/spanien/barcelona/forum/4348.aspx/spanien/barcelona/forum/4348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-07-12 22:08
Om det där var utanför straffområdet så skulle det ha varit frispark och frilägesutvisning, om man ska vara petig. Annars brukar straff och gult vara standard, om det är innanför straffområdet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Aléx
2014-07-12 22:07
Brasilien skämmer ut sig, stackars Ronaldo som expert kommentator. Det är Brasilien som suger men Tyskland har fått luft under vingarna, hoppas hoppas att Argentina vinner VM.
Barcelona Rambla~
2014-07-12 22:05
En utvisning kan inte bli mer solklar enligt den regelbok som gäller i dagsläget. Dessutom var förseelsen precis utanför straffområdet.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-12 22:04
Seriöst Brasilien...
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-12 22:03
Holland straffa Brasilien direkt, 1.40 min tog det ungefär.
Barcelona LuisSuárez
2014-07-12 22:02
@*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!:
Om du ens läser mina inlägg så gör det noggrant. Jag nämnde att 1 (EN) spelare kan göra mer impact än 3 (TRE). Jag angav ett exempel också på det. Ronaldinho heter exemplet. Menar du att det vore bättre om vi köpte tre medelmåttor framför Ronaldinho? Det fanns säkert folk som var kritiska till Ronaldinho-köpet - något som de sedan fick svälja med hull och hår. Detsamma kan hända med Suárez. Förstår inte den ogrundade pessimismen. Häftigt du är som skriver 'fucking' för att få fram din poäng förresten. Som om ditt argument blev starkare med det ordet ...
Barcelona Vampíro
2014-07-12 22:01
Hur fan kan det där inte vara utvisning? Brasilien fortsätter att få sympatipoäng av domarna.
Barcelona Zyzz
2014-07-12 22:01
Är det ikväll det visar sig att Tyskland inte är så bra som folk trodde, utan att det faktiskt är Brasilien som suger?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-12 22:00
Hur kan det där vara gult kort???????????? Hur????? Är det inte rött??
2014-07-12 21:59
Jag vet inte vem jag ska heja på ikväll??

Robben som tycker att Argentina kommer bli krossad och hejar på tyskarna, eller dessa brassar som har spelat så tråkigt. Thiago Silva som nobbade oss p.g.a pengarna. Skulle han komma till oss den där säsongen skulle vi vinna Cl varje år.

Hmm, Ääh, jag hejar på Holland stället för jag unnar inte Thiago Silva en enda titel. Förlåt, men jag är så bitter på att vi inte värvade honom och att han inte ville komma till oss.

Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-12 21:58
Lucho, här har du din kapten.
Barcelona Vampíro
2014-07-12 21:56
Snälla diskutera inte utseenden. Man kan fan höra moralryttarna putsa sina utrustningar.
2014-07-12 21:55
@LeoMessi:

En mindre som gillar Shakira. Bättre för oss.
Men håller med att hon är väldig väldig vacker.
Men av respekt till Messi låter jag henne vara ifred :-P..

Barcelona LeoMessi
2014-07-12 21:52
Freeyoumind I ärlighetens namn så tycker jag att antonella är snyggare:P
Barcelona Vampíro
2014-07-12 21:51
Fan vad alla PL-svenssons ska praise:a Van Gaal, har nån av de ens följt honom under en längre tid? Ska bli intressant att se honom i United. Min gissning är att han gör ett riktigt fint jobb under första säsongen, blir stämplad som ett geni för att sen börja bråka med allt och alla under sin andra säsong i klubben.
Barcelona Zyzz
2014-07-12 21:48
Ljungberg säger att han älskar Messi och att han därför håller på Argentina imorgon! Jag har alltid tyckt att Ljungberg har bra smak! ;)
Barcelona B.BOSS
2014-07-12 21:48
Ryktet gick att Barca och Reus hade en muntlig överenskommelse tyvärr ville Dortmund förhandla om honom. Vilket de var väldigt tydliga med att inte göra. Vi alla känner dortmund. Tyskarna släpper alla sina spelare gratis till Bayern. Farmar klubben Dortmund.
2014-07-12 21:47
@Gabriel:

Vertonghen och Marquinhos eller Hummels, sen är jag toknöjd.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-12 21:46
Är Reus kanske tänkt att värvas nästa sommar då hans klausul aktiveras? Visst vi har risken att åka på den där transfer avstängningen men det är inget som är säkert då ledning har sagt att man har bevis på att man har följt reglerna som finns.
Barcelona Gabriel
2014-07-12 21:42
Vertonghen är väl knappast mitt första alternativ som mittback, kommer bli rejält besviken ifall det är han och Mathieu man värvar. Men självklart, mycket hellre Vertonghen än Mathieu. Så länge Hummels värvas.
2014-07-12 21:41
@Mido:
Till med Messi och Ronaldo skulle förändras om de var gifta med Shakira. Det är inte lätt att vara gift med sån kvinna. Tänk dig, du har Cl-match imorgon och hon börjar dansa. Vem skulle hålla sig och säga. -Nej älskling, jag har match imorgon?? Inte jag iallafall, och inte Pique heller. Vi ser det på planen varje dag ju.
Barcelona Mido
2014-07-12 21:36
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Heheheheheheh!!!! Var enda kille som läser hennes inlägg tänker på samma sak.. [/QUOTE] Waka waka hhhhh
2014-07-12 21:29
@Vampíro:

Lucho måste ha haft en tydlig plan för hur Suarez ska användas, och jag förväntar mig att han får ut det bästa av honom. Hoppas också vi har en striker i laget igen nu.

Håller för övrigt med dig, det borde inte ha stått mellan Reus eller Suarez. Känns snarare som det är Cuadrado som konkurrerar med Reus... för inte kan han väl vara tänkt som högerback ^^
Barcelona Vampíro
2014-07-12 21:26
Fattar inte hur det ska ha stått mellan Reus och Suàrez då de är helt olika spelare. Reus är en ytter/offensiv mittfältare medan Suàrez är mer än klassisk nia även om han också kan släpa på en kant. Jag hoppas innerligt att Suàrez är tänkt att spela som en renodlad anfallare à la Eto'o annars är det den dummaste affären nånsin. De har väl ändå en tanke med att värva spelare eller ville de bara ha ännu en crack? Vägrar att tro på det.
2014-07-12 21:24
@Vampíro:

Heheheheheheh!!!!
Var enda kille som läser hennes inlägg tänker på samma sak..
2014-07-12 21:20
Men bortsett från prislappen, vem ser ni helst: Reus eller Suarez?

Jag var jättesugen på Reus, men tror vi kommer ha mer nytta av Suarez. Det gör jag verkligen.
Barcelona Rambla~
2014-07-12 21:18
Det sägs att det var Lucho som ändrade sig eller propsade på Suarez. Reus ska ha varit Zubis val.
Barcelona koeman92
2014-07-12 21:17
@westinho - Sergio #16:

Spelar ingen roll, hans kontrakt går ändå ut nästa år och hans utköpesklausul ligger på 35-40 miljoner. För pengarna som vi precis lagt på Suárez hade vi som någon här tidigare nämnde kunnat köpa både Hummels och Reus, med lite skicklighet hade vi dessutom kunnat spara lite från de pengarna. Reus för 35 och Hummels för 25-30 blir 65-70 miljoner spenderat, ett mycket större fynd om du fråga mig. Det är i sådana stunder man önskar att man hade Leonardo som sportchef som lyckades köpa både Zlatan och T.Silva för ett paketpris, har för mig att det låg på ca 73 miljoner. Istället har vi Tiger Woods.. Äh, vad fan ska jag ens bli arg för.
2014-07-12 21:16
@westinho - Sergio #16:

Stämmer också tror jag. Å andra sidan hade de nog inte nekat ett bud på 81milj euro ;) Men för de pengarna köper jag hellre Suarez. Det är en matchvinnare, en som kan bryta dödläget. Hitta ett mål ur ingenting.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-12 21:15
Reus får väl skylla sig själv, han gick ut och sa att han skulle stanna Dortmund...

"It's safe to say I will be playing for Borussia Dortmund also in the 2014-15 season," he said. "Basically I do not need to stress all the time that I am feeling great being with the club. As far as leaving [Borussia Dortmund] that is no issue for me, and I am not affected by the transfer release clause"

Som sagt går man ut och säger så där offentligt kan man knappast räkna med att Barca eller nån annan klubb ska värva en...

Lägg till att Dortmunds sportchef ett flertal gånger gick ut och sa att man absolut inte kommer sälja Reus denna sommar.

Klausulen på €35M gällde vad jag förstått inte heller denna sommar utan nästa.
Annons: