/spanien/barcelona/forum/4339.aspx/spanien/barcelona/forum/4339.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Aléx
2014-07-12 19:23
Det verkar som alla admins från denna sida har börjat spela golf med zubi. Jag förstår att dem har ett liv på sidan om denna forum osv men då borde ansvaret läggas på en annan som är online och skickar folk på semester pga onödiga kommentarer, personangrepp, politiska/rasistiska diskussioner etc. Många har svårt att förstå att vi snackar om Barca och fotboll här, inget annat! Folk måste dessutom acceptera och respektera varandras åsikter, jag blev t ex kallad idiot för jag står bakom Barca, ledningen och Suarez! Klagomål alltid kommer att finnas, vi hittar alltid nya svarta får att hacka på men när den spelaren eller tränaren som 80% ville få bort från klubben försvinner gråter vi att dem borde komma tillbaka :) Jag leker inte admin eller språkrör härinne men skulle vara trevligare om vi visade respekt till varandra och höjde nivån lite. Visca Barca
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-07-12 19:20
Marca som påstår det...

Den tidningen är på dåligt humör efter att vi värvat Suarez, då måste dem hitta på skit.
Barcelona zick9
2014-07-12 19:18
@(@)---elvis---(@):
Du bör revidera din grammatik och stavning samt se över din särskrivning innan du påpekar hur hjärndöda vissa människor är.
Barcelona (@)---elvis---(@)
2014-07-12 19:10
Herregud varför låter ni dessa hjärn befriade människor "om rasister är människor vet inte jag" skriva här. Sen när har de ståt för nåt bra i historien. Bort och väck med de till den hål de har kommit ifrån. Ushh och bläää,, jävla loooser.
Real Madrid Kith.
2014-07-12 19:08
@Nodlehs:

Läste det här och på twitter.

http://www.marca.com/2014/07/12/en/football/barcelona/1405160900.html
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-12 19:04
Kith använder sin hjärna och logiska tänkande när han kommer med dessa uppgifter, andra uppgifter är bara påhittade.
Barcelona Nodlehs
2014-07-12 19:02
@Kith.:

Källa på det ryktet? Tvivlar jag starkt på.
Real Madrid Kith.
2014-07-12 19:00
Ryktas att vi endast fått 28 miljoner euro för Fabregas, skulle vara riktigt jävla uselt i så fall.
Barcelona Bentley King
2014-07-12 18:50
Vad hände med att spärra folk förresten? Vart är alla Mods/Admins?
Barcelona Bentley King
2014-07-12 18:47
Nodlehs & CuleAK, snälla gå tillbaka till Flashback, ni har hamnat i helt fel forum!
Barcelona Mido
2014-07-12 18:45
[QUOTE=ADAMA
Barcelona CuleAK
2014-07-12 18:45
Vad säger du om Europas alla rasister dvs människor som värderar individer genom etnicitet osv? Jag antar du inte kallar dem för hjärntvättade utan att de istället har sunt förnuft? För det är så du verkar tänka. Låt mig bara förtydliga en sak för dig: Isis som nu kanske är den mest fruktade terrorgruppen består ungefär av 10000 pers. Arabländerna består av 330 miljoner människor. Alltså dömer du ut 300 miljoner människor på aktionerna av 10000 pers som dessutom fått kallas som rebeller i Europa efter deras vistelse i Syrien.
Suarez-Daacun
2014-07-12 18:44
[QUOTE=Nodlehs]Nej, man är inte hjärntvättad alls om man tar ett flygplan och kör rakt in i en stor byggnad, man är inte hjärntvättad om man spränger sig själv i tusen bitar i ett varuhus, man är inte hjärntvättad om man tror att man ska få 72 oskulder i himlen om man spränger sig själv. Det är alltså västs fel detta. Ja, man lär sig något nytt varje dag. Ska vi sätta punkt för denna diskussion och tala om något annat kanske? Vad sägs om att prata om Cuadrado och hur han skulle passa in i laget? eller om något annat. Make your pick. I'm out. [/QUOTE] Nu går du för långt sluta snacka religion här din tönt det finns många muslimer som läser ditt skit snack
Barcelona CuleAK
2014-07-12 18:44
Vad säger du om Europas alla rasister dvs människor som värderar individer genom etnicitet osv? Jag antar du inte kallar dem för hjärntvättade utan att de istället har sunt förnuft? För det är så du verkar tänka. Låt mig bara förtydliga en sak för dig: Isis som nu kanske är den mest fruktade terrorgruppen består ungefär av 10000 pers. Arabländerna består av 330 miljoner människor. Alltså dömer du ut 300 miljoner människor på aktionerna av 10000 pers som dessutom fått kallas som rebeller i Europa efter deras vistelse i Syrien.
Barcelona J.Gamper
2014-07-12 18:43
De är nog hjärntvättade.. Lika hjärntvättade som du som tror att alla är så. Nej.. Det är ju deras fel att de drivs ut ur deras hem massakeras och dödas som insekter pga olja och land. Herre gud Till ett annat ämne Cuadrado? Nej jag har alltid velat ha Sergie Aurier.. Vore väldigt nice med honom som högerback.. Personlig favorit
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-12 18:38
Bartomeu (president): "We keep on fulfiling the staff's wishes, probably by signing some defenders. End World Cup will revitalise market." Hur vågar presidenten använda sig av ordet "probably" när det gäller köp av mittbackar. Som att det inte är en garanti/självklarhet att det ska köpas mittbackar. Köps det inte så ska presidenten kickas och få en spottloska på köpet!
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-12 18:38
Bartomeu (president): "We keep on fulfiling the staff's wishes, probably by signing some defenders. End World Cup will revitalise market." Hur vågar presidenten använda sig av ordet "probably" när det gäller köp av mittbackar. Som att det inte är en garanti/självklarhet att det ska köpas mittbackar. Köps det inte så ska presidenten kickas och få en spottloska på köpet!
Barcelona Nodlehs
2014-07-12 18:33
Nej, man är inte hjärntvättad alls om man tar ett flygplan och kör rakt in i en stor byggnad, man är inte hjärntvättad om man spränger sig själv i tusen bitar i ett varuhus, man är inte hjärntvättad om man tror att man ska få 72 oskulder i himlen om man spränger sig själv. Det är alltså västs fel detta. Ja, man lär sig något nytt varje dag. Ska vi sätta punkt för denna diskussion och tala om något annat kanske? Vad sägs om att prata om Cuadrado och hur han skulle passa in i laget? eller om något annat. Make your pick. I'm out.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-07-12 18:32
@LuisSuárez:

du tar inte upp att Suarez ensam kostar 150-200 mKr mer än Sanchez och Cesc tillsammas alltså en spelare färre i truppen,samtidigt som vi inte behövde förstärka a fallet utan köpa in TRE (3) F*****G BACKAR. Allt annat är oväsentligt och kan aldrig ursäkta ovannämnda fakta.
Barcelona fc__Barça
2014-07-12 18:27
Nemesis 10 Det visste jag inte och jag försökte inte på nåt sätt säga emot ditt resonemang att spela med honom som mittfältare. Det jag menade var bara att om man köper honom så tyder allt på att det är högerback han ska spela. Sen har jag själv inte sett honom spela mer än ett par matcher så tänker inte uttala mig om vart han passar bäst men menade bara att det är nog högst otroligt att han värvas för att bli mittfältare.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-12 18:24
DET SOM FLESTA HAR INNE SOM ÄR EMÖT SPELARE KÖP FÖR DYRA PENGAR INTE FATTAR ÄR OM VI SLUTAR KÖPA SÅNA SPELARE. TA BORT QATAR OSV. VAD TROR NI HÄNDER MED SPELARE SOM MESSI INIESTA NEYMAR OCH DERAS LÖNER. NI ÄR KANSKE ÄR NÖJDA MED ATT SLUTA SOM ARSENAL.. Det är inte jag när vi har Real Madrid i vår liga som också spenderar stora pengar på spelare, vilket automatiskt tvingar Barca att göra samma sak... Jag menar hur många av er är bredd för förluster i el CLASICO efter el CLASICO
Suarez-Daacun
2014-07-12 18:17
Det känns som att alla inte har läst Forumregler Endast registrerade medlemmar tillåts skriva i detta forum. Inlägg med personangrepp, rasistiskt och/eller sexistiskt innehåll, provokationer, oseriöst beteende, skällsord, sms/msn-språk, reklam, spam, tippande, långa länkar, inklistrade artiklar, inklistrade inlägg från Puertan eller andra forum, omotiverade startelvor, drömelvor, one-liners, innehållslösa kommentarer eller icke-fotbollsrelaterade ämnen samt jublande över skador accepteras ej. Likaså inlägg utan skiljetecken. Bedöms övertrampet som grovt eller upprepas kan skribenten komma att spärras. Tips: Posta alltid webblänkar i länktips för att inte störa sidans design samt underlätta för andra användare. All form av provokation från Real Madridsupportrar undanbedes. Detsamma gäller Barcelonasupportar som gästar Real Madrids forum. Seriösa inlägg uppskattas, oseriösa inlägg innebär avstängning.
Barcelona CuleAK
2014-07-12 18:16
[QUOTE=Nodlehs]Ja, precis. Det är västvärldens fel att de stenar folk till döds i vissa länder och har andra helt bisarra lagar och regler. Troll. De hjärntvättar folk från när de är små och så går de vidare i generationer. Kommer aldrig bli ordning i de länderna då det bara går vidare och vidare och vidare i generationerna, hjärntvättningen alltså. Nog om politik och religion, hör inte hemma här i forumet! [/QUOTE] Snälla lägg ner! Du pratar om stening som om det sker i varje hörn i de länderna, något som tidningar fått dig att tro. I själva verket är de så att det är ett fåtal personer som sysslar med det och resterande befolkningen där lider pga detta. Den absolut största delen av människorna där vill inte vara en del av detta och så sitter du och vill ignorera deras kallelse på hjälp när tex Israel varje dag attackerar ett land utan någon som helst armé(Palestina), Israel som finansieras av USA dvs västvärlden. Det minsta man tex kan kräva av en spelare som Messi som är en ambassadör för Unicef är att se dessa orättvisor och försöka hjälpa till genom den stora makt han faktiskt har.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-12 18:14
Trots våra defensiva problem och ledningens tydliga brister i prioritering så är jag överlycklig över att vi värvat en sådan fantastisk spelare som Suàrez. Riktigt bra spelare på så många sätt. Den underbara tekniken, hans inställning och attityd att alltid gå mot mål, hårda jobb utan boll samt fysik i både längd(där vi får en anfallare som faktiskt kan göra mål på huvudet) och styrka/balans där han är en bra bollmottagare och omöjlig att ta bollen av. Ett mycket fint bidrag till vår anfallsuppsättning. Alla incidenter som knappast undgått någon de senaste åren kan naturligtvis visa sig bli ett problem men håller han sig borta från de stora skandalerna så är det enligt mig bara positivt att vi får in en sådan vinnare i truppen i och med sin hundraprocentiga inställning och vilja att alltid göra mål och vinna matcher. Suàrez är både erfaren men framförallt hungrig(hehe) efter titlar, något vi till viss del saknar i dagens lag.

I och med uruguayanens ankomst så uppstår en massa möjligheter till olika formationer och spelsätt. Den viktigaste frågan är den om hur man ska formera dessa anfallsspelare, som har så otroligt många olika styrkor men ändå påminner om varandra i spelstilen. Jag är glad över att vi för första gången sedan 2011 har tre extremt giftiga anfallare, och då alltså med betoning på anfallare. De båda säsongerna vi vann CL med Pep hade en viktig sak gemensamt och det var att alla våra tre anfallare levererade, och då framförallt i form av målskytte. Suàrez, Neymar och Messi får vi tre spelare som kan gå på genombrott, slå den avgörande passen samt avsluta. På så sätt kan vi trycka upp ytterbackarna längs kanterna och låta de stå för bredden medan vi alltid har minst två spelare inne i boxen.

Detta låter såklart mumma men ställer även krav på defensiven. Därför tycker jag man ska hjälpa den så mycket som möjligt, för man måste fortfarande komma ihåg att det är där vi generellt sett haft våra största problem under de senaste åren. Jag är för dubbla pivotes, att både Mascherano och Busquets startar för att på så sätt få fyra säkra defensiva kort på planen när både Alba och Alves har hela korridoren för sig själva på kanten. Det kan tyckas för trubbigt men man får heller inte glömma att både Masken och Sergio är tekniska spelare, det är knappast några norrländska träben vi förfogar över där. Busquets har en teknik som är så nära komplett det bara går och i och med att Xavi börjar dra sig tillbaka skulle det inte vara fel att ge honom mer utrymme i uppspelsfasen. Tänk även på att Messi med två stycken ganska centrala anfallare kommer att gå ner i planen och hjälpa mittfältet med att få fram bollen till den sista tredjedelen. Defensivt kompletterar Busquets och Mascherano perfekt, den ena är en aggresiv bollvinnare av rang och den andra har det bästa defensiva positionsspelet jag sett på en fotbollsplan. Vi har även Iniesta som får ha någon form av offensiv fri mittfältsroll som vi alla vet är tillräckligt kreativ för att luckra upp ett försvarsspel helt på egen hand. Jag skulle inte vara orolig för att det blir några problem i sättet vi skapar målchanser på nu när vi köpt Suarez och även förfogar över en spelare som Rakitic, utan snarare undra över våra prioriteringar när det gäller det defensiva spelet. Två stabila defensiva pjäser på mitten skulle tillsamans vara en bra lösning på det problemet.
Barcelona J.Gamper
2014-07-12 18:14
@Nodlehs:
Ja för du har ju vart där nere och psykologiskt studerat människorna där *suck* Allmänt känt att dessa länders ledare är hundar till och allierade med USA och att de fullständigt skiter i befolkningen och ifall dessa ens är någorlunda utbildade eller lever bra. Detsamma gäller Afrika som bara utnyttjas utav västvärlden.. Snarare folk som e hjärntvättade utav västerländsk media End of discussion.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-12 18:11
@MessiStats: .@GaryLineker: 'I saw a quote from his father saying that Messi is exhausted and his legs weigh 100kg and it looks a bit like that' Många pratar om Messis trötthet, och det är nog inte så konstigt när han ska spela 60-65 matcher varje säsong i 6 år och aldrig bli utbytt. Vila ger styrka och en Messi på topp. Tror att det blir viktigt denna säsong att Messi inte spelar varenda jävla onödig match och att han blir utbytt i min 70 när matcher redan är avgjorda. Inte varje match men någon gång skadar inte. Messi behöver tänka på sin kropp.
Suarez-Daacun
2014-07-12 18:09
Snälla mod kan ni inte stänga av de som skriver nått annat än fotboll och det som är relaterade till Fc Barcelona. orkar inte med politik snacka mer
Barcelona LuisSuárez
2014-07-12 17:56
@petersays:

Okej. Jag är förlorad och jag är en femåring med idiotiska argument. Förstått. Om alla vore som du ...

Senast jag kollade har vi Qatar Airways på tröjan, Intel innanför tröjan och UNICEF på tröjans baksida. Senast jag kollade är inte kontrakten skrivna till år 2075. Senast jag kollade var Neymar världens mest eftertraktade fotbollsspelare 2013. Senast jag kollade var Suárez världens mest eftertraktade fotbollsspelare 2014. Prestigevärvningar? Nej. Kvalitetsvärvningar? Ja.

Du skrek efter en anfallare bara för två dagar sedan när halva världen visste om att Suárez var på ingång. En dag senare blev det officiellt. Världen vet också att en mittback är på ingång. Eller motsätter du dig det också? Varför skriver jag ens? Jag är ju en förlorad femåring med idiotiska argument.
Barcelona Nodlehs
2014-07-12 17:55
@CuleAK:
Ja, precis. Det är västvärldens fel att de stenar folk till döds i vissa länder och har andra helt bisarra lagar och regler. Troll. De hjärntvättar folk från när de är små och så går de vidare i generationer. Kommer aldrig bli ordning i de länderna då det bara går vidare och vidare och vidare i generationerna, hjärntvättningen alltså. Nog om politik och religion, hör inte hemma här i forumet!
Barcelona Nemesis 10
2014-07-12 17:46
@fc__Barça:

Om du inte visste så har han spelat en del som CAM (central attacking midfielder) också och gjort det väldigt bra!
Annons: