/spanien/barcelona/forum/4346.aspx/spanien/barcelona/forum/4346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-08-15 13:27
@Gabriel:

Tycker du tar upp det som bör ses över, och det är grunden där vi haft stora problem som i sin tur skadat klubben på alla sätt och vis. Hur ska vi få allt att falla på plats när roten,grunden,strukturen i laget är infekterad?

Jag är glad att man värvat men räcker det för att ta sig upp till toppen, jag menar vi har fortfarande ledningen som styr och ställer kommer dem att låta laget hitta sitt sanna jag?

Väntar med spänning!
Barcelona Rambla~
2014-08-15 13:25
Till Suarez försvar. Han har enligt många uppgifter aldrig varit något problem i omklädningsrummem i de klubbar han spelat. Han har rätt inställning, kommer oftast alltid bra överens med lagets coach. Det är först när han stiger ut på fotbollsplanen det ibland brinner till i huvudet på honom. Det är hans djuriska vinnarinställning som han verkar ha lite problem att hantera.
Barcelona petersays
2014-08-15 13:24
Svenska Fans nya jäkla reklam där nere krashar mitt flash/firefox gång på gång på gång. Detta är i sanning en riktig b-sida. Appen likaså. End rant!!
Barcelona DM1982
2014-08-15 13:19
@el Flaco:

Suarez är avstängd några matcher, inte några år.
Barcelona 1.70-ligan
2014-08-15 13:19
Tänk om vi plockade in Jonathan Soriano nu når Deulofeu lånats ut. Han och Cuadrado...
Postat via SvenskaFans-appen
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-15 13:09
Hur långt fram tänker man när man anser att Suarez straff skulle vara någon form av dealbreaker? Han är avstängs i två månader efter att serien drar igång. Han har säkert 4-5 år kvar på den nivån som krävs för att vara startspelare i Barcas anfallsuppsättning. För egen del var det njutbart att se träningsbilderna på Suarez. Han såg lycklig ut. Jag är väldigt optimistisk inför nästa säsong, inte på så vis att jag tror att vi kommer leka hem alla titlar, men jag är optimistisk inför att Lucho kommer att styra laget på ett sätt som tilltalar mig. Kolla bara på Deulos utlåning, prestera och kämpa annars platsar du inte. Det har hittills varit raka rör och tydliga budskap. Inget jävla lallande! Jag vill även ge styrelsen (även om jag avskyr dem) beröm för det här fönstret. Visst, vi fick inte Hummels, Kompany och Marquinhos. Men after all så har vi ändå förstärkt backlinjen med två mittbackar. Mathieu kanske egentligen är vänsterback men han ÄR bättre än Mascherano som mittback så det är fortfarande en förstärkning. Vi har sålt av Cesc, äntligen! Vi har ersatt honom med Rakitic som är bättre på det vi behöver, rakare och aggressivare spel samt kämparglöd. Anfallet är också förbättrat, trots Suarez avstängning. Jag tror även att en till köps in nu när Deulo blev utlånad. Det har med andra ord varit en beslutsam (med undantag för utdragna förhandlingar om Marquinhos) och händelserik sommar. Och jag gillar det. Jag är riktigt nyfiken på hur denna säsongen kommer att se ut.
Barcelona Krojf
2014-08-15 13:05
Thierry Henry// Du inleder din replik på mitt inlägg igår med att skriva: ”Suarez är inte Villa". Och framhåller vidare att det är ”naivt” av mig att jämföra Suarez med Zlatan. Jag är rädd för att du åtminstone delvis missat min poäng. Jag gör inte gällande att Suarez är ens i närheten av att vara en kopia av vare sig Villa eller Zlatan, vad gäller spelstil och fotbollskompetens. Och dessbättre har jag ”bevis” för att det inte är en efterhandskonstruktion från min sida. Redan 3/7 skrev jag följande på forumet: ”Jag skriver om Zlatan men tänker på Luis Suárez. Jag hyser förvisso inte alls samma betänkligheter vad gäller honom som i fallet Zlatan, om vi tittar på det fotbollsmässiga. Jag TROR mig t o m veta att uruguayanens styrkor och spetskompetens, är fullt förenligt med FC Barcelonas spelidé (det som återstår av den) .Ja, att han skulle kunna tillföra en "ny dimension", som alltfler fans efterlyser i takt med motgångar”. Så vad ville jag då ha sagt med att blanda in Zlatan och Villa i leken? Jo att Suarez precis som dessa (och Thierry Henry med för den delen) kommer att ställas inför skyhöga förväntningar så som dina. Men framförallt inledningsvis få problem med att acklimatisera sig i den mycket speciella fotbollsmiljö som Barca brukar innebära för nykomlingar (”skolpojkar” hette det i en viss självbiografi). En värsting som Suarez visat sig vara vid flera tillfällen, lär inte få det lätt med den sortens omställning. Zlatan ansträngde sig till sitt yttersta och in i det längsta för att tona ned sin egen personlighet, för att passa in i laget och resultatet blev troligtvis en sämre fotbollspelare. Han hämmades kort sagt av de krav som ställdes på lagkänsla och självdisciplin. I begreppet egoism inkluderar jag givetvis den ”fula vanan” att dra på sig onödiga varningar och långa avstängningar som drabbar hela laget, för att inte säga klubben i sin helhet. Och där har fortfarande FC Barcelona ett rykte att slå vakt om, trots att Qatar – reklamen släpat tröjorna i smutsen. Spanskan har Suarez förvisso fått gratis. Men hans personlighetsstörda karaktär kommer sannolikt att kosta klubben en hel del i form av varningar och nya avstängningar över tid, samt allmän villervalla på såväl vårt forum som i officiell media. Alternativt kommer kanske Enriqe med järnhand ge honom så strama tyglar, att det brister för honom på ett eller annat sätt (personlighet grundläggs tidigt och förändras sällan på ett genomgripande sätt när den väl har satt sig i unga år). För så vitt jag vet är inte heller Luis Enrique vare sig Kenny Dalglish eller Brendan Rodgers. Har svårt att föreställa mig att en ledare i Barca med hedern i behåll skulle gå ut och försvara Suarez offentligt, om denne gör sig skyldig till rasistiska utspel på planen. Och beordra alla spelarna att bära Suarez tröja inför en match vid en eventuell avstängning för den typen av övertramp, för att visa sin solidaritet (med reservation för att Enrique inte heller är Pep så vitt jag nu vet). Man bör i sammanhanget också ha väldigt klart för sig att lika lite som Suarez är Villa, är Messi Sturridge och Neymar Sinclair. Jag tror mig redan ha etablerat min poäng nu, varför jag nöjer mig med ett etc. Du tippar att Suarez som inte varit i hetluften på plan sedan grupspelet i VM, matchotränad kommer att avgöra sitt första El Classico. Mitt tips är att i den mån Suarez över huvud taget blir uttagen av Enrique med tanke på omständigheterna, kommer att få sin karaktär prövad till sin yttersta gräns av främst Pepe och Ramos. Och jag finner det inte heller för helt osannolikt att det i så fall slutar med rött kort och ny avstängning på direkten. Inte att förglömma i sammanhanget så är Santiago Bernabéu inte heller Anfield…
Barcelona Rambla~
2014-08-15 13:01
Ett annat problem som lär dyka upp. Adamas kontrakt går ut sommaren 2015. Han verkar inte vara någon av Luchos favoriter enligt rykten. Blir det samma situation för honom som Sanabria och att han till slut lämnar?
Barcelona Gabriel
2014-08-15 12:50
Vampíro

Ja, varför inte. Suarez får inte lira förens först i slutet av Oktober, både avstängningar och skador kommer att komma, och till skillnad från dig så tror jag verkligen att han kan axla Iniestas roll då dem båda påminner sjukt mycket om varandra. Sen ser jag det mer troligt att Messi lämnar innan Neymar. I vilket fall som helst så kan vi inte tillåta oss att stå och titta på när Atletico köper upp honom för den summan, då blir jag ursinnig.

Barcelona Federer - köp en back, tack
Queens Park Rangers are interested in Song loan, but player is holding out for a better offer and Barcelona would prefer to sell [dailystar]

Snälla ge honom gratis till QPR.
Flavia
Var inte orolig Gabriel, speciellt med tanke på anledningarna till varför Reus med största sannolikhet inte kommer att gå till Atletico.

Jag säger som Zoran i deras redaktion och förväntar mig dementi....
Barcelona Vampíro
2014-08-15 12:46
Gabriel Syftade på den här sommaren. Ser du det som realistiskt att de lyckas klippa honom i dagsläget? Personligen tror jag inte att han vill komma till ett lag där han inte är 100% given och det kan man inte lova honom i Barcelona. Sen så är jag långt ifrån övertygad om att han kan spela på innermittfältet, han har tidigare endast spelat som en nr 10 vilket är annorlunda. Vem vet kanske nästa sommar eller i framtiden om Neymar lämnar så kan man satsa på Reus, om det inte är för sent.
Barcelona Rambla~
2014-08-15 12:39
Sanabria till Depor på lån.
Barcelona Gabriel
2014-08-15 12:37
Vampíro

Varför måste Reus vara ett avslutat kapitel? Faktum är att Messi har mycket att leva upp till den här säsongen, och Iniesta är 30 år och kommer också börjar gå ner sig. Reus är 25 år gammal och har flera år av toppfotboll framför sig och kan dessutom användas på båda kanterna i anfallet samt i en Iniesta roll. Det finns definitvt plats för honom i laget.
Barcelona el Flaco
2014-08-15 12:37
Nu när det står klart att Suárez dom inte kortades ner råder det inga tvivel om att vi blev blåsta vid förhandlingsbordet. Kan inte fatta att vi betalade så pass mycket för en spelare som vi inte kommer kunna användas oss av förrän oktober och dessutom när det inte fanns några andra konkurrenter. Real Madrid var förvisso intresserade men de drog sig undan efter att Luis bet Chiellini. Raúl Sanllehi har fått beröm tidigare men nu ställer jag mig tveksam även till honom. Hur är det möjligt att han inte kan få ner priset på anfallaren när han har straffet hängandes över sig och dessutom ens förhandla innan man vet slutdomen från TAS? Pinsamt hur allt har sköts. När det gäller Suárez har jag svårt att känna empati för honom. Visst. han förtjänade inte att bli behandlad som en kriminell av FIFA, men i mina ögon kommer han alltid vara den som fuckade för Uruguay i detta VM. Påstår inte att vi hade vunnit mästerskapet med honom på planen, men att han går och gör det han gjorde i världens finaste turneringen är på gränsen till oförlåtligt. Hela laget tappar fokus efter incidenten och det kändes redan på förhand att Colombia skulle slå ut oss. Och visst, straffet var kanske för hårt (syftar på att han inte fick träna med laget, osv), men han förtjänande knappast att komma hem till Uruguay som en hjälte. Detta där var helt överdrivet. Och nu har alltså Deulofeu lånats ut. Skulle han lånas ut kunde han lika bra ha fortsatt ett år till i Everton där Roberto Martinez hade bra grepp på ynglingen. Får hoppas att Emery gör ett lika bra jobb men det är trots en chansning som Barça inte hade behövt ta. Om Lucho nu är så hardcore med en yngling som Deulo hoppas jag han är lika tuff mot etablerade stjärnor som Piqué och Messi.
Barcelona Rambla~
2014-08-15 12:36
Lite över 900 tröjor sålde Adidas den dagen James presenterades. Snacka om luftslott med de sifforna pressen i Madrid försökte lura i folk.
Barcelona Vampíro
2014-08-15 12:35
Reus är nog ett avslutat kapitel i dagsläget, Barça valde att satsa på Neymar och Suàrez istället. Har väldigt svårt att se honom komma till Barcelona så länge vi har våran trio, tror knappast han är sugen på att rotera lite här och där. Vill inte se ännu ett F4 fiasko.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-15 12:30
[QUOTE=Deulofeu]Enligt alla medier har sålde dom ju 350 miljoner tröjor med hans namn ha ha. Han är ung och likt Neymar kommer man faktiskt få tillbaka alla pengar man satsar på honom han är så sjukt stor i Sydamerika inte långt efter Ney faktiskt. Deulo och Suarez har liksom någon var inne på tidigare konkurrerat om samma plats i u-21 och har ofta bytt av varandra. Jag hoppas stenhårt på att Suarez spelar som ensam nummer 10 i Sevilla i två år då kommer han vara en storstjärna som kan ta över lite. [/QUOTE] Det var falska uppgifter, vilket Adidas själva påpekade.
Barcelona Gabriel
2014-08-15 12:23
Kan verkligen inte släppa dessa Reus rykten till Atletico, it makes no sense. Tidigare i somras när vi bad om hans signatur nekade Dortmund starkt och sade att han inte lämnar denna sommaren. Nu ryktas han alltså lämna för futtiga 27M€. Vart är logiken? Allt förnuft inom mig säger att det här inte kan stämma alls, men samtidigt vet man om att allt kan hända under silly season så det skulle fan inte förvåna mig.

Reus är verkligen min dröm spelare till oss, skulle må riktigt illa om någon annan klubb köper honom.
Barcelona Hetfield
2014-08-15 12:08
Skicka Song till en öde ö. Jag är säker på att han skulle bli bänkad även om han flyttade till en liten ö i Karibien och spelade i deras lokala lag.

Jag vet att man ska stötta spelarna i sitt lag, men jag har verkligen svårt för Song.
Barcelona Messidinho_10
2014-08-15 12:03
Så gött att se Luis Suarez på träningen. Han ser ut o va en riktig kraftpaket ;)
Barcelona Gabriel
2014-08-15 11:58
Andresito

Det var det jag misstänkte, nej självfallet, då är det absolut inte värt det. I bästa fall kanske vi kan låna ut honom till något lag som är villiga att betala hans lön. Vill verkligen inte ha kvar honom.

Förresten, är det bara jag som börjar bli nervös och oroas av dessa starka Reus rykten till Atletico? Vad är det som händer? Ska Atletico av alla lag lyckas köpa Reus och för bara 27M€ +5? Det kan ju för fan bara inte stämma, eller? Vi kan ju verkligen inte bara stå och titta på när det sker. Snälla agera för fan. Panik!
Barcelona Andresito
2014-08-15 11:55
Gabriel

Tyvärr så är det inte så enkelt. Bryter du någons kontrakt innebär det att du betalar kvarvarande lönen som en engångssumma. Det kan funka med spelare som har ett år kvar på kontraktet eller med spelare som tjänar lite.
Det andra alternativet är om Song också vill bryta kontraktet, då kan han gå med på att inte få ut fulla lönen, men just nu har han en bra lön och en bra sittplats på Camp Nous läktare, ingen anledning till att riva sitt kontrakt.
Alternativ 3 är om han bryter mot sitt kontrakt, missar träningar osv, men då ska det gå långt för att man ska kunna riva kontraktet för en mindre summa.

En googling på 'Alex Song salary' säger att han tjänar 75 000£ i veckan. Han har 3 år kvar på kontraktet.
Enkel matte, ungefärliga kostnaden för att bryta Songs kontrakt:
€14,6M eller 134 mkr.
Inte värt i mina ögon :)
Barcelona Vampíro
2014-08-15 11:51
Håller med, släng bort Song så långt det går. En av de sämsta spelarna jag sett i Barça, han lämnade en startplats i PL för att kunna träna med Messi och Iniesta, det säger en del om hans ambitioner. Man skulle kunna tro att de lärt sig att sluta värva förlorare från Arsenal men årets stora mittbacksvärvning blev ju tyvärr deras bänknötare. Fy fan att Barcelona ska behöva värva föravarare från Arsenal och han är inte ens ordinarie.
Barcelona Gabriel
2014-08-15 11:41
Är det inte dags att få ut Song från klubben en gång för alla? Jag blir sjukt frustrerad bara jag ser honom på träningsbilderna. Bryr mig snart ärligt talat inte ens om vi får pengar för honom, riv kontraktet bara, det är okej för mig. Vill ingen lägga pengarna för honom denna sommaren så kommer ingen göra det nästa sommar heller (får vi ens lov att sälja spelare då). På det här sättet slipper vi honom åtminstone och behöver inte betala hans lön. Som en sista nödlösning hade jag stöttat det beslutet så länge det inte kommer skatt på att riva någons kontrakt. Är inte helt införstådd i de reglerna.
Flavia
2014-08-15 11:40
Det finns ingen logik i att Reus övergång till Atletico blir av redan under denna sommar vid närmare eftertanke:

1. Reus agentfirma är en av de mest girigaste i branschen (SportsTotal), Götze och Kroos är där också. Götze och Kroos tjänar mellan 10-12 miljoner euro per år, en spelare av Reus kaliber bör med största sannolikhet få få ännu mer och jag tvivlar Atletico skulle kunna erbjuda tysken en drömlön utan att skapa missnöje i omklädningsrummet.

2. SportsTotal står nära till den tyska nättidningen Bild och kommer läcka detaljer till tidningen före övriga medier och dom, precis som övriga källor, har rapporterat sedan Reus övergång till Dortmund att tyskens utköpsklasul aktiveras under nästa sommaren för 35 eller 25 miljoner euro.

3. Nyligen blev Reus utsedd till vicekapten, funderar starkt på att förnya kontraktet med BVB (han gjorde det inte för att han ville bli frisk först, sånt alla säger), är i barndomsklubben han tillsammans med många av hans gamla vänner btw. Dortmunds VD, Watzke, har deklarerat att Dortmund I-N-T-E tänker låta honom gå under sommaren.

4. Dortmund är börsnoterat vilket innebär då att om BVB får ett erbjudande utan att informera deras aktieägare, kommer de att bli bötfällda.
Barcelona Deulofeu
2014-08-15 11:11
Härliga träningsbilder på Suarez på barcastuff tror Iniesta är speciellt lycklig faktiskt! Någon att slå bollar på som löper i djupled hela tiden och inte snubblar på bollen.

Gillar uttalanden som det av Bravo där han berömmer ödmjukheten hod spelarna i laget som vunnit allt.

Han verkar ha en riktigt skön karaktär och är en perfekt backup så länge Ter Stegen är tänkt som etta gillar jag att ha Bravo där precis bakom!

Barcelona Deulofeu
2014-08-15 11:08
Enligt alla medier har sålde dom ju 350 miljoner tröjor med hans namn ha ha.

Han är ung och likt Neymar kommer man faktiskt få tillbaka alla pengar man satsar på honom han är så sjukt stor i Sydamerika inte långt efter Ney faktiskt.

Deulo och Suarez har liksom någon var inne på tidigare konkurrerat om samma plats i u-21 och har ofta bytt av varandra.

Jag hoppas stenhårt på att Suarez spelar som ensam nummer 10 i Sevilla i två år då kommer han vara en storstjärna som kan ta över lite.

Barcelona Tiki-Taka
2014-08-15 11:00
Sevilla will pay the complete salary of Gerard Deulofeu this season. The winger joins Sevilla on a one-year loan without buy option. [cope] Lite positivt att Sevilla står för hela lönen!
Barcelona Neymar11
2014-08-15 10:57
Deulofeu Vinnare när man lägger 80 miljoner €+ på James? Det dom på goal glömmer är att real måste sälja spelare som di Maria och khedira. Dom kommer ha isco som kommer att bli tjurig (den antimadridtista som han nu är) Och kan lova att Ramos nedgång börjar nu likt pique. Efter några triumfer så blir dom mätta och nu har han vunnit allt
Annons: