/spanien/barcelona/forum/4312.aspx/spanien/barcelona/forum/4312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-07-15 13:48
Frågan är ju om Zubi ens visste vem Garay var...?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-15 13:48
Pep. G Vad i helvete?!! Vem fan skriver så om en annan person mor? Har du ingen skam i kroppen? Vad fan är det som händer i det här forumet? Pep. G... du om någon förtjänar en IP-spärr med tanke på det uttalandet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2014-07-15 13:46
Pep.G "Can you believe this guy" Du tror på allvar att Zubi hade köpt Garay för 6€ miljoner ? Med Zubi kostar allt trippla priset.
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-07-15 13:44
Kaljics mamma var ett luder i Bosnien.
2014-07-15 13:43
Jaha så av dom 6 miljoner han hade kostat så hade3 av dom gått till Real? Det är ju inte hela världen.
Barcelona DM1982
2014-07-15 13:42
[QUOTE=I.Kaljic]Raphael Varane :) [/QUOTE] Varför skriver du härinne? Är det något maniskt med dig och Barcelona? Mods, kör en ip-spärr på Kaljic.
Barcelona Gabriel
2014-07-15 13:39
Berbatov? Hjälp...
Barcelona Barca Barca
2014-07-15 13:39
Pep.G "Can you believe this guy" Häften av summan som Garay blir köpt för går till Real Madrid, då i kontraktet har real förhandlat att få 50% av vidare försäljning går till Real Madrid. Nej tack till Garay. han ryktated flitigt till oss för många år sen...
Barcelona Gabriel
2014-07-15 13:38
Det är faktiskt helt sjukt att Garay gick för 6M€, där hade man kunnat göra ett superkap!
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-07-15 13:37
""Barcelona behöver inte Tiki-Taka. Nya spelare kommer att hitta ett eget sätt att spela på, som passar dem själva bäst.
Suarez var mitt val, inte ett för marknadsföringen. Det var honom, RVP eller Berbatov. Han passade mina planer bäst, så jag valde honom"" Luis Enrique

(http://barcasverige.se)
2014-07-15 13:32
Garay och Hummels hade inte kostat oss mer än €45 miljoner tillsammans. Det får mig o brinna bara.
Barcelona Gabriel
2014-07-15 13:26
Haha lol, Raphael Varane, världens mest överhypade mittback. Gjorde 2 bra matcher mot Barcelona sen blev han utsedd till världens bästa mittback. En riktigt talangfull spelare dock men absolut inte så bra som hypen gjort honom till, kan bli det i framtiden däremot. Sanchez gjorde honom till en korpenlirare!
Barcelona -SAMI-
2014-07-15 13:13
Suarez framme i Barcelona
Barcelona LeoMessi
2014-07-15 13:13
@Vampíro:

Han som skrev det kommer att läsa det ändå. Sen dom som gör konton för att trolla på andra forum lider av hemorrojder i hjärnan, finns ingen annan förklaring.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-15 13:12
@I.Kaljic:

Ungtuppen kan inte ens stoppa Sanchez ensam, du vet mycket väl att det krävs ett kollektiv för att stoppa en rättvänd Messi!

Barcelona LeoMessi
2014-07-15 13:11
I.Kaljic

Tyvärr kommer han inte kunna göra det längre med tanke på att Hummels käkade upp honom.
Barcelona Vampíro
2014-07-15 13:10
"profilen har tagits bort". Men ändå så lär folk explodera, ignorera det bara.
I.Kaljic
2014-07-15 13:05
@Gabriel:

Raphael Varane :)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-15 13:02
@Capitan \(^.^)/:

Vertonghen och Marquinhos vore smått ultimat. Snabbhet, styrka, höger, vänster. Allt
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-15 13:01
Barcelona still open to sign Mathieu, but he's not paramount to the club plans anymore. Vertonghen and Marquinhos the main targets now. Detta enligt Rafael Hernandez på Twitter, som är väldigt noga med att inte ge ut falska uppgifter. Dessutom talas det om ett starkt intresse av Barcelona för Hummels, men att det inte skett något konkret ännu. Jag tror att om demon presidenten Al-Khelafi vägrar låta Marquinhos gå till vilket pris, har Barcelona någon form av plan B, vilket verkar vara Hummels i och med det återkommande intresset. Att Mats dessutom uttalade sig om att han inte flyttar i sommar (men är öppen för flytt nästa år), beror på att det endast var Manchester United (som inte kan erbjuda spel i Europa) som hade ett seriöst intresse vid det laget. Så en Hummels värvning är i mina ögon fullt möjlig.
Barcelona socccerfan1
2014-07-15 12:48
Jamez hype. Flopp kommer det bli. O Mourinho spelar mindgames med Messi
Barcelona socccerfan1
2014-07-15 12:48
Jamez hype. Flopp kommer det bli. O Mourinho spelar mindgames med Messi
Barcelona LeoMessi
2014-07-15 12:30
Sen måste jag säga att jag föredrar bra positionsspel framför snabbhet. Självklart är det bästa att ha båda dom egenskaperna. Läste någonstans att PSG köpte luiz för att det var Silva ville ha dit honom till vilket pris som helst typ. Eftersom han tyckte att han inte hade tillräckligt bra "kemi" med Marq. Kanske är därför Marq inte har fått mycket speltid eftersom Silva inte verkar trivas med honom och är man tränare så lyssnar man nog på Silva när det kommer till vilken back han känner sig tryggast med. Fast det är nog att ta i om man köper in back för 50M för att hålla honom nöjd.
Barcelona LeoMessi
2014-07-15 12:13
Det enda negativa jag kan komma på med hummels är att han verkar vara väldigt skadebenägen. Han tycka dra på sig småskador hela tiden.
Barcelona Gabriel
2014-07-15 12:03
Oavsett vilken mittback som än värvas så kommer vi inte att vara nöjda här inne, och det är för att forumet är uppdelat i två delar gällande precis allt. Köper vi Hummels så är det ett dumt köp pga att han är för långsam. Köper vi Marquinhos är det ett dumt köp då han är för ung och oprövad, prissumman kommer det också att klagas på då man anser att det inte går att förklara en så hög summa för en oprövad talang som suttit bänk i PSG. Köper vi Mathieu blir precis alla (inklusive mig själv) besvikna. Det finns inte en endaste mittback där ute som hade gjort precis varenda en här nöjd ifall han värvades. Personligen blir jag glad oavsett bara någon av Marquinhos eller Hummels värvas. Det går att argumentera för en bra värvning när det kommer till båda dessa spelarna. Marquinhos kanske är aningen oprövad och ung vilket gör att han inte hade kunnat ta över en ledarroll i backlinjen, men samtidigt är hans talang något utöver det vanliga och skulle han nå upp till hans fulla potential så har vi kanske världens bästa mittback i laget om några år, för en lång framtid dessutom. Hummels kanske inte är världens snabbaste mittback, men han är inte på några som helst sett en långsam back. Ni gör bedömningen efter att ha sett kanske världens bästa spelare, Messi, genom tiderna rycka förbi honom. Hur lätt är det att få stopp på Messi? Nämn 1 mittback som får stopp på Messi i 1 mot 1 situation utan att dra på sig frispark och ett gult kort. Går inte att hitta den mittbacken. Hummels kompletterar faktumet att han inte är den snabbaste mittbacken med ett utmärkt positionsspel, perfekt huvudspel (aldrig sett honom förlora en nickduell) och förmågan att nästan alltid vara först in i alla situationer då han läser spelet så otroligt bra. Han är dessutom en ledare och har enorma erfarenheter och är redo för ett äventyr som FC Barcelona. Sen ska många tänka på att de flesta av våra insläppta mål faktiskt inte kommer via kontringar emot oss, utan på fasta situationer eller via inlägg. Just därför hade Hummels varit en enorm förstärkning i backlinjen. Jag hade inte behövt vara lika orolig för hörnor och frisparkar emot oss med honom i laget. För om ni tänker på det, hur många kontringsmål släpper vi egentligen in? Ni får fundera ett bra tag, men fasta situationer däremot. Oherregud, kaos i hönsgården. Det mest optimala hade varit en backlinje med kanske både Marquinhos och Hummels på bekostnad av Piqué, men det lär ju tyvärr inte hända.
Barcelona the cameroonians
2014-07-15 11:50
Fidizzle U mad dog? Det har ju inte hänt något nytt sedan senaste uppdateringen som handlade om Alexis, Suárez och Cuadrado. Det är samma namn om kommer upp dagarna i ända när det gäller mittbacksfrågan och inga framsteg har gjorts plus att det varit VM-final och allt stått stilla. Redaktionen kan ju inte uppdatera varenda litet rykte som kommer i diverse skittidningar. Folk har annat att göra på sommaren än att sitta inne o skriva om sånt. Då är det bättre att du följer olika twitterflöden som @TransferNewsCen och @barcastuff Det senaste är väl att Tello kommer lånas ut till Porto i 2 säsonger.
Barcelona Barca Barca
2014-07-15 11:40
Cule4life Tack. Äntligen någon mer än mig som är förtjust i Marquinhos. Jag hoppas barca envisas med att få över honom hit, för i slutändan väljer han hellre startplats i barca än bänken i PSG. Dick verkar Blanc ha lite vett bakom pannbenet och har insett att Davud Luiz är egentligen sämre än Marq och vill behålla honom. Finns en gnutta chans, fransmännen är patriotiska och det ryktades ett tag att Mexes kan vara Alex ersättare i PSG, då lär Marq lämna.
Barcelona Zellick
2014-07-15 11:09
Imzon,

Jag förstår ångesten men vi får ha lite is i magen tills sillyseason är över och sen se hur bra ledningen gjort ifrån sig.
Barcelona Imzon
2014-07-15 10:35
Jag vet att ni också här sett vad Murinho har sagt om Messi efter att ha analyserat hans spela i VM. Mycket fina ord och faktiskt bra analyser, jag är själv förvånad. Men jag är orolig den mannen skulle aldrig säga något positivt utan att själv vinna på det. Det här är hans första försök till att bli ”kompis” med Messi offentligt. Jag tror att det här är ett trick, Murinho anar något vi inte vet. Min värsta farhåga är att han redan nu visar Messi att han skulle kunna ha vänner utanför Barcelona.. Jag är fortfarande väldigt, väldigt orolig för denna silly season. Det är egentligen katastrofalt för att vara Barca att inte ha gjort klart med mittbackar. Jag hade hellre sett förstärkningar i defensiven än en ny anfallare för nästan 100 M Euro. Jag tycker att ledningen mer och mer visar sin totala inkompetens i att få Barca att bli som ett enat lag som slåss för alla titlar. Det är inte längre målet, tyvärr. Det känns förjävligt men dagens Barca vill få hit stora namn för att kunna sälja ännu mer tröjor. Man tecknar löjliga avtal med okända företag som ger typ 5-10 M Euro, struntsummor i sammanhanget men det är för att få ut diverse bonusar att stoppa i egen ficka. Supportrarna är totalt bortfintade av de fina/stora nyförvärven. Det skulle inte förvåna mig om vi börjar säsongen med en avdankad Mathieu 31 år för 20 M Euro och Mascherano som mittback. Sen kommer ledningen säga att det är lugnt vi har Song (!) som kan spela mittback och vi har köpt Luis Suarez. Alla Suarez fanboys (nya?) kommer applådera och sjunga i kör samtidigt som #luissuarez slår twitterrekord. Dessutom är jag oroad över hur supportrarna tror att det är maktdemonstration med värvningar av Luis Suarez och Neymar. Nej, det är det inte. Enda sättet att visa maktdemonstration i fotboll är med titlar. För att vinna titlar behöver du ett lag inte ett gäng individualister (usch tänker på galactico eran). Ja, jag är gammal och väldigt bitter och det här är mina personliga tankar kring Barca. Jag hoppas självklart att jag blir totalt motbevisad av spelarna och vi vinner allt som går att vinna.. men det känns långt bort.
Barcelona Cule4life
2014-07-15 10:30
Marquionhos är precis det ni söker, en svin snabb mittback som är målfarlig dessutom. Jag förstår att Barca har fastnat för honom, han är en otrolig talang. Sett honom både i Roma och PSG. Det är en T.silva 2.0 men bättre på allt och kmr bara bli bättre o bättre !
Annons: