/spanien/barcelona/forum/4292.aspx/spanien/barcelona/forum/4292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 13:31
Blaugrana 91 - hur får du det här till något dåligt?

Luis Enrique: "We're now first looking for a centre back. When we've signed him, we'll see what options he gives us."
Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 13:28
1.70-ligan - köp en back, tack

Det handlar inte om att Mathieu är en dålig spelare för det är han inte.
För mig handlar det om att han verkar nöja sig med att enbart värva in Mathieu till försvaret där vi behöver världsklassspelare...
Barcelona B.BOSS
2014-07-16 13:27
Välkommen Mathieu!!!!! Självklart Zubi att 90 procent låtar efter mittbackar. Vad har du gjort de senaste 3 jävla åren? Vi ska värva en mittback som egentligen är en vänsterback. KUNDE NI INTE KÖPA UNGTUPPEN I BILBAO BARA!!! "@barcastuff: Zubizarreta: "Bid for Jeremy Mathieu? We're working on a transfer. We made a bid, but I cannot give further comment." #fcblive" "@FCBarcelona: Zubizarreta: "80-90% of the top European clubs are looking for a centre half" #fcblive (1/2)"
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-16 13:25
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
@Blaugrana91:
Men sluta nu va, ge mannen en chans att bygga sitt lag :) Mathieu är ingen dålig spelare. Det är snarare dåligt att inte kunna förhandla ned priset på honom
Barcelona neymar JR
Dinho the artist Silva gick dit för pengarna och ingenting annat! Vad gjorde han med Inter? När Inter vann trippeln så var han väl inge ens kvar där? Och Mou gjorde alla värvningarna
Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 13:24
Bartomeu (president): "We will certainly sign more than one defender this summer." [catalunya radio]

Först läser man det här och blir på hyfsat gott humör, sen kommer detta....

Zubizarreta: "Bid for Jeremy Mathieu? We're working on a transfer. We made a bid, but I cannot give further comment." #fcblive

Zubizarreta: "We rejected offers from Kroos' agent? We take all decisions together, looking at what we already have. No further comment."

Zubizarreta (sports director): "Luis Suarez ban? Our lawyers told us that we have to be extremely careful with what we say." #fcblive

Den människan får en att alltid bli irriterad...
Barcelona Dinho the artist
2014-07-16 13:23
neymar JR
Förklara det värdelösa jobbet han gjorde i Inter, samt i PSG.

Pengar må vara en oerhörd stor del av fotbollen idag men det är fortfarande inte allt. Thiago Silva har ju tidigare sagt att han inte hade gått till PSG om det inte vore för Leonardo, tex.

Anser du också att Galliani skött sitt jobb i Milan dåligt?
Barcelona Bàckis
2014-07-16 13:22
Bara jag som inte fattar varför man snöat in sig så mycket på Mathieu? Har ärligt talat aldrig ens reagerat över honom när vi mött Valencia, vad har han som är så speciellt för 150(?) miljoner som inte våra ungdomar skulle kunna klara av?

Vi behöver inte fylla ut truppen med fler medelmåttor till backlinjen, det är den redan full av. Vi behöver två nya Cracks, gärna Hummels och Benatia.
Barcelona neymar JR
2014-07-16 13:21
Blaugrana91 Jag lovar dig pengarna är slut, matheiu ser jag redan som att han är klar. Den här ledningen är smutsig och drar lögn efter lögn efter lögn. Jag blir inte förvånad om suarez pris ligger på en miljard, den affären har gjort oss bankrutt. Lucho däremot, hans presskonferens ger mig fan inget bra intryck.
Barcelona Pep - El Míster
2014-07-16 13:18
Tycker också mittfältet ser lite tunt ut. Förstår inte Xavis val att lämna klubben(känns rätt tydligt). Han har verkligen ett större ego än vad jag trodde. Varför kan han inte acceptera en roll som ledare och backup-spelare? Hans speltid kommer ju inte direkt vara låg bara för att han får en annan roll. Han har dessutom uttryckt sin vilja att avsluta karriären i Barca. En gåta för mig och ett svek. Tycker han med sin barcelonism borde vilja vara kvar och hjälpa laget och de unga spelarna på sitt sätt. Han är en kunskap som skulle kunna vara ovärderlig för nya och yngre spelare.

Lämnar Xavi så gör han. Då ligger vårat hopp i att Rafinha kan ta klivet till att bli en tongivande spelare. Eller varför inte Messi på ett centralt mittfält med två defensiva bakom sig om typ Iniesta/Rakitic är skadad? Vad tror ni om det?

Gällande mittbacksfrågan så tycker jag vi ska avvakta lite innan vi sågar klubblednignen vid fotknölarna. Däremot är det väldigt oroväckande att man på ett par veckor kan köpa en av världens bästa anfallare men inte lyckas köpa en och två mittbackar av klass. Prioriteten känns sisådär. Jag menar, vi har ju pengar. Punga ut 80M totalt utan att tveka så har vi minst två mittbackar till. Men nej, på mitt backar ska vi snåla tydligen. Helt jävla ologiskt.

Förhoppningsvis är det krångligare än så och att det drar ut på tiden.
Förväntar mig minst 1 mittback, och då ska den jäveln vara världsklass.

Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 13:17
neymar JR

Om man ska vara helt ärlig så sa Bartomeu att man inte planerade att sälja varken Sanchez eller Cesc, men han la också till att om spelarna själv vill lämna så kommer man inte stå i vägen, vilket båda ville.

Pengar är nog inga problem om man kan betala över €20M för en 30 årig mittback...
Handlar snarare om att man inte har några visioner...

Tråkigt är ordet.
Barcelona neymar JR
2014-07-16 13:16
Dinho the artist Leonardo är värdelös som sportchef och riktigt arrogant. Lätt att köpa in spelare när man inte har något tak på vad en spelare får kosta
Barcelona Dinho the artist
2014-07-16 13:15
Bara jag som gärna sett Leonardo istället för Zubi? Konsekvent med hög status och ypperliga kontakter i Sydamerika.
Barcelona neymar JR
2014-07-16 13:15
Tello lånas ut 2 säsonger till porto
Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 13:13
Luis Enrique: "We're now frst looking for a centre back. When we've signed him, we'll see what options he gives us." #fcblive

Skulle inte förvåna mig om dem bara värvar Mathieu....

Jag ger upp orkar inte mer.

Enrique gör verkligen inget bra första intryck, bedrövligt snarare.
Barcelona neymar JR
2014-07-16 13:12
Vem ska vi värva till mittfältet? Pogba? Vidal? Med vilka pengar? Dom är slut, vi har Max 30 miljoner € kvar om ens det. Jaja barto sa att vi hade 120 miljoner € att handla för, han sa att Sanchez skulle stanna och att cesc trivdes med. Sluta va så godtrogna, matheiu kommer in sen har vi handlat färdigt! Nu har Lucho underverk att göra med denna trupp, men det hela kommer att sluta med att han ryktas få kicken vid jul.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-16 13:08
Denna sportchef ger bara mer frågetecken än klartecken. Han ger kryptiska svar, inga klara besked. En sportchef som pratar i gåtor.....längtar tills när denna sportchef lämnar!!!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 13:05
Zubizareta: "Signing another midfielder if Xavi would leave? As for midfielders, we have what we wanted to have." #fcblive

Man tycker alltså att det räcker med Iniesta, Rakitic, Rafinha, Roberto, Busquets och Mascherano....

Pinsamt...
Barcelona NoGo™
2014-07-16 13:03
Länk till presskonferensen här.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-16 12:57
Mathieu är faktiskt ingen dålig back, han är väldigt duktig. Grejen jag stör mig på är att vi betalar hutlösa summor för en 31-åring när det finns andra alternativ som är bättre.
Barcelona neymar JR
2014-07-16 12:56
Underbart med mascherano-pique i mittlåset igen haha!
Barcelona Smogen
2014-07-16 12:55
Synd med Navas, hoppades innerligt att Bara skulle gå efter honom istället för Bravo. Säga vad man vill om Real, även om dom missade Neymar så har dom jävligt duktiga människor som har hand om värvningar. Isco, Varene, Navas och antagligen Kroos. Alla sjukt bra, unga (utom navas) spelare till riktigt bra pris. och samtidigt köper vi 31 årige Mathieu för 27milhoner och Suarez för 83(?) miljoner som blir 28år innan han får spela med oss. När våra spelare lägger skorna på hyllan är Reals spelare förmodligen i sina bästa år. Gissar på att våra två kostat lika mycket som Reals?
Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 12:49
Zubizarreta (sports director): "If we'd have wanted, we'd already have sined a centre back, but we want someone who improves what we have."

Ja, men Mathieu gör knappast det....
Barcelona Barcaholic
2014-07-16 12:46
@barcastuff: Luis Enrique: "I like Mascherano a lot, I like versatile players. He'll play at centre back or as midfielder depending on what we need." Okej detta var i princip det sista man ville höra utav Enrique, fan!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-16 12:43
Jag trodde Navas var klar för Bayern? Eller var det bara rykten också? Blir så förvirrad.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 12:41
Zubi sa för övrigt att man kommer komma med ett uttalande gällande mittback ganska snart...

Mathieu lär ju vara klar snart...
Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 12:40
Gabriel

Det är Marca som kommer med dem uppgifterna.
Barcelona LeoMessi
2014-07-16 12:26
Visst det är lite synd att real värvar Navas. Hade gärna sett honom i Barca men vi värvade MTS och enligt mig förtjänar båda att vara starters och något säger mig att Bravo skulle inte gnälla för mycket om han fick sitta på bänken lite oftare. Navas är grym och dom gjorde ett kap där.
Barcelona Gabriel
2014-07-16 12:21
Kaylor Navas klar för Real Madrid enligt EMD! Jävlar hoppas inte det stämmer. Vilket uppköp från Diego Lopez och Iker Casillas isåfall, kanske världens bästa målvakt just nu, strax efter Courtois. Vad hände med att han var klar för Bayern München? Tydligen ska Real ha betalat hans klausul på 10M€.
Annons: