/spanien/barcelona/forum/4295.aspx/spanien/barcelona/forum/4295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-19 01:14
Zick9 - the one and only Fernando Gago?
Barcelona zick9
2014-07-19 01:06
@Barcelonistas:

Lord Fred?
Barcelona Dinho the artist
2014-07-19 01:01
Spelarsupportrar är förmodligen det Barca och real lider mest utav om vi ska vara sådana. Dvs. Människor som följer profilspelare (Messi, neymar, Suarez, Ronaldo etc) pga. Att de delar nationalitet och är därav hjältar (se Psg som exempel) eller helt enkelt pga. Att de är enastående fotbollsspelare.

Sen får man passa sig med att kalla folk för medgångare för att de endast följt klubben x antal år, det går ju hand i hand med hur gammal/hur länge man varit fotbollsintresserad. Jag är 21 och började väl följa Barca ordentligt runt 2003/4, men för en 16 åring är 2009 ganska långt bak i tiden.
Barcelona Qanii
2014-07-19 01:00
förstår verkligen inte ledningen! varför har man inte 2 unga stabila mittbackar som prioritet?! istället så betalar man överpris för en spelare som missar säsongs inledningen, samt inte får träna. måste säga att Chelsea har värvat riktigt bra fabregas, luis, zoma och costa. zubi 4 president
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona san_miguel
2014-07-19 00:53
[QUOTE=Zyzz]San_Miguel: Barca var värdelösa bakåt under den gångna säsongen och i sluter gjorde de knappt ett enda mål så länge det inte var på fasta situationer. Dessutom blev det inte en enda titel. Som medgångssupporter borde väl det vara ett krav för att stanna kvar på detta forumet? [/QUOTE] det kan man tycka. jag är iaf mer besviken på spelet en resultaten/titlarna
Barcelona Zyzz
2014-07-19 00:37
San_Miguel: Barca var värdelösa bakåt under den gångna säsongen och i sluter gjorde de knappt ett enda mål så länge det inte var på fasta situationer. Dessutom blev det inte en enda titel. Som medgångssupporter borde väl det vara ett krav för att stanna kvar på detta forumet?
Barcelona san_miguel
2014-07-19 00:30
[QUOTE=Zyzz]Bentley King: Om man är medgångssupporter så borde man väl ha stuckit från det hör forumet för ett bra tag sedan med tanke på hur dåliga Barca har varit det senaste? [/QUOTE] Att påstå att barca varit dåliga är väldigt överdrivet. däremot så har dom underpresterat för offta i viktiga matcher.
Barcelona Zyzz
2014-07-19 00:24
Bentley King: Om man är medgångssupporter så borde man väl ha stuckit från det hör forumet för ett bra tag sedan med tanke på hur dåliga Barca har varit det senaste?
Barcelona Bentley King
2014-07-19 00:18
Petersays Grejen är att de flesta här inne är medgångs supportrar som börja följa Barca under Guardiola eran. Inte många som kommer att gilla det jag precis skrev men, yes I said it!
2014-07-19 00:16
Petersays
Förstod verkligen inte ditt sista inlägg:P
Barcelona petersays
2014-07-19 00:10
Och detta menar jag verkligen inte att vara dryg med, men språknerven i mig säger stopp. De och dem. Googla gärna, men grundtanken är att testa byta ut mot oss och vi. Vi = de, oss = dem.
Barcelona petersays
2014-07-19 00:06
Di Maria? Ni skämtar eller?? Ska vi värva maränger?!?! Ni kan inte vart Barca-fans mer än ett par år...
Barcelona Barcelonistas
2014-07-18 23:17
World Cup Flop XI: Casillas - Alves Ramos Pepe Baines - Hulk Paulinho Song Ronaldo - Cavani Higuain

Casillias-Ramos-Pepe-Ronaldo

Haha
Barcelona -SAMI-
2014-07-18 23:14
Benatia? Hummels?
Barcelona Andresito
2014-07-18 22:50
@Nodlehs:

Problemet ligger i att det inte finns några perfekta mittbackar att värva. Eller har du något förslag?
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-18 22:39
@Dinho the artist:

Dem som tror han gör ett bra jobb som Alves ersättare har spelat alldeles för mycket fm14. Ska det spenderas pengar så ska det vara på mittbacks positionen!

Barcelona Nodlehs
2014-07-18 22:22
Alltså , hur svårt ska det vara att värva en mittback?

NÄSTAN ALLA SPELARE I HELA VÄRLDEN vill gå till FC Barcelona eller Real Madrid. Kolla bara på lagen båda har.
Titta bara på lagen. Vi har även fördel av att Barcelona är en bättre stad vid vattnet.

Problemet ligger i att Barca inte vill betala för backar. Fan tragiskt!
2014-07-18 22:21
Vad pratar folk om ang. Cuadrado? Han spelar ytterforward i ett 4-3-3. Tanken att värva honom för 350(!)m och använda som ytterback är befängd. Kan vi lika gärna ha Pedro där om det är offensiva ytterbackar ni vill åt.
Barcelona Migueli
2014-07-18 21:56
B.BOSS

Han heter Jose Gimenez.
Barcelona papillon
2014-07-18 21:46
Längtar till att se Mascherano starta i mittfältet med kaptensbindeln, han förtjänar det!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barca Barca
2014-07-18 20:51
LeoMessi Just drf vill man ha hyper offensiva ytterbackar, Alba och Cuardado och en av anledningarna till att Busquets och Mascherano kan starta samtidigt så man kan täcka upp i defensiven. Gillar tanken...bara det funkar i praktiken.
Barcelona LeoMessi
2014-07-18 20:33
Messi ska vara lite släpande och Neymar och suarez ska vara lite mer centrala. För då kan han få lite ytor, samtidigt så kan han väggspela och komma med fart när han får tillbakapassningar. Det var så han gjorde som mest mål, genom att vägga och sedan ta emot bollen med fart och göra motståndaren. Förra säsongen så var inte alltid lagkamraterna på samma nivå när han försökte sig på det, samtidigt som han var markerad som aldrig förr. Pedro var bättre än sanchez på att vägga men å andra sidan tyckte jag att sanchez var duktigare på att göra inspel från kanten än pedro.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-18 20:20
Messi ska vara en släppande anfallare precis bakom Neymi och Suarez. I det läget kan han spela fram båda samt så kan han köra solo och göra sina sjuka mål.
Barcelona B.BOSS
2014-07-18 20:19
Jag hade spelat di Maria på mittfältet. Det var bara en önsketänkande. På tal om mittbackar, vi behöver ingen världskänd back. De är omöjliga. Vad vi behöver är en stabil mittback som inte är något annat än en renodlad mittback. Lång, stark, positionsäker, bra med huvudet och relativ snabb. Placera honom bredvid Pique och det räcker. Den spelaren är Fazio. En duktig back behöver inte alltid vara en fixstjärna. Fazio är inte ett dum val. Han är väldigt duktig och jag kan gå så långt att säga att han är väldigt bra. Lagom aggressiv och är väldigt stark i huvudspelet. Han styrde verkligen upp Sevillas försvar förra säsongen. Fazio kommer ge klubben god tid att leta efter en guldkorn som Varane om de verkligen bryr sig. Jag har glömt hans namn men ni får påminna mig gärna. Uruguays yngling gjorde det väldigt bra i vm i backlinjen. Han spelar för Atletico och har varit förbisedd av Cholo än så länge. Gick in i vm utan a lags spel och spelade med bravur. Han ör bara 18-19 år.
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-07-18 20:16
Di Maria, hmm jag tror han gillar Madrid för mycket för att gå till oss. Sen tror jag han vill testa vingarna i något annat lag och liga, något Messi borde göra också,

Är han lika slö i år, så ska vi sälja honom när det ändå finns chans att få hyfsat mycket.
Barcelona dgarden56
2014-07-18 20:04
Intressant om Barcelona ska spela med Messi, Neymar och Suárez i laget. Jag tror Messi hade kunnat avgöra många matcher som tllbakadragen dirigent. Otroligt intressant.
Barcelona koeman92
2014-07-18 19:56
@B.BOSS:
Vart hade du tänkt att han ska spela då? Han är knappast en CM då han spelar på kanten i både RM och i Argentina. Hellre Pogba i så fall som lär kosta ungefär lika mycket, om inte minidress men som är baserad mera komplett och en spelade som vi faktiskt hade behövt. Gillar Di Maria, men i dagens Barça finna det tyvärr ingen plats åt honom. Vem ska han peta liksom? Suarez? Neymar?
Barcelona I.Cuenca
2014-07-18 19:29
B.BOSS (Barcelona) 2014-07-18 19:18 Di Maria hade jag velat ha i Barca. allvarligt nu. Han väldigt bra vän med Messi och han är inte uppskattad av Madrids ledning lika mycket. Om vi hade kunnat komma överens med honom personligt och köpt honom av Madrid bara. Ni kan glömma den gamla rivaliteten. Perez har har personligen själv ringt Barca flera gånger och uttryckt sin intresse för Thiago till exempel. Det är bara att köpa om man så vill :D Enig i ditt inlägg:)
Barcelona B.BOSS
2014-07-18 19:18
Di Maria hade jag velat ha i Barca. allvarligt nu. Han väldigt bra vän med Messi och han är inte uppskattad av Madrids ledning lika mycket. Om vi hade kunnat komma överens med honom personligt och köpt honom av Madrid bara. Ni kan glömma den gamla rivaliteten. Perez har har personligen själv ringt Barca flera gånger och uttryckt sin intresse för Thiago till exempel. Det är bara att köpa om man så vill :D
Barcelona LennyRomario
2014-07-18 19:06
Trodde aldrig det skulle hända, men nu måste jag rycka ut och försvara Pique. Jag är den första att säga att han inte platsar med den form/inställning han haft sedan Puyol försvann från hans sida. Men en "Infektion i klubben", "tack vare sin morfar"??? Ni får det att låta som han är och alltid varit totalt värdelös. Han har varit ordinarie i ett landslag som tog både EM och VM guld. Och även om Del Bosque rent utseendemässigt skulle kunna vara hans morfar tror jag inte att han är det. Pique är ju bara 27 år. Klart som fan klubben har kvar honom och försöker olika metoder för att få igång honom igen. Det är ju en världsback de har i dvala. Frågan är ju bara hur fan de ska få upp honom ur dvalan. För det har de inte lyckats med. Ännu. Men det är klart, någon gång får man helt enkelt bara ge upp och inse att Pique inte har viljan att vara en spelare på världsnivå längre. Men vad fan, en säsong till tycker jag absolut han kan få. Han behöver en pådrivare vid sin sida, nån som ständigt är på honom om att hålla koncentrationen uppe. Frågan är bara vem denna någon är.
Annons: