/spanien/barcelona/forum/4296.aspx/spanien/barcelona/forum/4296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2014-07-15 21:32
Gabriel

Haha inga källhänvisningar? Verkar ju trovärdigt.. Men förstår att du blir lite spänd med tanke på hur mycket du älskar honom, kände samma sak förra året när det hade sagts att Barça hade börjat förhandla med Hummels ;)
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-15 21:31
Man kan ju få Basels mittback Schar för ungefär 12-15 miljoner euro, som är en ung och lovande mittback. Men istället slänger man 20 mille på en pensionär, som knappt någon har hört talas om .
Barcelona Gabriel
2014-07-15 21:28
Taget från Puertan. Vet inte vart han fått denna informationen. Snälla gud, må det stämma!

Namn: obbe
Sänt: 2014-07-15 20:46
Barcelona sägs ha lagt ett bud på 450 miljoner för Pogba.

Tycker vi också borde vara med i leken nu, Pogba är ju ändå en investering för flera år framåt...
Barcelona the cameroonians
@Tiki-Taka:

Plus skatt.

Och Bartoemu sa att marknaden skulle återupplivas efter VM... Jo, tjenare.
Barcelona Rambla~
Tiki-Taka Snart 31-åring + 6-7m i skatter
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-07-15 21:27
Barcelonistas

Ja, som in i helvete. Det är nu man ska agera, nu eller aldrig. Man ska iaf göra ett försök. Det kommer bli tufft som in i helvete, PSG och Real Madrid kommer att agera.

Fan också, detta förstörde ju alla planer, åtminstone de som jag själv hade. Mittbackar måste ju prioriteras, men Pogba, alltså, jag är så svag för den spelare. Han hade inte ett jätte bra VM men det är sjukt orättvis att bedöma honom efter det mästerskapet.
2014-07-15 21:26
@KristoferDelija:

Ja det är väldigt förvånande att de inte valde att förlänga, särskilt nu som Sergi Gomez och Ilie lämnat B-laget och det endast finns 2 mittbackar i form av Ié och Bagnack kvar.

Samtidigt borde man kanske inte förvänta sig nåt annat då ledningen schabblat bort flera duktiga tränare och ledare på ungdomssidan.
Det nya är uppenbarligen att köpa in i stället för att utveckla. Trist.

Positivare då att 7 B-lagsspelare får hänga med på träningslägret i augusti, däribland Adama, Munir och Samper.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-15 21:23
Valencia defender Mathieu didn't take part in a friendly today because Barcelona informed Valencia they're willing to pay 20M buyout. [cope]

Vi har en k*kledning om detta stämmer. Alla borde avgå omedelbart om man lägger upp 20 miljoner på denna 30 åring!!!!!!!!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-15 21:23
Gabriel - bör man gå efter Pogba?
Barcelona El Conejito
2014-07-15 21:20
@MabastB:

Nejdå! Iniesta har en spikad plats på mittfältet sen kan Rakitic och Rafinha rotera! Om det är nödfall hoppas jag även Messi kan gå ner på mittfältet..

Om man värvar en till mittfältare hoppas jag att man värvar en som är gammal och kan hoppa in och tillföra kvalitet men samtidigt inte gråta om han behöver sitta på bänken.

Att värva en startmittfältare skulle säkert leda till att Rafinha blev en till Thiago...

Bara min åsikt :D
Barcelona Gabriel
2014-07-15 21:19
Conte has resigned because Juve agreed to sell Vidal to Man Utd without his approval. Pogba will probably leave too. Bad news for Juve fans.

Holy Shit!
Barcelona KristoferDelija
2014-07-15 21:16
Varför i hela helvete släppte Barca Roger Riera sina största mittbackstalang helt gratis till Nottingham av alla klubbar!?
Barcelona MabastB
2014-07-15 21:13
Barcelona midfielder Xavi (34) will soon sign a three-year contract worth 6M a year with American team New York City FC. [sport] Det verkar som om el maestro lämnar.. om det är fallet tycker jag att man bör hämta in en till mittfältare, blir för tunt med bara Rakitic, Iniesta och Rafinha samt Roberto som offensiva mittfältare!
2014-07-15 21:13
Ajajaj - ny info från Cadena Cope säger att Barcelona nu har beslutat betala utköpsklausulen för Mathieu, och att spelaren inte tränade ikväll.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-15 20:47
Vertonghen samt Hummels vore perfekt enligt mig sen kanske vi bör satsa på Bartra istället för att köpa in en Marquinos?
Barcelona Barcelonistas
2014-07-15 20:40
Håller med föra säsongen var vi dåliga overall men vad folk glömmer är att vi kunde lätt ha vunnit en dubbel. Det var små marginaler som avgjorde vår säsong hade Messis mål inte blivit felaktigt bortdömt mot Atletico så hade vi kunnat stå där med en ligatitel, elr Neymars skott som tog i stolpen mot Real Madrid som hade kunnat ta det hela till en förlängning.
Barcelona MabastB
2014-07-15 20:31
[QUOTE=Gabriel]Haha Ter Stegen, stackarn. Tycker ju fan synd om honom, helt ensam där och ingen att prata med. Sergi Roberto går bara rakt förbi honom, säg hej för fan. Känns verkligen som tonårs-Barça, haha. Massa one-direction look a likes med Sergi Roberto, Bartra, Bojan, Tello och Deulofeu. Haha, nä skämtåsido. Vi har verkligen ett ungt och spännande lag på gång. En ny generation minst sagt, får vi bara in 2 bra mittbackar så ser det onekligen riktigt bra ut. Men jag oroar mig fortfarande för högerbackspositionen. Även om Alves stannar i år så går hans kontrakt ut nästa sommar, vad gör vi då om vi inte får värva. Nåja, en sak i taget. [/QUOTE] Då får vi plocka in Hummels som kan prata med honom!
Barcelona Cule4life
2014-07-15 20:29
Suarez är en spelare som skulle kunna bära hela Barcas offensiv. Många har pratat om att ingen förstår sig på Messi lr inte har ngn riktig lekkamrat som ligger på hans nivå. Nu har Barca värvat en med just dessa egenskaper och lite till. Suarez är världens bästa spelare efter Messi.

Asså vilket lag vill möta Neymar - Suarez - Messi ??? Med ett mittfält bakom sig som skriker genialitet i Rakitic - Sergio - Iniesta. Det kmr bli åka av.

Barca var alltså sämst förra säsongen enligt många ? Men ändå var man bara 1 match ifrån ligaguld och semifinal i CL. Vi kmr värva våra mittbackar, Sen får Europa se upp igen.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-15 20:21
Tottenham insist they have no intention of selling defender Jan Vertonghen this summer. Spurs will resist all offers for the Belgium international, despite interest from Barcelona, who have yet to make contact with the north Londoners.[Sky sports]

fan
2014-07-15 20:11
Conte har alltså sagt upp sig - ny tränare för landslaget kanske???!!!

vad betyder detta för spelartruppen är frågan, många ville ju tidigare dit för att just han var där.
Barcelona LeoMessi
2014-07-15 20:05
@Smogen:

Själv hade jag valt Rakitic, tycker att han bidrar med mer fart och mycket bättre defensivt jobb, samt teknik. Kroos har ett hårt skott och fina krossbollar. Hellre rakitic om jag ska vara ärlig, hans workrate blandad med hans fina passningsspel är något jag föredrar.
Barcelona Smogen
2014-07-15 20:02
Nu när Real verkar göra klart med Kroos för en hyfsat billig peng, vem hade ni helst valt, Rakitic eller Kroos? Dom kostar väl ungefär lika mycket? spelar på ungefär samma position (Kroos spelar väl oftast mer offensivt) och är ungefär lika gamla? Själv hade jag tagit Kroos alla dagar i veckan och det gör mig förbannad att vi inte tog in honom.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-15 19:52
Salvo (president Valencia): "Mathieu is worth 20M and we won't sell him to Barcelona if they don't pay that amount."

Valencia have definitely rejected Barcelona's 15M bid for Jeremy Mathieu, whose buyout fee is 20M. If he stays, he could get a pay rise [sd]

Fantastiska nyheter!

Tror inte ens vi är så dumma att vi betalar €20M för en 31 årig mittback..
Lägg dessutom till att om vi som Spansk klubb löser klausulen så tillkommer väl skatt på det, alltså blir det mer än €20M för Mathieu...Glöm det!

Som sagt så korkade kan vi bara inte vara.

All in på Hummels och Vertonghen nu tack.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-15 19:48
Like this morning, Adriano is also this evening not training with the group but working out on the pitch #fcblive

Börjar bra för Adriano....
Barcelona Culee
2014-07-15 18:25
Många säger att Messi inte förtjäna guldbollen i vm, jag håller med delvis. Men många glömmer att han räddade rent ut sagt Argentina i gruppen. Utan Messi skulle inte änns Argentina gå vidare från gruppen. Han låg bakom 5 av Argentinas mål. Argentina hade ju inget anfall, Higuain var värdelös samma sak gäller Aguero (de matcher han spela), Di Maria försökte och gjorde det okej.

Men ni glömmer att messi är anfallare och hans jobb är att göra mål och det gjorde han. Bara för att han inte dribbla av hela laget betyder det inte han han är dålig. Kolla Ronaldo bara han är osynlig nästan varje match men gör ändå mål vilket är hans jobb (även om han är ytter).

Om i slutspelet spela alla taktiskt och ville inte riskera man backa hem med hela laget, vilket gör det ännu svårare att göra mål o spela bra + så hade messi 2-3 Spelare på sig hela tiden och som i Holland matchen en De Jong som lekte följa jon med Messi.

Men jag håller med Messi borde inte fått den, Neuer eller Macherano borde få den då de var bra från början till slut enligt mig.
Barcelona LeoMessi
2014-07-15 18:04
Nu när det Gothia cup ändå pågår, hur tror ni att våra juveniler hade klarat sig om dom hade deltagit?;)
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-15 18:04
@SoM_Un:

Anfallet, mittfältet och målvakts positionen ser bra ut pga värvningarna vi gjort, det som saknas är mittbackar. Du kanske sitter på någon hemlig information där vi har råd med Vidal och 2 mittbackar, då får du gärna dela med dig till oss övriga :)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-15 17:43
@SoM_Un:

Det vore oerhört korkat att lägga de pengarna på en mittfältare just nu.
Barcelona LeoMessi
2014-07-15 17:41
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Hoppas verkligen att hård träning väntar alla. Gubbarna hade fan ingen kondition under våren, förutom sanchez, pedro och alba. Messi gick upp ett par kg i muskler förra sommaren, han hade tränat ganska hårt då. Nu vet jag inte om han har gått nr dom extra kilona han la på sig, för det kan påverka hans explosivitet en hel del, sen kan han även ha gått upp något kg när han var skadad.

Tata hade väldigt loja träningar tydligen, det var knappt någon intensitet. Sen avslutades allt med en grillfest.
Barcelona LeoMessi
2014-07-15 17:36
@LuisSuárez:

Det är just det som har varit problemet. Alla har förväntat sig att messi ska göra exakt allting när dom själva inte har presterat. När dom inte vet vad dom ska göra med bollen så SKJUTER dom bollen på messi, inte passar, dom skjuter bollen på messi som har två-tre spelare på sig och att bara kontrollera bollen som kommer mot honom är ett konstverk i sig.

Under våren, så såg man hur messi blev frustrerad när det låste sig. Han tog bollen, sprang och dribblade som ett djur för att sedan inte ha en jävel att vägga med eller slå en djupledsboll till. Slutade med att han fick dribbla tills han blev av med bollen.

Visst jag håller med om att han kanske ska pressa mer på offensiv planhalva, men jag kräver iaf inte att han ska springa från box till box under 90 minuter. Lite mer press på offensiv planhalva hade uppskattats.
Annons: