/spanien/barcelona/forum/4310.aspx/spanien/barcelona/forum/4310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca el Barca 17
2014-07-14 09:01
Barcadinho håller med dig fullständigt. Messi på kanten sätter alla de lätta lägen som uppstod två gg igår kväll efter higuain sköt och en pedro eller messi på kant skulle bara racka in. Nä messi ala number 19 på en jävla kant luiz 9 mitten neymar kant. Det är ju klockrent. som Ronnie H etoo Mitt messi V ala 2006. Lätt håret växa också nu för fan Messi!!
2014-07-14 08:56
Förlåt för stavfelen är lite matt efter gårdagen....... skrek mig hes...

:(
2014-07-14 08:55
Nä higuain friläge palacio friläge messi friläge. Två på Gonzalo med nick bakom från en tysk. Tyskland hade ett halvt friläge satte den, så jag känner faktiskt att messi och de 3 där framme inte gjorde sitt jobb. Men Mascherona han har en stjärn försvare som alla har sett nu. Det är positivt och nu kmr messi ha saures som gör mål 90% av gg i boxen. Så det ser ljust ut fan. Sen är det idioti att inte ta med tevez istället för palacio i truppen. Byten lavazzi mot en bleck Pl trött Kun är det som gör så matchen inte vinns.
Barcelona Barcadinho.
2014-07-14 08:04
Messi hade en ok turnering i messis mått mätt, varken mer eller mindre.
En naturlig bild sett till hela säsongen. Hela säsongen var han bara ok och var inte tillräckligt inblandad i händelserna vaken med bollen eller mentalt. Han sprang inte mycket igår heller och visade inte den här extra tändningen (kanske inombords men inte utåt). Argentina överraskade stort med sitt försvarsspel. Det visade i efterhand att det var snarare offensiven som var blek.

Maradona vs Messi - Messi är en bättre spelare tekniskt men han är ljusår från gudfadern vad det gäller karisma. Han har inte den här galna karaktären att bära hela landslaget till titlar och framför allt magiska stunder. Så vem som är bäst är förfarande öppet enligt mig. Messi hade en chans att köra om ikonen men han lyckades inte. Diskussionerna kommer att fortsätta för evighet. Messi lyckades inte sätta punkt på det hela.

Suarez till Barca - mycket beror på hur LE tänker att använda honom. Kommer han köra med honom på kanten så som klubben gjorde med Villa o Zlatan så kommer laget inte få max ifrån grabben. Suarez är en killer i mitten. Det vet alla. Jag hoppas att LE använder honom precis som Arg försökte använda Hig/Palacio tillsammans med Messi. Allt annat är "köpa en Ferrari men kör den som en Fiat" om jag ska använda Zlatans ord.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-14 07:49
Då var VM slut, på nåt sätt är det skönt att det bara är var fjärde år så man kan längta till nästa.
Denna vecka kommer förmodligen vara väldigt händelserik i transfer fönstret, det kommer gå skrivas om alla möjliga rykten.
Såg fram emot en presentation av Suarez denna vecka men tydligen får vi inte ens presentera honom, Fifa kan dra åt...
Barcelona Mido
2014-07-14 07:34
[QUOTE=I.Cuenca]Skönt att VM är över nu lägger vi allt krut på vårt älskade Barcelona. Godmorgon till Er alla. Visca Barca [/QUOTE] God morgon brorsan, nu blir det intressant med backarna,, idag börjar försäsongen också. Visca el barça
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona I.Cuenca
2014-07-14 05:55
Skönt att VM är över nu lägger vi allt krut på vårt älskade Barcelona. Godmorgon till Er alla. Visca Barca
Barcelona grande jw
2014-07-14 04:50
Har inte orkat läsa igenom hela forumet efter kvällens match men det är ju inte direkt någon skräll att allt snack handlar om Messis vara eller icke vara. Är folk så dumma i huvudet att dom fortfarande tror att EN spelare på egen hand ska vinna en VM-final? Detta är en lagsport, vissa tror att det är Playstation där Messi är bäst och alltid ska prestera därefter. Han är MÄNSKLIG!!!

Messi håller en relativt jämn nivå genom hela VM'et medans resten av anfallsuppsättningen är fullständigt osynlig genom 8 matcher. Vad fan lyckades Aguero, Higuain, Palacio, Lavezzi, Maxi Rodriguez med överhuvudtaget?

Det är ganska självklart att ett lag som bärs av 3 spelare (Messi, Mascherano och Romero) i slutändan inte kommer hålla mot ett lag som Tyskland som har 10 olika spelare som levererar och avlastar varandra. Har Müller en dålig halvlek så stiger Klose, Kroos, Özil, Götze eller Schurrle fram.

Vem i helvete stiger fram när Messi har en dålig dag? Lavezzi lyckades till viss del med det i 45 minuter. Resten gjorde ett så fatalt dåligt VM att det är skrattretande, och då tog man sig ändå till VM-final och höll nollan genom hela slutspelet. Just nu är det väldigt enkelt att peka på Messi och skratta åt honom men att ta ett VM-silver med det här landslaget är en bragd med facit i hand. Den som vänder det är till något negativt för Messi är antagligen väldigt korkad.
Barcelona AndreD
2014-07-14 04:28
Gösta Du glömde vem som skapade flest chanser och den som lyckades med flest dribblingar lille vän :)
Barcelona zick9
2014-07-14 04:27
@AndreD:

Du förstår vad jag menar. Han var riktigt dålig. En startspelare i Barcelona ska göra bättre ifrån sig. Visst är han inte direkt La Ligas bästa mittback men lite högre krav får man ha på honom än att skämma ut sig rejält i VM. :)
Barcelona AndreD
2014-07-14 04:25
zick9 Hur floppade Pique? Han levde ju upp till förväntningarna om att vara en av världens sämsta mittbackar
Barcelona zick9
2014-07-14 04:19
Mascherano sög genom hela turneringen men var bra de två sista matcherna. Messi var Argentinas bästa spelare. Dock håller jag med om att Muller och James var bättre överlag.

Floppade Messi? Absolut inte. Var han bäst i VM? Nej. Var han bra? Självklart.

4 raka man of the match-utmärkelser. Mascherano bättre? Tillåt mig skratta. Messi gjorde alla Argentinas mål i gruppspelet (förutom ett). Utan honom hade de inte ens tagit sig till åttondelsfinal och än mindre till kvartsfinal.

Ronaldo, Ramos, Di Maria, Piqué, Casillas, Fred... Där har vi några som floppade.
Gösta
2014-07-14 03:58
Hmmmmm, Lionel Messi är inte etta i någon av punkterna men ändå får sitt pris på bekostnad av andra..

Fuck Logic...
Bayern-fan
2014-07-14 03:50
Är det någon som, med all rätt, förtjänar epitetet som Argentinas bäste spelare så är det Mascherano som dominerat på mittfältet. Nationen har släppt in ett enda spelmål under VM och det vill jag hävda till stor del beror på Masken som den sanna härföraren.

Bayern-fan
2014-07-14 03:38
Jag gillar att vissa härinne negligerar att det fanns spelare i Tyskland gjort det bra också, mycket bättre än Messi, Muller är en t.e.x.

Jag anser Messi inte har varit bra i VM-slutspelet i överlag, han har förvisso gjort avgörande mål i gruppspelsmatcher men ska det räcka för att han ska vinna bästa spelare?

För mig är en värdig vinnare någon som gör mer än löper lite när han känner för det och gör mål i sista sekunderna. För i sådana fall kunde man lika gärna ge Götze det priset, han kom in och avgjorde finalen, det måste väl ändå vara större?
Logik
2014-07-14 03:31
@B.BOSS:

Jaså minsann, säger du det?

Mig veterligen så har vi VM-silver och VM-brons, det har inte någon av nationerna som du har exemplifierat.

Och eftersom att du hävdar att bägge länderna kan få fram bättre spelare än Sverige, säg en enda världsspelare (oavsett tidsepok) som osar i samma klass som Zlatan, Henke, Nordahl för att nämna några? :D
Logik
2014-07-14 03:24
@Rambla~:

Jag ser inte någonting fel med att lagen som Argentina inte var direkt världsklass...

Komiskt att du kallar mig dum men samtidigt stoppar du huvudet i sanden och använder alla möjliga ursäkter för att försvara Messis usla insats i en match som Argentina behövde honom som mest. Typ som att han "hade en dålig vinkel" :D

Och att dessutom pissa på Higuain och Palacio men inte ge samma skit till Messi så kan jag bära säga såhär till dig:

Gå och kamma dig!
Barcelona B.BOSS
2014-07-14 02:59
[QUOTE=Alltid en legend, Puyol .]dvärgen fick chansen att kvittera på en frispark, men slog den högt över. Lionel Messi tittade ner i marken, upp mot himlen, drog handen genom håret, sedan var drömmen över. Såhär beskrivs Messi i svensk media av Bank. [/QUOTE] Sverige kan bokstavligen suga av Messi. en liten skit nation som inte kan ett piss om fotboll. De har varken fotbollskultur eller historia. Costa Rica och Malta får fram bättre spelare och landslag. De sitter framför sina laptops och anställer outbildade åsnor som Bonnier familjen i tv4 betalar bra för ingenting. Jag minns blondinen i VM studion på tv4 när la liga gick på tv4 sport. Hon fick springa runt med en mikrofon lik Garå. Med tiden utnämns de till Spanien experter. Ingen bryr sig om Sverige, och deras åsikter når inte längre ut än hem till tv soffan på medelsvensson med en öl i handen. Det är sjukt hur många pantade människor jag stött på som omedvetet formats sina åsikter efter vad som har stått i Aftonbladet eller fotbollskanalen.
Barcelona B.BOSS
2014-07-14 02:52
[QUOTE=Corro Cnorro]Tycker Lavezzi var bäst i första halvlek av alla Argentinas offensiva spelare, dock så byttes han ut vilket var synd. Tyskland dock välförtjänta vinnare. [/QUOTE] Tänkte precis likadant under matchen. Han tog sig förbi pressen många gånger och var riktig nära att gå genom hela vägen. Besvikelsen jag kände när han hade blivit utbytt i andra halvlek var tungt. Jag tror med di Maria och lavezzi på plan hade saker kunnat hända För Argentina. Tyskland är inte oslagbara. Om du har skickliga mittfältare som kan dribbla/passa sig ur pressen och sätter bollen på djupledslöpande anfallare får de enorma problem. Vad som gör Tyskland så bra är mittfältet. Anfallet är egentligen mediokert men när man har så bra mittfältare och ständigt löpande anfallare som får precisa passningar och skapar lägen enkelt blir det farligheter till slut. Man får inte glömma Tysklands djup i truppen heller. Den påminner om Spaniens och ett topplag i Champions league.
Barcelona neymar JR
2014-07-14 02:42
Leomessi Är Messi för stor för att delta i presspel? Är han för stor för att löpa för någon annan? Ingen har påstått att han ska springa ihjäl sig, jag påstår att han ska röra sig för att skapa yta och tid för sig själva. Han gör det svårt för sig själv, han ställer sig själv i passningsskugga. Han hade 2 bra aktioner idag och bägge kom från högerkanten, där han hade hittat yta. Hur kommer det sig att han kan dyka upp i vm så otränad? Något du accepterar utav en professionell fotbollsspelare eller?
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-07-14 02:34
dvärgen fick chansen att kvittera på en frispark, men slog den högt över.
Lionel Messi tittade ner i marken, upp mot himlen, drog handen genom håret, sedan var drömmen över.

Såhär beskrivs Messi i svensk media av Bank.
Barcelona zick9
2014-07-14 02:28
Di Maria vann La Ligas assistliga överlägset och kom till VM efter att ha dominerat CL-finalen och varit Real Madrids bästa spelare efter Ronaldo. Resultat? 1 mål och inga assists på 5 matcher. Endast en bra match. Di Maria floppade riktigt hårt! Sen ska vi inte ens nämna Aguero. 3 starter och 2 inhopp utan mål och han ska tydligen vara PL:s bästa anfallare...
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 02:21
Messi: "A shame we can't offer the fans the trophy, but we leave with our head up high, we have peace of mind. I'm proud to be Argentine."

Messi: "This was a chance to give the fans some joy after all the sadness. Golden Ball is not important, all I wanted was to lift the cup"

Messi: "It was so close, we're angry to lose like that. Best player of tournament? Doesn't matter, you don't play for individual trophies."
Real Madrid Corro Cnorro
2014-07-14 02:20
@Barcelonistas:

Messi är bättre än Robben ja, skillnaden är att Robben slet mer för sitt lag under detta VM, speciellt när laget hade det motigt. Visst han misslyckades med en del dribblingar och sköt utanför men han försökte alltid att göra sig spelbar och var rörlig konstant med alla dessa maxlöpningar han tog. Han satte verkligen varenda försvar i spillror på ett sätt som få spelare lyckades göra i VM. Dessutom så gjorde han en del mål och assists också.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 02:16
Logik - Messi är ju den som står för allt i anfallsväg i stort sett i ett rätt så mediokert Argentina. Robben har knappast varit bättre än Messi det har la varit jämnt mellan dom två så tycker inte alls att det är fel att han vann priset. Sen får ju du tycka vad du vill givetvis.
Logik
2014-07-14 02:14
@Júnior.:

Eller så har du inte tänkt så långt med att Argentinas defensiv (med Masken som härförare) och även målvakten tog Argentina till VM-final? :)
Real Madrid Corro Cnorro
2014-07-14 02:13
@Logik:

Har du gratis SVT?
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 02:13
neymar JR

så svårt är det inte att hitta honom, han är där bredvid dom. Dom kan passa honom bollen och inte skjuta den på honom för då kan han göra något även om han är markerad.

Men du har rätt, låt messi löpa och stressa motståndarna så kan palacio och Gago sköta uppspelet med Herr Jag-kan-inte-ta-emot-en-passning-utan-utan-att-bollen-flyger-åt-helvete Higuain.
Logik
2014-07-14 02:12
@Vampíro:

Haha, men snälla lilla du...

Du får ha i åtanke att kanaler likt SVT/TV4 skall vara lättsamma i sitt "studiosnack" för att sådana som Agda 88 skall hänga med. Hade det varit typ Viasat Fotboll så hade jag kunnat förstå då man trots allt är en betalande kund och kan kräva högklassiga matchanalyser.

Logik
2014-07-14 02:09
@Thierry Henry:

Eh, nej? :D

Att bara göra fyra mål, varav samtliga kom mot lag som Iran, Nigeria och Bosnien bar INTE Argentina till VM final, men inte ens mäkta med att göra ett enda mål i slutspelet är knappast att bära sitt eget land... Bättre spelare i VM såg vi, det håller ju nästan varenda fotbollsfan med om. Räcker att kika runt på olika sociala medier, även på SF på diverse forum (bland annat även här) frodas kritik över att Messi ens fick MVP-priset.

Varför nämna Ronaldo, vi svenskar blev jätteglada när Portugal gjorde fiasko i turneringen.

Robben var i stort sett även Hollands offensiv, han skapade mängder med chanser, gjorde mål, hotade alltid, fixade straffar på kontroversiella sätt och gjorde faktiskt sitt jobb bättre än vad Messi gjorde sitt.
Annons: