/spanien/barcelona/forum/4341.aspx/spanien/barcelona/forum/4341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 23:16
@Neymar11:

haha vi kan väl låtsas att jag visste det och att det var ett ärligt misstag av mig:P

Hade faktiskt ingen aning att han tog över landslaget haha.
Barcelona Neymar11
2014-09-09 23:02
Leomessi Hiddink tränar Holland nu haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 22:58
@BARCA-més que un club:

haha ja det glömde jag:P Men det är inte en lika stor skräll ändå ;) Van gaal har typ inte vunnit någon betydelsefull match sen VM.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-09-09 22:56
@LeoMessi:

Glöm inte Holland också ;) förlora 2-1
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 22:43
Tukiet förlorade med 3-0 mot island, bosnien förlorade med 1-2 mot cypern och albanien slog portugal med 0-1! haha en del skrällar detta EM-kval.
Barcelona petersays
2014-09-09 22:35
Chelsea, Southampton, Monaco... Listan över lag som sålde för mer än oss är rätt jäkla lång.
Barcelona petersays
2014-09-09 22:30
@Leo y Cesc:

Vadå raised most money? Vi har sålt för ca €80. Liverpool raisade ju mer pengar bara genom att sälja Suarez till oss? Real sålde för €120. Är Sport (som vanligt) borta i huvudet eller?
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-09 21:54
@barcastuff: Barcelona want to wear third kit (yellow-red) on Sat as part of Catalan National Day celebrations. Asked Athletic to wear away kit. [tv3]
Ronaldinho Gaúcho #10
2014-09-09 21:44
Har någon här en vettig stream för att se Kroatiens match?
Länken från WalterWhite är död för mig...
Barcelona B-Guden
2014-09-09 21:13
Nu tycker inte jag Zlatan ska bli avstängd eller så, men fanns Suarez bett med i matchrapporten ? annars är det ju skandal
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-09 21:13
@barcastuff: Barcelona were the team that raised most money from transfers this summer and the team that spend second most, after Man United. [via sport]
Barcelona Rambla~
2014-09-09 20:47
@LeoMessi:

Ännu längre bak i tiden än så. Redan när han spelade för Cadete. Hans polare Bellerin och Toral från samma lag lyckades ju Wenger locka över med sina löften och pengar.
Barcelona WalterWhite
2014-09-09 20:40
@Neymar11:

Här är en fantastisk stream för de som vill följa Rakitic och Halilovic. Även Kovacic som barca budade på spelar.
Barcelona Neymar11
2014-09-09 20:21
Halilovic från start för Kroatien!
Barcelona Lion24
2014-09-09 20:10
papillon

Jag tror inte att det är en medveten taktik från ledningen, tyvärr. Men jag tycker ändå att det är lite fel. Det sänder ju fel signaler liksom: ''du får ändå vara kvar, även om du inte presterar för att du är katalan/egen produkt''. Spelarna måste prestera för att få vara kvar i klubben och de unga spelarna ska inte känna den pressen nu men dom ska vara medvetna om att dom MÅSTE prestera för att stanna. Nu blir det liksom lite slappare och man vet att man ändå kommer att få vara kvar. Men som tur så är Lucho en tränare som arbetar hårt med spelarna så dom inte blir slappa.
Barcelona koeman92
2014-09-09 19:50
@ADAMA&HALILOVIC:

Enligt EA ska den komma ut imorgon.
Barcelona papillon
2014-09-09 19:26
Att ungdomarna väljer att stanna och kämpa sig upp till A-laget kan ha att göra med att de ser hur högt de egna produkterna i A-laget värderas. Många klagar på Pedro, Pique, Bartra, Montoya, etc och att de borde säljas. Hade man sålt dom så hade man nog skrämt iväg talangerna i B-laget. På sätt och vis så är det bra "taktik" att inte skeppa iväg Pique o co. Mycket smart av ledningen.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Lion24
2014-09-09 19:05
Jag tycker verkligen om Samper, Dongou och Grimaldo för den delen. Fantastiska talanger som jag tror kommer bli tongivande spelare i A-laget om dom används på rätt sätt och om dom själva har motivationen, disciplinen och viljan att slå in sig i A-laget och försöka ta en startplats. Den jag tycker mest om är Samper som påminner mig om en blandning av Busi och Xavi. Jag vill se Samper testa Xavi rollen under ett antal matcher för jag tror verkligen att han kan göra bra ifrån sig där. Fantastisk i spelet med boll, är ruskigt smart för att vara så ung. Om Samper flyttas upp nästa år så vill jag se han träna med A-laget ganska flitigt för att få han beredd till nästa säsong, så han vet vad som väntar.

Dongou diggar jag starkt också då han påminner mig om Samu Eto'o, en killer. Problemet med Dongou verkar vara den mentala biten. Jag vet inte vad som stör honom men ska utvecklas ännu mer och bli en världsstjärna som jag tror han kan bli så måste han ta itu med de mentala problem han har, om han har dom. Sen om det finns problem i Kameruns trupp, det är inget som förvånar mig. Jag är t.om glad att Dongou inte åker ner till landslaget. Först och främst så är det en lång resa men samtidigt så är det en massa disciplinära problem som man har i det kamerunska landslaget, likabra att han inte drabbas utav det ännu mer utan kan fokusera på att utvecklas i lugn och ro, sig själv och klubblaget.
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 17:57
Måste hylla grimaldo lite. Han är så otroligt mogen för sin ålder, när han var 15-16 år så visade han mer mognad än spelare som var flera år äldre. Dem senaste matchen han lirade så var hans position som mittfältare. Och han skötte det väldigt bra enligt mig, kändes som att han hade lirat där lika mycket som vb. Det är bra att han är mångsidig för han skulle lätt kunna mogna till en riktigt bra mittfältare också, som kan hoppa in där när det krisar. Dongou har lyckats göra 4 mål på två matcher den här säsongen medan han endast lyckades med 8 mål hela förra säsongen. Hoppas verkligen det lossnar ordentligt för honom nu och att han visar alla vilken otroligt talang han är. Förresten någon som vet varför han tycka ha problem i landslaget? Han verkar inte trivas där riktigt. Läste för längesen att han och etoo inte kommer speciellt bra överens.
Barcelona Neymar11
2014-09-09 17:41
Det roliga är att det inte är bara samper som nobbar klubb efter klubb. Utan Munir och grimaldo med. Den här nya generations talanger som håller på att växa fram till a-laget är rätt så unika. Att dom har allt det sportsliga är givet, och att dom har egenskaper sticker ut är inget nytt heller. Men det som förvånar mig mest är hur dom är som personer. Otroligt mogna och ödmjuka för sin ålder, fast beslutna på att ta det sportsliga framför det ekonomiska. Inte nog det så har klubben kryddat med Halilovic och Suarez. För att ta Halilovic som ett exempel, killen är väl högst rankade talangen i världen. Tackar nej till alla a-lags kontrakt och alla pengar från England för att lira i vårt b-lag. Helt otroligt är det Adama, munir, sandro, samper, Halilovic, grimaldo det är bara några få av alla jävla guldkorn vi förfogar över
Barcelona The Octopus of Badia
2014-09-09 17:33
Det är egentligen inte speciellt konstigt att Sergi Samper gång på gång nekat bättre kontraktsförslag från toppklubbar runt om i Europa. Han har spelat i La Masía sedan han var 6 år gammal. Det är helt enkelt hans hem och killen har flera gånger uttalat sig om att han endast vill se sig lyckas i Barcelona, och inte någon annanstans. Det gäller verkligen att ta till vara på sådana spelare.
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 17:12
@Rambla~:
Det är härligt att se när dom hellre tar chansen och lyckas i barcelona än att tjäna snabba cash. För i barcelona så kommer du tjäna mer än någon annanstans om du lyckas slå dig in i startelvan och det kommer att vara mer lönsamt att kämpa i barcelona, om man nu tänker på det ekonomiska. Har inte wenger försökt locka över honom ända sedan hans tid i Juvenil?
Barcelona Rambla~
2014-09-09 16:56
@LeoMessi:
Haha, det är bara att njuta. Det måste vara förnedrande för Wenger att få nobben så många gånger han nu fått av Samper. Inte ens att lösa hans klausul hjälper utan Samper nobbar honom varje gång. Vilken legend!
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-09-09 16:44
Nån som vet när FIFA 15 demo kommer ut? För ps3
Barcelona Neymar11
2014-09-09 15:26
Fan vad videon gjorde mig taggad, skickligt av klubben!
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 13:23
B.BOSS

Tror också att det är en faktor att räkna in. Många har antagligen släktingar som har det dåligt ställt i hemlandet och dom vill väl försörja dom så gott det går och samtidigt ha pengar till sig själv också.
Barcelona B.BOSS
2014-09-09 13:15
[QUOTE=LeoMessi]Arsenals scouter måste ha det absolut lättaste jobbet, bara att campa utanför la masia. Sen är det jäkligt synd att så många spanska ungdomar lockas av PL. Det är väl pengarna antar jag, för som liga tycker att den spanska är mycket roligare. Sen är det svårt för många ungdomar att tacka nej när något lag från england kommer och erbjuder dom en lön som är 10 ggr högre än den dom redan har. Hoppas vi arsenal i åttondelen och förnedrar dom. Dom har fått jäkla hybris senaste året, en kalle-anka-titel och dom tror att dom är favoriter till CL. [/QUOTE] Speciellt de sydamerikanska/afrikanska ungdomarna som har pressen på sina axlar att tjäna pengar för familjen.
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 12:40
Arsenals scouter måste ha det absolut lättaste jobbet, bara att campa utanför la masia.

Sen är det jäkligt synd att så många spanska ungdomar lockas av PL. Det är väl pengarna antar jag, för som liga tycker att den spanska är mycket roligare. Sen är det svårt för många ungdomar att tacka nej när något lag från england kommer och erbjuder dom en lön som är 10 ggr högre än den dom redan har.

Hoppas vi arsenal i åttondelen och förnedrar dom. Dom har fått jäkla hybris senaste året, en kalle-anka-titel och dom tror att dom är favoriter till CL.
Barcelona B.BOSS
2014-09-09 12:29
Många spanska unga spelare gör misstaget och skriver på ett kontrakt, lockade av pengarna PL erbjuder. Och hur många av de talangerna tar sig upp i A laget om det inte är engelska spelare!? Fabregas är den jag minns bara. Att stanna i Spanien och vänta på sin chans är det enda rätta alternativet. Förutom i Tyskland de har bevisat att dem kan förädla talanger.
Barcelona Gabriel
2014-09-09 12:17
Arsenal har ingen akademi eller egen verksamhet, deras talangverksamhet består av att ta talanger som är 16 år plus gamla för att sedan skryta om att dem är "egna" talanger. Min avsky för den klubben kan knappast ha gått förbi obemärkt under alla dessa år här inne, jag hoppas att vi får dem i CL i år igen så att vi åter en gång slår ut dem med röven före ur turneringen som det eviga loosergäng hela den föreningen är.
Annons: