/spanien/barcelona/forum/4317.aspx/spanien/barcelona/forum/4317.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 22:13
BayernFan - Maradroga har en last full med koks där hemma han vet inte vad han själv pratar om.

Messi bär ett rätt så mediokert Argentina på sina axlar. Gruppspelet ligger han bakom allt, han tar dom vidare själv till semin där man gick vidare till straffar. Frånvaro i slutspelet? om det inte vore för han hade det kunnat bli en åttondel istället för en final plats.
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 22:12
@Barcelonistas:
Hahahaha. Och varför tror du jag heter Romario? För jag hållit på häcken sedan 1994? Vakna kompis. Vakna och inse att man inte behöver vara hjärntvättad för att hålla på ett lag. Tror du jag varit reggad på Barca sedan 2007 för att komma in och spotta en gång i kvartalet? Hahaha. Edit: Har antagligen skrivit gästkrönikor här om så väl Johan Cruyff och Romario innan du ens var medlem. "Vi som håller på Barca". Wow.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-07-14 22:11
@Barcelonistas:

Först var det "Maradroga" och nu "gaynaldo"? Inte bara att det sänker nivån på forumet utan också bidrar till onödig hätsk stämning..
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 22:10
LennyRomario - vi som håller på Barca dra iväg nu med ditt skitsnack någon annanstans.

twi på dagens människor!
Barcelona Zyzz
2014-07-14 22:09
Igår när Messi fick priset så kändes det inte riktigt rätt, men ju mer tiden går desto mer rätt känns det! Man ser all statistik som dyker upp och inser att Messi faktiskt var VM's bästa spelare. Glöm dessutom inte att han ständigt har 3-4 spelare emot sig!...Inte konstigt att han inte är den spelare som har bollen mest då! Många måste dessutom lära sig att skilja på golden boot och golden ball... Sen är det jävligt lustigt att Ronaldo kommer undan som VM's överlägset sämsta spelare! Anledningen är att allt har handlat om Messi och att han nu skulle bli störst genom tiderna. Vad som är ännu lustigare är att alla Messihaters beter sig som om Messis VM-silver är en flopp när det egentligen är en bragd!
Postat via SvenskaFans-appen
Bayern-fan
2014-07-14 22:08
@Zellick:

Avundsjuka? Maradona konstaterar bara faktumet som säkert de flesta tycker d.v.s. att Messi INTE förtjänade priset baserat på sportsliga grunder då det fanns flera spelare som betydligt mer tongivande än honom...

Jag kan direkt erkänna att Messi (faktiskt) gjorde helt okej VM. Men med tanke på La Pulgas frånvaro i slutspelet så är det väldigt magstarkt av vissa härinne att poängtera att Messi förtjänade priset som VM:s bästa spelare. Jag kan bara nämna Garay, Mascerano och till och med Romero var hjältar för Argentina fram när det var dags för de avgörande matcherna. Dessa var ju ensamt anledningen till att Argentina överhuvudtaget nådde en VM-final.
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 22:08
@Barcelonistas:

Vilka är "oss"?
Barcelona Gio Style
2014-07-14 22:06
Gösta va e det du slår hål i?
Messi hade överlägset flest slagna "key passes" men noterades ändock endast för 1 assist.
Det säger mer om hur bra han va o hur usla lagkamraterna var.

Please tänk er Messi i Tyskland, hade lätt gjort 4-5 mål till med spelare som faktiskt kan vägga och säkerligen stått för 3-4 assist till.
Messi var jävligt bra, hade medspelarna varit bättre hade folk fattat det.
Barcelona Gio Style
2014-07-14 22:03
@The Reporter:

Vet inte om länktips fungerar men gå annars in på Squawka.com o välj sedan all statistics typ under most goals osv.
Välj där passing accuracy så ser du att Messi slog 282 passningar o hade 80% till rätt adress.
Messi slog flest passningar av alla anfallare och det var i princip bara Özil som slog fler passningar (av dem offensiva spelare, kroos osv ej inräknade).
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 21:53
LennyRomario - du har spottat på oss sedan igår kväll angående hur fel de var att Messi vann priset. Sen att du tycker James var mer värd att vinna priset trots att han åkte ut i kvarten säger allt om dig.

Messi som spelade VM final med Argentina vann priset WOOOOW vilken jävla chock....
Barcelona Cule4life
2014-07-14 21:52
Hade Messi haft ett bättre mittfält bakom sig som förstår sig på honom hade det varit en helt annan femma.

Han hamnar i ingenmansland, När han går ner och hämtar boll är 3-4 spelare på honom, Och när han går offensivt kmr inga vettiga bollar. Det blir alltså pannkaka. Synd att ett land som Argentina inte kan producera ngr Xavis,Riquelmes,Pirlos osv.

Vad man med spelare som Messi,Tevez,Aguero,DiMaria,Higuain till ifall man inte har ett vettigt mittfält som kan styra spelet och tempot OCH framförallt leverera vettiga bollar ????

Målvakt,Backlinje,Offensiv har Argentina, Men tyvärr inget mittfält att skryta om, Förutom en krigande defensiv mittfältare i Macherano !
Barcelona the cameroonians
2014-07-14 21:46
Gösta

Då är det ju än mer imponerande att Messi har de statsen han har med tanke på hur mycket fokus han har från motståndarna.
Rimligtvis borde ju de andra haft mer ytor att dribbla/skapa chanser på, men icke.

Kan bero på att Messi individuellt sett är skyhögt bättre.

Annars håller jag med om att Tyskland har ett bättre och jämnare lag.
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 21:46
@II Barça II:
Tror faktiskt det beror på att Ronaldo inte alls kom undan med det. Alla vet att han var sämst. Finns inte ens någon anledning att ta upp till diskussion. Det är som att börja diskutera om Lennyromario är jävligt tjatig med alla sina inlägg om Messi. Alla vet redan svaret, ingen mening att go there.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 21:44
LennyRomario - varför snackar du inte om Gaynaldo? Tycker du han var värd guldbollen? Vrf inte prata om Gaynaldos flopp i vm?
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 21:44
@Frodo:

Messi är den bästa spelaren jag sett under min livstid (30+ år). Jag älskar honom. Men det betyder inte att han var bäst i VM.
Och varför skulle jag tro att han stulit något, det är väl inte hans fel att han vinner? Det är inte han som bestämmer vinnaren.
Barcelona II Barça II
2014-07-14 21:43
Vem som blev vald till VMs bästa spelare är inte intressant, det fanns som sagt flera spelare som kunde ha vunnit, Messi vann priset tillslut, sen kan det kanske diskuteras om det var rätt spelare som vann. Det som däremot ÄR intressant och det de flesta INTE pratar om, och där de inte fanns några som helst konkurrenter till titeln, nämligen VMs största flopp, "världens bästa" Ronaldo! Ronaldo var urusel hela VM, men på något sätt kom han undan med det.. Skumt..
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 21:37
LennyRomario - det blev inget snack som i Messis fall när det enligt mig var fler spelare som hade levererat 10 och 06. Ta 2010 Robben,Sneijder,Xavi,Iniesta, som alla stod för ett bra VM. Zidane 06 förstår jag inte alls priset borde la gått till Cannavaro då denne även vann Guldbollen tack vare sina prestationer i Vm? Inget snack där men så fort det handlar om Messi då ska det skrivas böcker och skit.
Gösta
2014-07-14 21:37
@AndreD:

Ja, självklart är jag medveten att Messi gjort många dribblingar och sådant. Knappast förvånade dock då han är den vitala offensiva spelaren i Argentina. Om exempelvis Tyskland och Nederländernas passningar uteslutet skulle gå till Muller och Robben så skulle duon få liknande stats. Men de gör inte då deras respektive lag har mer än en spelare som kan göra en skillnad i offensiven.

Messi's stats hade förvisso varit imponerande, om hans offensiva lagkamrater hade jämförbar statistik. Men så är det inte! Så istället visar Messis statistik bara hur mycket Argentina förlitar sig på La Pulga - och självfallet kommer motståndarna koncentrera sig på Argentinas ende offensiva hot. Tyskland å andra sidan hade åtta olika målskyttar i VM-slutspelet. Om en tysk blev markerad, kunde hans lagkamrat visa framfötterna.

Svårare än så var det inte att slå hål på ditt argument :D
Barcelona Frodo
2014-07-14 21:36
LennyRomario

11 av dina 12 senaste inlägg handlar om att nedvärdera Messi. Vi har fattat det. Du gillar inte killen. Let it go. Du och några andra på forumet håller på som om Messi stulit mat och pengar från era familjer.
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 21:36
@Barcelonistas:

Nej, folk tyckte väl att Forlan och Zidane förtjänade priset?
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 21:34
James må ha varit bra men killen åker ut i kvartsfinal de är alldeles för tidigt minst en semi borde man nå.
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 21:32
@Capitan \(^.^)/:

Det är inte prestationen som räknas, det är vem som försökte mest helt enkelt.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 21:32
LennyRomario - din åsikt du får ju tycka vad du vill dock så tycker jag att det är märkligt ifall man inte har med Messi med på sin topp 5 lista.. En spelare som James som åker ut i kvarten det är helt beyond me hur man kan ha honom före en spelare som offensivt sett bar argentina på sina axlar.

När Forlan vann 2010 så var det ingen som gnällde, när Zidane vann 2006 så var det tyst.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-14 21:30
Egentligen gjorde sig Hummels, Vlaar, Mascherano, Keylor Navas, Garay och Neuer sig lika förtjänta till att vinna VM:s bästa spelare. De har alla agerat som ledare och genom karisma aamt solida prestationer i defensiven, som varit minst lika avgörande som ett mål. Ett exempel är Mascheranos brytning mot Robben som var skillnaden mellan final och semifinal.
Barcelona LeoMessi
@LennyRomario:

Förstår inte varför du är så mån om att försöka övertyga alla härinne om att messi inte var MVP?

Är trött på skitsnack som "aaaaah men robben sprang mycket mer", ja och om han sprang mycket mer? Är man bättre för att man springer mer?

Med er logik så borde spelare som tex Olic vara världens bästa spelare eftersom han springer konstant.
Barcelona Blaugrana91
[QUOTE=Nemesis 10]Verkar som att Blatter är väldigt sympatisk angående Suarez avstängning. Hoppas verkligen straffet reduceras! [/QUOTE] Bartomeus snack kanske gav effekt? ;)
Barcelona >The Reporter<
2014-07-14 21:29
Eller hur är påståendet om att Neuer slog mer passningar än Messi falskt? Kan jag få en källa som bekräftar att Messi slog mer passningar?
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 21:28
@Barcelonistas:

Jag säger bara att media brukar rösta. Läser man överallt på nätet och undrar hur han kunde vinna - när få verkar tycka han förtjänar det - så kan det förklaras med att media inte rösta denna gång.

Personligen sätter jag nog , utan inbördes ordning, James, Robben, Muller, Neuer, Masken och Hummels före. Men jag fick inte heller rösta.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 21:22
Lenny vem var bättre än Messi? Som jag skrev igår så var Vms bästa spelare Messi-Robben-Muller etc. Vem som helst av dessa hade kunnat vinna priset. Det borde la knappast komma som någon överraskning att Messi ( som tagit sitt landslag till vm final) vinner de priset.
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 21:18
@LeoMessi:

Du ska inte underskatta vikten av ny fakta.
Annons: