/spanien/barcelona/forum/4315.aspx/spanien/barcelona/forum/4315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-15 22:03
Rambla - vilka hade du helst sett som MB i Barca?
Barcelona Gabriel
Ja, jippi, Mathieu. Vilken underbar värvning.

Då är saken klar, det blir inte 2 bra mittbackar, kanske 1 bra och en 31 årig Mathieu som ingen, förutom Luis Enrique vill ha. Och för 20M€ plus skatt dessutom. Vilket skämt!
Barcelona NoGo™
De blir extra skatt att betala nu när vi löser hans klausul elr hur? edit: hitta själv.
Barcelona Alvés - Por Que?
då var denna säsong körd.
Barcelona Rambla~
2014-07-15 22:01
Mathieus knän är slut, därför spelar han mittback. Vb som han spelade förr? Inte mer i detta liv.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-15 22:01
Vad FAN!
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-15 22:00
Nuno (coach Valencia): "What happens with Mathieu is not a secret. There's a big club willing to pay his buyout fee. We should be ready."

Då var det klart!
Barcelona KristoferDelija
2014-07-15 21:59
@the cameroonians:

Okej. Jävligt trist att Barca har en sån usel ledning och behandlar ett världens bästa på detta sätt. Tror personligen Riera kommer tillbaka ifall han gör succe.
Lite konstigt att gå dit när segunda Division är en bättre liga än The Championchip.
Men det viktigaste är att Barca behåller Sergi Samper. Vilken spelare! har absolut alla förutsättningar att bli lika bra som Busquets.
Barcelona Rambla~
2014-07-15 21:57
Gabriel Tyvärr, men jag orkar inte vara positiv tack vare denna skitledning vi har. Det här med Mathieu var fan droppen. Att lösa klausulen för den spelaren? Detta efter att man kunde värvat honom för max 10m förra sommaren? Ha, eller tom som bosman denna sommar om man lovat honom ett kontrakt då, så hade han inte förlängt med Valencia. Jag finner inga ord för denna dumhet och dessa pajasfasoner från vår ledning.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-15 21:56
Ju mer bra spelare till Barca & real desto mer ser jag emot FIFA15 ultimate team
Barcelona Blaugrana91
2014-07-15 21:55
Gabriel Chelsea har redan köpt Cesc och Costa och den klubben kan inte handla som förr. Real köper Kroos, PSG kan ej spendera mer, City skulle säkert kunna vara ett hot dock. Zubi och Barto sa att man var nöjd med mittfältstruppen men då var Xavi fortfarande kvar, om han lämnar så är det inte omöjligt att man gör något köp och då hade väl Pogba varit intressant. Men jag har också svårt att tro det. Däremot spyr jag på att vi antagligen möter Mathieus klasul....snacka om onödigt. Men så länge vi får Hummels också så skiter jag i vem den andra blir....
Barcelona Cule4life
2014-07-15 21:55
Kan inte typ monaco köpa Song för 20 mille, hade jublat
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-15 21:52
Det som man regerar på är prislappen för hans höga ålder. Varför inte lägga pengarna på någon annan vettig back, som tex Fazio, Schar, Verthongen, bara någon annan förutom honom!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-07-15 21:51
@Barcelonistas:
De flesta har inte ens sett honom spela, alla förväntar sig 2 världsbackar. Mathieu är i grunden en VB men har på sistone spelat som MB och gjort det ganska bra faktiskt. Han är snabb, stark, lång och fin teknik samt bra passningsspel. De flesta vill inte ha honom för att han heter Mathieu och är 31 år. Men anledningen till att man värvar en 31-årig mittback är för att Bartra ska så småningom ta över som MBsrollen, klubben tycker inte han är redo - än. Det är vad jag skulle gissa på. Mathieu kan även spela som VB, flexibla spelare är ett plus för Lucho. Värvar vi honom och Hummels är jag jättenöjd!
Barcelona Gabriel
2014-07-15 21:50
Nej, jag går i nattmössan och det är fortfarande ljust ute. Pogba kommer aldrig att inhandlas, dags att vakna upp och bli realistisk nu. Han blir på tok för dyr med tanke på att alla storklubbar ute i Europa kommer att försöka köpa honom nu. City, PSG, Chelsea, Real Madrid, United, varenda kotte kommar att bilda en fet kö för att få till sig honom och han kommer att kosta något sjukt mycket.

Dessutom har Zubi och Barto redan sagt att man inte kommer att köpa någon mer mittfältare, utan att man redan är nöjda med de vi har. Han lär troligast gå till PSG eller Real Madrid nu.

Fy!
Barcelona koeman92
2014-07-15 21:49
@Gabriel:

Hahahah! Du gjorde fan precis min dag XD
Barcelona Barcelonistas
2014-07-15 21:49
Har ingen koll på Mathieu men är han verkligen så dålig som ni säger? Elr är det åldern som är problemet?

Aja värvar man Mathieu samt Hummels så är jag ändå nöjd.
Barcelona the cameroonians
2014-07-15 21:45
Pogba lär ju aldrig gå för €40 mille, PSG, City och Real lär ju slänga upp det dubbla om man ska gå på de rykten som florerat kring spelaren tidigare.

Sen är ju frågan om ännu en mittfältare inte kommer göra samma sak med Rafinha som med brorsan hans, men å andra sidan vet man ju inte hur Lucho resonerar.

Barcelona Barcelonistas
2014-07-15 21:43
Gabriel - visst vi har värvat en del redan nu Suarez + två målvakter men vi har samtidigt sålt Fabregas-Sanchez. Vi brukar ha över 100M deg för och handla för varje sommar, och den här sommaren har vi ju dessutom fått in 80M bara via spelarförsäljningar.

Jag tror pengar finns och målet är ju trots allt att vinna allt den här kommande säsongen. Det var ju det första som Barca sa till Rakitic och då bör man enligt mig också värva så man kan nå de målet som man har.
Barcelona NoGo™
2014-07-15 21:43
Nuno (Coach Valencia): Barcelona are ready to pay Mathieu clause. #fcb

Herregud...
Barcelona Gabriel
2014-07-15 21:41
Rambla~

Sluta nu, kom igen, hoppa på tåget. Pogba till Barça, let's go!
Barcelona Rambla~
2014-07-15 21:40
Pogba till Barca innebär Masche + Pogba som mittbackar. Nej tack!
Barcelona Gabriel
2014-07-15 21:36
koeman92

Haha, tro mig jag vill ha Hummels lika mycket som dig. Gå tillbaks ett år och kolla mina inlägg och mitt tjat om Hummels amigo. Denna sommaren har tjatandet legat på Pogba.

Barcelonistas

Ja men, finns det verkligen så mycket pengar? Herregud, hur mycket pengar har vi egentligen? Vi la nyss ut 80+ på Suarez, visserligen sålde vi Sanchez för strax över 40 men ändå. Har vi verkligen råd med Pogba plus 2 bra mittbackar?
Barcelona Barcelonistas
2014-07-15 21:34
Gabriel - pengar finns ju så vrf inte? Nu när Xavi dessutom ser ut att lämna så vore det bra om vi värvade en mittfältare till. Tänk om vi till slut värvar Pogba + Hummels och Vertonghen fy fan.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-15 21:33
Adama&Halilovic

Det som gör mig extra förbannad är att man kunde fått honom förra sommaren för en summa på max 10 miljoner euro. Det är detta som gör att man blir så förbannad trött på denna ledning.
Barcelona J.Gamper
2014-07-15 21:33
Pogba i Barca?

Låter för lyxigt för att vara sant.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-15 21:32
Ska jag vara ärligt har jag ingen emot att vi köper Mathieu, så länge han inte är den enda mittbacken då.. Fuck Valencia som vägrar förhandla,, det bra att Barca betalar klausulen, så lilla Valencia ska veta vem som bestämmer... Som marknaden ser ut idag så är såna som mathieu som kostar 20m och Hummels och de andra i hans nivå kostar 40m eller mer.
Barcelona koeman92
2014-07-15 21:32
Gabriel

Haha inga källhänvisningar? Verkar ju trovärdigt.. Men förstår att du blir lite spänd med tanke på hur mycket du älskar honom, kände samma sak förra året när det hade sagts att Barça hade börjat förhandla med Hummels ;)
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-15 21:31
Man kan ju få Basels mittback Schar för ungefär 12-15 miljoner euro, som är en ung och lovande mittback. Men istället slänger man 20 mille på en pensionär, som knappt någon har hört talas om .
Barcelona Gabriel
2014-07-15 21:28
Taget från Puertan. Vet inte vart han fått denna informationen. Snälla gud, må det stämma!

Namn: obbe
Sänt: 2014-07-15 20:46
Barcelona sägs ha lagt ett bud på 450 miljoner för Pogba.

Tycker vi också borde vara med i leken nu, Pogba är ju ändå en investering för flera år framåt...
Annons: