/spanien/barcelona/forum/4300.aspx/spanien/barcelona/forum/4300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2015-01-31 12:36
För att klargöra lite Spelet utan boll är suarez fantastisk, däremot när han får bollen brukar det tyvärr gå åt helvete allt som oftast. Riktig klumpig med boll stundtals men fortfarande fantastisk utan boll. Att vi har ett bättre anfall nu pga suarez är självklart Att vi t om har ett bättre försvar pga suarez är också självklart. Då vi nu har en striker som startar pressspelet istället för en kantspelare som släpper sin position för att pressa Allt är inte himmel och allt är inte helvete, det kan fortfarande bli mycket bättre. Men nu har spelarna 100% inställning och alla springer för varandra Visça
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-01-31 12:22
Snarare du som inte följer matcherna om du inte kan se hans brister i de enkla momenten. Det har vart jävligt tydligt under alla dessa matcher han spelat, han har stora problem med både bollmottagningar och passningsspelet. Han tappar jävligt mycket boll. Bara för att han gjorde en assist betyder det inte att han är fläckfri i resten av spelet. Som att säga att ett mål automatiskt betyder att han aldrig missar lägen.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-31 12:16
@Vampíro:

Vad yrar du om? Vårt spel är fantastiskt nuförtiden. Suárez gör ett strålande jobb. Såg du ens Suárez' mottagning och passning till det första målet mot Atletico? Falsifierar ditt påstående då det är sådant här skitsnack som dyker upp när vi i själva verket inte har några problem på fotbollsplanen i dagsläget. Bara löjligt påstående att Suárez sinkar vårt spel.

Om det är någon som hade usla mottagningar, var värdelös på att utmana och slog bollen ifrån sig 4m varje gång han försökte ta emot den så var det Alexis Sanchez som, gudskelov, blivit såld. Tydligen har du blandat ihop dessa herrar. Allt annat vore pinsamt ... som du själv uttrycker det. ;)
Barcelona Vampíro
2015-01-31 11:53
Problemet med Suárez är inte bara att han missar alla sina frilägen. Han har enorma problem med att ta emot enkla passningar och tappar även bort bollar höger och vänster. Ganska pinsamt för en så etablerad spelare.
Barcelona ElRaval
2015-01-31 11:50
Jahopp. Då är Cuadrado på flyget till London då.. Skoj
Barcelona Barcelonistas
2015-01-31 11:17
Fast skillnaden där är att Real Madrid kör ett betydligt enklare spel därav så klarar spelare av att anpassa sig lättare till Real Madrids spel. Real kör bara ett vanligt omställningsspel där man väntar in misstag från motståndarna för att ställa om. Barcas spel är betydligt svårare att utföra.
Barcelona oocbgb
2015-01-31 11:05
[QUOTE=S.Eto'o]Rambla Hans första säsong i europa med groningen så gjorde han 14 mål på 32 matcher som 19-20 årig. Hans första säsong i Ajax så gjorde han 21 mål på 37 matcher vilket är sjukt bra för en 20-21 årig spelare. Hans första hela säsong med Liverpool så gjorde han 17 mål på 37 matcher som 23-24 årig. Suarez har alltid vart en stor målskytt som gör många mål, din fakta var lite missledande. Visst han gjorde fler mål i sin andra säsong i liverpool samt ajax men så är det ju med dem flesta spelarna dvs bättre i andra säsongen. Om en 28årig spelare värvas för 80 miljoner euro så krävs det att han leverar direkt, han är ingen Neymar som behöver anpassa sig utan vi snackar om världens bästa anfallare, pls bästa spelare två år i rad. Ta ronaldo som ett exempel. Dominerade hela engelska fotbollen och europa med 26 mål på 48 matcher i hans sista säsong med united. Sedan så lämnar han för rekordsumma till Real och i hans första säsong så behövde han inte anpassa sig rätt så mycket (real hade flera nya spelare så det var svårt för dom att hitta sitt spel) utan han gjorde 33 mål på 33 matcher. Jag kräver inte att Suarez ska göra 25 mål denna säsong men han ska åtminstone sätta dom enkla lägen rakitic messi och neymar serverar honom. Ta matchen mot atletico sociedad elche (cupen) psg celta vigo som ett exempel. [/QUOTE] Absolut ska man ha krav på någon som kostar 80m€ men du måste ta med lite saker i beräkningarna. För det första fick han sitt livs VM förstört, jagad av media världen över och en avstängning i 4 månader. Han blev inte bara utan försäsong, han fick inte ens träna med sitt nya lag eller vara på dess arena (?). Bara att jämföra med när man är tbax på jobbet efter en månads semester, man fattar ingenting när man är tbax. Lägg för övrigt till den press Suarez har på sig, med de kassa förutsättningar.. Säg en spelare som utan ovan hinder lyckats första säsongen i Barcelona, de kan du räkna på en hand oavsett hur stora namnen är. Däremot så har Suarez så mycket fotboll i sig att succén kommer komma, men under omständigheterna så den lär inte komma förrän nästa säsong eller möjligen i slutet på säsongen. Kanske lossnar det som mest när vi väl behöver honom..
Barcelona Neymar11
2015-01-31 10:51
S.eto'o Fortfarande en stor skillnad från att gå från stjärnan i Liverpool till en i mängden i Barcelona. I Liverpool kunde han göra vad han ville, hade en friroll och alla passningar gick till honom Ronaldo var direkt Madrids stora stjärna allt anpassades efter honom Det enda suarez ska göra lugna ner sig och sätta sina lägen sen blir det bra. Han ska agera striker fullt ut
Barcelona S.Eto'o
2015-01-31 10:10
Rambla Hans första säsong i europa med groningen så gjorde han 14 mål på 32 matcher som 19-20 årig. Hans första säsong i Ajax så gjorde han 21 mål på 37 matcher vilket är sjukt bra för en 20-21 årig spelare. Hans första hela säsong med Liverpool så gjorde han 17 mål på 37 matcher som 23-24 årig. Suarez har alltid vart en stor målskytt som gör många mål, din fakta var lite missledande. Visst han gjorde fler mål i sin andra säsong i liverpool samt ajax men så är det ju med dem flesta spelarna dvs bättre i andra säsongen. Om en 28årig spelare värvas för 80 miljoner euro så krävs det att han leverar direkt, han är ingen Neymar som behöver anpassa sig utan vi snackar om världens bästa anfallare, pls bästa spelare två år i rad. Ta ronaldo som ett exempel. Dominerade hela engelska fotbollen och europa med 26 mål på 48 matcher i hans sista säsong med united. Sedan så lämnar han för rekordsumma till Real och i hans första säsong så behövde han inte anpassa sig rätt så mycket (real hade flera nya spelare så det var svårt för dom att hitta sitt spel) utan han gjorde 33 mål på 33 matcher. Jag kräver inte att Suarez ska göra 25 mål denna säsong men han ska åtminstone sätta dom enkla lägen rakitic messi och neymar serverar honom. Ta matchen mot atletico sociedad elche (cupen) psg celta vigo som ett exempel.
Barcelona Barca4life98
2015-01-31 10:06
Demakast Fyfan vad dåligt. När Real kom till final mot Atletico för några år sen, då skulle man såklart spela på Bernabeu. Man ska ha det bestämt innan varje turnering istället. Men är det inte så att dom har en preliminär arena innan turneringen börjar, eller har jag fel?
Demakast
2015-01-31 09:57
@King Puyi Ställde frågan igår. Det avgörs senare var finalen spelas, beroendes på vilka två lag det är som möts i finalen.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-31 06:32
vart spelas copa finalen? är det på bernabeu?
Barcelona Junta Dimision
2015-01-31 00:53
Förövrigt gjorde Celso Borges 2 mål i sin debut för Deportivo borta mot Rayo Vallecano, kul för honom!
Barcelona Junta Dimision
2015-01-31 00:28
Barcelona Junta Dimision
2015-01-31 00:28
Barcelona Junta Dimision
2015-01-31 00:26
@Funeral Canticle:
Ung talang skulle jag inte kalla honom, han var ju redan en väldigt etablerad spelare i Bundesliga efter att ha varit på lån hos Werder Bremen där han blev en riktigt bra spelare. Jag trodde han skulle få speltid i Chelsea då han är en enastående playmaker, men han blev utfryst av Mourinho och under sin tid i Wolfsburg har han varit helt fantastisk. Vågar säga att han har varit Bundesligas bästa spelare i år och det är en tidsfråga innan han når absoluta toppen. Visserligen har Wolfsburg väldigt mycket pengar och har råd att ha kvar honom, men så bra som han är just nu så ska han vara i något topplag. Ifall vi behöver en mittfältare 2016, så är De Bruyne en spelare man ska fundera på, för det osar klass om killen. Idag gjorde han två mål och 1 assist på självaste Bayern München och han har nu gjort 5 mål och 11 assist för Wolfsburg i ligan denna säsong. Slipar han ordentligt på sitt passningsspel så säger jag bara, sign him up 2016!
Barcelona Funeral Canticle
2015-01-31 00:05
@Junta Dimision:
Har Mourinho någonsin varit bra med unga talanger är frågan? Känns som en tidsfråga innan han och Hazard börjar tjafsa :) Inte för att han är en ung talang men han känns inte som en Mourinho spelare precis
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 00:04
Demakast Det var väl 4-0 mot real Madrid vill jag minnas.
Barcelona Funeral Canticle
2015-01-31 00:03
@Demakast:

0-4 hemmaförlusten mot Real svider nog värst
Demakast
2015-01-31 00:00
Vad är Peps största förlust som tränare i en match? Är det kvällens 4-1?
Barcelona Barca4life98
2015-01-30 22:50
Suarez har kanske inte varit den Suarez vi såg i Liverpool, vilket är förståligt. Men killen har ändå gjort 5 mål och 10 assist på 17 matcher. Nästan en poäng per match. Målen kommer att komma nu i vår var så säkra. Det rakare spelet kommer att passa honom.
Barcelona Rambla~
2015-01-30 22:41
Suarez vill många kritisera, inte bara på det här forumet.

Här är lite fakta.

Det tog tid för honom innan han kom igång med målskyttet i sin första europeiska klubb Groningen.

Det samma gäller i Ajax, gjorde sig inte känd som någon större målskytt under sin första säsong.

Även i Liverpool tog det en säsong innan han exploderade i målskyttet.

Oavsett vilket, så har han alltid gett 100% på planen och visat en otrolig vinnarskalle som ibland tom gått till överdrift.

Det han har emot sig i Barca är väl den höga transfersumman. Alla kräver omedelbar succe.
Barcelona Rambla~
2015-01-30 22:36
Jag tycker vi ska tona ner våra insatser de senaste veckorna lite. Visst har vi sett riktigt bra ut vissa stunder men hur bra är vi på att kontrollera matcherna jämfört med tidigare säsonger? Senast mot Atletico kunde det slutat lite hur som helst. Straff nr 2 till Atletico när Alba får skott på sig och vi kanske får ett helt annat slutresultat. Ja, spelet ser rakare ut i vissa matcher, speciellt när vi spelar borta. Fast det flytet kommer laget inte ha. Nu är det lite kaos-fotboll kan jag tycka, det är gung-ho i senaste mötet mot Atletico. Något mittfältspel existerar knappt stora delar under matchen. Jag är som sagt skeptisk att denna "taktik" fungerar i det långa loppet. Det är inte "the Barca way" att spela så. Fast riktigt underhållande är det, det går inte att komma ifrån.
Barcelona LeoMessi
2015-01-30 22:33
Zick9 Att vi saknar en duglig central anfallare är att ta i, med tanke på att vi har suarez. Visst han har inte öst in mål men kommer han igång så kommer han att bli riktigt jävla bra. Xavi och iniesta blev överkörda på mittfältet mot Bayern eftersom dom då tog inte i närheten av samma defensiva ansvar som mittfältet gör idag. Även om rakitic inte besitter samma kreativa förmåga så tycker jag att han kompenserar det med en jävla inställning och han vinner väldigt mycket boll på mittfältet. Vi hade Pique i en av sina värsta stunder och en stackars bartra som fick hoppa in när han hade fått lika mycket speltid som montoya har fått denna säsong. Messi var skadad och kunde knappt gå, vid den tidpunkten var vårt anfall icke-existerande. Det var mycket som skedde den perioden, och jag anser att vi överlag är starkare nu än då. Speciellt i anfallet, då Messi har någon som avlastar honom. Pedro och sanchez var ruttna den säsongen och dagens suarez som går mållös hade bidragit till ett bättre anfallsspel än dom gjorde då.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-30 22:29
Kevin De Bruyne, världsklass denna säsong, vilken insats. Förstår inte hur Mourinho kunde släppa honom.
Barcelona Rambla~
2015-01-30 22:28
Maestro Xavi Huvudet på spiken! Bayern har varit på träningsläger i Qatar. I 2 eller 3 veckor? Har en del skador, ser ut att vara lite nedtränade. De leder ligan med 11p innan denna match, hur motiverade är de? Lägg till Peps vilja att testa nya saker och system, speciellt när viktiga spelare saknas. Hur bra var vårt presspel i första matchen efter juluppehållet? Visst, Wolfsburg är taggade till tusen och gör en kanonmatch under 90m, det får man ge dem. Men nä, jag tar inte den här insatsen på något större allvar trots det. Bayern kommer vara ett helt annat lag om några veckor, helt övertygad om det.
Barcelona zick9
2015-01-30 22:24
@LeoMessi:
Jag håller iofs med om att vår högstanivå är snäppet högre nu än för två år sedan men jag kan inte låta bli att kommentera att du lyfter fram vår individuella kvalité mot Bayerns. Visst har vi just nu en Messi i form och en fenomenal Neymar men på den tiden hade vi ett mittfält av yppersta världsklass. Iniesta och Busquets var i sin bästa form samtidigt som Xavi och Fabregas var bättre än vad Rakitic är för oss idag. Tyvärr är Bayerns mittfält klasser bättre än Barcas. Jag skulle nog inte säga att vår trupp är bättre än deras. De har en komplett trupp medan vi saknar en bra central anfallare och ett par dugliga lirare på mittfältet. Vi blir dock bara bättre och bättre så jag ser det inte som omöjligt att vinna CL.
Barcelona LeoMessi
2015-01-30 22:24
Flexus Håller med dig, får hoppas att vi kan fortsätta på den inslagna vägen. ---------------------------------------------- Någon som vet vad som är så Speciellt med Mario Götze? Har aldrig riktigt charmats av honom, om man kan säga så. Han behärskar ungefär allt, bra kontroll, duglig teknik, bra passningspel men jag tycker att inget av det är utöver det vanliga. Menar inte att han är dålig på något sätt men jag ser bara inte det som gör honom så speciell.
Barcelona Flexus
2015-01-30 22:15
LeoMessi Jo Bayerns presspel förra säsongen höll en väldigt hög nivå, denna säsongs också av det jag har sett. Men Barca anno 2015 har stått för ett överjävligt presspel i matcherna efter Sociedad, och i synnerhet de mot Atletico. Fortsätter vi på det inslagna spåret gällande presspelet, kontringarna och vår gudomliga trio så ska ett lag ha en väldigt bra dag på jobbet för att klå oss. Rotationerna kommer vara A och O för att orka hålla uppe med allt det här säsongen ut.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-30 22:14
Anledningen till bayerns kassa prestation har nog med att de inte har spelat på länge. Ringrostighet.
Annons: