/spanien/barcelona/forum/4352.aspx/spanien/barcelona/forum/4352.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-11-23 13:25
Skapa ytor för varandra genom snabbt passningsspel och positionsbyten, Samt löpningar i djupled. Då öppnas ytorna upp..Det må låta lätt men det är ett svårt spelsätt. Igår funkade det, Gäller att det funkar mer kontinuerligt.

Xavi och Jordi Alba var grymma, Busquets höjde sig flera snäpp..Piqué var grym i uppspelen men lite fladdrig hemåt (Helt okej), Alves var ovanligt skärpt..Leo Messi var Leo messi...
Barcelona Neymar11
2014-11-23 11:55
Det var en fröjd att se rakitic under andra halvlek på rätt position och hade släppt på bromsklossarna. Äntligen fick vi se mittfältare som löpte i djupled och fyllde på i boxen. Kika in hans mål så ser ni löpningen han tar från mittplan Xavi-rakitic gör det riktigt bra tillsammans
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2014-11-23 11:51
Sedan måste jag säga att jag var väldigt nöjd med taktiken igår. Jag måste fortfarande titta på matchen en gång till för att kunna analysera den lite extra. Men jag kikade in på Barcastuff för en stund sen och såg den här videon (länktips). Det här är en grej som jag har efterfrågat väldigt länge. Det är rörelser och positionsbyten. Har du ett lag som parkerar bussen (även om det också är vi som hjälper dom att göra det med våran alldeles för höga utgångspositioner) så är det bästa medlet mot såna lag rörelser och positionsbyten. Jag har sagt flera gånger att så som du rör dig på plan så kommer din närmsta motståndare OMEDVETET göra precis samma sak. Vet du det, så är du 1 steg före din motståndare.

Stanna vid 0:37 på länken och hitta spelarna. Messi har bollen mitt på motståndarens planhalva. Xavi har blivit Messi och Messi har blivit Xavi, via positionerna alltså. Xavi är nu en falsk 9:a som står framför backlinjen. Mittbacken som är närmast Xavi har 2 alternativ. 1: stå kvar på sin position, 2: följa med upp. Men det blir ett dilemma för den mittbacken. Står han kvar på sin position så blir Xavi fri och kan väggspela med Messi eller hitta ett spel med honom, om han följer med upp så bildas det en yta bakom honom som en av våra spelare kan utnyttja. Och här utnyttjar vi den ytan när vi ser Rakitic (mycket smart) springa med full fart mot den ytan. I och med att Rakitic springer mot den ytan så måste högerbacken i motståndarlaget täcka upp ytan som mittbacken lämnade och lämna sin högerbacksposition en aning för att just täcka upp den.

Då bildas det en annan yta på kanten för t.ex Neymar i och med att hans närmsta back har täckt upp en annan yta. När Neymar får bollen så kan Alba också utnyttja en yta genom att springa fram med hög fart på kanten, vilket han inte gör. Även om Alba är där så kommer han inte med fart och det är svårt att spela fotboll när man står still.

Det här är en komplicerad fotboll som kräver mer än teknik och skicklighet. Det krävs mycket tanke bakom det hela. Man måste tänka ännu mer. Därför som Pep en gång sa ''jag gillar spelare som tänker innan dom får boll''. Nu blev situationen inte så farlig men ju längre matchtiden går desto mer tröttare blir motståndarna, psykologiskt. Det här var bara en grej av alla som jag var nöjd med. Jag var också nöjd med att mittfältare var LITE mer centrerade igår.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-23 11:46
Lion24

Man får hoppas att han ställer upp med samma startelva så spelarna känner sig bekväma med varandra. Det är dags att han spikar startelvan.

Har han 4-6 nya spelare mot kommande match ska han sänkas så fort som möjligt. Det får räcka med experimenten med olika startelvor nu..
Barcelona Lion24
2014-11-23 11:30
Luis Enrique har ett gyllene läge nu som han måste utnyttja. Messi slog rekordet igår och därför kan han spela mer avslappnad i och med att han slagit rekordet. Då har du en lättare Messi som inte känner sig beroende av att han måste slå rekordet snart. Just nu är Messi glad och nöjd. Spelarna har också ett leende på läpparna från igår när man hyllade Messi. Stämningen är riktigt bra just nu bland spelarna och i omklädningsrummet. Det ger självförtroende och ett bättre samspel. Lucho måste utnyttja den här goda stämningen till max. Håll den här positiva andan uppe, gå inte till träningen idag/imorgon och säg: ''nu är rekordet överstökat, nu ska vi inte tänka på det''. Håll det här. Utnyttja det, kom närmre spelarna nu eftersom det är lättare att komma åt dom nu. Spelarna ska inte sväva uppe i molnen hela tiden för det men en harmonisk och positiv trupp ger resultat.

Utnyttja taktikövningarna och humöret i laget. Kom närmre Messi. Lucho har en stor makt nu. Bartomeu och Zubi är nu officiellt pressade och uthängda efter gårdagens visslingar. Utnyttja det också. Prata med Messi och fråga hur han känner och vad han vill, vilka problem han har med styrelsen, gå sedan till styrelsen och prata med dom. ''Vill du ha resultat, en nöjd Messi som inte skapar rubriker och som nästan gör så att ni förlorar presidentvalen redan nu, så lyssna på det vi har att säga, annars förlorar kanske jag och truppen på det, men även NI''. Ungefär. Vi har väldigt viktiga dagar framför oss just nu, den här matchen igår var väldigt bra på alla sätt och vis men jag tänker mest på stämningen inom laget som blir bättre. Jag hoppas verkligen att Lucho är smart och utnyttjar detta till max. Lite taktikjusteringar så kommer detta förhoppningsvis gå bra. Ödmjukhet och hårt arbete håller fortfarande!
Barcelona Zyzz
2014-11-23 11:29
Fattar inte hur alla barnungar till Realfans hävdar att Messi måste vinna ett VM för att vara störst genom tiderna..... VM är ju för fan en lagtitel! Om Maradona, Zidane och Ronaldinho var födda i Ecuador så hade de aldrig haft något VM-guld, men de hade fortfarande varit EXAKT samma spelare. Att folk inte fattar detta är sjukt. Messi blev ju VM's bästa spelare. Det däremot är stort om man ser på individuell nivå med tanke på att VM är så stort som det är. Sen kommer Realfansens dubbelmoral fram som vanligt när de helt plötsligt börjar ranka Crybaby som en av de största genom tiderna. Om ett VM-guld nu är så otroligt viktigt enligt dem så kan man ju nämligen undra hur Ronaldo överhuvudtaget hamnade i denna diskussion...Realfansens verkar tro att VM's floppelva (som Ronaldo hamnade i) är något positivt... Messi måste vinna VM för att bli störst, men Ronaldo kan vara överlägset sämst i VM och ändå vara störst. Hahaha jävla pajasar!
Barcelona Neymar11
2014-11-23 09:19
@barcastuff: Top pass combinations v Sevilla: Alves > Messi 26, Alves > Xavi 20, Xavi > Alves 19, Pique > Busquets 18, Messi > Alves 18 [via @FawadHyder] Det här är så oroväckande, att vi har bollen så ofta på högerkanten. Visst igår var andra halvlek briljant, men vi kan inte fortsätta låsa spelet till en kant. Vi måste bli mer oförutsägbara och få in neymar& Alba mer i spelet
Barcelona Neymar11
2014-11-23 08:08
Kan inte Messi göra en ny intervju nu och antyda att han verkligen lämnar ifall ledningen stannar. Han har ju redan väckt fansen, så jävla härligt
Barcelona KiNg-PuYi
2014-11-23 05:14
lite plåster på såren haha. när fansen buar åt barto o zubi
Barcelona KiNg-PuYi
2014-11-23 05:14
lite plåster på såren haha. när fansen buar åt barto o zubi
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-23 02:10
[QUOTE=Liunil Masse]Highlights med Ray! Kanalen heter fcbhdworld och brukar lägga upp highlights med ray några timmar efter matchen [/QUOTE] Tack!! Världens bästa kommentator. Messi är helt galen. Hans tredje mål ör fantastiskt. Hur han lägger upp bollen med höger och skjuter med vänstern direkt är galet. Pique var riktigt bra förutom han och Alves tama försvarsspel som lede till 1-1. Många anfall startades genom Pique och det var riktigt nice att se.
Barcelona koeman92
2014-11-23 02:06
@Gud är störst! - Pep el rei!:

Tack så mycket! :)
Barcelona Liunil Masse
2014-11-23 01:50
Highlights med Ray! Kanalen heter fcbhdworld och brukar lägga upp highlights med ray några timmar efter matchen
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-23 01:47
@barcastuff: Emery (coach Sevilla): "We didn't want to be the guests at Messi's party, but we ended up being that. It was a lesson in modesty."
Barcelona LeoMessi
2014-11-23 01:38
Varför ska det vara så jävla svårt att hitta Highlights med Ray? Jag hittar alltid alla andra jäkla kommentatorer men med Hudson så får man leta sig igenom internets alla mörka hörn.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-11-23 01:31
HAHA alla klubbars våta dröm visade ikväll vem som är bossarnas boss. Så otroligt jävla skönt med vinsten ikväll och rekordet på det. Ingen lägger ett finger på världens bästas spelare genom tiderna. Grande Messi! Gåshud.
Barcelona zigazaga
2014-11-23 01:22
3 poängen i all ära, Messis hattrick och rekord i all ära, men kvällens höjdpunkt var när Barto och Zubi buades ut av publiken när deras fula trynen dök upp på Messis hyllningsvideo efter matchen. Jag njöt som mest då fan! :D
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-11-23 01:03
Koeman92 Där har du det.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-11-23 00:50
Har någon highlights med Ray Hudson från dagens match?
Barcelona koeman92
2014-11-23 00:50
Kan någon vara snäll och lägga upp en länk på när Bartomeu och Zubi busvisslades efter matchen? Missade det tyvärr :(
Barcelona Canaletes
2014-11-22 23:53
Tror ni det var medvetet bojkott av Messi att dissa median och inte prata med dom för all skit som ständigt skrivs om honom?

Förövrigt ett minnesvärt mål av många från Messi.
Tror fortfarande Cannavaro behandlas av skadan som uppstod.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-22 23:46
Om Messi lämnar och det är Barto och Zubia fel förtjänar de bli lynchade old school style med giljotin. Låt deras huvud hänga utanföe Camp Nous portar för framtida ekonomer och advokater att inte leka Alan Balan som president.
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-22 23:43
Här är hyllningsvideon som spelades upp på Camp Nou !
Barcelona Liunil Masse
2014-11-22 23:43
@Andresito:

Den här dagen kan inte bli bättre :D
Barcelona Andresito
2014-11-22 23:42
Var på plats på Camp Nou idag, vet inte om ni kunde se hyllningen av Messi efter matchen. Men jag kan berätta vad som hände iallafall. På tv skärmarna spelades en hyllningsvideo upp med spelare som Xavi, Iniesta och Busi som hyllade Messi. Sen kom Barto upp och fyfan vad det busvisslades i hela arenan, likaså när Zubi pratade. Lucho sa också några ord, men oväntat nog så jublades det när han kom upp. Tänkte bara säga att ledningen sitter jävligt illa till, och nu fick de det uppkört rakt i ansiktet när de satt på läktaren och fick ta emot busvisslingarna.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-22 23:33
Det har blivit en självklarhet att Xavi-Rakitic är det bästa vi kan ställa upp med på det offensiva mittfältet denna säsong. Men hur blir det när Don Andrés kommer tillbaka? Han har inte alls varit sig lik denna säsong samtidigt som Rakitic och Xavi briljerar tillsammans. Jag gillar mixen av Rakitic och Xavi på mittfältet där den förstnämnda bidrar med fysik och kämpar glöd och den sistnämnda med bolltrygghet och ledarskap.

Själv tycker jag att Iniesta ska få nöta bänk som ett straff för hans usla inledning på säsongen och att vi fortsätter spela så här men känslan säger att Xavi kommer bli bänkad så fort Iniesta blir 100%...
Barcelona Vampíro
2014-11-22 23:31
Fb Messi: "When I scored this goal, I couldn't imagine I could break any record, let alone the one previously held by the great Telmo Zarra" Fb Messi: "I was only able to achieve this because of the support from so many people and I'd like to dedicate this achievement to you all." Fb Messi: "I would also like to dedicate this to the people who are no longer with us anymore. I will never forget you. Thank you everyone!" Sjukt att han redan som 27 åring har slått detta på förhand omöjliga rekord. Finns inga ord kvar att beskriva Messi längre. Skapad av Barça dessutom, i en värld där andra lag lägger miljarder i hopp om att få en sämre replica. Finns inte en chans att han lämnar sitt hem.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-11-22 22:56
Finns det highlights med Ray?
Barcelona Vampíro
2014-11-22 22:53
[QUOTE=Jawnt]Haha, älskar hur du går från OT då vi har gått lååångt ifrån Mathieu-debatten. Du har förlorat vid det här laget :) [/QUOTE] Uppskattar att du älskar mig. Har inte förlorat nånting, har flera gånger sagt vad jag tycker om ämnet men du får gärna ta upp det om sex månader mitt under en match igen.
Barcelona Mido
2014-11-22 22:38
Först och främst måste jag gratulera Messi till rekordet,, vilken bedrift, magi,, att man får uppleva det är bara magiskt,,, men jag måste hylla hela laget, vilken njutning,,,
Annons: