egna åsikter.
@Nesto:

Barcelona Barca o Mort!
2014-07-12 16:50
Länsa banken och lägg allt på Hummels för helvete. Jag vet att vi har råd. Tänk er ett mittlås med Hummels-Piqué/Mascherano. Föredrar nästan Masch nuförtiden även om jag inte gillar hans "all in-snyggastetacklingenimatchen-eller-röttkortochstraff". Verthongen i all ära han kanske är bra i Premier League men allt för klumpig för oss. En ny sämre version av Piqué.
Barcelona LeoMessi
2014-07-12 16:44
Får inte glömma att rakitic har grymma frisparkar också;)
Barcelona Nodlehs
2014-07-12 16:39
Vilka frisparksskyttar vi kommer ha, omg. Messi, Neymar & Suarez är alla sjukt bra på frisparkar.
Barcelona Andresito
2014-07-12 16:38
@basaric - "el guaje":

Verkar som att du varit ifrån detta forumet ett tag :) 98% av alla inlägg här inne har handlat om exakt samma sak som du skrev.
Suarez onödig, inga mittbackar, vår ledning är sämst. Haha
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-07-12 16:35
Barcelona want to pay maximum 15M for Mathieu, Valencia ask 20M. Next week could be decisive. Tottenham's Vertonghen is the alternative [as]

Onödigt att slänga bort 890 miljoner på en anfallare när man satsar på dessa mittbackar.

Ibland tror jag att jag hade gjort ett bättre jobb än vår ledning. Hur tänker dom?
Barcelona >The Reporter<
2014-07-12 16:34
gamper Tröjans tryck är fejk. Finns även en bild där det står free Palestine på tröjan. Båda är photoshop
Barcelona Nodlehs
2014-07-12 16:34
@Luis Suárez | El Pistolero:

Sjukt, inga dåliga avslut. Världsklass. Blir spännande!
Barcelona J.Gamper
2014-07-12 16:33
Nesto
Hoppas verkligen på det. Gör ont att se Messi o co.. "supporta" en terrorist stat
Barcelona the cameroonians
2014-07-12 16:32
J-Gamper

Var det förra sommaren som klubben besökte Israel på försäsongen?

Har för mig att Rosell hade som ambition att få till en träningsmatch mot ett lag bestående av både palestinier och israeler, men det blev aldrig av.

Istället gjorde klubben ett besök i Jerusalem och jag kommer ihåg att det blev lite skriverier om att de mest besökt de israeliska delarna av staden.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-12 16:32
1.70-ligan - köp en back, tack

På vilket sätt är det att fiffla med siffror? Om dem är köpta innan man stängde förra årets bokslut så är det ju ganska logiskt att summan dras på den budgeten då. ;)

Och ja Cescs försäljning kommer hamna på förra årets bokslut som en vinst, men som jag sa inte omöjligt att man lagt det på nuvarande budget då det nämndes att Sanchez och Cescs summor nästan betalade tillbaka Suarez övergångssumma.

Sen tänk så här Neymar köptes inte för förra årets transferbudget och eftersom vi inte värvade någon mer därefter så använde vi inte dem €60M som vi har som minst varje år.
Därför kan det vara så att klubben använde en del av dessa pengar för att värva Ter Stegen, Rakitic och Bravo.

Budgeten för i år ligger på €120M då klubben använder hela summan som man har att spendera, tidigare har man ju ibland tagit hälften till värvningar och resten till skulder.

Lägg till summan vi sålt för €75M och man hade totalt €195M. Suarez har köpts för €81M efter att det tidigare bokslutet har stängts och kvar har man isåfall €114M.

Lite invecklat, men hoppas du hängde med? :P

Barcelona Nesto
2014-07-12 16:30
Gamper. Det där var väl något pr-jippo som ledningen hittade på? Hade spelarna varit insatta i hur Israel fungerar så tror jag inte en ända hade medverkat i den där skiten.
Annons: