/spanien/barcelona/forum/4325.aspx/spanien/barcelona/forum/4325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-11-27 13:00
El Conejito

Den senaste månaden har du skrivit 13 inlägg varav 2 st som det inte stod nåt på, så vi säger 11. Av dessa 11 så har du skrivit om Alexis 7 gånger. Dina senaste 4 inlägg här på forumet har enbart handlat om Alexis. Vi förstår ''El Conejito''. Eller jag gör det i alla fall. Jag förstår, tro mig jag gör det. Jag förstår det här med ens landsman och nationalitet och grejer. Grejen är bara att Alexis spelar i Arsenal nu, inte i FC Barcelona.

Hade jag tagit dig på allvar så hade jag kunnat diskutera med dig hur jag tänker nu (om Alexis), hur jag tänkte då och hur jag ser på framtiden. Men inte för en sekund tar jag dig på allvar så därför lämnar jag just dig men är det någon annan som vill fråga om hur jag ser på Alexis så är det bara att fråga på.
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-27 12:55
@MessiStats: Top goalscorers in the UCL this season: 9 | Luiz Adriano 7 | MESSI 5 | Cavani 5 | Mandzukic 5 | Jackson Martínez 5 | Agüero 5 | Benzema
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-11-27 12:46
Folk*
Barcelona Neymar11
2014-11-27 12:46
Dom har fortfarande inte släppt ut resultatet innan dom förlängde röstningen så som dom lovade Men visst vad är det roliga med att Messi vinner varje år, till sist hade gillat tröttnat på galan
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-27 12:39
@MessiStats: Most goals+assists in 2014 for club & country: 73 | Messi 71 | Cristiano Ronaldo 52 | Benzema 49 | Alexis Sanchez [via @barcastat] Förra året var Messi skadad 2-3 månader och förlorade Guldbollen med 2 veckors förlängning av röstningen så folk skulle ändra sina röster och Ronaldo vann med 3% marginal. Den minsta marginal någonsin mellan 1.an och 2.an. Detta året kan dom förlänga igen eller?
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-27 11:44
RIBÉRY: “I saw Blatter hugging Cristiano, I’m not dumb”

Det här sa Ribery när Ronaldo vann sin fake dor.

Barcelona El Conejito
2014-11-27 11:23
@Lion24:
Lion24 The Legend, still waiting for that day!
Barcelona El Conejito
2014-11-27 11:07
@Lion24:

Tur att vi sålde Alexis och inte Pedro.... Jag menar varför skulle Alexis vara bättre lämpad från start..... heeeeeheeeee
Barcelona Song song
2014-11-27 01:50
Nytt klassmål av Alexis ikväll, fasen vad jag saknar killen.
Ronaldinho Gaucho
2014-11-26 22:42
Klart att det trollas här. Cristiano Ronaldo hann inte först till rekordet. Inte bara det: han slog inte Rauls rekord utan tangerade det.

Stinker ända från Putan. Inget under solen nytt.
Barcelona Maestro Xavi
2014-11-26 22:38
ja, visst är inte alves bra längre, men man när åren går så kommer man att se att han har varit en av barcas bästa högerback
Barcelona ardan
2014-11-26 22:36
Jag hade spärrat av alla som matar trollet! Så ni lär er
Barcelona Neymar11
2014-11-26 22:33
@barcastuff: Dani Alves has now given 81 assists at Barcelona #fcblive Most to: Messi 38 - Pedro 8 - Villa 6 - Xavi 5 - Cesc 4 [via @barcastat] En högerback som har stått för detta, det är helt sinnessjuka siffror som hamnar i skymundan pga alla Messis rekordet. Men någon gång får ta ett steg tillbaka och hylla Alves för den fantastiska högerback han har varit genom åren
Barcelona Maestro Xavi
2014-11-26 22:24
@AlekRivard:

"fakta" utan källa. Kanske är det marca som hittar på detta?
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-11-26 22:24
[QUOTE=AlekRivard]Men snälla du, istället för att du sitter med dina amatörkunskaper så vore det rimligare att hålla oss till fakta? :) Under de senaste tre säsongerna, har Cristiano haft senaste säsongerna haft 25 gånger fler defensiva rensningar jämfört med Messi. Och under föregående säsongen, hade Ronaldo själv gjort fler än Messi, Neymar och Alexis tillsammans. Portugisen vann nio gånger fler höjddueller dessutom. Messi blev ifjol av med bollen 2,2 gånger per match, motsvarande siffra för Ronaldo var 1,4. [/QUOTE] och alla barca spelare du räknade upp nyss är bättre än Ronaldo på att ta sig förbi sin gubbe, därav alla Ronaldo s superba rensningar. Vad är Ronaldo utan sin speed?? Inte mkt!
Barcelona Neymar11
2014-11-26 22:23
Med tanke på att Ronaldo oftast får bollen i en kontring och allt han behöver göra är att peta bollen på 50kvm friyta så kommer han rent statistiskt dock felaktigt ha en hög % gällande keypasses så gå och göm dig nu
AlekRivard
2014-11-26 22:19
@the cameroonians:
PS: Sett över de senaste två säsongerna i ligan har Ronaldo 0,1 "Key passes"/game färre än Messi. Som jag antar du anser vara en fantastisk spelfördelare? Sen är väl Ronaldo bara 1-2 assist bakom Messi i ligan så ditt argument att han inte kan spela fram haltar rätt så rejält!
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-26 22:17
Schär i Basel alla dagar i veckan än Vermaelen. Han är bättre också.
Barcelona Maestro Xavi
2014-11-26 22:16
Är det någon som har kollat lite på barca b matcherna? Hur har halilovic, samper, grimaldo sätt ut?
Barcelona Mido
2014-11-26 21:33
Kan ni lägga av med Messi vs Ronaldo snacket,,, hela världen vet att Fifa hjälpte Ronaldo att vinna guld bollen plus messis skada som spökade hela förra säsongen,,, i så fall borde Ribery vinna... För de är Ronaldo bäst å för oss är det Messi punkt slut,, tror ni att den fighten slutar efter när de lägger av? No way, det kommer bli som pelé vs Maradona.
Barcelona LeoMessi
2014-11-26 21:32
Alekrivard Var i mitt inlägg skrev jag att Messi gör fler defensiva löpningar än Ronaldo? Skrev jag att Messi jobbar stenhårt i defensiven? Jag må vara en amatör, men man behöver inte vara en expert för att veta att Messi besitter en mycket högre talang än Ronaldo. Grattis till att Ronaldo vann fler höjddueller än Messi, inte svårt när man är ca 17 cm längre :) Han kanske ska försöka lära sig att bli bättre än Messi på att inte kollapsa vid varje närkamp.
Barcelona Maestro Xavi
2014-11-26 21:28
vilka trovärdiga siffror.... dina källor = fox news källor
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-26 21:26
Ronaldo pillar sällan bollen. Självklart blir han inte av med bollen heller. Messi gjorde hattrick igår och skapade 8 chanser åt kamraterna. Den dagen Ronaldo gör det ska jag sluta dra den.
AlekRivard
2014-11-26 21:24
Det är bra nu, du får vila lite från oss.//Mod.
Barcelona Krabban94
2014-11-26 21:20
AlekRivard: "Profilen har tagits bort"

Behöver väl inte säga mer?
Barcelona Barcelonistas
2014-11-26 21:15
AleRivard - " större delen" vilka då? Komplett förutom huvudspelet så tyker inte jag Ronaldo e bättre på något. Mål utanför straffområdet har Messi tom gjort fler mål.
AlekRivard
2014-11-26 21:13
@the cameroonians:

Större delen av fotbollsexpertisen anser Ronaldo vara den mest kompletta spelaren någonsin. Att Messi är en större talang skulle jag inte förneka, men fotboll handlar även om träning och där är Ronaldo pionjären för all framtid.
Tippu
2014-11-26 20:51
Hahahaha...

Ludogorets leder med 1-0 mot Liverpool efter tre minuter p.g.a. dundertabbe av Mignolet
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-26 20:44
Tror ni Erik råttan Niva kommer skriva om Ronaldos kollaps av en hand på ansiktet?
Barcelona LeoMessi
2014-11-26 20:41
Förresten, någon som vet hur det gick för juvenilerna?
Annons: