/spanien/barcelona/forum/4318.aspx/spanien/barcelona/forum/4318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-10-18 15:09
Haha tredje straffen för city nu och den fjärde i matchen. Den första city fick var felaktig, det var en filmning. Man tycker lite synd om spurs ändå
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-10-18 15:09
Sista är ju en solklar straff Soldados var däremot tveksam
Barcelona Vampíro
2014-10-18 15:08
Domaren i City-Tottenham har tappat det totalt. Fyra straffar i matchen.
Barcelona LeoMessi
2014-10-18 12:54
Smogen Haha förut så kom han till chanser, numera har han glömt bort hur man tar en djupledslöpning. Man ser så många gånger hur Messi blir besviken på pedro, Messi försöker vägga med honom och pedro behöver bara slå en enkel passning i sidled så är Messi typ fri, men han väljer att gå på avslut från hörnet utanför straffområdet med 6 spelare som blockar skottet. I övrigt är det synd att sturridge missar mötet med real. Ganska typiskt haha
Barcelona WalterWhite
2014-10-18 12:52
Tittar man EM-kvalet hittills så har Ivan Rakitic skapat mest målchanser av alla spelare. På tre matcher har alltså lyckats skapa 16 chanser för sina medspelare.
Barcelona Smogen
2014-10-18 12:48
LeoMessi haha...mål på 1% av sina chanser och 0% dribblingar då han alltid spelar bollen bakåt ändå....var han än är på banan. sjukt egentligen. Man undrar ju vad som hände. Hur kan man gå från att vara totalt livsfarlig med bollen var man än är. Grymt skott med bägge fötterna och sen till detta.
Barcelona Pep G
2014-10-18 11:44
@barcastuff: Cruyff: "Suarez having to wait to make his debut? I also had to wait until October (due to paperwork) and it didn't work out bad for me..."
Barcelona zick9
2014-10-18 07:31
@Maestro Xavi:

Finns till och med klipp på det. :)
Barcelona Pep G
2014-10-18 02:04
[QUOTE=One_LionelMessi]ni som duskuterar ronaldås mål... visst man gillar inte snubben.. men i den här videon så ser man tydligt på att det är ronaldo som nickar in den? [/QUOTE] Videoshop.
Barcelona One_LionelMessi
2014-10-18 01:50
ni som duskuterar ronaldås mål... visst man gillar inte snubben.. men i den här videon så ser man tydligt på att det är ronaldo som nickar in den?
Barcelona LeoMessi
2014-10-17 23:39
Smogen Haha säker på att du inte såg pedros statistik?:P
Barcelona Smogen
2014-10-17 23:11
LeoMessi intressant statistik, lite annorlunda mot vad jag såg. Fast den du visar är bara för en halv säsong och den jag såg var nog för ca 5 år. Bara hoppas Suatez presterar i några år som han gjorde förra säsongen. då är jag lugn. :)
Barcelona Neymar11
2014-10-17 21:59
Messo Idiotiskt nog så lär alla matcher gå samma tid...
Barcelona Messo
2014-10-17 21:49
den 18/11 möts Messi och Ronaldo mot varandra när Portugal spelar mot Argentina
samma dag spelar även Spanien mot Tyskland och Frankrike mot Sverige
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-17 21:25
@koeman92:

Är det nu man ska skylla på transfer bannen? Samma anledning som gjorde att Reus inte kunde komma, trots att han "var helt klar" enligt zubi med litet z
Barcelona LeoMessi
2014-10-17 21:21
@koeman92:

Det säger dom bara, för nu har dom en ursäkt ifall dom inte värvar honom. Chansen att värva honom fanns i sommar, men han blev för dyr för barcelonas smak. Allt blir dyrt när man har en ledning som går ut och säger: " Hej allihopa, vi har en jävla massa pengar att spendera i sommar och vi är oerhört desperata efter spelare...".
Barcelona koeman92
2014-10-17 21:15
Barcelona are still interested in Fiorentina player Juan Cuadrado (26). If they win appeal against transfer ban, they could sign him next summer. [md]
Barcelona LeoMessi
2014-10-17 21:01
@Smogen:

Här har du en artikel där dom jämför suarez med aguero, den är dock från februari verkar det som. Men statistiken talar till hans fördel tycker jag, och jag vågar nästan påstå att alla härinne hade älskat om vi värvade aguero, förutsatt att han inte hade detta skadehelvete.
Barcelona Maestro Xavi
2014-10-17 20:41
"I would like to play at Barça" - Zidane
@Barcastuff
Från en tidning från 1998.
Barcelona Smogen
2014-10-17 20:41
Det är sådana där listor som får mig att fundera allvarligt på om Suarez kommer bli en rejäl flopp. Tillsammans med statistik som att han bara sätter ca 10% av sina chanser eller ca 15% av sina dribblingar. Minns tyvärr inte var jag såg statistiken....
Straybullet
2014-10-17 20:39
PSG ligger under med 0-1 mot bottengänget Lens i skrivande stund.
Barcelona Maestro Xavi
2014-10-17 19:30
di natale är ju kung!
Barcelona Messo
2014-10-17 19:24
Europas 10 bästa målskyttar senaste 5 år

Messi 221 mål
Ronaldo 201
Di Natale 115
Zlatan 113
Cavani 105
Higuain 97
Van Persie 94
Dzeko 88
Soldado 88
Rooney 88
Aguero 84
Barcelona BARCA-més que un club
2014-10-17 19:17
Att ni orkar diskutera om Penaldo va på bollen eller inte vem bryr sig det kommer aldrig att ändra beslutet hans mål står fast om jorden skulle gå under . Det är ju Penaldo vi snackar om dom gör allt för att han ska vinna den där Guldbollen. !!
Barcelona Lion24
2014-10-17 18:11
Fantastiskt skönt med match imorgon. Som man har längtat till Barca. Tänkte dela med mig mina tankar inför matchen mot Eibar imorgon. Så skulle jag ställa upp om jag var tränare för FCB:

Bravo

Alves/Montoya - Bartra - Mathieu - Adriano
Xavi - Masch - Rafinha
Pedro - Messi - Sandro

Motivering: Nu när jag motiverar de spelarna jag har valt så har jag tänkt på flera faktorer. Den viktigaste är att flera spelare har nyligen kommit tillbaka från sina landslag, flera spelare har haft långa resor och är förmodligen lite trötta. Sen så skulle jag spela med bästa laget mot Ajax för att sedan spela med samma starka elva mot Real. Jag har alltså Real i tankarna nu när jag väljer mitt lag. Varför jag inte skulle vila spelare mot Ajax är för att jag tror väldigt mycket på en spelares rytm. Jag vill inte störa rytmen för spelarna och ha spelare som är lite rostiga inför Real matchen. Rytmen ska vara där och det ska gå naturligt utan störningar p.g.a brist på speltid, trötthet eller att spelare inte klickar med varandra. Spelarnas mentalitet och kondition/fysik måste vara på topp och man måste ha spelat med varandra innan för att få ut de bästa av spelarna. Jag har alltså landslagsuppehållet och Real matchen i tankarna inför matchen mot Eibar. Hade vi däremot inte haft nå landslagsuppehåll så hade jag förmodligen vilat några spelare mot Ajax istället för Eibar.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Jag tycker att Stegen är en bättre målvakt än Bravo. Men Bravo har hållt nollan i alla matcher han har spelat och även gjort det bra. Det är ologiskt och dumt att bänka en sån spelare då.

På högerplatsen blev det lite svårt. Alves har inte varit med landslaget och har därefter fått vila i 2 veckor så han är nog inte trött. Därför är rytmen inte 100% och jag vill att han ska få tillbaka det. Samtidigt så har vi match 3 dagar senare, därefter 4. Här skulle jag välja utifrån hur träningarna har sett ut, om Alves känns lite rostig och halvosäker så ska han spela för att gå tillbaka till sin standard. Bartra var också med landslaget men får spela i och med att han spelade 1 av då matcher och att han inte är tänkt för startelvan mot Real. Mathieu spelade också sista matchen för Frankrike men i brist på andra mittbackar och att jag vill vila Piqué som spelade 2 så får Mathieu spela, också för att han ska komma ännu mer in i spelet och laget. Adriano tar vänsterbackspositionen och vi vilar Alba som varit ute på landslagsuppdrag och spelat.

Xavi har vilat i 2 veckor och är utvilad och aningen matchotränad. Masch har spelat med Argentina och även gjort en väldigt lång resa (Kina) som tar på krafterna. Men jag vill vila Busi och Masch är inte tänkt för startelvan mot Real även om det inte förvånar mig om han kommer spela som mittback med Mathieu i den matchen. Rafinha har nyligen kommit tillbaks från skada och skall se till att han får upp matchtempot.

Pedro har spelat ca 30 minuter med landslaget och har varit småskadad men är fit inför matchen imorgon och ska t.o.m starta (Lucho). Måste få upp målskyttet. Messi har likt Masch varit på en lång resa men spelade sista matchen ca 30 minuter. Men Messi spelar och ska inte behöva trötta ut sig så värst. Sandro förtjänar att starta en match i och med att Munir inte imponerat så värst mycket på sistone. Neymar vill jag vila eftersom han har varit ute på en lång resa och spelat 180 minuter.

Barcelona SoM_Un
2014-10-17 17:53
messo the eye of mordor haha skoja ba. klart självmål
Barcelona LeoMessi
2014-10-17 17:45
Messo Jag litar på dina ögon:) haha
Barcelona Messo
2014-10-17 17:38
Leo Messi
Tycker själv att det är tydligt och klart att Ronaldo aldrig rör bollen, han hoppar på den och rör huvudrörelsen men bollen bara hamnar tydligt hos Kjear och det på hans vänstra sidan av huvudet medan r är höger om honom.. Till och med andra medier och i Danmark att målet är ett självmål
Barcelona LeoMessi
2014-10-17 17:31
@Messo:

Tyckte det var väldigt svårt att se på den reprisen om jag ska vara ärlig:/ Ser nästan ut som att ronaldo är på den och sedan på Kjer.
Barcelona Messo
2014-10-17 17:06
Kith
hur kan länken inte funka för dig men kan för alla andra? gå tillbaka till puertan där du hör hemma. Ronaldos mål är inget annat än självmål för det tar på bakhuvudet på Kjer och som sagt flera medier skriver idag om det... För se om Uefa registrerar det också som det... fast jag tvivlar.. Hade Messi varit det hade Madrid medier och Ronaldo fan världen över tryckt på för att frånta Messi målet...
Annons: