/spanien/barcelona/forum/4309.aspx/spanien/barcelona/forum/4309.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-15 22:46
Om det stämmer att vi får betala €27M för Mathieu så kommer vi att ha spenderat €150M på värvningar hittils och då ska minst en spelare till komma...(Världsklassback?)
Barcelona Glaubrana
Folk lär ha aggressionsproblem eller bara ingenting att göra, är det ens officiellt? Isf OK! Då förstår jag er. Men hallå!? Bespara er lite energi, tills det är officiellt. Då får ni gärna spy galla över lucho, gärna ordagrant!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Glaubrana
Folk lär ha aggressionsproblem eller bara ingenting att göra, är det ens officiellt? Isf OK! Då förstår jag er. Men hallå!? Bespara er lite energi, tills det är officiellt. Då får ni gärna spy galla över lucho, gärna ordagrant!
Barcelona Glaubrana
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-15 22:45
Vi skulle ju köpa en billig mittback och en jävla crack, trodde man... Hur blir det nu när man köper Mathieu för 27m? Vad kommer PSG eller Dortmund att begära då?
Barcelona Barca4eva
2014-07-15 22:42
Plot twist: PSG är de som köper Mathieu och släpper sedan Marquinhos~
Barcelona Gabriel
2014-07-15 22:41
ADAM&HALILOVIC Varför skriver du med stora bokstäver?
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-15 22:39
FÖRDELEN FÖR MATHIEU ÄR::: ALLA HAR NI HAR REDAN DÖMT HONOM OCH ALLA ÄR SÄKRA med 110% ATT HAN KOMMER MISSLYCKAS, ATT HAN KOMMER VARA SKIT osv... INGEN HAR INNE HAR NÅGON STORA FÖRHOPPNINGAR PÅ HONOM,FÖRUTOM JAG OCH NÅGRA TILL SOM HAR SETT HONOM SPELA I VALENCIA
Barcelona Gabriel
2014-07-15 22:38
Ser ni vad Valencia gjorde med Mathieu? Dem sa "betala hans värde eller stick", och detta trots att Mathieu själv klagat och gnällt på Valencia och bett om att få komma till oss. Vår ledning kanske kan lära sig lite från det här? Tänker främst på hur Villa lämnade för pinsamma 2M€ bara för att han endast ville gå till Atletico när det fanns andra klubbar beredda att betala så mycket mer. Dom är så bajsnödiga i våran ledning. Lär er utav klubbar som Porto och Valencia. Kikade in Valencias forum, dem skrattar åt oss och kallar oss ignoranta och dumma för att vi kritiserar Mathieu värvningen. Det dem inte förstår är att vi har väntat på mittbackar i 3 år nu, så när man väl köper in en mittback efter alla de defensiva problemen man haft så förväntar man sig en mittback utav ren världsklass plus att spelaren ska vara i en bra ålder. Det är skillnad på Valencia och Barcelona, dem borde lära sig det!
Barcelona LeoMessi
2014-07-15 22:37
Den är värvningen ska inte ledningen få skit för. Det är Lucho som vill ha honom och dom lyssnar på hans önskemål. Och av någon anledning så är han otroligt mån om att få Mathieu till laget. Jag har inte något emot själva spelaren, snarare prislappen som är åt helvete. Mathieu är typ lika gammal som Alves och dom kan få mer för honom än vi kan få för Alves.
Barcelona Bentley King
2014-07-15 22:37
Det året vi vann allt (08/09) så hade vi FEM mittbackar! I Puyol, Pique, Marquez, Milito och Caceres! Lägg där till att vi hade Abidal samt Touré som kunde hoppa in, till och med Busquets! Nu har vi TVÅ renodlade mittbackar i Pique tillsammans med Bartra, och ingen av de är världsklass. Fattar ni nu hur jävla viktigt det är för oss att köpa mer än 1 mittback av klass? Det räcker fan inte med han där Matheiu eller hur man stavar hans namn. In med Benatia eller Hummels så ser det bättre ut. Jag hoppas verkligen att det är fler mittbackar på gång, annars har vi spenderat nästan 2 miljarder kronor på anfallet helt i onödan!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-15 22:33
Rambla~ Mathieu är ingen panikvärvning, fönstret är öppet till 31 augusti... Det här är Enriques värvning som sagt och precis som Bartomeu sagt så gör man det som krävs (ekonomiskt) för att tränaren ska få dem spelare som man vill ha....
Barcelona LennyRomario
2014-07-15 22:33
Mathieu är garanterat bättre än pique i nuvarande form. Men bortåt 200 miljoner för en 31-årig back som inte heter Thiago Silva kan aldrig räknas som en bra affär. Men skit i det vad fan, vi har ju sponsorer å reklam å superstjärnor på topp. Superkul ju.
Barcelona zick9
2014-07-15 22:32
Är inte Höwedes bättre än Mathieu?
thaowl
2014-07-15 22:32
Ta det lugnt med kritiken, Mathieu har ju inte ens debuterat än. Låt han lira i några matcher innan ni dömmer ut honom.
Barcelona Rambla~
2014-07-15 22:31
Hade man sett till att få "rätt" betalt för egna spelare som säljs hade det inte behövts värva i panik till överpris som med Mathieu, eller gett fan i att värva för summor som för Suarez. För nu fattas det inte mycket till de dyra mittbackarna i och med priset för Mathieu. Benatia, Hummels osv, vad kan de gå på?
Barcelona Gabriel
2014-07-15 22:30
Allt som jag tänker angående Mathieu värvningen har redan sagts här inne. Pinsamt köp, pinsamt. För de pengarna dessutom, hur fan tänker man? Mathieu har fan inget att göra i en klubb som Barcelona. 31 gammal spelare med 1 säsong som mittback för 20M€ plus skatt. Hur i helvete? Detta är min första grova kritik till Lucho, det dröjde inte länge. Säsongen har inte ens börjat än. Hur tänker han ens gällande värvningar? Han sa ju även att det stod mellan RVP, Suarez och Berbatov. Ursäkta mig men WTF? Berbatov och Van Persie? Det är faktiskt skrämmande att läsa, nu blev det som tur är ändå Suarez, men tänk om vi inte hade lyckats med honom, fattar ni att vi hade köpt Van Persie eller Berbatov då istället? Wow, the horror. Mathieu, usch säger jag bara. Men det är inte ledningens värvning, det är Luis som ska kritiseras för det här!
Barcelona Blaugrana91
: 1.70-ligan - köp en back, tack Spelar ingen roll om han är bra, som du säger han fyller 31 (iof ingen ålder för en back) men att betala €27M!!!!!!!!!!!! Jag spyr över det här. Här var man otroligt nöjd för bara några timmar sen över värvningarna hittils, världsspelare som Suarez och Raktic, samt grymma spelare som Ter Stegen och Bravo klara. Men nu förstörs mycket på grund av denna MATHIEU...
thaowl
Mathieu kan lira högerback om jag inte har helt fel, kan det inte vara där han tänkt lira då? Säger inte att detta är någon superköp, men en stabil spelare som säkert ändå har en 4 år kvar på höf nivå. Är han tänkt som reserv så är han en riktigt stabil reserv, även om priset är överdrivet högt såklart.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-07-15 22:28
Ja, det går inte direkt kritisera kvalitén hos Mathieu, som trots allt inte är tänkt som en startspelare, men det är just där problemet ligger - så mycket pengar för en rotationsspelare, hur bra denne än är, är för mycket pengar. Får vi dock in en mittback av världsklass är jag hur nöjd som helst med vår försvarskonstellation.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-15 22:28
SKA BOJKOTTA HELA SÄSONGEN om MATHIUE BLI START SPELARE HELLRE MACHERANO ETT EN DÄR BAK
Barcelona Barc6
2014-07-15 22:27
Roligt om inga mer mittbackar värvas och han blir startspelare bredvid pique och matthieu lyckas bli världens bästa mittback... Eller näääääääääää
2014-07-15 22:27
På Valencias forum säger man att Mathieu kommer överraska oss alla, att han är så mycket bättre än vad vi tror. Men vad fan, det är 27milj euro för en 31 årig back!
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-07-15 22:25
Kommer skjuta mig själv om Mathieu kommer. Snälla hoppas det inte sker!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-15 22:24
Vad fan tänker Enrique med, för det här är hans värvning inte ledningens.

Han sa precis när han tillträtt som tränare att Mathieu är en mycket bra spelare och han alltid är ute efter bra spelare, något i den stilen...
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-15 22:21
Pissköp!!!!!!!
2014-07-15 22:18
Inget emot spelaren, skarpt emot priset dock. 27 miljoner för en 31 årig reserv? Det finns fan inte. Han kostade 8milj ifjol och var då ett år yngre. Nej, bara nej! Vi är fan uppe i summor vi hade kunnat få en hel drös toppbackar för
Barcelona Barieta
2014-07-15 22:17
Det är illa om man bestämmer sig för att betala runt 27M för Mathieu.. riktigt illa. Mangala ryktades väl för runt 35M, allså ca 8M mer.
Jävligt dålig affär av ledningen..
Barcelona Blaugrana91
2014-07-15 22:16
Smogen

Verkligen klubben kastar pengar som aldrig förr, Mathieu antagligen tänkt som reserv kastar man €20M+ på....

Jaja det är som det är, hoppas verkligen man lyckas få in Hummels också då är jag ändå nöjd.
Barcelona NoGo™
2014-07-15 22:16
@Rambla~

+1

@Vampíro

WORD!
Annons: