/spanien/barcelona/forum/4305.aspx/spanien/barcelona/forum/4305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 02:55
Haha James Rodriquez .. en spelare som kommer till kvartsfinal ska fan inte vinna de priset. Robben? Tycker de va jämnt mellan Messi och Robben jag tycker dock Messi var betydligt mer viktig för Argentinas spel än vad Robben var för Hollands.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-07-16 02:46
Varför bannar inte mods bara Izet Kaljic? Killen har trollat runt här i ett par dagar utan att någon agerar.
I.Kaljic
2014-07-16 02:44
@Vampíro:

Men snälla du, har jag ens nämnt Ronaldos namn överhuvudtaget i inlägget du citerade? :D
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-16 02:40
@Barcelonistas:
Precis det man behövde läsa innan man lägger sig, onödig position att ändra på när man har Alves. Och att LE är ute efter mittbackar(plural) gör att man kan sova med ett smile. AndreD Tack för informationen kring transfer budgeten. The suspense is killing me vem blir back nr 2?
Barcelona AndreD
2014-07-16 02:35
@Funeral Canticle (Lucho bienvenidos):

Ut:

Fabregas - 36m
Sanchez - 42.5m
JDS - 2m

=80.5

In:

Rakitic - 20m
Ter Stegen - 12m
Bravo - 12m
Suarez - 81m (?)

=125m

Transferbudget enligt Bartomeu, 120m. Vi har alltså 74.5m kvar att värva för just nu om han inte ljuger och 54.5m om Mathieu köps för 20m.
Barcelona Chrisicito
2014-07-16 02:30
Schysst video på Mathieu i länktipset Edit: När jag tryckte på länken så kom jag inte direkt in på videon,men det är den som är 2:32 som jag syftar på "Jérémy Mathieu vs. EFC"
Barcelona B.BOSS
2014-07-16 02:16
Om Mathieu värvas för den summan som det talas om är sjukt. 20 för song, 20 för chygrinski och 20 plus skatt för Jeremy. Skjut mig. Hur svårt ska det vara att värva en mittback? !!!!! Det kommer sluta med Pique och Bartra till sist ska ni se. Eller masken och pique.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 01:59
Cuadrado is not a priority for Barcelona. Luis Enrique focuses on centre back signings and wouldn't mind Dani Alves staying. [md]
2014-07-16 01:49
The Reporter

Såg att du också hade svarat på min fråga gällande budgeten, skönt att det finns lite kvar efter en eventuell köp utav fransmannen.

Nu vill man bara snabbspola silly season så truppen är spikad och klar
Barcelona Imzon
2014-07-16 01:36
@The Reporter:
Jag har sett honom tillräckligt med många gånger för att skapa mig en uppfattning i alla fall om han är ett fysiskt monster eller ej. Jag kan sträcka mig så långt att jag tycker han är lång.
Barcelona >The Reporter<
2014-07-16 01:31
Imzon Han är väääldigt stark Mathieu. Om du nu sett honom många gånger
Barcelona >The Reporter<
2014-07-16 01:30
Hörni! Jag har en långsökt scenario ifall Xavi drar, men ändå inte så långsökt. Vad sägs om att Afellay stannar och får speltid tsm? Jag tror att han har mycket kvar att ge och han har väl inte ryktats bort intensivt? Kanske imponerar han på Lucho. För han är mycket bättre än Roberto. Busq, Rakitic, Iniesta, Rafinha, Masche, Afellay
Barcelona Imzon
2014-07-16 01:27
Cule4life: Ja vårt försvar kommer vara minst lika fantastiskt med Mathieu och Pique. Jag tror Pique gör en stark säsong och går All in. The Reporter: Mathieu ett fysiskt monster? Spontant känns fysiskt monster mer som Vincent Kompany, Yaya, Wilfied Bony och typ Ivanovic.
2014-07-16 01:25
@Cule4life:

Jag gillar optimisten men ersättare till Sanchez?
Räcker det inte med Pedro och Deulofeu som inhoppare bakom Neymar,Suarez,Messi?

Är försvaret uppgraderad med 2 mittbackar har jag inget emot att man förstärker truppen på positioner som redan är stark, tror Le är rätt man att rotera en stor trupp men first thing first the defence!

Börjar låta som en trasig skiva :(
Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 01:15
Cule4life

Real kan knappast "lätt" lägga dem summorna du pratar om, i deras årsredovisning står klart och tydligt att på grund av stora investeringar tidigare år har dem en transferbudget på drygt €45M som man kan spendera ur egen ficka.

Men visst säljer dem Di Maria och Khedria och några fler har dem kanske råd med en av dessa som sagt.
Men som jag sa tidigare om dem säljer Di Maria och ersätter med James så ska vi vara ganska glada, Di Maria är en bättre spelare.

Enda värvningen jag är lite sur att dem gör är Kroos, supernöjd att vi fick Rakitic såklart, men iom att Xavi kanske lämnar så tycker jag ändå att vi borde gå för en till mittfältare.

Du tror för övrigt alltså på 4 nya spelare till?? Tveksamt där.
Barcelona >The Reporter<
2014-07-16 01:11
Tror du verkligen?
Barcelona >The Reporter<
2014-07-16 01:10
Cule4life Tror dyrbart vi får en Xavi ersättare, en Alexis ersättare i form av Cuadrado, en världsmittback och en mittback som är truppspelare för 60-70? Bara Cuadrado själv kostar 35 haha
2014-07-16 01:07
@Barcelonistas:
Då kanske det finns en liten hopp om fler som anländer sett till budgeten. The suspense is killing me!
Barcelona Cule4life
2014-07-16 01:06
@Blaugrana91:

Det vet du inte, Real har bara Benzema som central anfallare i princip, Dom behöver en som kan flåsa han i nacken. Dom kan lätt lägga 100 mille för Falcao och James.
-------------------
Grabbar,

Cesc+Alexis = ca 80 milj

Suarez = ca 80 milj

+- 0

Terstegen+Bravo+Rakitic = ca 50 milj

Jag anser att Barca har kvar att spendera ca 60-70 milj. Så vänta Cules, Det kmr regna bomber snart. Jag tror på en ersättare till Alexis i form av en typ som Cuardado, Och ifall Xavi lämnar dyker ngn ersättare upp där också, Sen kmr det komma en hyfsat bra mittback som ska vara en truppspelare, Och sen en världsmittback som ska rakt in i elvan.
Barcelona >The Reporter<
2014-07-16 01:06
Barcelonistas Cuadrado är en bra lirare, men intressant att se hur man tänker använda sig av honom ifall han kommer. Känns som att vi måste spela mer defensivt på ena flanken. Kan inte mig honom som högerback? Om vi har Alba och Ney på ena kan vi inte ha Alves/Cuadrado och Messi på andra känner jag. Det är just den offensiva obalansen som drabbat oss senaste åren.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 01:00
The Reporter - ja Barto har ju själv gått ut och sagt att vi kommer värva minst 2 MB sen kan det bli fler. Det har ju ryktats en hel del om Cuadrado och det är en spelare jag gärna hade sett i Barca.
Barcelona >The Reporter<
2014-07-16 00:56
Barcelonistas Precis! Pengar finns och dem kommer klubben att använda sig av för att köpa spelare
Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 00:56
Barca och Nike presenterar nya bortatröjan.

Vad tycker ni? Själv gillar jag den faktiskt.
Barcelona >The Reporter<
2014-07-16 00:55
Funeral Dem 3 är inte nog, men det kommer komma en till och pengar finns. Vi hade till en början 1,2 miljarder att köpa för. Vi har köpt Suarez, Rakitic, Ter Stegen och Bravo för ungefär den summan. Sedan har vi sålt Alexis och Cesc men även Dos santos och snart några andra. Vi har/kommer att få in ungefär 850 miljoner av försäljningarna. Matiheu för ungefär 200 gör att vi kan köpa minst en back till. Kanske Hummels för 450?
Barcelona Imzon
2014-07-16 00:50
Mathieu i Barca tröjan.. hahaha

20 M EURO + skatt hahaha

Till alla er som sitter och hoppas på Hummels, Mangala eller Verthongen hahaha

Hahahah jag ger upp. Det är fan dags, jag bokar enkel biljett ner till Barca och letar upp Zubi och Barto. Vilka ska med?
Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 00:50
Cule4life

Real kommer inte värva Falcao och James...
Om dem värvar någon alls av dem så kanske det blir James...
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 00:46
Funeral - pengar finns vi har bara fått in 80M via spelarförsäljningar alltså täcker det hela Suarez värvningen i stort sett. Vi har cirka 100M kvar att värva för det är jag ganska säker på.
2014-07-16 00:44
@The Reporter:

Mathieu, Bartra, Pique och (Masken vid behov är) ingen stark försvarslinje och frågan är om det finns pengar till en till mittback efter detta.
Barcelona Cule4life
2014-07-16 00:44
Barca har världens bästa anfall, Real tätt efter ifall Falcao och James anländer.
Barcelona Mäktiga Messi
2014-07-16 00:41
0
Annons: