/spanien/barcelona/forum/4306.aspx/spanien/barcelona/forum/4306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-07-17 12:52
Jag undrar varför Subotic alltid blir förbisedd? Varje gång jag har sett Dortmund spela har han varit den bättre försvararen av dem två backparen
Barcelona Barc6
2014-07-17 12:44
Gabriel. På så sätt ja självklart att han kommer bänkas.. Sedan kan folk bli skadade också.. Då är han första val.. Det är ju sånt Barca har tappat nu senare åren, en bred trupp, det är det Barca gör fel.. Vad ska man göra ifall iniesta blir skadad eller rakitic? Vad har man på bänken? Rafinha är duktig men det kommer ta tid tills han kommer in i Barca, ska Sergi fylla ut hålet (Gud förbjude).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-07-17 12:43
Gick igenom några storklubbars trupper och fastnade lite på Chelsea, måste erkänna att dem skrämmer mig, inte för deras offensiva kvalitéer men dem är verkligen ett typiskt Mourinho-lag. När jag funderade på den eventuella startelvan så fick jag bara en tanke - BLOCK!

Courtois

Ivanovic - Cahill - Terry - Felipe Luiz

Ramirez - Matic

Oscar -Fabregas - Hazard

Diego Costa

Hur i helvete ska man göra mål mot dem, haha. Tror Chelsea (tyvärr) kommer att vara en stark kandidat till CL titeln nästa säsong. Säga vad man vill om Mourinho, men killen vet hur man värvar spelare under sommaren. Han gör nästan alltid klockrena värvningar till hans klubbar.
Chelsea
2014-07-17 12:41
Hur många år hade Fabregas kvar på kontraktet?
Barcelona Gabriel
2014-07-17 12:40
Barc6

Nej, sluta nu... (hemska tanke)

Angående Isco så är du ju själv medveten om att det blir Kroos som tar Khediras plats och inte Isco, och sen säljer enbart Madrid Di Maria om de köper in James Rodriguez. Isco kommer fortfarande att fet bänkas. På mittfältet kommer Alonso, Kroos, Modric och Di Maria (James) att gå före honom. Vem ska han peta?
Barcelona LeoMessi
2014-07-17 12:40
Så kroos är klar för madrid alltså. Om jag ska vara ärlig så skrämmer det inte mig, visst han är en jävlig duktig spelare men det är inte det typen av spelare som brukar ställa till ett helvete mot oss när vi möts.
Barcelona Barc6
2014-07-17 12:35
Gabriel. Kan mycket väl bli så fast ifall du ändrar Hummels namn till matthieu :/
Barcelona Barc6
2014-07-17 12:34
Jag förstår inte varför isco skulle gå någonstans (skulle gärna se han i Barca dock). Vem säger att han inte kommer få speltid? I och med värvningen av kroos betyder det alltså att khedira kommer att lämna, sedan kmr di Maria också lämna så det kommer bara finnas kroos modric och alonso före honom på mittfältet....
Barcelona Gabriel
2014-07-17 12:33
El Clasico i höst? Kaylor Navas Carvajal - Varane - Ramos - Marcelo Modric - Kroos Bale - James Rodriguez - Ronaldo Benzema Neymar - Suarez Messi Iniesta Rakitic Busquets J. Alba - Hummels - Piqué - Dani Alves Ter Stegen
Barcelona Gabriel
2014-07-17 12:30
MabastB

Milan har inte ens råd med Isco, ingen italiensk klubb har råd med Isco. Även om nu Madrid hade bestämt sig för att sälja Isco så kommer de inte kunna ha råd, framför allt inte när klubbar som PSG, City, United mfl kommer att visa intresse.

Milan har inte en chans!
Barcelona MabastB
2014-07-17 12:24
Mer eller mindre klart att Navas lämnar för Madrid..
Barcelona MabastB
2014-07-17 12:22
Bara för vi prata om honom såg jag detta rykte nu, dock undrar jag om Isco verkligen viill gå till Milan
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-07-17 12:13
Nuno (coach Valencia): "Barça-Mathieu? He told me you get such chance at 22, he's getting it at 31. If Barça offer 20M, we'll decide" [cope] Hahaha till och med Mathieu tycker att detta är sjukt.
Barcelona Gabriel
2014-07-17 12:05
Capitan \(^.^)/

Nej, bort med Song genast. Han har inget att göra hos oss!

Vi måste ut med sånna spelare!
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-07-17 12:00
Nu när Dortmund gjort klart med Mathias Ginter så tror jag att dom är villiga att släppa Hummels för en saftig summa.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-17 11:59
En tanke bara. Vad tycker ni om att behålla Song och spela honom på en av de offensiva mittfältspositionerna? Han skulle kunna agera lite som Yaya i City, delvis att bidra med kraft och fysik i offensiven. Det var väl också där han var som bäst under tiden i Arsenal. Jag tror inte att han skulle ta så mycket speltid från Rafinha, utan fungera som en bättre ersättare än Roberto, som helt ärligt inte verkar besitta någon utmärkande talang.
Barcelona ViscaBarca
2014-07-17 11:42
Kan man hoppas på hummels trots allt?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-07-17 11:40
Jävlar grande!!! Läskunskaperna är inte dom bästa ser jag... " likt busquets och pedro ". Vi har absolut fått fram ett par bra spelare, men de är ju inte direkt samma klass på dom som det var när de 2 lyftes upp. Sen så förstår väl jag också att vi måste köpa spelare men att köpa en suarez ( som jag inte ser vart han ska ta plats någonstans ) för 850Mkr är väl säkert bra tycker du? Jag är inte emot att vi inte ska köpa spelare, men just nu gör vi det utan någon som helst strategi!! Lite som när vi köpte Ibra, då det mesta troligen handla om att vissa muskler. Hatar hela den här jävla rosellperioden!!! Fan gått och blivit från "mer än en klubb" till "vilken klubb som helst"...
Barcelona Gabriel
2014-07-17 11:40
Att köpa Isco är helt omöjligt då de aldrig hade sånt honom till oss, vi hade våran chans förra sommaren men valde att strunta i det och se på när Real köpte honom istället. Tycker synd om Isco, hur ska han få sin ärliga chans att blomma ut. Han är långt ifrån en prioritering för Ancelotti och nu har man alltså köpt in Kroos som utan tvekan kommer att starta. Sen har dem Modric, Alonso, Khedira och Di Maria som alla går före Isco i rangordningen. Nu kanske Di Maria lämnar, men då köper dem ändå in James Rosriguez för en monstersumma. Ska han spela i anfallet då? Ja, sure, att flytta på någon utan Bale, Benzema och Ronaldo gör han ju säkert, och inte ens där blir han ett 4:e val när Jese är hundra procent fit. Nepp, Isco kommer att agera bänkspelare även nästa säsong och borde faktiskt ta och fundera rejält över sin framtid. Att få honom till oss är omöjligt, men hade jag varit tränare för i princip vilken annan storklubb som helst hade jag försökt signa honom från Madrid. Finns flera st som han hade gjort bra ifrån sig i, framför allt i England. Arsenal, United, City, eller varför inte Dortmund? Synd att han valde att gå dit, han borde varit smartare.
Barcelona LennyRomario
2014-07-17 11:32
Är det bara jag som befarar att det kan vara " över" för Messi? Hans formsvacka har varit en hel säsong. Finns det egentligen någonting som tyder på att han når samma höjder igen? Tycker det påminner en hel del om hur Ronaldinho tonade ut. 2006/2007 gjorde han typ 20 mål, men det syntes att det inte var samma Ronaldinho. Och hans sista säsong var.... Ja, inte bra. Den riktige Ronaldo tappade sin explosivitet på samma vis, även om hans skadehelvete inte går att jämföra med Ronaldinho å Messi. Ronaldo lyckades ju ställa om sin spelstil och blev mer av en en renodlad målgörare sista säsongerna, med inte allt för många och långa maxlöpningar. Helt enkelt, jag oroar mig för att Messis kropp säger ifrån. Den orkar inte längre. Kanske är det så som han spelat senaste året vi får vänja oss vid att se honom? Han lär ju göra sina 30 mål ändå alltså, men tiden som den odiskutabelt bästa kanske nått sitt slut.
Barcelona Acrobat
2014-07-17 11:28
Real Madrid har förstört Isco...
Barcelona NoGo™
2014-07-17 11:26
@Tiki-Taka

De känns ju som det mest logiska men har fått intrycket av att de inte kommer att hända då de anser att de har bra täckning på mitten.
Det som gör mig orolig är att om de värvar Cuadrado är att de kommer spela han som högerback, vilket jävla waste!!

Only in Barcelona..
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-17 11:23
NoGo Hoppas även en mittfältare värvas om xavi lämnar, ett måste enligt mig.
Barcelona NoGo™
2014-07-17 11:20
Barcelona plan to sign three more players this summer. Mathieu, Marquinhos and Cuadrado are the main options. [sport]
Barcelona Cule4life
2014-07-17 11:08
Vi borde sno Isco
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-17 10:50
DM1982 Det stämmer. Därför är det grymt viktigt att Barca B fortsätter hålla sig kvar i segundan. Och inför denna säsong ser det grymt bra ut. Många spelare känns redo att hoppa in och bidra till a-laget när det behövs :)
Barcelona MabastB
2014-07-17 10:47
Såg att Kroos blev klar för Real. Jag undrar när Isco ska få sin ärliga chans? det verkar som alla madridistas har glömt honom. Tycker verkligen synd om grabben. Nu lär ju Illaramendi knappast få mycket speltid, inte för jag gillar killen men förra säsongen hyllade vissa real för att värva smart och ungt och spanskt men nu med facit i hand så ser jag bara en carvajal som lyckats, resten har mer eller mindre floppat. Hade dock älskat att se Isco i Barca.
Barcelona Riiio!!
2014-07-17 10:36
Såg att man diskuterar anfallspositionerna samt vem som kommer spela osv. Övertygar inte Pedro direkt så tror jag vi kommer spela med antingen Rafinha eller Iniesta i anfallet. I alla fall tills Suarez får lira igen. Hade varit Nice annars och lira med busy som defensiv med Rakitic och Iniesta framför. Rafinha i en släpande anfallsroll med Messi och Neymar längst fram. Messi kanske gör det Nice med en anfallare bredvidsig centralt och Neymar lär trivas också. Alba och Montoya lär ändå ta hand om kantspelet ;-)
Barcelona DM1982
2014-07-17 10:14
[QUOTE=petersays]Fast så här. Suarez får inte spela på flera månader. Deulofeu är i princip HELT oprövad i a-laget (ett inhopp typ va?). Dongou spelar inte i a-laget. Visst kan man kalla upp honom, men det kommer man inte göra eftersom om han gör för många matcher (hjälp mig med exakt antal) så får han inte fortsätta i segundan utan måste flyttas upp till a-laget. Men sedan håller jag med, det är inte en kantlöpare vi behöver - utan isåfall en striker som kan spela innan Suarez får grönt ljus och som även kan varva med honom sen. Jag skulle gärna se Bacca på den positionen. 21 mål i Sevilla förra säsongen, 28 år i höst och står alltså inte i vägen för ex Dongou. Kan fortfarande säljas och inbringa stålar om 2 år. Castro vill ha ca €17M men kan gå för lägre summor (eller inkludera byten?), Martinez vill ha honom i Everton så läge att ligga på då. [/QUOTE] Dongou får spela hur många matcher som helst med a-laget utan att behöva flyttas upp. Om b-laget spelade en division längre ner så är det bara fem matcher de får spela. Det har något med åldern att göra, har för mig att det är under 25 år som gäller. Så minns jag det i alla fall och det är väldigt mycket därför det är så viktigt att b-laget håller sig kvar i segundan.
Barcelona petersays
2014-07-17 10:03
@Thierry Henry:
Fast så här. Suarez får inte spela på flera månader. Deulofeu är i princip HELT oprövad i a-laget (ett inhopp typ va?). Dongou spelar inte i a-laget. Visst kan man kalla upp honom, men det kommer man inte göra eftersom om han gör för många matcher (hjälp mig med exakt antal) så får han inte fortsätta i segundan utan måste flyttas upp till a-laget. Men sedan håller jag med, det är inte en kantlöpare vi behöver - utan isåfall en striker som kan spela innan Suarez får grönt ljus och som även kan varva med honom sen. Jag skulle gärna se Bacca på den positionen. 21 mål i Sevilla förra säsongen, 28 år i höst och står alltså inte i vägen för ex Dongou. Kan fortfarande säljas och inbringa stålar om 2 år. Castro vill ha ca €17M men kan gå för lägre summor (eller inkludera byten?), Martinez vill ha honom i Everton så läge att ligga på då.
Annons: