/spanien/barcelona/forum/4329.aspx/spanien/barcelona/forum/4329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Corro Cnorro
2014-07-14 01:22
@Rambla~:

Hmm varken Hummels, Höwedes, Neuer, Boateng, Kramer, Khedira, Götze, Schürrle eller Müller (?) spelade under VM 2006. De enda som är kvar sedan dess är väl Lahm, Schweinsteiger (vilken spelare det är), Klose och eventuellt Podolski.
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 01:21
@Thierry Henry:

Bragden ligger väl snarare i Argentinas försvar än anfall? 2 mål framåt i hela slutspelet. Sluta. Du kan heja på Barca och Messi utan att ALLTID behöva vinkla dom som bäst.
Real Madrid Corro Cnorro
2014-07-14 01:16
Enligt mig är det i de stora matcherna som de stora spelarna kliver fram, det är där man ska göra mål och verkligen visa vart skåpet skall stå och stå upp för sitt lag. Messi visade tyvärr inget av det idag när det vankades hans största match hitills i karriären, Maradona var i liknande läge men han stod verkligen upp för sin nation och gjorde så att de vann.

Den enda i Argentinas offensiv som får godkänt i denna match är Lavezzi, Mascherano i sin defensiva mittfältsroll var bäst i Argentina sett över hela turneringen. Ärligt talat så utklassade han Messi i det mesta.
Barcelona Rambla~
2014-07-14 01:15
Något många tycks glömma bort är att detta Tyskland har matchats fram under minst 8 års tid fram till detta Vm-guld. Sen Vm på hemmaplan har de haft i stort sett samma spelare, samma tränare i Löw och framför allt samma spelsystem. Visst, det var Klinsmann 2006 men Löw var ju med och styrde. De har byggt det här laget under en lång tid. Klart att vissa spelare har tillkommit på vägen men stommen är den samma. Hur har det sett ut i Argentina då? Jo de har haft bl.a. Maradona som tränare och jag vet inte hur många tränare till och flera olika spelsätt. Lite skillnad på kontinuitet där. Trots det lagbygget har Tyskland åkt dit i alla mästerskap fram tills nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thierry Henry
2014-07-14 01:12
Messi va Vms bästa spelare

Det priset har aldrig delats ut till en spelare som inte nått semi final (Rodriguez). Så vrf skulle det göra det nu? Messi Vs Robben Messi gjorde fler mål och va mer avgörande för Argentinas andra plats än va Robben va för Hollands 3dje plats. Dessutom så borde Robbens ständiga filmande och ständigt dåliga sportmanship ligga honom rejält i fatet för en sån här omröstning. Någon Tysk då? Tyskland är ett kollektiv och har vart så genom hela turneringen. Dom har ett bättre lag än Argentina och ingen enskild tysk sticker ut såpass så dom kan mäta sig med messis prestation i detta Vm. March/ Vlaar? Deras insatser höjs upp pga dom kollektiva insatserna Holland och Argentina stått för defensivt.

Det är inget snack om att Messi va spelaren som bar Argentina till final. Det är en bragd att dom nått dit och Messi skall hedras för sin kontribution till den bragden. Därför är han vms bästa spelare. Dom som säger emot kan A: ingenting om fotboll B: Har något emot Messi/Barca.

Messi blev framröstad till Vms bäste och Ronaldo "världens bästa" floppa och åkte ut i gruppen. Haha
Barcelona Blaugrana91
2014-07-14 01:10
TV4s eftersnacks program just nu är så bedrövligt att ögonen blöder.. Att det sen leds av Hussfelt och dryga Garå och massa pajaser gör knappast saken bättre... Låt SVT ha hand om detta!
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-14 01:09
@LeoMessi:

Jag har undrat precis samma sak som du sen Ronaldo tog tur-retur biljetten hem.
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 01:08
Capitan Speciellt om Denne spelare hade hetat något i stil med Duncan Johnson.
Barcelona Mido
2014-07-14 01:07
Inför VM gissade min hjärna Tyskland Holland i final, men hjärtat hoppades på Brasilien Argentina, så jag hade ett lag av båda hhh Matchen: tyckte att Argentina var det bättre laget men tyvärr så räknas målen i fotboll. Messis VM suverän, han dök upp när det gällde, ett silver med detta lag är stort, lägg till att stora profiler följde inte med truppen. Tyskland är bäst i världen, grattis till tyskarna. Nu börjar allvaret med klubb fotboll.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-14 01:04
Messi är tillsammans med Pele och Maradona bäst genom historien. Han var två assister ifrån att vinna en VM-final (Palacio, Higuain). Att få ett VM silver, bli VM:s bästa spelare, göra 4 samt 1 assist och kunna skapa 23 målchanser samt 46 lyckade dribblingar TROTS minst 3 spelare som punktmarkerar honom varje match, ses som dåligt och pinsamt. Sen att Messi också gör allt detta genom att spela "gåfotboll" är enligt mig skrämmande bra. Håller man en sån här nivå som enligt hatare är dålig, har man fan gjort sig förtjänst av en plats hos topp 3 i världshistorien. Dock kan jag faktiskt erkänna att Messi just nu spelare dåligt eller ur form om man mäter i Messi-standard. Jag kan slå vad om att om en helt annan spelare spelade exakt likadant som Messi, men inte är lika känd och högstanivån är lägre, skulle media och folk gå bananas med hyllningar.
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 01:01
@LeoMessi:
Jo, tyvärr har det nog blivit så. Han " var" ju så fruktansvärt bra nyligen, så ofta jämför man honom inte med nån annan utan honom själv, för 1-2 år sedan. Dock tycker jag att Robben ( och James) var bättre i detta mästerskap, trots att han är bedrövlig rent sportsligt.
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 00:57
@LennyRomario:

Problemet är ju att han måste vara bäst för annars är han sämst.
Barcelona Barc6
2014-07-14 00:57
Messi förtjänade verkligen VM guldet, även om han nu inte vann den så hoppas jag verkligen att han är stolt över sin insats under turneringen och inte att den här matchen gör honom ännu tröttare. Han och di Maria var dem enda som skapade något offensivt för Argentina. Som sagt så hoppas jag att han får vila ut nu ordentligt och att han inte skakas för hårt av den här matchen de är det sista han och Barcelona behöver!! PS Palacios herregud ..................
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 00:56
fc__Barça

Så här tänkte folk när dom läste hans bok: "Vaaah? Gillade inte zlatan Pep? Den där jävla messi alltså! Det är hans fel att det är krig i mellanöstern och det är tack vare honom det är svältkatastrof i Sudan".
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 00:54
Vi slåss ju mot väderkvarnar. Ingen normal människa skulle väl ens komma på tanken att jämföra Messis insats i VM mot Ronaldos?
Att folk sen tycker att Messi inte var VM:s bästa spelare är ju något helt annat. Jag tycker han platsar i vm- laget, men absolut inte som VM:s bästa spelare.
Barcelona fc__Barça
2014-07-14 00:53
J.Gamper Fast det roligaste med det där är ju att Zlatan i princip aldrig har kritiserat Messi. Han gick bara hårt åt Guardiola. Det är det svenska folket som får för sig att Zlatan blev för bra och att Messi därför tog hans plats. Därför är Messi en hemsk människa och roten till allt ont...
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 00:51
@J.Gamper:

Arrogant för att messi kanske inte vek sig för Zlatan? Om messi ville spela centralt så skulle han göra det. Sen att zlatan sög dase under en lång period gör att Messi blir arrogant eftersom han gjorde mål och fick zlatan att så dålig ut.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-14 00:51
[QUOTE=the cameroonians]Och där var Kroos klar för Real - enligt hans egen kommentar i tysk TV. Grattis. [/QUOTE] Falskt tydligen, men lär ju bli så tids nog. Bra spelare, men inget jag höjer ögonbrynet för.
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 00:50
Varför har ingen pratat om Ronaldos misslyckande? Killen hade fler frisyrer än lyckade dribblingar.
Barcelona J.Gamper
2014-07-14 00:50
Fattar inte folk som påstår att Messi är arrogant? Arrogant för att Zlatan inte gillade honom? Vad utgår de efter?
Barcelona fc__Barça
2014-07-14 00:49
II Barça II Även om laget inte är bäst i världen så är man ju fortfarande tillräckligt bra för att rulla ut mästarna i "världens bästa liga" så man måste nog gå ned sig ett par snäpp till innan folk släpper Barca-hatet ;)
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 00:49
@the cameroonians:

I ärlighetens namn så är inte Kroos någon spelare jag räds. Barcelonas största svaghet har inte varit passningsskickliga motståndare, snarare tekniska motståndare som stället till det för oss. Ser hellre att kroos försöker slå djupledsbollar mot oss än att tex di maria ska hålla på att utmana och ställa till det för oss.
Barcelona Nodlehs
2014-07-14 00:47
@II Barça II:

Ja, i detta land måste man suga på Zlatans prinskorv. Annars blir man hatad. För evigt. Lev med det. -_-
Barcelona the cameroonians
2014-07-14 00:46
Och där var Kroos klar för Real - enligt hans egen kommentar i tysk TV. Grattis. Edit: Falska uppgifter...
Barcelona the cameroonians
2014-07-14 00:46
Rambla~

Argentina neutraliserade deras anfallsspel på ett bra sätt med ett mittfält som pressade bra och en backlinje som stod säkert i sina positioner.

Det som fick bägaren att rinna över var att tyskarna har en bättre bänk och bättre krut i benen. Bara en sån sak som att Özil sprang 1,5 mil säger en del. Och som grädde på moset har de många fler som kan avgöra och som är i form än vad Messi, förlåt Argentina, har.
Barcelona II Barça II
2014-07-14 00:45
Jag sitter och läser lite kommentarer i internet och jag blir lika chockad varje gång! Herregud vad folk hatar Barcelona och allt som har med Barcelona göra! Först blev alla glada när Spanien åkte ut och de började håna Barca spelarna, trots att det var Iker som gjorde bort sig! Sen blev Neymar en äcklig filmare varje jävla gång Brasilen spelade, trots att jag ärligt talat inte såg Neymar filma en enda gång under VM. Och så nu, Argentina förlorar, ja då blir alla glada för att Messi inte vann VM! Vad är det är frågan om? Varför sånt hat? Aldrig tidigare har jag sett detta mot något annat lag.. Det är helt sjukt! Vi är ju inte ens bäst i världen längre, inte ens i Spanien, trots det så fortsätter avundsjukan och hatet.. Eller handlar hatet verkligen om att Zlatan kritiserade Barca?!
Barcelona Neymar N11
2014-07-14 00:44
Kommer alltid vara STOLT över Messi, som på egen hand tog sitt Argentina till finalen mot Detta Tyskland som utan tvekan är det bästa landslaget med stjärnspelare på varje position. Real fans är säkert glada men de borde skämmas över deras Barbie dockan Penaldo som inte ens tog sitt lag till slutspel. Sist men inte minst hans Portugal blev överkörda av detta Tyskland med 4-0 :)))). Messi har allafall VM silver i bagaget vad har Penaldo åstadkommit med landslaget??????
Barcelona neymar JR
Nej istället för att gå hårt åt the golden boy så får jag hylla mascherano. Satan vad bra han har varit under slutspelet. Spelat hela säsongen som mittback men ändå kunna dominera match efter match på mittfältet. Tyvärr så kommer han inte få så mycket speltid nästa säsong på mittfältet. Men en riktig krigare som förtjänade vm-guldet mer än någon annan i det argentinska landslaget. Det tar i hjärtat när man kan kommer få se en sån här krigare ruttna på en bänk
Barcelona LeoMessi
@Capitan \(^.^)/:

Ja men nu gjorde dom inte det och då suger messi :/
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 00:42
@Rambla~:
Amen. De som säger att tiki takan är död kan inte förstå någonting.
Annons: