/spanien/barcelona/forum/4297.aspx/spanien/barcelona/forum/4297.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mido
2014-07-19 19:10
Det vi läser å hör är rykten bara,, tidningar vill sälja,, ingenting är bekräftat av klubben,,, va positiva.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona SoM_Un
2014-07-19 19:05
Mido

tvivlar inte på att dom jobbar för fullt men det roliga och det som diskuteras här. är vad dom jobbar med. MATHIEU O BLIND haha
Barcelona Mido
2014-07-19 19:02
Kan alla lugna ner! Fönstret stänger sista augusti, det finns tid, ni har rätt att bli arga när det är en vecka kvar å inget händer. Ledningen jobbar för fullt men i det tysta, avvakta och se.
Barcelona SoM_Un
2014-07-19 18:43
Pep #4

problemet är att inte heller laportas ledning var bra..han älskar klubben ja. men vi gjorde precis likadant...värvade skitspelare o slängde gratis....laporta era räddades av pep. jag älskade laporta missförstå mig inte. men ledningen var inget vidare dom heller...dom som sitter idag är iaf duktiga rent ekonomiskt.

barca behöver nya scouter!! o en tränare rutinerad tränare. har inget emot LE men så länge vi tar in sånna tränare så räkna me mathieu o blind värvningar tyvärr.
Barcelona Pep #4
2014-07-19 18:34
Kan hela forumet bara lugna ner sig och sitt hat mot ledningen. Alla vet att dem som sitter i styrelsen inte sköter sitt jobb bra. Men vi kan inte påverka något ändå. Det ända vi kan göra är att hoppas på en bra mercato och när det är dags för nyval 2016 så är dem borta. Laporta kommer tillbaks var så säkra på de!

Laporta och Pep år 2016 är det jag tror och hoppas på. För tillfället är jag nöjd med hur vi agerat under silly season. Rensar bort gammalt kött som cuenca osv.. och tar in suarez. Mittbackarna kommer va så säkra på de.
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-07-19 17:52
Jaja Real sålde Morata r 200 miljoner so what?

Det är väl vad en talang i 20 årsåldern kostar i dag. Han gjorde väl ändå 10 mål på sina få inhopp, det är väl hyfsat starkt.

Tycker varken det var dålig affär för Real eller Juve..
Barcelona SoM_Un
2014-07-19 17:50
vad hände med marcos rojo ryktet?...tycker fan han är grym. plus att han är mittback/ vänster. och är 6 år yngre än jeremy. haha och billigare
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-07-19 17:49
Jag tycker fan vi tar och värvar Påven. Så kan han be till Gud att vi ska värva en mittback..
Barcelona LeoMessi
2014-07-19 17:34
Kith. Det finns inget mellanting i Barcelona, det är allt eller inget. Antingen betalar vi överpris för en spelare eller så kommer vi med skambud a la juve. Cuenca och Affelay har tyvärr varit skadade så otroligt länge att det är svårt att bli av med dom. Och när vi väl lånar ut spelare så misslyckas dom fatalt! Man backar upp Roberto som om det vore Gud och man behandlar thiago som vilken talanglös nolla som helst
Real Madrid Kith.
2014-07-19 17:21
@LeoMessi:

Du har helt rätt, men det är inte bara det, vi antingen backar upp en spelare överdrivet mycket eller så begraver vi spelaren längst ner i frysen. Det är självklart att spelare som Cuenca, Tello, afellay är helt värdelösa på marknaden när de knappt gör en minut på planen. Ingen talar gott om dem heller, förutom när "geniet" Zubi går ut och skämmer ut hela klubben genom att säga att Tello är bättre än Cristiano, skön press och lägga på en yngling.
Barcelona LeoMessi
2014-07-19 17:10
Grejen är den att När Barca vill bli av med en spelare så gör dom det tydligt att dom vill göra det till varje pris som helst. Vår styrelse är inte tillräckligt proffesionell samtidigt som dom är ovärda en klubb som barca.
Barcelona B.BOSS
2014-07-19 17:03
Barca har aldrig haft en bra ledning enligt mig. Att Morata säljs för 20 miljoner euro är absurt. Vi kunde inte få såld på Bojan med ryktet som en av världens största talanger för 1 miljon euro. Alla lag vet att de kan låna våra spelare eller vänta in tiden och ta de gratis från oss. Bojan som överglänste självaste Zlatan och Morata om man jämför honom då med nu. Det finns en annan faktor som jag har funderat på om varför real kan sälja skit för guld. Prestige, real har en prestige som Barca inte tar till sig när de borde. Bara kolla på hur Bayern dunkar sig i bröstet och säljer för höga priser de med. Deras ledning beter sig professionellt och klokt. När de pratar säger de alltid något smart. De ser till att klubbar respekteras och det i sin tur höjer värdet på deras spelare. När Bayern ryter till så gör de det också. Den andra anledningen är att Madrid spelar ett rakare fotboll och i en rak fotboll är det lättare och glänsa. Du kommer till fler målchanser, du får mer yta att springa på och det tilltalar de andra klubbarna för att de spelar likadant mer eller mindre. I Barca däremot låser sig spelet fast och om du inte har en utomordentligt spelsinne kör du fast. Därav tappar våra spelare värdet lättare. Ta Tello till exempel. I ett kontringslag hade han glänst med sin speed och skott. Madrid hade sålt honom för 20 utan lån. I Barca kör han fast och tappar sitt värde. Barca har alltid varit en stor klubb men agerat som en liten klubb. Mentalitet är allt.
Real Madrid Kith.
2014-07-19 16:43
Nu kommer jag svära i kyrkan, men det skiter jag i, fortsätt läs på eget ansvar.

Länge fick jag läsa om hur Morata skulle säljas till Juve för 20 miljoner euro och länge avfärdade jag det som ett galet silly season rykte. Länge fick jag läsa om hur Real skulle få en återköpsklausul och länge avfärdade jag detta som befängt. Nu när affären är klar så är det bara och konstatera att Perez och hans mannar är bland de bästa klubbledningar i modern tid. Det tar emot och säga det men titta på deras meritlista, de lyckas värva unga, hungriga spelare som är ämnade att bli stora spelare. De säljer av sitt dödkött för hutlösa summor samtidigt som de har lyckats gör Real Madrid till världens mest värdefulla sportklubb (se Forbes senaste ranking för källa). Inte illa pinkat för en man jag ansåg vara en galning under hans första sejour i Real.

Vår ledning är inte värdig Barca, det kvarstår jag vid.
Barcelona LeoMessi
2014-07-19 16:42
1.70-ligan Han fick göra dom mest otacksamma inhoppen i fjol. Fick spela mot Bayern som totalt käkade upp oss och spottade ut oss. Men han kom tillbaks starkt faktiskt!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-19 16:27
@Duda:

Nej, han kommer fortsätta bli bättre. Tog stor kliv ifjol men med merrutin och några kilon till på kroppen kommer han fortsätta uppåt. Det är vad jag tror.
Det är det positiva med vår oförmåga att lyckas värva en mittback. Bartra tvingades ges chansen ordentligt och tog den. Hade vi köpt en mittback förra sommaren vet i tusen vad som hade hänt med honom. Hans status var helt annorlunda då, efter att han inte imponerat under vårkanten ifjol.
Barcelona Duda
2014-07-19 16:21
@LeoMessi

Det är lite så jag känner också. Jag hade gärna givit honom förtroendet och låtit honom visa vad han egentligen går för. Visst är det en chansning men sett till Piques prestationer så är det ju även en chansning att spela med honom känns det som!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona LeoMessi
2014-07-19 16:16
@Duda:

Själv så tyckte jag att han gjorde bra inhopp förra säsongen och var den som spelade stabilast av alla våra mittbackar. Jag blev faktiskt imponerad av honom. Men det är svårt att säga om han redan har nått sin potential, mer regelbunden speltid får avgöra det.

Många tyckte han var vår bästa mittback förra säsongen, hörde även kommentatorerna säga det ett flertal gånger att han var den som spelade bäst och att han förtjänade mer speltid.

Får hoppas att han får det nu, för vi kommer aldrig kunna veta hur bra han blir annars. Han blev iaf utsedd till segundas bästa mittback innan han flyttades upp, så helt värdelös är han inte egentligen.
Barcelona Duda
2014-07-19 16:11
Om Bartra fick förtroendet och spelade en hel säsong, vad är era funderingar kring det? Hur bra kan han bli? Tror ni att han redan har nått sin potential?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona LeoMessi
2014-07-19 16:07
Det är starkt av dom att sälja en spelare som aldrig får spela för 20M! Dom sålde Callejon för samma pris också.

Deras ledning vet hur man jobbar iaf, dom får pengar för sina spelare.
Barcelona AndreD
2014-07-19 16:02
Sopan Morata säljs alltså för 20m, meanwhile Spaniens bästa målskytt genom tiderna David Villa - 2.1m. Snacka om skillnad på ledningar. De får alltid överpriser på sina spelare och vi ger bort våra :)
Barcelona Nodlehs
2014-07-19 15:48
Svårt och hitta en mittback? HAHAHA Nej, det finns inga pengar. 20 miljoner euro på sin höjd, max!
Real Madrid Kith.
2014-07-19 15:47
@Barcelonistas:

Jag respekterar din åsikt men jag tror inte att pengar finns. Hade pengar funnits så hade man betalat vad Roma kräver för Benatia, en spelare som passar in som MB i Barca.Tro inte på alla siffror ni hör, bara för att en viss budget finns betyder det inte att man kommer slösa vartenda euro man har.

Men även om pengar skulle finnas, så finns det ingenting som tyder på att dessa kommer användas.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-19 15:41
Kith -tro mig vi har pengar till och värva MB vrf skulle vi inte ha det? Visst kostade Suarez en hel del men du glömmer ju helt av att vi samtidigt har sålt både Cesc och Sanchez före cirka 80M. Bara den summan täcker upp hela Suarez värvningen i stort sett. Vi hade en budget på 120M inför den här säsongen och vi har värvat Bravo-Stegen-Suarez-Rakitic, hälften av budgeten e kvar.

Problemet är alltså inte pengar utan det är att man har svårt och hitta MB som passar in till Barcas system.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-19 15:25
När vi börjar släppa in inlägg och hörnor mot Division lag kommer helvetet att braka lös. Då kommer Suarez värvningen kvitta. Eller kommer de att sparka tränaren igen???

Vi måste ha minst 2 mittbackar.
Det har nu gått så långt att jag inte bryr mig vem vi värvar längre. Bara vi ger konkurrens Pique och gänget. Det kanske får igång visa spelare.

I vilket land spelar Barca ikväll??

Real Madrid Kith.
2014-07-19 15:25
@Rambla~:

Snart kommer ursäkterna komma, om hur Mascherano kan spela mittback, om hur dom tror på Sergi Roberto och hur Bartra är framtidens Maldini. Det kommer snart, det är redan uppdukat för det. Som bäst får vi Mathieu eller ingenting alls, det är min gissning i alla fall. Ledningen har max 1-2 alternativ, får dom inte dessa så köper dom ingenting, dumt men vi får leva med det.
Barcelona Rambla~
2014-07-19 15:17
Zubi & Co räddar m.a.o. ansiktet med den värvningen oavsett hur resten av mercadon faller ut? Han var ju dyr, han är en crack. Alla nöjda och glada.
Real Madrid Kith.
2014-07-19 15:04
@Rambla~:

Har varit en av dom mest röriga och pinsamma mercaton för vår del i år. Dock så betyder inget av detta något i gemene mans öron då vi trots allt lyckades värva Suarez, en crack som slätar över alla ojämna ytor.
Barcelona Rambla~
2014-07-19 14:42
Barca var ju lite desperata över att värva in Koke. Vad är tanken nu? Finns inte det behovet på mitten längre? Rakitic var man efter trots Koke, så han är knappast den lösningen. Litar de nu istället på att Rafinha och Roberto ska steppa upp ett par snäpp eller kanske tom Samper? Det är ett ganska stort steg med tanke på vilken nivå Koke nu ligger på efter senaste säsongen. Det var tydligen Koke eller inget, typisk Barca logik. Med tanke på att Cesc och troligen även Xavi lämnar, är det inga små hål ynglingarna ska täppa till. Nu gillar jag visserligen tanken med att ge ungdomarna förtroendet men i det här fallet känns det mer för att man misslyckades med att landa Koke än att ungdomarna fått förtroendet.
Barcelona Andresito
2014-07-19 14:33
Bentley King

La Sexta och TV3
Barcelona Bentley King
2014-07-19 14:31
Finns det någon som befinner sig i Spanien nu eller som helt enkelt vet ifall matchen visas på någon spansk tv kanal?
Annons: