/spanien/barcelona/forum/4322.aspx/spanien/barcelona/forum/4322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 19:08
Är så uttråkad nu så jag försöker hitta stream till matchen mellan hertha berlin och sevilla. Någon som vet om denna match ens sänds? Hittar inte länk på dom vanliga sidorna EDIT: Suarez debuterar och därför vill jag se matchen:P
Atletico-Sympatisör
2014-07-30 19:02
@Gio Style:
Fotbollen under Cruyffs tid är från en svunnen tid gentemot idag.
Barcelona Gio Style
2014-07-30 18:59
Lion24
Johan Cruyff rökte som aktiv fotbollsspelare, storrökare i förhållande till Mathieu. Hur hade det känts om vi gett honom kicken pga detta eller låtit bli att värva honom?
Löjligt.
Atletico-Sympatisör
2014-07-30 18:58
Otroligt att vissa äckliga maränger i Puertan försvarar Pepes psykanfall mot Keita!

--

När har Barcelona sin försäsongsmatch?
Atletico-Sympatisör
2014-07-30 18:49
@kingrodrigues:

Messi kommer dribbla sig ur detta.
Barcelona Gio Style
2014-07-30 18:49
@Lion24:
Hahahaaha! Konstigt att det enda du kommenterar har med det jag skrev att göra? För typ 100e gången? Nej fan vad patetiskt, stalker fasoner. Spelar ingen roll heller vilken klubb vi pratar om, du verkar tro att vi är fotbollsvärldens stureplan. Lite finare och lite bättre, snacka om självcentrerad. Det är vuxna människor vi pratar om. Jag säger att jag tkr att han får göra det så länge det inte hämnar hans prestationer och i det här fallet så handlar det om en spelare som har konditionen som sin styrka. Det hade vart en annan femma om det kom fram att exempelvis Messi röker med tanke på hans löpmeter per match. Vad ska vi göra tycker du? Vad har du för svar som är av den lite högre klassen?
Barcelona Vampíro
2014-07-30 18:36
Såg precis situationen mellan Keite och Pepe. Kan inte någon kasta ett bowlingklot på den jäveln nästa gång, den vidriga fegisen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LuisSuárez
2014-07-30 18:07
@Tiki-Taka:

Jag gillar Afellay. Tråkigt med skadorna han har haft. Men han har varit plikttrogen och inte gjort för mycket väsen av sig. Tror att han kan vara en nyttig truppspelare. Ser hellre att Song lämnar klubben.
Barcelona san_miguel
2014-07-30 18:02
Hej.

Jag ska se Joan Gamper matchen.
Vart på arenan tycker ni man ser bäst?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-07-30 17:43
Jag har höga förväntningar på Lucho och hoppas verkligen han kan hitta rätt med Barca igen, men en sak jag hoppas han får tillbaka är tiki takan. Den är som bortblåst sen Pep lämna oss. Visst, vi har fortfarande vårt bollinnehav, men det är för helvete ingen fart på bollen och inga kombinationer längre. Det enda vi gör är att hålla i bollen utab att komma nånvart. (Se länktipset) Bara under den matchen bjöds vi på fler tiki-taka sekvenser än vad vi har bjudits på under 2 år.
Barcelona Acrobat
2014-07-30 17:40
Undra varför inte Pepe blir avstängd fyra månader från allt fotbollsrelaterat? Vad är det för skillnad mellan att spotta på någon och att bita någon? Dessutom är ju Pepe en återfallsförbrytare om någon! Han har ju hundratals hjärnsläpp på samvetet. Äckligaste spelaren som någonsin existerat. Han befinner sig i rätt klubb åtminstone.
Coach Pep.
2014-07-30 17:37
@Lion24:

Mathieu måste vara en ignorant idiot som röker som professionell idrottare. Mer degenererande aktivitet är svårt att ägna sig åt. Hade varit en sak om han rökte weed med jämna mellanrum.. Rijkaard var ju en hängiven cannabis-rökare, skönaste tränaren någonsin ;D

"You'll never smoke alone"
Barcelona Acrobat
2014-07-30 17:36
Kith: Du har hamnat i fel forum. Du hör hemma i Puertan. Du är ju lika enögd som Pasillo...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-30 17:33
Enligt mig var Atletico världens bästa lag förra säsongen. Att visa en så jämn nivå på en laginsats hela året är remarkabelt i mina ögon. Det hela blir inte sämre direkt av att kunna kröna sin insats med ett välförtjänt ligaguld samt att vara 2 minuter ifrån en CL-vinst. Dessutom var Atletico fram tills finalen det enda obesegrade laget där de fick möta favoriter som Chelsea och Barcelona. Real Madrid gjorde också ett imponerande mästerskap trots några svajiga insatser här och var. Man kan väl säga att Ramos jävlaranamma och Di Marias slit och magi, var det som var huvudorsaken till guldet. Cristianos mål hade också sin del i guldet, men trots målrekordet känns det som att de ändå kunde vunnit guldet utan honom. Tillskillnad från Atletico så överglänste de individuella prestationerna, lagets kollektiva prestation. De enda gångerna jag såg Real spela en bra match rent kollektivt av hela laget måste ha varit mot Bayern Munchen. Därför är Atletico världens bästa LAG och Real Madrid har bland de bästa spelarna i världen. Men La Decima är La Decima och det kan vi aldrig ta ifrån marängerna (även om man egentligen borde räkna bort 5 :P).
Barcelona LuisSuárez
2014-07-30 17:30
Real Madrid är så jävla äckliga. Kan inte ens förlora en vänskapsmatch utan tumult. Sämre förlorare får man leta efter.

Keita växte i mina ögon där. Pepe är 'a fucking disgrace'.
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 17:19
Ja varför inte köra pedro som ytterback? I mina ögon så är det exakt samma sak som att köpa cuadrado och spela honom som ytterback.
Barcelona Zyzz
2014-07-30 17:13
Kith: Vinner man inte ligan kan man inte kalla sig för världens eller Europas bästa lag, även om man vinner CL. Man är ju inte ens bäst i Spanien om man kommer 3:a i La Liga! Enligt mig måste man vinna både ligan och CL för att vara bäst. CL består nämligen av alldeles för få matcher för att man ska kunna dra slutsatsen att något lag är bäst. Det är precis samma sak som att James Rodriguez inte är värd 800 mille efter bara 5 VM-matcher! Ett fåtal matcher säger ju nämligen inte särskilt mycket. Ligan däremot består av närmare 40 matcher och visar därför på ett betydligt bättre sätt hur bra ett lag är av den enkla anledningen att fler matcher minskar inflytandet av turen/slumpen. Det är precis som när man gör en vetenskaplig studie! Ju större urval (matcher i det här fallet) man har, desto mindre blir slumpens/turens påverkan och den statistiska signifikansen ökar. Om det endast är ett fåtal matcher (litet urval) som i CL så kan turen/slumpen därför påverka mycket mer än då det är fler matcher som i ligan! Om man därför inte vinner ligan, så kan man inte utifrån CL säga att ett lag är bäst i Europa eller världen!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-07-30 17:11
Pedro: "Playing as full back? I trained there a few times under Del Bosque. I feel more comfortable in attack, but it's up to the coach."

Pedro - Piqué - Mathieu - Alba

Vårt nya backlinje haha? :D Pedro gör ändå ingen nytta som ytter så varför inte? I
Coach Pep.
2014-07-30 17:09
Kith.

Har inte letat fel i Reals CL vinst, vet inte var du får allt ifrån. Jag har inte tagit ifrån Real något utan ville bara påtala att Atletico var Europas bästa lag förra säsongen; erkänner man inte det så är man ignorant. Utöver det analyserade jag snarare fotbollen som fenomen än Real i sig, och de negativa förändringarna fotbollen genomgått under andra millenniet, men du verkar ha missat poängen med mitt inlägg (du verkar mer angelägen att försvara Real Madrid).

Och ja, sanningen är att Real Madrid inte var speciellt bra förra säsongen. Fram till Bayern matchen spelade de knappast övertygande mot stort motstånd, och gav överlag inte något "überdominant" intryck som Barca gjorde under våren 2011. Jag vet inte hur dina preferenser på bra fotboll ser ut men de är helt klart långt ifrån mina.

Real Madrid spelar den mest effektiva kontringsfotbollen (den enklaste vägen till resultat i dagens fotboll). Grekland vann EM med kontringsfotboll. Reals La Decima är inget jag kommer minnas som någon överlägsen prestation.

Om Real Madrid var ett lag med respektabla spelare och spansk fotbollsstil hade jag inte haft något emot att berömma dem, men senaste åren har de stått för allt jag ogillar med fotboll. Det finns en supportergrupp till Real Madrid som kallas Orgullos Vikingos (riktiga madridistas) som hatar Perez och vad han gjort med Real Madrid. Således är jag mer Real-supporter än den genomsnittlige tjockisen på Puertan eller Bernabeu som gapar Ronaldos namn och skriker "Puta Barca".

Tänka sig.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-30 17:02
Luis Enrique is satisfied with Afellay's work so far. Although the player was set to leave, he'll get the chance to compete for a spot. [md]

Kanske är så att Affelay stannar trots allt. Vad säger ni om detta?
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-30 16:43
Äh, nu börjar man bli trött på silly season och alla rykten. Har sån sjuk fotbollsabstinens, vill bara att ligan ska dra igång idag. Tyvärr är det drygt tre veckor kvar och det hjälper inte direkt att vi har ett sådant långt mellanrum mellan den första och andra träningsmatchen, även om träningen verkar vara väldigt effektiv.
Real Madrid Kith.
2014-07-30 16:41
Acrobat Du hänger upp dig på att Bayern som besegrade oss inte var det samma som besegrades av Real Madrid men ni har inga som helst problem att klaga på att Real var sämre under Ancelotti än under Mourinho, hur går den logiken ihop. Coach Pep Nej jag har inte sagt att man måste vinna CL för att vara bäst men att hålla på och låtsas som om man måste vinna ligan för att bli erkända är bara komiskt. Visst kunde Real blivit utslagna mot Dortmund men man glömmer gärna att nämna hur Real Madrid krossade det första mötet med en 3-0 vinst, att man sedan missar en straff i Tyskland och bjuder in Dortmund är slarvigt och ofokuserad, så enkelt är det. Kritisera gärna Real Madrid men att hålla på och leta fel i en CL vinst där man i princip krossade alla lag man mötte får en endast och framstå som ytterst bitter och inskränkt.
Barcelona Lion24
2014-07-30 16:36
När vi har kommit till den tidpunkten då fans försvarar att våra spelare röker och är nöjda med Mathieu/Vermaelen, då är det riktigt oroande. Inte bara bland fansen utan hela klubben Futbol Club de Barcelona. Man kan inte sjunka lägre än så.
Coach Pep.
2014-07-30 16:26
@Kith.:
När har jag sagt att Real Madrid vann CL med tur? Kanske ska sluta lägga ord i min mun? Hur som helst var det inte meningen att framstå som självgod, men inser att jag lät lite väl gnällig och enögd i efterhand. Samtidigt är jag radikal "Cruyffista" och har därmed en radikal fotbollssyn som speglar av sig i mina åsikter, vilket gör att jag kan framstå som väldigt partisk. Jag må ha ensidiga fotbollspreferenser men jag är på inget sätt fanatisk och om du läst mina inlägg vet du att jag kritiserar Barca mer än något annat lag. Jag har inga problem att erkänna Real Madrids CL guld, de förtjänade vinsten, men däremot ser jag inte varför jag ska behöva erkänna att de är bäst i Europa. Den stundande säsongen tror jag tyvärr att Real Madrid kommer vara Europas bästa lag, men Atletico var Europas bästa lag förra säsongen eftersom de var helt omutliga i ligan samtidigt som Real knappast övertygade. Det är uppenbart att Atletico var den bästa lagmaskinen, även om de spelade anti-fotboll. Fantasivärld kan du leva i själv.
Barcelona Andresito
2014-07-30 16:22
@grande jw:

Även Bravo säger liknande:
"Vi tränar på en fantastisk facilitet, det hjälper oss att fokusera på hur vi ska spela och att återhämta oss snabbt från träningarna, som är väldigt tuffa nu när vi är i en speciell förberedelse-period."
Barcelona B.BOSS
2014-07-30 16:20
Real hade inte vunnit finalen med Arda och Diego Costa på plan. De saknade bredden Maffia Perez köpt med skattebetalarnas Pesos.
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 16:13
*ogärna sälja sina spelare
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 16:13
*ogärna sälja sina spelare
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 16:11
1.70 Bilbao är minst lika jävliga att göra med som PSG. Utöver dom 43M så måste Barca betala skatten för bilbao vill ogärna sina spelare med tanke på det fattiga urvalet.
Barcelona grande jw
2014-07-30 16:10
Pedro fick frågan vad han skulle göra i eftermiddag då dom hade ledigt. Då svarade han "I'll probably just sleep, We're working hard, in fantasitic facilites, much better than going on a tour."

Lucho kör förmodligen skiten ur grabbarna. Pedro går hem och lägger sig och sover på sin lediga eftermiddag. Hahaha, komiskt!
Annons: