/spanien/barcelona/forum/4337.aspx/spanien/barcelona/forum/4337.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-12 21:29
@Vampíro:

Lucho måste ha haft en tydlig plan för hur Suarez ska användas, och jag förväntar mig att han får ut det bästa av honom. Hoppas också vi har en striker i laget igen nu.

Håller för övrigt med dig, det borde inte ha stått mellan Reus eller Suarez. Känns snarare som det är Cuadrado som konkurrerar med Reus... för inte kan han väl vara tänkt som högerback ^^
Barcelona Vampíro
2014-07-12 21:26
Fattar inte hur det ska ha stått mellan Reus och Suàrez då de är helt olika spelare. Reus är en ytter/offensiv mittfältare medan Suàrez är mer än klassisk nia även om han också kan släpa på en kant. Jag hoppas innerligt att Suàrez är tänkt att spela som en renodlad anfallare à la Eto'o annars är det den dummaste affären nånsin. De har väl ändå en tanke med att värva spelare eller ville de bara ha ännu en crack? Vägrar att tro på det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-12 21:24
@Vampíro:

Heheheheheheh!!!!
Var enda kille som läser hennes inlägg tänker på samma sak..
2014-07-12 21:20
Men bortsett från prislappen, vem ser ni helst: Reus eller Suarez?

Jag var jättesugen på Reus, men tror vi kommer ha mer nytta av Suarez. Det gör jag verkligen.
Barcelona Rambla~
2014-07-12 21:18
Det sägs att det var Lucho som ändrade sig eller propsade på Suarez. Reus ska ha varit Zubis val.
Barcelona koeman92
2014-07-12 21:17
@westinho - Sergio #16:

Spelar ingen roll, hans kontrakt går ändå ut nästa år och hans utköpesklausul ligger på 35-40 miljoner. För pengarna som vi precis lagt på Suárez hade vi som någon här tidigare nämnde kunnat köpa både Hummels och Reus, med lite skicklighet hade vi dessutom kunnat spara lite från de pengarna. Reus för 35 och Hummels för 25-30 blir 65-70 miljoner spenderat, ett mycket större fynd om du fråga mig. Det är i sådana stunder man önskar att man hade Leonardo som sportchef som lyckades köpa både Zlatan och T.Silva för ett paketpris, har för mig att det låg på ca 73 miljoner. Istället har vi Tiger Woods.. Äh, vad fan ska jag ens bli arg för.
2014-07-12 21:16
@westinho - Sergio #16:

Stämmer också tror jag. Å andra sidan hade de nog inte nekat ett bud på 81milj euro ;) Men för de pengarna köper jag hellre Suarez. Det är en matchvinnare, en som kan bryta dödläget. Hitta ett mål ur ingenting.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-12 21:15
Reus får väl skylla sig själv, han gick ut och sa att han skulle stanna Dortmund...

"It's safe to say I will be playing for Borussia Dortmund also in the 2014-15 season," he said. "Basically I do not need to stress all the time that I am feeling great being with the club. As far as leaving [Borussia Dortmund] that is no issue for me, and I am not affected by the transfer release clause"

Som sagt går man ut och säger så där offentligt kan man knappast räkna med att Barca eller nån annan klubb ska värva en...

Lägg till att Dortmunds sportchef ett flertal gånger gick ut och sa att man absolut inte kommer sälja Reus denna sommar.

Klausulen på €35M gällde vad jag förstått inte heller denna sommar utan nästa.
Barcelona Rambla~
2014-07-12 21:14
westinho Jag gissar att det var tänkt till nästa säsong då hans klausul aktiveras.
Real Madrid Kith.
2014-07-12 21:14
Reus i Barca > Suarez i Barca. En osjälvisk Reus hade fått ut det absolut bästa ur Messi. En Reus I Barca utmanar inte hierarkin utan stärker dess grund istället vilket är livsviktigt för en framgångsrik klubb. Många verkar se Suarez som en undersåte till Messi, I så fall en 88 miljoner euro dyr hjälpreda.
Barcelona Vampíro
2014-07-12 21:13
[QUOTE=Rambla~]Han är allt annat än snabb. Bara för att man är snabbare än Pique, innebär det inte att man är en raket. :)[/QUOTE] Nja så seg tycker jag ändå inte att han är. Tycker ändå han kan trampa på rätt bra när han är vänsterback, däremot är han ganska seg i vändningarna men på längre sträckor håller han. Hur som helst så är han rena Alessandro Nesta jämfört med våra andra mittbackar och den där Mathieu.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-12 21:11
Rambla~

Jag tror inte det stämmer då jag läst att Dortmund vägrade att förhandla ens.
Barcelona koeman92
2014-07-12 21:10
@Rambla~:

Så jävla vidrigt av ledningen om det stämmer. Fan vad arg man blir!
2014-07-12 21:09
Westinho

Håller med, vill ha Marquinhos oavsett. Honom och Vertonghen vore nästintill ultimat. Tillsammans kan de spela på samtliga positioner i backlinjen. Inklusive defensiv mittfältare.

Rambla

Sörjer också Alexis, men denna artikeln hjälpte mig bearbeta sorgen litegrann. Bra resonemang, som alltid.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-07-12 21:06
Alla Culés dröm!
Barcelona Barc6
2014-07-12 21:01
@Rambla~:

Väldigt tråkigt att en sån spelare ska behandlas sådär ifall det stämmer... det är barca logic.. man var väldigt aktiv för en värvning av Reus men så fort han blev skadad så backade man.. men när det gäller en avstängning där Suarez missar nästan hela hösten det är ingen fara. vad är det för fel på denna ledning. vill man visa bara att man har pengar eller var Suarez SÅÅ jävla nödvändig för sån stor summa?
Barcelona Rambla~
2014-07-12 20:59
Stoichkov vansinnig på ledningen efter försäljningen av Alexis.
Barcelona the cameroonians
2014-07-12 20:57
Fred och Marcelo borta ur startelvan. Scolari har vaknat...
Barcelona grande jw
Marcelo bänkad för Brasilien idag, Maxwell spelar istället. Haha!
Barcelona Rambla~
Där har du en källa om Reus.
Barcelona Barc6
2014-07-12 20:55
@Rambla~:

källa?
Rivaldo Ferreira
Jag vill inte förstöra detta forum med en startelva men jag ville höra era tankar om en möjlig förändring av formation.
4-3-1-2
Neymar Suarez
----Messi----
Iniesta Rakitic
--Busquets--
Alba Jan Pique Alves
----Ter Stegen-----

Det kommer vara en relativt tät formation med Neymar och Iniesta mer friare ute på vänster kanten dock. Nu får vi bara hoppas att vi får Jan och Mathieu.
Inte för att jag är öppen för Mathieu men det är iaf bättre än inget
Barcelona Capitan \(^.^)/
Att använda den senaste säsongen som bedömningsunderlag för Verthongens vara eller icke vara i Katalonien, är enligt mig inget annat än orättvist. Tottenham hade en oerhörd tung säsong där knappt nånting gick deras väg. Lägg därtill att det sker ett tränarbyte mitt under pågående säsong. Trots allt detta var han ändå bättre än Pique. Jag väljer hellre att blicka tillbaka till hans första säsong i PL samt hans tid i Ajax. Där snackar vi kvalite och topp 10 bästa mittbackarna i världen. En riktigt bra spelare som verkligen utstrålar karisma och ledaregenskaper, speciellt under tiden i Ajax. Verthongen ligger kanske inte i Hummels, Thiago Silva, Barzagli eller Kompany klass... men nog fan är han en oerhörd förbättring i vår tragiska backlinje.
Barcelona Rambla~
2014-07-12 20:53
@Vampíro:
Han är allt annat än snabb. Bara för att man är snabbare än Pique, innebär det inte att man är en raket. :) Så Verthongen ses som ett alternativ om inte Marquinhos värvas? Vafan, är Mathieu någon slags prio-värvning eller. Merda! Fan, stämmer det att Reus är förbannad och känner sig utnyttjad av Barca när de istället värvade Suarez? Vi borde behållit Sanchez och värvat Reus.
Barcelona Barc6
2014-07-12 20:49
och så får man hoppas på att Barto Zubi och Puyol är i Rio för mer än bara underhållning utan förhandlar med Hummels!
Barcelona Vampíro
2014-07-12 20:41
Kan det verkligen stämma att Vertonghens utköpsklausul ligger på €22M? I så fall är det ett brott om de inte slår till, att de är villiga att lägga €15-20M på en värdelös Mathieu och inte ens tittat på Vertonghen är fan pinsamt. Han har förvisso, precis som hela Spurs, haft en ganska dålig säsong men han har absolut kvalité och blev så sent som förra säsongen(12/13) vald till PL:s bästa back. Stark, snabb, flexibel och en bra vänsterfot, värva för i helvete! Sen kan de gå all in på ett lite starkare kort också och helt plötsligt ser saker och ting ljust ut.
Barcelona Aléx
2014-07-12 20:39
Bra statistik :)
Barcelona Nemesis 10
2014-07-12 20:37
@fc__Barça:
Vi får se vart han kommer användas men jag förstår varför Lucho vill ha honom, han är som sagt en väldigt flexibel spelare som kan spela på flera positioner. Sånna spelare är väldigt bra att ha i truppen och sen är han en hårt jobbande spelare vilket verkar vara en egenskap Lucho verkligen vill ha mycket av i truppen.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-12 20:25
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Låter riktigt bra ju! Hoppas det stämmer. Dock vill jag även ha Marquinhos.
2014-07-12 20:23
Ingen direkt trovärdig källa, men ett spännande citat:

"Vertonghen's agent told Mirror that he has received offers from other clubs. Sources told us that one of these clubs is indeed Barcelona, and the Blaugrana are willing to pay his full buyout fee, of €22 million. If Tottenham agrees, which they seem to do, Barça and the player could be already negotiating personal details.

According to the source, Vertonghen will sign a four-year contract, and the deal could be done by the end of next week. It all depends on Barça's negotiations with Paris Saint-Germain for Marquinhos. If those fall off, Vertonghen is set to come to Camp Nou."
Annons: